شرکت نایک فناوری‌های جدید خود را به شرکت کنندگان در المپیک معرفی کرد.

شرکت نایک فناوری‌های جدید خود را به شرکت کنندگان در المپیک معرفی کرد.
  • 1400/5/11
  • ملیکا امامی
  • 0

شرکت نایک فناوری‌های جدید خود را به شرکت کنندگان در المپیک معرفی کرد.

المپیک توکیو ۲۰۲۰ دلیلی مناسب برای نایک بود تا یک مجموعه جدید از محصولات اجرایی را راه ‌اندازی کند. تاخیر یک ساله در این رویداد به نایک اجازه داد تا نه تنها خط کفش را برای دویدن و ردیابی ورزشکاران میدانی افزایش دهد، همچنین بسیاری از فناوری‌های جدید را در خطوط خرده فروشی به ارمغان آورد.

برت هولتس، معاون ‌رئیس نوآوری کفش برای شرکت مستقر در اورگون، می‌گوید: ما قطعا آماده برگزاری المپیک ۲۰۲۰ بودیم. اکنون ما برای سال ۲۰۲۱ آماده‌تر هستیم. این کار زمان اضافی برای مدل‌های دیگر به ما داد.

به طور سنتی، نایک زمان اجرای تکنولوژی خود را با المپیک اجرا می‌کند، اما مهندسی همیشه به قابلیت بازپرداخت بودن خرده ‌فروشی نیاز ندارد. همه اینها برای چرخه المپیک تغییر کردند، که در سال ۲۰۱۷ زمانی آغاز شد که نایک به تلاش Breaking2  برای تمرکز بر روی کمک به ماراتن‌ها و برای شکستن سد دو ساعته استفاده کرد. این سرمایه‌گذاری و مهندسی برای اولین بار در مدل Vaporfly Next٪  در سال ۲۰۲۰ به بعد تکرار شد و اکنون در هر دو مدل ZoomX Vaporfly Next٪ ۲  و Air Zoom Alphafly Next٪ ۲ را نشان می‌دهد.

Rachel Bull، مدیر ارشد محصول کفش می‌گوید: پیش از این، ما به ساخت کفش‌های سبک‌ وزن و گرم و همچنین راحت علاقه داشتیم و این موارد هنوز هم مهم است، اما آنچه که دوندگان نیاز دارند افزایش انرژی بیشتر برای ادامه کار و کاهش خستگی آنها است. ما توانستیم یک کفش را از سال ۲۰۱۷ در نظر بگیریم و این مفهوم را به کار بگیریم و به اقتصاد جاری را بهبود ببخشیم.

مدل Vaporfly به روز شده از فوم ZoomX برای احساس سبک بودن کفش در این برند استفاده می‌کند و از یک صفحه فیبر کربنی با طول کامل و ارتفاع پشته بالاتر برای انتقال انرژی به افراد استفاده شده است. قسمت بالایی که در سال گذشته به روز شده است دارای یک شبکه مهندسی شده با دوام تقویت شده می‌باشد.

این موارد و ویژگی‌های زیر پا منجر به ترکیبی از گزینه‌های کفش برای ورزشکاران نایک در توکیو شده ‌است از جمله ZoomX Dragonfly برای طی کردن مسافت‌های طولانی در مسیر. بول می‌گوید: این همان فوم ZoomX است، یعنی همان ایده بهبود اقتصاد در حال اجرا و بازگشت انرژی برای مسافت‌های طولانی‌تر.

زوم سرعت بالا، فوم ZoomX و یک صفحه فیبر کربن در خط سیر specific Zoom MaxFly به هم می‌رسند، یک سنبله با سرعت ۱۰۰ متر تا ۴۰۰ متر با یک صفحه فیبر کربن محکم‌تر طراحی شده‌ است. این سنبله در سال گذشته ایجاد شد. Air Zoom Victory یک سنبله از راه دور با صفحات، کف و هوا را ارائه می‌دهد در حالی که Air Zoom Long Jump Elite، یکی دیگر از ساخته‌های کاملاً جدید، کیسه هوای بزرگتری را برای محافظت بیشتر هنگام بلند شدن در قسمت جلوی پا قرار می‌دهد، اما هنوز از صفحه فیبر کربن برای رویدادهای پرش استفاده نکرده است. Air Zoom Superfly Elite 2 برای دونده‌ها طراحی شده است.

همه مدل‌ها در خرده ‌فروشی در دسترس هستند و در حال حاضر از رنگ Rawdacious  برای توکیو که ترکیبی از رنگ صورتی، نارنجی و قرمز است، استفاده می‌شود.

هولتس می‌گوید همانطور که نایک برای پروژه Breaking2 را اولویت بندی کرد، طراحان اهمیت بازگشت انرژی را دریافتند و با استفاده از فناوری‌های موجود مانند الیاف کربن و Zoom Air برای مهندسی مدرن بسته بندی کردند تا بتوانند از طراحی‌های سبکی که باعث می‌شود ورزشکاران بتوانند با طراوت‌تر بمانند، استفاده کنند. او همچنین می‌گوید: این یک تغییر الگو برای ما بود که باز شده و هر شرکت دیگری به دنبال آن است.

رویکرد سطح عالی جدید به راحتی به خرده ‌فروشان عرضه می‌شود. بول می‌گوید: پنج سال پیش، تنها دوندگان برجسته در کفش‌های مسابقه شروع به دویدن می‌کردند، به این دلیل که بسیار کم بودند. پوشیدن یک کفش برای ۲۶٫۲ کیلومتر برای اکثر مردم زیاد بود. اکنون Vaporfly از حفاظت کافی برخوردار است که مصرف کنندگان مدل‌ها را برای تمام سطوح اجرا استفاده می‌کنند.

نایک مفاهیم را به خطوط خرده فروشی سنتی مانند Pegasus و ZoomX Invincible Run جدید، که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد را گسترش داده است، که از همان کف برای اجرای دویدن برای افرادی که یک ورزشکار نخبه نیستند و می‌خواهند محافظت بیشتری داشته باشند، استفاده می‌کند.

holts می‌گوید: اگر ما در حال تصمیم‌ گیری درست و ایجاد محصولات درست برای همه دوندگان باشیم، در نهایت منجر به رشد تجارت خواهد شد. ما واقعا روی ورزشکاران تمرکز می‌کنیم و بهترین، متنوع‌ترین و فراگیرترین محصولات را ایجاد می‌کنیم. ما نوآوری خود را برای بزرگ‌ترین لحظه در دوومیدانی المپیک بارگذاری می‌کنیم، اما بیشتر وقت خود را در مورد دونده روزمره، با استفاده از مقادیر زیادی از مواد مشابه که برای هر روز در حال اجرا هستند، سپری می‌کنیم.

 

چند لحظه کلیدی شرکت‌کنندگان در المپیک:

  • هنگامی که نایک به طور غیررسمی در سال ۱۹۷۱ شروع به کار کرد، شرکت waffle کورتز که در المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲ دیده شد، شرکت کرد.
  • Mary Decker، دونده مسافت میانه در سال ۱۹۸۰ از یک کفش نایک استفاده کرد که قالب پایش را نشان می‌داد و به عنوان مدل توسعه سری Zoom در آینده معرفی شد. یک نسخه از کفش اولین مدال طلای این مارک را کسب کرد.
  • اولین صفحه کامل این برند، به کارل لوییس کمک کرد تا چهار مدال طلا را در المپیک ۱۹۸۴ لس ‌آنجلس به دست آورد.
  • جوان بنوئه ساموئلسون اولین زنی شد که در ماراتن المپیک در سال ۱۹۸۴ طلا گرفت. او کفش‌های برند نایک را پوشیده بود.
  • مایکل جانسون در مسابقات المپیک آتلانتا در سال ۱۹۹۶، رکورد زد و طلا گرفت. رنگ این کفش روشن بود، اما مهندسی سبکی نیز داشت.
  • در طول بازی‌های المپیک پکن در سال ۲۰۰۸، نایک از Flywire رونمایی کرد، فناوری که پس از آن بسکتبال و ورزش‌های نمایشی به اندازه کافی گسترش یافت.
  • استفاده از رنگ در سال ۲۰۱۲ هنگامی که Nike’s Volt yellow Volt لندن را تصاحب کرد زنده شد، اما این فناوری Flyknit بود که تناسب جدیدی ایجاد کرد و طراحی نایک را در عملکرد و سبک زندگی تغییر داد.
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *