علت گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ و نحوه رفع ایراد

علت گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ و نحوه رفع ایراد
  • 1400/8/1
  • محمد عالی
  • 0

گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ می‌‌تواند بنا به دلایل مختلفی از جمله تنظیمات نادرست رخ بدهد. در این مطلب با دلایل بروز این مشکل و رفع آن‌ها آشنا می‌شویم.

مایکروفرهای سامسونگ و خرابی‌های احتمالی

در سال‌های اخیر، وسایل خانه و آشپزخانه بسیاری روانه بازار شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به مایکروفرها اشاره کرد. همچنین برندهای مختلفی نیز همواره سعی در تولید مایکروفر با کیفیتی برتر داشته‌‌اند که اگر بخواهیم برای این برندها رتبه در نظر بگیریم، برند سامسونگ در رده‌های برتر قرار دارد. مایکروفرهای سامسونگ به دلیل کارآیی بالا و ظرافت کار خود در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند؛ اما در برخی اوقات نیز بنا به دلایل مختلف از جمله به‌هم خوردگی تنظیمات، ممکن است در عملکرد این مایکروفرها اختلال ایجاد شود. از این رو در این مطلب قصد داریم تا گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم.

مشکلات رایج مایکروفرهای سامسونگ

همانطور که گفته شد، مایکروفرهای امروزی از ظرافت بالایی برخوردار هستند و در صورت کوچک‌ترین استفاده نادرست ممکن است آسیب جدی ببینند. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که دارندگان مایکروفرهای سامسونگ با آن مواجه می‌شوند، گرم نکردن غذا است.

مایکروفرهای سامسونگ طراحی شده‌اند که بتوانند سال‌ها بدون نیاز به تعمیر برای شما کار کنند. اما در برخی مواقع برخی از قطعات به دلیل استهلاک نمی‌توانند به درستی کار کنند. یکی از این قطعات که می‌تواند منجر به گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ شود، خرابی مگنترون مایکروفر سامسونگ است.

دلایل گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ

همانطور که گفته شد، گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ می‌تواند بنا به دلایل مختلفی رخ بدهد. برای بررسی و رفع این عیب هم باید در نظر داشته باشید که مایکروفر سامسونگ باید تنها توسط افراد مجرب باز و تعمیر شود تا به قطعات دیگر آن آسیب نرسد. از جمله قطعاتی هم که می‌توانند به گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ مربوط باشند، می‌توان به دیود، خازن و مگنترون اشاره کرد.

دلایل گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ

خرابی ترانس ولتاژ

همانطور که گفته شد، دلایل مختلفی برای گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ وجود دارند که یکی از آن‌ها خرابی ترانس‌های ولتاژ است. در درون سیستم مایکروفر، ولتاژ ورودی دو برابر می‌شود تا مگنترون بتواند با انرژی و قدرت بیشتری غذا را گرم کند. حال اگر در زمان تقویت ولتاژ، یکی از این ترانس‌ها دچار مشکل شود، مایکروفر نمی‌تواند به خوبی غذای شما را گرم کند. از این رو بد نیست برای بررسی دلایل گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ، ابتدا به سراغ ترانس‌های ولتاژ دستگاه خود بروید.

خرابی دیود؛ از دلایل گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ

همانطور که در بخش‌های پیشین به آن اشاره شد، ترانس‌های ولتاژ که از خازن‌ها و دیودها تشکیل شده‌اند، ولتاژ برق را تقویت می‌کنند که مگنترون بتواند غذای درون مایکروفر را به خوبی گرم کند. حال در صورتی که یکی از دیودهای درون این ترانس‌ها مشکل داشته باشند، مایکروفر نمی‌تواند عملکرد صحیحی را از خود نشان دهد. در نظر داشته باشید که در مایکروفرهای شرکت سامسونگ امکان بررسی دیود وجود دارد؛ اما برای این کار اکیدا توصیه می‌شود که که تعمیرکاران مجاز و مجرب نمایندگی تعمیرات ماکروفر سامسونگ حضور داشته باشند و این کار را انجام دهند.

خرابی فیوز

فیوزها نقش محافظ را بر عهده دارند تا در صورتی که دستگاه، بیش از حد گرم شد، اتصال برق آن را قطع کنند. حال در صورتی که این فیوزها دچار آسیب شده باشند، اتصال برق به طور کامل برقرار نخواهد شد و برق لازم به ترانس‌‌های ولتاز نخواهد رسید. به همین خاطر می‌توان یکی دیگر از دلایل گرم نکردن غذا توسط مایکروفرهای سامسونگ را خرابی در بخش فیوزها دانست.

خرابی خازن

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، ترانس‌های ولتاژ از خازن‌ها و دیودهای مختلفی تشکیل شده‌اند که به شما این امکان را خواهند داد تا بتوانید غذای خود را به صورت کاملا گرم شده تحویل بگیرید. حال در صورتی که یکی از خازن‌ها خراب شده باشند، ترانس‌های ولتاژ نمی‌تواند ولتاژ لازم را برای مگنترون تولید کنند و در نتیجه غذای شما گرم نخواهد شد.

از جمله ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص خرابی خازن هم می‌توان به عملکرد صحیح همه دکمه‌ها اشاره کرد. بدین معنا که اگر همه دکمه‌ها به صورت کاملا صحیح عمل می‌کنند اما غذای شما گرم نمی‌شود، باید احتمال خرابی خازن را داد. ضمنا باید در نظر داشته باشید که از مایکروفر شما در هنگام شروع به کار سر و صدای زیاد و نامتعارف ایجاد کرد و در برخی مواقع هم دود مشاهده کردید، باید به سراغ خازن‌های آن بروید.

خرابی سوئیچ در؛ از جمله دلایل گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ

از جمله دیگر مواردی که می‌توانند به گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ مربوط باشند، می‌توان به خرابی سوئیچ در آن‌ها اشاره کرد. شاید در ابتدا برای شما تعجب برانگیز باشد که چگونه خرابی سوئیچ در می‌تواند روی گرم نکردن غذا تاثیر بگذارد.

باید به این نکته اشاره کرد که مایکروفرهای امروزی شرکت سامسونگ و دیگر برندها به گونه‌ای طراحی شده‌‌اند تا در صورتی که در آن‌ها به درستی بسته نشود، غذا را گرم نکنند. این کار هم به دلیل حفظ سلامتی دارندگان آن‌ها برای جلوگیری از انتشار انرژی الکترومغناطیس رخ می‌دهد. حال اگر میکروسوئیچی که باز و بسته بودن در مایکروفر را تشخیص می‌دهد، مشکل داشته باشد، این امکان وجود خواهد داشت که غذا به درستی گرم نشود؛ چرا که مایکروفر تصور می‌کند که در آن باز است.

خرابی مگنترون

مگنترون‌ها را می‌توان اصلی‌ترین جزئ مایکروفرهای سامسونگ و دیگر برندها معتبر جهان دانست. مگنترون‌ها وظیفه گرم‌کردن غذا را بر عهده دارند که انرژی لازم برای عملکرد آن‌ها هم از ترانس‌های ولتاژ به کمک خازن‌ها و دیودها تامین می‌شود.

حال در صورتی که مگنترون نتواند میزان اشعه لازم را برای گرم‌کردن تولید کند، غذای شما به خوبی گرم نخواهد شد. برای عیب‌یابی این قطعه هم نشانه‌های مختلفی وجود دارند که اصلی‌ترین آن‌ها گرم نشدن غذا است. همچنین ممکن است در زمانی که دکمه استارت را می‌زنید، مایکروفر از درون جرقه بزند. یا اینکه ممکن است مایکروفر شما گرم نشود و ضعیف کار کند. این موارد، اصلی‌ترین دلایل گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ و خرابی مگنترون آن هستند.

تنظیمات نادرست

یکی دیگر از مواردی که در بسیاری از اوقات نادیده گرفته می‌شود، تنظیمات غلط است. تصور کنید قصد گرم کردن یک ظرف برنج را دارید و اشتباه دستگاه را روی حالت یخ‌زدایی تنظیم می‌کنید. در این حالت غذای شما به هیچ عنوان گرم نخواهد شد. از این رو اصلا این مورد را دست کم نگیرید و در هنگام تنظیم دستگاه برای غذای مورد نظر، به این مورد توجه ویژه داشته باشید.

حل مشکل گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ

گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ را جدی بگیرید

همانطور که گفته شد، لوازم آشپزخانه از جمله مایکروفرها در سال‌های اخیر به دلیل ظرافت بالا، نیاز به مراقبت بیشتری پیدا کرده‌اند. از این رو در صورت استفاده نادرست و در برخی مواقع نیز استهلاک قطعات، ممکن است مایکروفر سامسونگ شما نتواند عملکرد درستی را از خود نشان دهد.

گرم نشدن غذا در مایکروفر سامسونگ یکی از رایج‌ترین اشکالات در این محصولات است که برای بررسی دلیل بروز این مشکل باید موارد مختلفی بررسی شوند. لازم به ذکر است که شما برای بررسی و رفع این مشکل حتما باید با یکی از تعمیرکاران مجاز و نمایندگی تعمیر سامسونگ تماس بگیرید تا این مشکل را برای شما برطرف کنند و از سر خود تعمیرکردن آن‌ها به شدت خودداری کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *