آموزش خصوصی زبان یا آموزش گروهی زبان، کدام مناسب تر است؟

آموزش خصوصی زبان یا آموزش گروهی زبان، کدام مناسب تر است؟
  • 1400/6/29
  • مجید جعفری
  • 0

شاید بتوان گفت از منحصربه‌فردترین تجربیات نسل ما، تجربه انجام بیشتر کارهای روزمره در فضای آنلاین است. آموزش و به‌ویژه آموزش زبان نیز از این مسئله مستثنا نبوده و تقریباً به طور کامل به دنیای مواج اینترنت کوچ کرده است.

هر شخصی سلیقه و روش خاص خود را در یادگیری زبان دارد. بر همین اساس هرگز نمی‌توان بهترین راه و یا بهترین روش برای یادگیری سریع‌تر زبان را پیدا کرد. در این شرایط و در میان پلتفرم‌های آموزش زبان آنلاین مختلف، بهترین آموزشگاه آنلاین زبان با ویژگی‌ها و امکانات متنوعی که در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد، مشخص می‌شود. آموزشگاه آنلاین زبان تیکا با ایجاد امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین زبان به‌صورت گروهی و خصوصی برای سلیقه‌های مختلف، فرصت یادگیری ۱۴ زبان زنده دنیا را برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان فراهم کرده است.

افراد باتوجه‌به نوع شخصیت و علاقه‌مندی‌های خود، یادگیری به‌صورت گروهی و یا خصوصی را انتخاب می‌کنند. شاید با وجود شناخت خود بازهم این سؤال برای شما مطرح شود که کدام نوع آموزش گروهی و خصوصی برای شما مناسب است؟

یکی از بهترین راه‌ها برای جواب دادن به این سؤال بررسی مزایا و معایب هرکدام از این روش‌ها است. در این بخش مزایا و معایب آموزش به‌صورت گروهی و خصوصی را برای شما مرور می‌کنیم.

کلاس های گروهی آنلاین زبان

بیشتر ما خارج از فضای آنلاین تجربه شرکت در کلاس‌های گروهی زبان را داریم. با شنیدن عبارت کلاس گروهی زبان، خاطرات تلخ‌وشیرین زیادی در یادمان می‌آید که می‌تواند در شمردن مزایا و معایب این روش یادگیری به ما کمک کند.

پیدا کردن دوستان جدید

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کلاس‌های گروهی آشنایی با افراد جدید است. شما در این میان از تجربیات هم‌کلاسی‌های خود که گاه آن هدف مشابه شما دارند، بهره می‌برید.

از سوالاتی که همکلاسی ها می پرسند، نکات جدید یاد می گیرید!

حتماً این جمله را از معلم‌ها شنیده‌اید: به سؤالات هم‌کلاسی‌هایتان گوش کنید، شاید سؤال شما باشد. گاهی شکل‌گیری سؤال در ذهن هم‌کلاسی‌های شما باعث یادگیری نکاتی بسیار مهم و ضروری برای شما می‌شود. پس خوب به سؤالاتی که دوستانتان در کلاس می‌پرسند، گوش کنید.

هزینه کمتر

یکی از مزایای کلاس‌های گروهی زبان، تقسیم هزینه میان افراد است. البته این نکته را در نظر بگیرید که هرچه تعداد افراد کلاس بالاتر باشد، ممکن است مبلغی به هزینه کلاس‌های شما اضافه شود. چراکه زمان بیشتری از مدرس برای فرآیند آموزش صرف می‌شود.

استرس کمتر

در کلاس‌های گروهی تمام تمرکز استاد در طول کلاس تنها بر شما نیست. بنابراین استرس نخواهید داشت چرا که تمامی سؤالات تنها از شما پرسیده نخواهد شد!

تعامل و یادگیری

خیلی از افراد باور دارند که یادگیری در ارتباط با دیگران حاصل می‌شود. یکی از مزایای کلاس‌های گروهی زبان تعامل، صحبت و مشورت با هم‌کلاسی‌ها است که باعث یادگیری بهتر می‌شود.

همگام با هم پیش می روید!

همه برای یکی، یکی برای همه! با وجود همه جذابیت‌های کلاس‌های گروهی، اما خیلی جالب نیست که باید سرعت یادگیری همه در یک سطح مشابه باشد.

اگر در همگام بودن با بقیه در یادگیری مشکل دارید و یا حتی هدف شما از یادگیری زبان نیاز به آموزش خصوصی دارد، اصلاً جای نگرانی نیست! تیکا برای شما، بهترین آموزشگاه آنلاین زبان است. چرا که نه‌تنها بهترین استاد زبان باتوجه‌به هدف شما را معرفی می‌کند، بلکه امکان یادگیری به‌صورت خصوصی را برای شما فراهم می‌آورد

کلاس ها سر ساعت تشکیل می شوند!

اگر معمولاً در هماهنگی با بقیه دچار مشکل می‌شوید؛ اگر برنامه بسیار شلوغی دارید و زمان مشخصی برای یادگیری زبان ندارید؛ کلاس‌های گروهی انتخاب درستی برای شما نیست. زمان کلاس‌های گروهی باتوجه‌به تمامی افراد کلاس تعیین می‌شود و امکان کنسل کردن و یا به تعویق انداختن زمان کلاس به همین ترتیب پایین می‌آید.

آموزش خصوصی زبان به صورت آنلاین

اگر خود را آدم درون‌گرایی می‌دانید و یا هدف شما از یادگیری زبان بسیار خاص و منحصربه‌فرد و نیازمند تمرکز بالا است، بدانید و آگاه باشید که آموزش خصوصی زبان برای شما بهترین انتخاب است.

اما از ویژگی‌های خوب و بده این نوع آموزش بخوانیم:

شخصی سازی فرایند یادگیری

از بهترین ویژگی‌های کلاس‌های خصوصی زبان آنلاین شخصی‌سازی روش یادگیری است. البته با وجود اساتید متخصص  زبان‌های مختلف در تیکا  آموزش خصوصی زبان با بهترین و به‌روزترین متد‌ها انجام می‌شود.

یادگیری با سرعت دلخواه

در کلاس خصوصی آنلاین زبان تنها شما و استاد در کلاس حضور دارید؛ بنابراین سرعت آموزش و یادگیری کاملاً وابسته به شماست.

تمرکز بالا

اگر از طرف‌داران آموزش خصوصی زبان بپرسید که چرا این روش را ترجیح می‌دهند، قطعاً تمرکز بالا در این نوع آموزش را از آنها خواهید شنید. اگر این ویژگی را برای آموزش خصوصی قبول ندارید، حتماً برای یادگیری گوشه به‌خصوص و مرتبی از منزل را انتخاب کنید، تا به این ویژگی باور پیدا کنید.

دسترسی سریع به پاسخ ها

کاملاً طبیعی است که در کلاس‌های خصوصی استاد به طور کامل متمرکز بر شما و در دسترس شماست. هر سؤالی که در ذهن شما شکل بگیرد همان موقع و در زمان کلاس به پاسخ خود می‌رسید.

منعطف باتوجه به زمان شما

این ویژگی، همان ویژگی موردعلاقه کسانی است که بسیار برنامه روزانه شلوغی دارند. زمان تشکیل کلاس و مدت‌زمان هر جلسه می‌تواند باتوجه‌به شرایط شما برنامه‌ریزی شود.

البته آموزشگاه آنلاین زبان تیکا به‌عنوان یکی از بهترین آموزشگاه‌های زبان، تمام تلاشش برای ایجاد امکان یادگیری زبان برای همه افراد با هر شرایطی است و در این مسیر تا کنون موفق بوده است.

تعامل پایین

با تمام ویژگی‌های خوب آموزش خصوصی، تعامل پایین با افراد در یادگیری می‌تواند امتیازی منفی برای این روش یادگیری محسوب شود. البته تیکا با اضافه‌کردن مهارت یادگیری زبان با پارتنر برای زبان‌های مختلف سعی در حل این مشکل داشته تا تعامل با دیگران در یادگیری نیز با آموزش خصوصی آشتی کند.

گاهی یکنواخت و حوصله سر بر

بسیاری از کسانی که تجربه شرکت در کلاس‌های خصوصی آنلاین را دارند، گاهی کلاس را کسل‌کننده توصیف می‌کنند. شاید حضور تنها دو نفر در کلاس تمرکز بالا و مفاهیم در ایجاد این احساس بی‌تأثیر نباشد.

هزینه بالا

در کلاس‌های خصوصی دیگر خبری از تقسیم هزینه نیست! به‌هرحال تمرکز بالا، انعطاف زمان کلاس، دسترسی سریع به پاسخ‌ها و شخصی‌سازی فرایند یادگیری کمی هزینه بر است. به همین صورت معمولاً هزینه کلاس‌های خصوصی زبان آنلاین کمی به نسبت کلاس‌های گروهی بیشتر است.

انتخاب بهترین استاد زبان در سامانه آموزش آنلاین تیکا

امیدواریم وقتی به این قسمت از مطلب می‌رسید تصمیم خود را در مورد انتخاب کلاس گروهی و خصوصی گرفته باشید.

تیکا در زمینه آموزش ۱۴ زبان زنده دنیا، حدودا ۷۵ تخصص و ۱۵۰ مهارت در کنار شماست!

ما در تیکا افتخار همکاری با بیش از ۴۰۰ مدرس زبان را داریم و بیش از ۵۰۰۰ زبان‌آموز در سراسر دنیا در خصوص همراهی در فرآیند یادگیری زبان، تخصص و مهارت دلخواهشان به ما اعتماد کردند.

اگر تصمیمتان را برای شروع یادگیری گرفته‌اید؛ در این صورت می‌توانید با مراجعه به سایت تیکا در آدرس tikkaa.ir   زبان موردنظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب زبان شما به صفحه انتخاب اساتید منتقل می‌شوید. در این صفحه باتوجه‌به هدف خود از یادگیری زبان می‌توانید تخصص و مهارت دلخواه خود را انتخاب و اساتید متخصص در این زمینه را ببینید. حالا می‌توانید با خیال راحت استاد موردنظر را انتخاب کنید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر و یا مشاوره رایگان دارید، با ما در پشتیبانی سامانه آموزش خصوصی زبان تیکا (۹۱۰۱۶۶۲۰-۰۲۱) در تماس باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *