سامانه‌های مشاوره آنلاین پزشکی چگونه کار می‌کنند؟

سامانه‌های مشاوره آنلاین پزشکی چگونه کار می‌کنند؟
  • 1399/7/21
  • فربد محمدی
  • 0

آنلاین شدن خدمات در دنیای امروزی روند سریعی طی می‌کند. از آنلاین شدن خرید لباس و غذا تا آنلاین شدن خدماتی مثل مشاوره روانشناسی و پزشکی، در چند سال اخیر رواج پیدا کرده است. با شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از این سامانه‌ها نقش بسزایی در کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا دارند. می‌توانیم با حضور در خانه و بدون نیاز به انتظارهای طولانی مدت در مطب‌های پزشکی از یک پزشک آنلاین کمک بگیریم. سامانه مشاوره پزشکی دکتر ساینا یکی از بهترین استارتاپ‌های پزشکی حال حاضر کشور است که بهترین مرجع برای انتخاب یک پزشک آنلاین است. این مجموعه با کمک گرفتن از بهترین متخصصان کشور در تمامی رشته‌های پزشکی مختلف آماده خدمت به شماست. برای آشنایی با تمام خدمات این مجموعه با ما همراه باشید.

استفاده از مشاوره آنلاین دکتر ساینا به چه صورت است؟

برای استفاده از خدمات یک پزشک آنلاین در مجموعه دکتر ساینا، کافیست ابتدا وارد سایت یا اپلیکیشن شوید. بعد از ورود یا ثبت‌نام در سامانه داخل بخش مشاوره آنلاین شوید. مرحله بعدی انتخاب پزشک آنلاین مورد نظرتان است. با توجه به نوع بیماری یا مشکلتان یکی از تخصص‌های مربوطه را انتخاب کنید. انواع تخصص‌ها مثل پزشک‌ آنلاین زنان، پزشک آنلاین پوست و … در صفحه مرورگر یا اپلیکیشن شما به نمایش در می‌آیند. بعد از انتخاب پزشک متخصص مورد نظر می‌توانید یکی از دو روش مشاوره متنی یا تلفنی را انتخاب کنید.

روی شروع گفتگوی متنی با پزشک کلیک کنید و پیام متنی خود را برای پزشک بنویسید. بعد از نوشتن سوال یا پیام برای پزشک آنلاین وارد صفحه پرداخت می‌شوید. هزینه مشاوره آنلاین را در درگاه بانکی پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه، سوال شما برای پزشک ارسال خواهد شد. حال تنها باید منتظر پاسخ پزشک بمانید. در سامانه‌های مشاوره آنلاین پزشکی معمولا پزشک کمتر از سه ساعت مشاوره را آغاز می‌کند.

مشاوره تلفنی چه تفاوتی با مشاوره آنلاین دارد؟

در مشاوره تلفنی دکتر ساینا، همانند مشاوره آنلاین، ابتدا پزشک آنلاین خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب پزشک آنلاین وارد صفحه او شوید. گزینه گفتگوی تلفنی با پزشک را انتخاب کنید و روی شروع گفتگوی تلفنی با پزشک کلیک کنید. سوال پزشکی خود را در یک پیام متنی بپرسید و مبلغ را پرداخت کنید. پزشک آنلاین شما در ۳ ساعت آینده با شما تماس خواهد گرفت و درباره بیماری و مشکلتان شما را راهنمایی خواهد کرد.

بانک سلامت چه اطلاعاتی در اختیار ما قرار می‌دهد؟

در قسمت بانک سلامت دکتر ساینا می‌توانید با کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و داروخانه‌های اطرافتان آشنا شوید. همچنین در این بخش اطلاعات مفیدی درباره انواع بیماری‌ها، دارو‌ها و گیاهان دارویی وجود دارد. می‌توانید بعد از جلسه با پزشک آنلاین درباره داروهای تجویزی خود مطالعه کنید. گیاهان دارویی تاثیر خوبی در پیشگیری و حتی کنترل بیماری‌ها دارند. با استفاده از مطالب مربوط به گیاهان دارویی می‌توانید از خواص شفابخش این گیاهان باخبر شوید. درباره این گیاهان دارویی با پزشک آنلاین خود صحبت کنید و نظر او را در مورد آن‌ها بپرسید.

از مجله سلامت دکتر ساینا استفاده کرده‌اید؟

در مجله سلامت سایت دکتر ساینا بهترین مقالات و مطالب روز پزشکی را مطالعه کنید. دکتر ساینا با کمک گرفتن از پزشکان متخصص خود مقالاتی تایید شده و معتبر در خصوص بیماری‌ها و انواع مشکلات پزشک منتشر می‌کند. با مطالعه این مقالات دانش عمومی خود را بالا ببرید ولی توجه کنید که مطالعه کوتاه مدت شما نمی‌تواند برای درمان یک بیماری کافی باشد. برای هرگونه مشکل پزشکی در ابتدا با دکتر آنلاین خود مشورت کنید. سایت و اپلیکیشن دکتر ساینا با حضور ۲۴ ساعته پزشکان، این کار را برای شما ساده کرده است.

چگونه از انتخاب پزشک خود مطمئن شویم؟

مجموعه دکتر ساینا همواره در تلاش است بهترین و مطمئن‌ترین پزشکان کشور را به مجموعه دکتر ساینا جذب کند. با این وجود ممکن است انتخاب پزشک برای شما سخت باشد. اولین روش اعتماد به سایت و انتخاب پزشک توسط سایت است. بعد از انتخاب گروه تخصصی مورد نظرتان باید یک پزشک متخصص آنلاین انتخاب کنید. با کلیک روی گزینه «به من پزشک پیشنهاد دهید» دکتر ساینا یکی از بهترین‌ پزشک‌های موجود در آن دسته تخصصی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

با بررسی شرایط پزشک آنلاین پیشنهادی می‌توانید گفتگوی خود را با این دکتر آنلاین شروع کنید. همچنین می‌توانید با مطالعه اطلاعات مربوط به هر پزشک، تعداد مشاوره‌های انجام شده در سایت، نظرات ثبت شده و امتیازی که این پزشک از سمت کاربران دریافت کرده است، انتخابی حساب شده داشته باشید.

آیا استفاده از سامانه‌های مشاوره آنلاین پزشکی کاربردی است؟

تا بدینجا سعی کردیم پاسخ سوال “سامانه مشاوره آنلاین پزشکی چگونه کار میکنم؟” را بدهیم. ولی آیا استفاده از خدمات این مجموعه‌ها کاربردی است؟

رفتن به مطب‌های پزشکی در شرایط عادی هم گاهی سخت و وقت‌گیر است. نوبت‌دهی‌های طولانی، ماندن در ترافیک شهر تا رسیدن به مطب پزشک، انتظار در مطب شلوغ و پر از بیمار و … نمونه‌هایی از سختی‌های مراجعه حضوری به پزشک‌اند. این مشکلات با شیوع بیماری کرونا جدی‌تر به نظر می‌رسند. هر گونه حضور افراد بیمار، سالمندان، کودکان و زنان باردار در فضاهای درمانی خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد. ممکن است افراد حاضر در مطب پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و جان خود و دیگران را به خطر بیاندازند.

با وجود سامانه‌ دکتر ساینا و خدمات بی‌نظیر آن‌ها مشکلی بابت این موارد نخواهید داشت. با اعتماد به پزشکان متخصص دکتر ساینا مشکلات پزشکی خود را قبل از جدی شدنشان درمان کنید. اگر به هر دلیلی از مشاوره با پزشک آنلاین خود راضی نبودید می‌توانید تمام مبلغ را پس بگیرید یا از پشتیبانان این مجموعه بخواهید یک پزشک دیگر به شما معرفی کنند.

سرویس مشاوره آنلاین پزشکی جایگزین مشاوره حضوری نیست بلکه مکمل آن است. با استفاده از پزشک آنلاین دکتر ساینا شما در هر زمان و مکانی به خدمات پزشکی دسترسی دارید و می‌توانید تمام دغدغه‌های لحظه‌ای خود را با دکترها به اشتراک بگذارید. با استفاده از این سرویس تنها زمانی به مراکز درمانی مراجعه خواهید کرد که پزشک تشخیص داده باشد مشکل شما نیاز به مراجعه حضوری دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *