معرفی گوشی Huawei nova 5T ( هواووی نوا ۵T )

معرفی گوشی Huawei nova 5T ( هواووی نوا ۵T )
  • 1398/7/29
  • زهرا معبودی
  • 0

گوشی هواووی نوا ۵T یکی از جدیدترین گوشی ها از برند خوش اقبال در کشور ایران است که روز به روز طرفداران آن افزوده می شود. زیبایی، کیفیت، و امکانات در کنار خوش دست بودن گوشی های هواووی موجب شده که مردم آن را به زودی درک کنند و برای انتخاب گوشی، روی آن حساب کنند.

هنوز یک هفته نیست که گوشی هواووی نوا ۵T معرفی شده است اما هنوز خبری از زمان انتشار آن در بازار نیست. به احتمال زیاد هواووی این گوشی را برای سال جدید معرفی کرده و آن را همین ماه عرضه کند. پس احتمالا تا به دست ایرانی ها برسد باید کمی صبر کنند.

گوشی هواووی نوا ۵T

گوشی هواووی نوا ۵T در یک نگاه

پیش از این که وارد جزییات اصلی گوشی شویم و بخواهیم آن را دقیقا بررسی کنیم، باید یک خبر شوک آور به شما بدهیم و آن هم این که با خرید گوشی هواووی نوا ۵T شما یک گوشی با دوربین های فوق العاده خواهید داشت. اگر اهل سلفی های ویدیویی و ویدیو کال هستید، قطعا تجربه بودن با گوشی هواووی نوا ۵T  یک تجربه پر کیفیت تر از همیشه است. دوربین سلفی گیر این گوشی ۳۲ مگاپیکسلی است و این یعنی فوق العاده!

همچنین دوربین عقب گوشی نیز ۴۸ مگاپیکسلی است. پس اگر خریدار این گوشی هستید و به یک فوتوگرافر قوی تبدیل نشوید، کم کاری از خودتان است.

این گوشی از نظر باتری و حافظه نیز معمولی است و در رتبه مناسبی قرار دارد. همچنین سخت افزار پردازشگر نیز به گونه ای تهیه شده که بتواند جوابگوی کاربران در این گوشی رده بالا باشد.

گوشی هواووی نوا ۵T

بررسی ویژگی های نمایشگر هواووی نوا ۵T

گوشی هواووی نوا ۵T با نمایشگر ۶٫۳ اینچ، یکی از بزرگترین گوشی های هوشمند هواووی است. شاید رزولوشن ۱۰۸۰ x 2340 پیکسل برای این نمایشگر، رقم دسته اول و بزرگی نباشد، اما تراکم پیکسلی بالای ۴۱۰ موجب می شود که متوجه شویم همه چیز در این نمایشگر عالی است.

 

تکنولوژی ساخت نمایشگر در  هواووی نوا ۵T

البته تکنولوژی ساخت نمایشگر در این گوشی IPS LCD است. شاید اگر از تکنولوژی های برتر و بروز تر استفاده می شد، از نظر کیفیت نیز این نمایشگر بهتر می شد. اما در حال حاضر، نمایشگر قابل قبول و قابل ستایش است.

گوشی های هوواووی به پوشش نمایشگر به صفحه مشهورند. در این مورد نیز این ویژگی روی ۸۴٫۴۱ % قرار دارد و این یعنی وقتی گوشی را مقابل خود می گیرید، همه چیز عالی است و ظاهری زیبا دارد و بیشتر سطح گوشی را نمایشگر به خود اختصاص داده است

گوشی هواووی نوا ۵T

سنسورهای نمایشگر در گوشی جدید هواووی

سنسورهای نمایشگر، به صورت Ambient light sensor, Proximity sensor معرفی شده اند. تا به اینجا خبری از وجود نمایشگر ضد خش و غیره نیست! شاید بهتر است بگویم باید خیلی مراقب نمایشگر گوشی تان باشید.

البته بسیاری از کاربران علاقه دارند از محافظ های شیشه ای روی گوشی خود استفاده کنند. شاید به همین دلیل است که به تازگی خبری از تولید گوشی با نمایشگر ضد خش چندان دریافت نمی کنیم.

 

بررسی ویژگی های دوربین چهار گانه در  هواووی نوا ۵T

دوربین های  هواووی نوا ۵T بی نظیرند. تصور کنید اسمارت فون کوچکی در اختیار دارید، که می توانید با آن عکس های فوق العاده ای بگیرید. علاوه بر این که دوربین های عقب این گوشی ۴ گانه است، کیفیت دوربین اصلی آن نیز حسابی شما را به شوق می آورد.

دوربین عقب به صورت زیر رده بندی شده است:

  1. دوربین اصلی: با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل
  2. دوربین دوم: با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل
  3. دوربین سوم: با کیفیت ۲ مگاپیکسل
  4. دوربین چهارم: با کیفیت ۲ مگاپیکسل

دوربین سلفی گیر نیز با کیفیت ۳۲ مگاپیکسل و با ویژگی های”Digital image stabilization  “EIS  و  High Dynamic “Range mode “HDR عرضه شده است.

متاسفانه از هیچ گونه فلشی در این گوشی برای بهبود عکس برداری استفاده نشده است. همچنین دوربین ها بجز این که با کیفیت هستند از تکنولوژی خاص و ویژگی ثانویه بهره مند نیستند.

گوشی هواووی نوا ۵T

مشخصات طراحی ظاهری گوشی هوواووی نوا ۵T

ویژگی طراحی ظاهری این گوشی را با اندازه آن مورد بررسی قرار می دهیم. اولین چیزی که برای تصور فضایی این گوشی نیاز دارید، ابعاد آن است. ۱۵۴٫۲۵ د ۷۳٫۹۷ در ۷٫۸۷ میلی متر، گزینه ساده و قابل فهمی برای شما است تا بتوانید آن را دقیقا در ذهن تصور کنید. البته به نظر می رسد که گوشی خوش قد و قامتی باشد.

از سویی، تکنولوژی بیومتریکی که در نمایشگر در دسترس است، Fingerprint یا همان اثر انگشت است. امتیازی که این گوش در زیبایی دارد این است که بدنه و بخش پشتی گوشی، از جنس شیشه است و ظرافت خاصی دارد.

و در نهایت باید بدانید که این گوشی تنها در رنگ های، بنفش گرم، آبی تیره و مشکی در دسترس است.

 

بررسی المان های سخت افزاری در هواووی نوای جدید

المان های سخت افزاری شامل، پردازشگر، حافظه رم، پردازشگر گرافیکی و میزان حافظه و در درجه دوم باتری گوشی می شود.

چیپ پردازنده این گوشی HiSilicon Kirin 980 است که از یک پردازشگر ۸ هسته ای با فرکانس پردازشی ۲۶۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می کند. این پردازنده در کیفیت عالی تمام فرآیند ها را با هم پردازش و مدیریت می کند.

همچنین پردازشگر گرافیکی آن از نوع Mali-G76 MP10 است.

هر چند حافظه رم گوشی هواووی نوا ۵T به میزان ۶ گیگیابایت است و واقعا عالی است اما حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت است که قابل ارتقا نیست. این ویژگی می تواند به تناسب نیاز شما عالی باشد یا نه! اما اگر با دوربین این گوشی بخواهید حسابی خوش بگذرانید باید کمی در طول هفته یا ماه برای خالی کردن عکس ها وقت بگذارید.

Android 9.0 Pie سیستم عامل این گوشی است که با رابط کاربری اختصاصی هواووی به نام  Huawei Emotion UI کار می کند.

گوشی هواووی نوا ۵T

باتری این گوشی چه رتبه ای از نظر کیفیت و کمیت دارد؟

باتری این گوشی با ظرفیت ۳۷۵۰ میلی امپر، از نوع Li – Polymer است و توسط کاربر قابل تعویض نیست. تکنولوژی شارژ در این گوشی از نوع  Huawei SuperCharge می باشد.

سنسورهای گوشی شامل مواردی از جمله Accelerometer, Gyroscope, Compass, Hall (for flip covers) می شوند.

 

محتویات داخل جعبه گوشی هواووی نوا ۵T

محتویات همراه با این گوشی در جعبه گشایی آن باید شامل موارد زیر باشد:

  • شارژر
  • کابل Type-C
  • کیس محافظ TPU
  • راهنمای شروع سریع
  • ابزار Eject
  • کارت گارانتی
  • آداپتور جک هدفون Type-C به صورت ۳٫۵ میلی متری

سایر آپشن هایی که باید در مورد آن با شما صحبت کنیم، شامل مواردی از جمله پشتیبانی از تکنولوژی LTE، پشتیبانی از دو سیم کارت، و تکنولوژی از بلوتوث ۵ است. همچنین شما با داشتن این گوشی صاحب یک گوشی سبک وزن هستید که متاسفانه ضد آب و ضد خش نیست.

آیا در مورد این گوشی سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *