روش کنترل پخش صوتی از طریق نوار ابزار مرورگر گوگل کروم

روش کنترل پخش صوتی از طریق نوار ابزار مرورگر گوگل کروم
  • 1398/6/21
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر به عکس زیر نگاه کنید متوجه خواهید شد که منظور ما از کنترل صوتی در کروم چیست. در حقیقت می خواهیم در این مقاله به شما یاد دهیم که اگر از طریق مرورگر یک فایل صوتی باز کرده اید و در حال گوش کردن آن هستید، چطور می توانید آن را کنترل کنید، متوقف کنید یا استاپ کنید.

روش کنترل پخش صوتی از طریق نوار ابزار مرورگر گوگل کروم

گوگل کروم این ویژگی را در نسخه ۷۷ خود ارائه کرده اما به طور پیش فرض آن را غیر فعال کرده است. کاری که باید کنید این است که به بخش فلگ یا پرچم ها بروید و بعد، آن را فعال کنید.

همانطور که می دانید فلگ ها در واقع امکانات آزمایشی کروم هستند که گوگل بعدا در مورد آن ها تصمیم می گیرد. وجود یک فلگ به معنی این نیست که همیشه آن را در اختیار دارید. بلکه ممکن است آن را در نسخه های بعدی حذف کند.

 

فعال کردن دکمه کنترل پخش صوتی در کروم

برای اینکه این دکمه را روی نوار ابزار خود قرار دهید، لازم است که وارد صفحه فلگ ها شوید. برای این کار، عبارت chrome://flags/  را در آدرس بار کروم بنویسید و اینتر را بزنید.

وقتی که صفحه فلگ ها باز شد، کافی است که، به دنبال عبارت Global Media بگردید.

با جستجوی این عبارت، فلگ مربوط به دکمه کنترل صوتی در کروم ظاهر می شود.

فعال کردن دکمه کنترل پخش صوتی در کروم 

به فلش ها نگاه کنید. فلش شماره ۲ محل جستجوی فلگ را نشان می دهد و فلش شماره ۱ آدرس باری است که آدرس صفحه فلگ ها را در آن می نویسید.

بعد از این که فلگ مورد نظر پیدا شد، در مقابل آن یک دکمه می بینید که به طور پیش فرض روی ان نوشته شده است default

روی این دکمه کلیک کنید تا منو ها نمایش داده شود. گزینه ای که می بینید، Enabled نام دارد. آن را انتخاب کنید.

بعد از این انتخاب کروم شما را مجبور می کند که مرورگر را ریستارت کنید. با اطمینان از این که هر چه تغییرات تا کنون در تب ها انجام داده اید، ذخیره کرده اید روی عبارت Relaunch Now کلیک کنید تا عملیات ریستارت سازی کروم صورت گیرد.

وقتی که دوباره کروم باز شد، تمام تب هایی که از قبل در حال کار کردن یا دیدن آن ها بوده اید باز می شود و تغییرات اخیر را نشان می دهد.

ریستارت کردن کروم بعد از فعال کردن دکمه کنترل پخش صوتی در کروم 

نماد جدید پخش / مکث (  Play/Pause ) به محض شروع یک برگه پخش ویدیو یا صدا در مرورگر شما ، روی Chrome ظاهر خواهد شد. به عنوان مثال ، وقتی شروع به تماشای یک فیلم YouTube یا پخش موسیقی در وب سایت Spotify می کنید ، آن را مشاهده خواهید کرد.

برای استفاده از این ابزار باید روی دکمه ها کلیک کنید اما همانطور که می بنیید دکمه های قبلی و بعدی را هم مشاهده می کنید. می توانید کنترل خوبی روی نظم و ترتیب صدا ها یا فیلم ها داشته باشید

اگر شما چند تب را باز کرده اید که هر کدام یک فایل صوتی یا ویدیویی را پخش می کند، کنترل صوتی کروم در هر تب، برای موسیقی یا فیلمی است که در آن تب در حال پخش است. این موضوع هیچ تداخلی در تب های مختلف ایجاد نمی کند.

فعال کردن دکمه کنترل پخش صوتی در کروم 

یک امتیاز خوب که این ابزار دارد این است که شما هر چند تا تب که باز کنید و در هر کدام که فایل صوتی یا تصویری پخش کنید، کنترلگر آن در تمام تب ها قابل نمایش است. شما می توانید، در تب شماره ۱ باشید و کنترل صوتی تب شماره ۵ را ببینید و آن را مدیریت کنید.

آیا شما به این ابزار نیاز دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *