اولتیماتوم واتساپ به کاربران | از بین فیسبوک و واتساپ یکی را انتخاب کنید

اولتیماتوم واتساپ به کاربران | از بین فیسبوک و واتساپ یکی را انتخاب کنید
  • 1399/10/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پیام رسان واتس اپ متعلق به فیس بوک با ۲ میلیارد کاربر، سیاست حفظ حریم خصوصی خود را تغییر می دهد. واتس اپ به ۲ میلیارد کاربر خود یک اولتیماتوم می دهد: یا باید توافق کنید و اطلاعات شخصی خود را با شبکه اجتماعی فیس بوک به اشتراک بگذارید یا حساب های کاربری خود را در واتس اپ حذف کنید.

این اولتیماتوم از طریق یک هشدار درون برنامه ای ارائه می شود که کاربران را به توافق با تغییرات گسترده در شرایط خدمات WhatsApp راهنمایی می کند. کسانی که سیاست حفظ حریم خصوصی اصلاح شده را قبول نکنند، دیگر نمی توانند از این برنامه استفاده کنند.

مدت کوتاهی پس از اینکه فیسبوک در سال ۲۰۱۴ با پرداخت مبلغ ۱۹ میلیارد دلار واتساپ را خریداری کرد، توسعه‌دهندگان توانستند به آن رمزگذاری سرتاسری را اضافه کنند که یک موفقیت بزرگ بود. فیسبوک در سال ۲۰۱۶ یکبار به کاربران فرصت داد تا اطلاعات خود را در اختیار این شبکه اجتماعی قرار ندهند، حالا چنین موضوعی در سیاست اخیر تغییر کرده است.

از ماه آینده کاربران دیگر نمی‌توانند مانع از اشتراک‌گذاری داده‌های خود با فیسبوک شوند. برخی از دیتاهایی که توسط واتساپ جمع‌آوری می‌شوند، به شرح زیر هستند:

شماره‌های تلفن کاربر
شماره‌های تلفن ذخیره شده در دستگاه
نام پروفایل‌ها
تصاویر پروفایل‌ها
پیام استاتوس شامل زمانی که کاربر برای آخرین بار آنلاین بوده
داده‌های تشخیصی جمع‌آوری شده از ورود به اپ
فیسبوک توسط سیاست جدید حق خود می‌داند که داده‌های جمع‌آوری شده را با خانواده کمپانی‌های خود به اشتراک بگذارد در برخی مواقع، برای مثال زمانی که فردی از واتساپ برای ارتباط با کسب و کارهای شخص ثالث استفاده می‌کند، فیسبوک شاید اطلاعات را با شرکت‌های دیگر به اشتراک بگذارد.

این سیاست فیسبوک مورد استقبال برخی افراد مانند ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان قرار نگرفته است. ماسک در حساب توییتری به کاربران پیشنهاد کرده از سیگنال استفاده کنند که ضربه محکمی به فیسبوک محسوب می‌شود. این توییت توسط مدیرعامل توییتر، جک دورسی هم ریتوییت شد و پس از مدتی سیگنال از تلاش خود برای سرویس‌دهی برای کاربران جدید خبر داد.

افرادی که به شرایط و خط مشی جدید اعتراض دارند، باید استفاده از پیام رسان دیگری را در نظر بگیرند. پیام رسان سیگنال همان موتور رمزگذاری قوی را با سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات بسیار شفاف تری فراهم می کند. (این اسناد به اندازه نصف اسناد WhatsApp است.) سیگنال علاوه بر ارائه چت های رمزگذاری شده، تماس های صوتی و تصویری رمزگذاری شده را نیز ارائه می دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *