تبلیغات در گوگل ادوردز، هر آنچه برای شروع باید بدانید

تبلیغات در گوگل ادوردز، هر آنچه برای شروع باید بدانید
  • 1399/7/4
  • فربد محمدی
  • 0

تبلیغات در گوگل ادوردز چیست؟ اگر بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن این سیستم تبلیغاتی  را توضیح دهیم، باید بگوییم گوگل ادوردز یه سیستم فوق هوشمند تبلیغات و متشکل از موارد زیر است:

۱-کاربرانی که در فضای اینترنت در حال جستجو و بازدید از انبوه زیادی از وبسایت ها هستند.

۲-مشاغل و کسب وکارهایی که قصد دارند تا در صفحات نتایج موتور جستجو ، تبلیغ خود را به مشتریان بالقوه نمایش دهند.

۳-رسانه های مجازی، یعنی وبسایت ها و اپلیکیشن هایی که قصد دارند با به نمایش گذاردن تبلیغات کسب و کارها به درآمد برسند.

در واقع شما به انواع یک کسب و کار حقیقی یا مجازی، تبلیغات خود را با استفاده از رسانه های مجازی به کاربران و مشتریان بالقوه نمایش میدهید.

تبلیغات در گوگل ادوردز

اما چرا سرویس تبلیغات در گوگل ادوردز اینقدر پرطرفدار است؟ گوگل ادوردز به شما این امکان را میدهد تا تبلیغات خود را بصورت کاملا هدفمند نمایش دهید. یعنی فقط تبلیغات را به کاربرانی که در واقع مشتریان بالقوه شما هستند نمایش دهید، چگونه؟ در ادامه کمی بیشتر در خصوص تبلیغات در گوگل ادوردز توضیح خواهیم داد.

تبلیغات در گوگل ادوردز را چه کسانی باید ببینند!

با استفاده از سرویس تبلیغات در گوگل ادوردز، شما میتوانید بر اساس چند معیار مشخص، مخاطبان هدف خود را برای نمایش تبلیغات با دقتی فوق العاده بالا انتخاب نمایید، برخی از این معیار ها عبارتند از:

رده سنی : کسانی که در یک بازه سنی مشخص وجود دارند.

علایق و سلیقه ها: کسانی که علایق یکسانی به یک یا چند موضوع مشخص دارند.

جنسیت: نمایش تبلیغات گوگل ادوردز به یک نوع مشخص از جنسیت مونث یا مذکر.

موقعیت مکانی: افرادی که در یک موقعیت جغرافیایی مشخص حضور دارند.

دستگاه های متفاوت: امکان نمایش تبلیغات در گوگل ادوردز، صرفا بر روی یک دستگاه خاص مثل گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر.

هدف گیری مجدد: نمایش تبلیغات به افرادی که قبلا، حداقل برای یکبار از وبسایت یا اپلیکیشن شما بازدید کرده اند اما هنوز خریدی انجام نداده اند.

حال بهتر است از خود بپرسیم که تبلیغات در گوگل ادوردز از این هم هوشمندتر امکان دارد؟ پاسخ این سوال کاملا مثبت است و با کمی بررسی بیشتر خواهید فهمید که گوگل اجازه تبلیغات هوشمندتر از این راهم به شما خواهد داد.

نحوه عملکرد و آموزش گوگل ادوردز به زبانی ساده و قابل درک

 اکنون تا حدودی دریافتیم که تبلیغات در گوگل ادوردز اساسا چیست، وقت آن رسیده که ببینیم گوگل ادوردز چگونه کار میکند تا بتوانیم وارد دنیای تبلیغات گوگل شویم.

همه چیز حول محور کلمات کلیدی کار میکند، اساس کار سیستم هوشمند تبلیغات گوگل ، کلمات کلیدی هستند. کلماتی که باید با توجه به تجربه شخصی و شناختی که از بازار هدف و نیاز مشتریان بالقوه خود داریم و با استفاده و کمک ابزار آنلاین انتخاب کنیم. در ابتدای کار بهتر است تا برای انتخاب کلمات کلیدی با کارشناسان و مجموعه های با تجربه در زمینه تبلیغات گوگل ادوردز مشورت کنیم.

اصل دوم و شاید مهمترین فاکتور برای نمایش تبلیغات در گوگل ادوردز، رتبه بندی تبلیغات است. گوگل باید تشخیص دهد کدام تبلیغ برای نمایش بهتر است، هدف گوگل نمایش بهترین سایت به کاربران خود می باشد، تا بتواند نیاز آنها را به درستی رفع کند.

معیارهای نمایش بهترین تبلیغ در گوگل ادوردز

 طبیعتا گوگل برای انتخاب مناسبترین سایت، بر اساس سلیقه شخصی عمل نخواهد کرد، بلکه همیشه از یکسری قواعد و قانون ویژه برای این کار بهره میگیرد. گوگل ادوردز بر اساس قواعد خود تصمیم میگیرد که کدام تبلیغ برای کاربران مناسب تر است، اما این سیستم چگونه کار میکند؟

گوگل ادوردز ۲ معیار اساسی را برای نمایش بهترین تبلیغ در نظر میگیرد، اول هزینه ای که حاضر به پرداخت آن هستید و دوم امتیاز کیفی یا همان کیفیت وب سایت یا اپلیکیشن شما.

مهمترین اصل برای گوگل میزان هزینه ای است که شما برای نمایش تبلیغات در گوگل ادوردز پرداخت خواهید کرد، به عنوان مثال ۴ سایت که تمام آنها در زمینه فروش تلفن همراه فعالیت میکنند را در نظر بگیرید، از میان این ۴ سایت هرکدام که به ازای کلیک شدن بر روی لینک خود حاضر به پرداخت بیشترین مبلغ باشند به عنوان اولین تبلیغ در صفحه اول جستجوی گوگل نمایش داده خواهد و سایرین نیز به ازای پرداخت خود در جایگاه های بعدی قرار میگیرند.

همه جای دنیا کیفیت حرف اول و آخر را میزند

 در خصوص امتیاز کیفی، با توجه به امتیازی که گوگل ادوردز به کیفیت سایت یا اپلیکیشن شما میدهد جایگاه تبلیغ شما مشخص میشود، تصور کنید یک سایت که هزینه و وقت زیادی را برای طراحی و کیفیت خود در نظر نگرفته است با سایتی که تمام تلاش خود را برای کاربر پسند بودن خود به کار بسته است. شما به عنوان یک کاربر اینترنت، وقت خود را در کدام سایت بیشتر سپری خواهید کرد، بله گوگل ادوردز هم کاربر پسند بودن سایت و یا اپلیکیشن را به هزینه انجام شده به ازای هر کلیک، ترجیح میدهد.

سخن پایانی، آماده سازی سایت برای تبلیغات در گوگل ادوردز

 تا به اینجای کار متوجه شدیم که هرچقدر سایت ما بهتر و با کیفیت تر باشد، شانس فروش و موفقیت ما نیز افزایش میابد، بنابراین قبل از اینکه تبلیغات گوگل ادوردز یا هر نوع تبلیغات دیگر را شروع کنیم، باید اول مطمئن شویم که سایت یا اپلیکیشن ما آماده فروش و ارائه خدمات است و کاربران دنیای اینترنت هیچ مانعی را برای انجام سفارشات، سد راه خود نمی بینند.

سعی کنید قبل از شروع تبلیغات در گوگل ادوردز، بهترین نام دامنه را برای وبسایت خود انتخاب کنید، در صرف زمان و هزینه برای طراحی ظاهر زیبا و کاربر پسند سایت خود دست و دلباز باشید، مزایا و نقاط قوت کسب و کار خود را به مشتریان گوشزد کنید، در سایت خود فراخوان قرار دهید و به کاربر بگویید چه کاری را باید انجام دهد. راههای ارتباطی خود را در اختیار کاربران قرار دهید و به سرعت پاسخگوی نیازشان باشید.

در پایان خدمات و محصولات خود را به خوبی معرفی کنید و با ارائه بهترین و با کیفیت ترین آنها به دنبال جلب اعتماد مشتریان باشید، حال میتوانید برای تبلیغات در گوگل ادوردز شروع کنید و از طی کردن ره صد ساله در یک شب با تبلیغات در گوگل ادوردز لذت ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبلیغات گوگل یا آموزش گوگل ادوردز به وبسایت تاپ ادورت مراجعه فرمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *