امکان دو برابر شدن آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در ایران

امکان دو برابر شدن آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در ایران
  • 1399/8/24
  • زهرا حاجی
  • 0

معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرده در حال حاضر بیش از سه هزار مبتلا به کرونا وجود دارد، این در حالیست که این امکان هست آمار مرگ و میر و تعداد بستری‌ها در کشور در ۲ هفته آینده به ۲ برابر آمار فعلی برسد.

معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد که در روز جمعه بیش از حدود ۱۱ هزار مبتلا به کرونا شناسایی شده است. حریر چی اظهار داشت: متاسفانه در ۱۰ روز گذشته بیش از ۴۰۰ نفر در روز ثبت آمار مرگ و میر بر اثر کرونا داشته ایم.

وی افزود: با توجه به نحوه و رعایت نکردن مقررات بهداشتی در روزهای پیش رو، باید منتظر روند ابتلاء، بستری و فوتی‌های صعودی بیشتری باشیم و پیش بینی می‌شود آمار مرگ و میر و تعداد بستری‌ها در کشورمان در ۲ هفته آینده به ۲ برابر آمار فعلی خواهد رسید.

حریرچی گفت: هیچ راه معجزه آسایی برای مقابله با کرونا وجود ندارد فقط بسته‌ای از رعایت موارد بهداشت فردی مانند شستشوی مدام دست‌ها، استفاده از ماسک و کاهش ترددها می‌تواند آمار مبتلایان را تا حدودی کاهش دهد و مؤثر واقع شود.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: باوجود کشف واکسن کرونا در آمریکا، احتمالاً کرونا چند سالی مهمان ما خواهد بود پس نباید فقط به واکسن امیدوار باشیم. وی درباره پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران نیز گفت: ۶۵ نفر از اساتید و مدیران دانشگاهی درخواست تعطیلی ۲ هفته‌ای کل کشور را داشتند که قاعدتاً به درخواست این افراد توجه خواهیم کرد، اما خواسته ما این است که مردم تعطیلی ۲ هفته‌ای و یا محدودیت ترددهای شبانه را فرصتی برای سفر و یا دید و بازدید نپندارند و در رعایت نکات بهداشتی کوشاتر باشند.

در آخر معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد، با وجود دورهمی‌های خانوادگی عامل ۳۰ الی ۵۰ درصد ابتلای جدید به کرونا در کشور است. افزود: تعطیلی ۲ هفته‌ای، ناکافی اما شرطی لازم است تا بتوانیم موارد مرگ و میر را کاهش دهیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *