غذاهای مشهد طعمی متفاوت و بی نظیر

غذاهای مشهد طعمی متفاوت و بی نظیر
  • 1398/8/12
  • گویا آی تی
  • 0

مشهد شهری با قدمتی کهن یکی از مهم ترین شهرهای زیارتی ایران می باشد که به سبب قرارگیری بارگاه امام رضا در آن سالانه گردشگران و توریستان بسیاری را به سوی خود می کشاند، در حال حاضر تور مشهد یکی ار پر طرفدارترین تورهای سفر در ایران می باشد.

اغلب مردم هنگامی که به شهری سفر می کنند علاقه دارند غذاهای محلی و سنتی آن شهر را امتحان کرده و طعمی متفاوت را تجربه کنند، از این رو ما قصد داریم شما را به غذاهای سنتی شهر مشهد آشنا کنیم تا در یفر به این شهر زیارتی و دیدنی طعم خوردنی های آن را نیز بچشید. مشهد غذاهای بسیاری را مختص به خود دارد که ویژگی آن ها طعم بسیار متفاوت و خوشمزه آن ها می باشد. از غذاهای معروف مشهد می توان به شله مشهدی، آش ماستی، یتیمچه، رشته پلو، چنگالی و اشکنه قوروت اشاره کرد.

یکی از خوشمزه ترین غذاهای اصیل مشهد شله مشهدی می باشد که در طبخ آن انواع حبوبات استفاده می شود و از این رو بسیار غنی و مقوی است، شله مشهدی طعم بی نظیری دارد و بیشتر نذری های این شهر نیز همین شله مشهدی می باشد، رشته پلو از دیگر غذاهای خوشمزه مشهد می باشد که امروزه تقریبا در تمام شهرهای ایران با کمی تفاوت طبخ می شود، چنگالی نیز از غذاهای بسیار معروف این شهر است که بیشتر به عنوان یک میان وعده استفاده می شود، طبخ این غذا بسیار ساده می باشد و از نان بیات در آن استفاده می شود، نان را خرد می کنند در روغن داغ میریزند و شکر یا شیره نبات را به آن اضافه می کنند، بعد از چند دقیقه تف دادن غذا آماده می شود، متاسفانه امروزه این غذا را فقط قدیمی های این شهر به یاد دارند.

یتیمچه نیز به عنوان یکی دیگر از غذاهای مشهد، بسیار خوشمزه می باشد که در آن از سبزیجات مختلف استفاده می شود و به سبب این که در طبخ آن از گوشت استفاده نمی شود به آن یتیمچه می گویند، گفتنی است این غذا با نان میل می شود، از دیگر غذاهایی که در این شهر پخته می شود اشکنه قورت می باشد که این غذا هم با نان سرو می شود و سار از کلسیم است چرا که برای طبخ آن از کشک ساییده شده استفاده می شود، این غذا با عنوان کله جوش نیز شناخته می شود.

در سفر به مشهد حتما این غذاهای خوشمزه را امتحان کنید و طعم بی نظیر آن ها را بچشید، علاقه مندانی که قصد سفر به مشهد را دارند این نکته را در نظر داشته باشند که بهترین زمان سفر به این شهر تابستان می باشد چرا که از آب و هوای سردی برخوردار است، سایت لحظه آخر برای سفر در پاییز و زمستان تور ارزان مشهد و یا تور لحظه آخری مشهد را پیشنهاد می دهد، جزایر جنوبی کشور در فصل تابستان مطلوب ترین آب و هوا را دارا می باشند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *