محتوای تصویری عالی؛ راهکاری برای افزایش فروش

محتوای تصویری عالی؛ راهکاری برای افزایش فروش
  • 1400/5/12
  • سینا اشتری
  • 0

یکی از نکاتی که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به آن توجه ندارند، تولید محتوای تصویری ناب، منحصر به فرد و باکیفیت است. یک تصویر خوب می‌تواند به جای هزار کلمه حرف داشته باشد و به همین خاطر اگر بتوانید از تصاویر به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، شک نکنید که در یک بازه زمانی کوتاه می‌توانید تعداد قابل توجهی از مخاطبان را به سمت کسب و کار خود جلب و جذب کنید. یک قانون اساسی در کسب و کار آنلاین وجود دارد: «اگر بتوانید مخاطبان را به سمت کسب و کار خود جلب و جذب کنید، مطمئن باشید که احتمال فروش کسب و کار شما هم به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.»

محتوای تصویری باکیفیت این قابلیت و توانایی را دارد که تعداد قابل توجهی از مخاطبان را به سمت کسب و کار شما جلب و جذب کند و طبق قانون که بیان شد، با افزایش مخاطبان احتمال فروش هم بیشتر می‌شود. بنابراین تولید و انتشار تصویر باکیفیت یک راهکار عالی برای افزایش فروش کسب و کارهای اینترنتی است. در صورتی که شما هم تمایل دارید فروش کسب و کار خود را از طریق تولید محتوای تصویری افزایش دهید، ولی نمی‌دانید که باید چگونه این کار را انجام دهید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

روش تولید و انتشار محتوای تصویری باکیفیت در بیزینس آنلاین

دانلود رایگان عکس

برای اینکه بتوانید محتوای تصویری عالی و باکیفیت تولید و منتشر کنید، باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین نکات برای تولید محتوای تصویری باکیفیت برای کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی اشاره شده است:

۱٫ کمک گرفتن از توانایی های گرافیست ها

اولین نکته‌ای که مخاطب را به سمت کسب و کار شما جذب می‌کند این است که از توانایی‌های و قدرت طراحی گرافیست‌های حرفه‌ای کمک بگیرید. گرافیست‌های حرفه‌ای می‌توانند تصاویر بسیار خوبی برای شما تولید کنند و در نتیجه این تصاویر ناب و منحصر به فرد هستند و هیچ کس قبل از شما این تصاویر را طراحی و منتشر نکرده است.

به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام تولید محتوا سعی کنید تک و منحصر به فرد باشید. اگر بخواهید از روی دست دیگران کپی کنید، مطمئن باشید که نمی‌توانید نگاه مخاطب را جلب کنید و در نتیجه خیلی سریع از گردونه رقابت خارج می‌شوید. بنابراین اگر خواهان جلب نظر و توجه مخاطبان هستید، باید پیش از هر چیز دنبال محتوای ناب و بی‌رقیب باشید. مطمئن باشید که گرافیست‌های حرفه‌ای بسیاری در کشور ما هستند که می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند. البته قاعدتاً این کار هزینه بالایی برای شما خواهد داشت.

۲٫ استفاده از منابع عالی برای دانلود عکس به صورت رایگان

یکی دیگر از کارهایی که برای تولید محتوای تصویری عالی می‌توانید انجام دهید این است که از منابع دانلود رایگان عکس کمک بگیرید. این منابع معمولاً پر از عکس‌های درجه یک و عالی برای موضوعات مختلف هستند که می‌توانید آن‌ها را به صورت کاملاً رایگان دانلود و در سایت و مقالات خود از آن‌ها استفاده کنید. سایت‌های مختلفی هستند که تصاویر بسیار عالی منتشر می‌کنند و می‌توانید از این تصاویر به صورت کاملاً رایگان استفاده کنید. در ادامه به چند مورد از این سایت‌ها اشاره شده است:

  • وب‌سایت Freepik: این سایت بی‌نظیر از سال ۲۰۱۰ تاکنون دارد کار می‌کند و پر از تصاویر استوک و وکتور است. این تصاویر رزولوشن و وضوح بالایی دارد و تمام تصاویر موجود در این سایت رایگان هستند. سایت فریپیک در اروپا به شدت محبوب شده و یکی از سریع‌ترین استارتاپ‌های در حال رشد اروپا محسوب می‌شود که به طور ماهیانه، ۱۸ میلیون کاربر جذب می‌کند و بیش از ۵۰ میلیون بازدید در هر ماه دارد.
  • وب‌سایت Unsplash: سایت Unsplash نیز یکی دیگر از منابع دانلود رایگان عکس است که ادعا می‌کند که ۲۰۷ هزار عکاس برای تولید تصاویر برای این وب‌سایت فعالیت دارند و آن‌اسپلش از بابت این فعالیت مداوم عکاس‌ها، ایمپرشنی بیش از ۱۷ میلیارد در طول هر ماه دریافت می‌کند. گفته می‌شود ۲ میلیون تصویر در این سایت قرار گرفته است.
  • وب‌سایت Pexels: این سایت استوک‌های متنوعی را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. تمامی تصاویر پکسلز به خوبی تگ شده و قابلیت سرچ بالایی دارند. پکسلز نسبت به سایر رقبا امکاناتی دارد که هم کارآمد است و هم باعث شده تا پکسلز، به یک رقیب جدی برای سایت‌های مشهور دنیا در این زمینه تبدیل شود.
  • وب‌سایت Pixabay: این وب‌سایت  یکی دیگر از  منابع دانلود رایگان عکس علاوه بر تصاویر مختلف و متنوع، حوزه کاری خود را بسط داده و فوتیج فیلم و موسیقی را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد تا نیازهای یک کاربر، به طور تمام و کمال تامین شود. از نوامبر سال ۲۰۱۷ به بعد، پیکسابی توانسته ۱۱۸۸۴۵۴ متریال مختلف در زمینه‌های ذکر شده را به صورت رایگان منتشر کند. گزینه آپلود برای تمامی کاربرانی که عضو این سایت شده‌اند موجود است اما پیکسابی برای آپلود فایل، محدودیت حجمی قرار داده است. بر همین اساس، اگر فایل تصویر حجمی بیشتر از ۴۰ مگابایت داشته باشد، سایت اجازه آپلود به فایل شما را نمی‌دهد. همچنین سختگیری برای تایید تصویر در این وب‌سایت بسیار بالاست و تصاویر باید حتما هویت بصری خوبی داشته باشند.
  • وب‌سایت FreePhotosBank: یکی دیگر از سایت‌های دانلود رایگان عکس است که می‌توانید تصاویر مد نظر خود را با سرچ در فیلد سایت پیدا کنید. البته طراحی سایت از لحاظ بصری چشم‌نواز نیست و در اولین ورود خود به سایت احتمالا تو ذوق شما می‌خورد و از طراحی قالب از مد گذشته‌اش احساس خوبی به شما دست نمی‌دهد. با این حال، دانلود تصاویر به سادگی انجام می‌شود و الزاما نیازی نیست که شما حساب کاربری ایجاد کنید تا از خدمات سایت بهره‌مند شوید. تصاویر هم معمولا در چند کیفیت متعدد روی سایت آپلود می‌شوند.
  • این سایت دست کاربران را برای دانلود آزاد می‌گذارند و شما می‌توانید به صورت نامحدود از تصاویر سایت استفاده کنید. تنها خواسته سایت از شما این موضوع است که در محتواهای خود، از مرجع که سایت FreePhotoBank است نیز یاد کنید.

۳٫ حتماً حجم ویدیوهای خود را کم و سپس منتشر کنید

یکی دیگر از کارهای مهمی که برای موفقیت در زمینه کسب و کار اینترنتی باید انجام دهید این است که باید سرعت سایت خود را تا حد امکان بالا ببرید. یکی از اقدامات بسیار مهمی که سرعت سایت شما را بالا می‌برد این است که حجم محتوای خود را تا حد امکان کاهش دهید. این موضوع هم شامل تصویر و هم شامل ویدیو می‌شود. البته اگر می‌خواهید حجم ویدیوهای خود را کاهش دهید، نباید اجازه دهید که کیفیت ویدیوها کاهش یابد. کم کردن حجم ویدیوها دو مزیت مهم دارد. اول اینکه امکان ذخیره‌سازی را برای مخاطب راحت می‌کند. وقتی حجم ویدیو کم باشد مخاطب با خاطری آسوده آن را در سیستم خود دانلود و ذخیره می‌کند. از طرفی وقتی حجم ویدیو کم باشد، خیلی راحت‌تر در فضای سایت پخش می‌شود. بنابراین مخاطب می‌تواند خیلی راحت آن را در سایت شما ببیند. در ادامه چند نرم افزار برای کم کردن حجم ویدیو معرفی می‌کنیم:

  • VideoProc: این ابزار هم برای فشرده‌سازی مناسب است و هم برای پردازش ویدیوهای شما عالی است.
  • Handbrake: این نرم‌افزار با ویندوز و مک سازگار است. Handbrake ابزاری برای فشرده‌سازی ویدیو منبع باز است که فقط روی سیستم رایانه شما اجرا می‌شود. این نرم‌افزار قابلیت فشرده‌سازی آنلاین ویدیوها را ندارد. با استفاده از این ابزار می‌توانید ویدیوها را در قالب‌های مختلف فشرده کنید.
  • Movavi Video Converter: بهترین نرم افزار کم کردن حجم ویدیو کاملاً شناخته شده است. این برنامه تبدیل سریع و بدون افت کیفیت ویدیو را ارائه می‌دهد. همچنین از پردازش دسته‌ای چند فایل، خواه از هر اندازه، پشتیبانی می‌کند. استفاده از این ابزار بسیار ساده است، با دراگ و درپ فایل مورد نظر درون نرم‌افزار بیاندازید. پس از اضافه کردن فایل، میزان کاهش حجم را انتخاب کرده و گزینه تبدیل(convert) را بزنید.

۴٫ ویدیوها و تصاویر خود را در یک قالب مشخص منتشر کنید

سعی کنید تصاویر و ویدیوهای خود را با یک قالب مشخص و لوگوی کسب و کار خود منتشر کنید تا زمانی که مخاطبان محتوای شما می‌بینند، خیلی سریع متوجه شوند که محتوا به کسب و کار شما تعلق دارد. این کار به برندسازی شما هم کمک زیاد می‌کند.

۵٫ از ابزارهای کاهش حجم عکس استفاده کنید

کم کردن حجم عکس

همان طور که می‌دانید کم کردن حجم عکس باعث می‌شود که سرعت سایت شما بیشتر شود و افزایش سرعت سایت، تأثیر زیادی روی سئوی سایت شما دارد. ابزارهای مختلفی برای کم کردن حجم عکس وجود دارد که در ادامه به چند مورد از این ابزارها اشاره خواهیم کرد:

  • JPEG Optimizer: یکی از بهترین ابزارهای کم کردن حجم عکس است و همانطور که از نام آن پیداست، تنها می‌توانید به فشرده‌سازی تصاویر با فرمت JPEG بپردازید. شما در این سایت می‌توانید میزان حجم مورد انتظار خود را انتخاب کنید و با توجه به حجمی که وارد می‌کنید، تصویر را تحویل بگیرید. JPEG Optimizer یکی از ابزارهایی است که بهترین کیفیت را به شما ارائه می‌دهد.
  • Optimizilla: یکی دیگر از سایت‌های آنلاین در زمینه‌ی کم کردن حجم عکس، Optimizilla است که این سایت نیز تصاویر با کیفیتی را بعد از فشرده‌سازی به شما ارائه می‌دهد. در این سایت شما می‌توانید به فشرده‌سازی تصاویر در فرمت‌های PNG و JPEG بپردازید. همچنین یک ویژگی جالب این سایت این است که شما می‌توانید فایل‌های PDF را نیز کم حجم کنید. Optimizilla، یکی از ساده‌ترین ابزارهای کم کردن حجم عکس است. به کمک سایت Optimizilla شما می‌توانید تا حداکثر ۲۰ تصویر را همزمان آپلود کنید و سطح کم کردن حجم هر عکس را به طور جداگانه تنظیم کنید.
  • Kraken.io: یکی دیگر از بهترین ابزارهای کم کردن حجم عکس است. با استفاده از Kraken.io می‌توانید حجم فایل مورد نظرتان را با فرمت JPEG ،PNG و GIF بهینه کنید. به عبارت دیگر با Kraken.io، همیشه کوچکترین نسخه سایز فایل خود را دریافت خواهید کرد. سپس می‌توانید عکس‌های فشرده شده را یکی یکی یا با فرمت زیپ دانلود کنید. قابل ذکر است که نسخه رایگان به شما امکان می‌دهد تا فایل‌های خود را با حداکثر اندازه ۳۲ مگابایت و در کل ۱۰۰ مگابایت عکس فشرده کنید.
  • Optimole: یک پلاگین محبوب برای کم کردن حجم تصاویر است. این ابزار می‌تواند فشرده سازی، تغییر سایز و موارد دیگر برای تصاویر شما را مهیا کند. البته، خدمات این پلاگین رایگان نیستند اما یک برنامه Optimole رایگان برای شما وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ شروع به کار کنید. بهترین قسمت این است که شما می‌توانید افزونه وردپرس را بر روی سایت خود نصب کنید و تصاویر خود را به راحتی و بدون نیاز به کار زیادی بهینه کنید.
  • ImageRecycle: تصاویر JPEG ،PNG ،GIF و PDF شما را با نتایجی چشمگیر فشرده می‌کند. ویژگی درگ دراپ آن‌ها به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را از دسک تاپ خود بکشید و به سایت منتقل کنید تا یک جریان کاری آسان داشته باشید. e دارای افزونه WordPress و Joomla Extension است. اگر از هر یک از این سایت‌های دیگر استفاده می‌کنید، می‌توانید به جای اینکه به یک سایت‌های مختلف بروید، از برنامه‌های افزودنی ImageRecycle برای کم کردن حجم تصاویر خود استفاده کنید.

با همیار آکادمی، بهترین محتوای تصویری را تولید کنید

همیار آکادمی، مجموعه‌ای برای یادگیری مهارت‌های جدید است. این مجموعه بهترین دوره‌های آموزشی را برای راه اندازی و مدیریت کسب و کارهای اینترنتی دارد. یکی از دوره‌های ارزشمند این مجموعه، دوره آموزش گرافیک است. در این دوره کار با مهم‌ترین نرم افزارهای گرافیکی آموزش داده می‌شود.
با شرکت در این دوره ارزشمند تمام فوت و فن‌های تولید محتوای تصویری درجه یک را یاد می‌گیرید و به یک متخصص گرافیک تبدیل می‌شوید. برای شرکت در این دوره کافی است وارد سایت همیار آکادمی شوید. سپس از بخش بالایی سایت، دوره‌های آموزشی را انتخاب کنید و در نهایت روی دوره جامع گرافیک کلیک کنید.

منبع این مقاله: وب‌سایت همیار آکادمی

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *