ارورها و ایرادات ماشین ظرفشویی کنوود و نحوه عیب یابی و تعمیر آنها

ارورها و ایرادات ماشین ظرفشویی کنوود و نحوه عیب یابی و تعمیر آنها
  • 1400/7/24
  • علی رفیعی
  • 0

نگاهی به خطاها و ایرادات ماشین ظرفشویی کنوود

در این مطلب به بررسی ارورها و ایرادات ماشین ظرفشویی کنوود و نحوه عیب یابی و تعمیر آنها می پردازیم.

ماشین های ظرفشویی کنوود حائز ویژگی های برجسته ای مانند برنامه های شستشوی خودکار هستند که دما و زمان را به میزان کثیفی ظروف تنظیم می کند. گزینه های ساده و یکپارچه، به آسانی در دسترس هستند. ماشین های ظرفشویی کنوود، محصولات جدید، زیبا و تمام عیار برای خانواده های شلوغ هستند.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است مشکلات فنی روی دهد. و این سودمند است که بدانید مشکل از کجا می تواند باشد، حتی اگر خودتان قادر به برطرف کردن آن نباشید. جهت بررسی ارورها و ایرادات ماشین ظرفشویی کنوود و نحوه عیب یابی و تعمیر آنها، حتما تا پایان این مقاله بسیار کاربردی که توسط تعمیرگاه پارسینا سرویس بعنوان نمایندگی کنوود در کرج تهیه شده است با ما همراه باشید.

توضیح بعضی از کد های خطا

کدهای خطای ماشین ظرفشویی کنوود، کد های اصلی نقص هستند که نشان می دهند مشکل از کجاست. به بیشترین کد های رایج در زیر نگاه کنید:

کد خطا E1

این نشانه‌ آن است که شیر آب در حالت خاموش قرار دارد. جریان سنج خراب یا پایانه های اتصال دهنده به ترمینال ‌های سیمی شل شده اند یا آنکه فشار آب خیلی کم است. یک مهندس قابل، ورودی اصلی و راه دخول آب را برای شناسایی ایراد قطع می کند.

کد خطا E3

وقتی کد خطا E3 نشان داده می شود (در برخی از مدلها ممکن است به شکل E6 یا E7 باشد) معمولاً به این معناست که سنسور دما یا سیستم تولید گرما خراب شده است. این دلیل نقص در سیستم گرمایشی ماشین ظرفشویی کنوود شما خواهد بود. ممکن است در اتصالات ترمینال‌ سیمی به دلیل شل شدن یا فرسودگی ایراداتی وجود داشته باشد؛ مشکلاتی که یک متخصص با تجربه به سرعت آنها را رفع می کند.

کد خطا E4

خطای E4 ماشین ظرفشویی کنوود کد سرریز شدن آب است؛ نشان دهنده آن است که در جایی که آب گیر گیر کرده است، سرریزی وجود دارد. هر گونه نشتی آب داخلی، به زیر ناحیه شستشو و در فعالیت‌های مکانیکی راه پیدا می‌کند. سنسور تعبیه شده در آنجا، آب را تشخیص داده و باعث می‌شود که دستگاه خالی شده و خطای E4 ظاهر شود.

راه‌حل به ماهیت نشتی بستگی دارد؛ نشتی ممکن است مربوط به مهر و موم های عیب‌دار یا مسائل مربوط به کنترل های سطح آب باشد. لازم است که برق خاموش شده و آب اضافی تخلیه شود. ادامه پیدا کردن مشکل اصلی، به یک مهندس نیاز دارد تا منبع را پیدا کرده و تعمیرات را انجام دهد. در صورت بررسی، این مشکل می تواند مربوط به نشتی مخزن یا شیلنگ، نقص پمپ تخلیه، یا خرابی سوئیچ شناور باشد. و این دلیل عدم تخلیه درست ماشین ظرفشویی کنوود شما خواهد بود.

سایر مشکلات مکانیکی

وقتی ماشین ظرفشویی روشن نمی شود؛ از جمله دلایل احتمالی می تواند عیب بسته نشدن درست در یا ایرادات مربوط به اتصال اصلی برق و منبع تغذیه باشد که به متخصص برق نیاز دارد.

سر و صدای بهم خوردن از کابینه شستشو می تواند نشانه برخورد دسته آب پاش با یک قطعه در سبد باشد. دسته های آب پاش ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشند تا از این اتفاق پیشگیری شود. یا ممکن است پایه های دسته آب پاش فرسوده یا شل شده باشند؛ در نتیجه باعث لق شدن بیش از حد و گیر کردن در سبد می شود.

وقتی قطعات الکترونیکی ماشین ظرفشویی خراب می شوند، این ممکن است پیامد نقص پنل کنترل باشد. و باید توسط متخصص فنی مورد بررسی قرار بگیرد. اگر ماشین ظرفشویی در سمت جدید است، این می‌تواند ناشی از بد عمل کردن تایمر باشد.

لوله کشی نادرست ممکن است باعث تجمع آب کثیف در لوله ضایعات شود. و این می تواند موجب بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی شما گردد. لوله ضایعات باید تا جای ممکن در زیر سینک به صورت مطمئن نصب شود. درز هوا که برای پیشگیری از جریان برگشت طراحی شده است نیز باید بررسی شود برای اینکه ممکن است نیاز به جایگزینی داشته باشد. مشکلات زهکشی نیز باعث بوی نامطبوع می شود و لوله های شما ممکن است نیاز به شستن داشته باشند. فیلترها و مهر و موم درها نیز ممکن است نیاز به تمیز کردن یا جایگزینی داشته باشند.

موارد فوق بخشی از ارورها و ایرادات ماشین ظرفشویی کنوود و نحوه عیب یابی و تعمیر آنها بود که توسط مرکز تعمیر ماشین ظرفشویی پارسینا سرویس مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *