سامسونگ تولید نمایشگرهای کشویی و رول شونده را تایید کرد!

سامسونگ تولید نمایشگرهای کشویی و رول شونده را تایید کرد!
  • 1399/11/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سامسونگ در سال جدید قصد دارد حضوری پر رنگ تر از سال های قبل در صنعت گوشی داشته باشد، برای همین قصد دارد با ساخت گوشی های با نمایشگر رول شوند و کشویی کاربران خود را شگفت زده کند. طبق اخبار و شایعاتی که در این خصوص منتشر شده است، به احتمال زیاد سامسونگ در نیمه دوم سال جدید نمایشگرهای تاشو جدید این شرکت در دسترس سایر تولید کنندگان بازار نیز قرار خواهد گرفت.

طی ماه‌های اخیر خبرهای مختلفی از تلاش تولید کنندگان گوشی‌های هوشمندی همچون ال‌جی و اوپو برای توسعه گوشی هوشمند با نمایشگر رول شدنی منتشر شده است. اما به نظر می‌رسد سامسونگ دیسپلی نیز می‌خواهد در این حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

«کوون یانگ چوی» معاون ارشد سامسونگ دیسپلی طی اعلام گزارش مالی شرکت تایید کرد که سامسونگ دیسپلی با توسعه فرم فاکتورهای نوآورانه‌ای همچون نمایشگر رول شدنی و کشویی در بازار نمایشگر حضوری پررنگ خواهد داشت.

سامسونگ بالاخره تولید نمایشگرهای کشویی و رول شونده را تایید کرد!

البته کوون یانگ چوی به این موضوع اشاره نکرده که نمایشگرهای جدید این شرکت برای گوشی‌های هوشمند توسعه خواهند یافت یا قرار است در دستگاه‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

براساس اعلام برخی منابع آگاه، به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد نمایشگرهای تاشو را به سایر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند نیز عرضه کند. در این صورت این احتمال وجود دارد که رقبای سامسونگ نیز بتوانند با نمایشگرهای تاشو این شرکت، گوشی‌های هوشمند با فرم فاکتور متفاوت خود را به بازار عرضه کنند.

ظاهرا نیمه دوم ۲۰۲۱ فناوری نمایشگر تاشو در دسترس سایر شرکت‌های سازنده موبایل قرار می‌گیرد. در گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت The Elec، سامسونگ احتمالا یک میلیون نمایشگر تاشو در دو طرح تاشو افقی مانند گلکسی زد فلیپ و فرم فاکتور عمودی مانند گلکسی زد فولد توسعه خواهد داد.

در حالی که برخی برند‌های بزرگ، هر سه ماه حداقل ده میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه می‌کنند، ممکن است تولید یک میلیون نمایشگر تاشو، حجم تولید بسیار محدودی باشد، اما می‌تواند در بازار جوان گوشی‌های تاشو رشد قابل توجهی محسوب شود.

به هر حال باید گفت، سازنده کره ای حق ثبت اختراع مربوط به تلفن های دارای نمایشگر کشویی را نیز ثبت کرده است. به طور دقیق تر، یک حق ثبت اختراع ثبت شده در سال ۲۰۱۹ صفحه ای را نشان می دهد که به سمت پایین و پشت دستگاه قرار دارد و یک دوربین سلفی و سنسورهای دیگر را در بالا نشان می دهد. حق ثبت اختراع دیگری که سال گذشته ثبت شد نشان می دهد تلفنی که بیشتر به نوکیا N95 شباهت دارد، می تواند به سمت بالا یا پایین کشیده و از یک صفحه عقب نیز برخوردار باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *