سئو و آموزش ۱۳ نکته ایندکس سریع در گوگل

سئو و آموزش ۱۳ نکته ایندکس سریع در گوگل
  • 1400/9/11
  • زهرا معبودی
  • 0

این که چطور بتوانیم صفحات را هر چه سریع‌تر گوگل ثبت کنیم، خود هنری است که هر فردی از آن برخوردار نیست. ممکن است شما با کمی دانسته‌های برنامه‌نویسی فکر کنید می‌توانید خودتان از پس تمام کارهای مربوط به سایت و سئو بربیایید، اما این نکته مسلم است که الگوریتم‌های گوگل مدام در حال تغییر هستند و آگاه نبودن از این مسئله شما را از دیگران عقب نگه خواهد داشت.

در این مقاله درباره نکته‌های مهمی صحبت شده است که با آنها می‌توانید به ایندکس شدن سریع در گوگل دست پیدا کنید، پیش از این که رقبایتان کاری انجام داده باشند.

 

۱- سایت خود را در گوگل ثبت کنید

سئولوژی به شما پیشنهاد میدهد که پیش از هر کاری سایت خود را در گوگل ثبت کنید. سایت‌هایی که در گوگل ثبت شده باشند به امکاناتی دسترسی دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانند مطالب خود را سریع‌تر در گوگل ایندکس کنند. موتورهای جست و جو در گوگل مانند رباتی هستند که مدام در حال گشت و گذار است تا چیزی تازه پیدا کند. در میان جست و جوهایش اگر لینکی از صفحه شما پیدا کند، می‌تواند موجب شود سایت شما را مورد بررسی قرار دهد.

۲- برای سایت نقشه بسازید و آن را به گوگل معرفی کنید

نقشه سایت یک فایل با پسوند xml. است که به موتورهای جست و جو کمک می‌کند تا دسترسی به صفحه‌های مختلف سایت به‌وسیله لینک‌ها ایجاد شود. در واقع، لینک‌ها مطالبی را که شامل نوشته، محصول و مقاله در سایت می‌شود مانند یک مسیر راهنما برای گوگل مشخص می‌کنند. ربات‌های گوگل در زمان بررسی‌های خود به این نقشه اهمیت زیادی خواهند داد. ساخت نقشه کار دقیقی است که باید برای آن حساب شده عمل شود.

۳- سایت خود را به‌طور منظم به‌روز کنید

یکی‌دیگر از نکته‌های آموزش ۱۳ نکته ایندکس سریع در گوگل به‌روز نگه داشتن منظم سایت است. داشتن نظم و ترتیب هم برای ربات‌های گوگل مهم است و با این کار می‌توانید توجه آن‌ها را به سایت خود جلب کنید. برای این کار مطالب تولیدی خود را بر طبق یک نظم خاص و از پیش تعیین شده و در ساعت‌های مشخصی از شبانه‌روز بر روی سایت بگذارید.

۴- محتوای همیشه سبز تولید کنید

در سئولوژی به اهمیت محتوای همیشه سبز اشاره شده است. یعنی محتوایی که همیشه کاربرد داشته باشد و در طول زمان از ارزش آن کاسته نشود.

۵- مطالب پیشین را ویرایش کنید

وقتی یک محتوای جدید تولید می‌شود، بهتر است که در ارتباط با محتواهای قبلی باشد. با این کار می‌توانید از لینک‌دهی داخلی در سایت بهره ببرید. نیاز است که محتواهای پیشین را با توجه به مطالب جدید ویرایش کنید و با افزودن جملاتی به متن قبلی مخاطب را به خواندن مطب جدید ترغیب کنید.

۶- از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید

سئولوژی برای ایندکس شدن صفحات استفاده از شبکه‌های اجتماعی را نیز توصیه می‌کند. تمام شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام، توییتر و پینترست دارای اهمیت هستند و محتواهای آن‌ها ارزشمند است. گوگل هم ارتباطش با این شبکه‌های اجتماعی خوب است. به محض توییت شدن یک مطلب در دقایق اولیه در گوگل جست و جو می‌شود و مطالب حاوی این مطلب در سایت می‌تواند به دیده شدن آن کمک کند.

۷- برای لینک‌دهی داخلی و خارجی بر طبق برنامه عمل کنید

لینک‌دهی از مهم‌ترین کارهایی است که با آن می‌توان به ایندکس کردن سایت کمک کرد. هر محتوایی که می‌سازید، لینک آن را در مطالب مرتبط قرار دهید. لینک‌سازی خارجی هم برای بالا بردن قدرت دامنه سایت بسیار تأثیرگذار است. اما این کار باید مطابق با برنامه ریزی و به شکل اصولی صورت گیرد تا نتیجه حاصل شود.

۸- یک صفحه وبلاگ داشته باشید

داشتن یک صفحه وبلاگ ابزار مناسبی برای ایندکس کردن صفحات سایت است. می‌توانید از صفحات داخلی وبلاگ برای لینک‌دهی به سایت بهره ببرید. برای این که بدانید چطور می‌توانید این کار را انجام دهید نیز می‌توانید از مطالب سئولوژی کمک بگیرید.

۹- مطالب خود را در سایت‌های پرترافیک به اشتراک بگذارید

یک روش دیگر برای ایندکس کردن سایت استفاده از سایت‌هایی است که برای کاربران بسیار محبوب هستند. حتی سایت‌هایی هستند که می‌توانید به‌طور رایگان از آن‌ها استفاده کنید و به سایت خود لینک دهید. ممکن است برای این کار نیز به کمک افراد دیگر نیاز داشته باشید.

۱۰- صفحه‌های بی‌کیفیت را برای ایندکس گوگل بلاک کنید

همانقدر که محتوای خوب به ایندکس شدن سایت کمک می‌کند، محتوای بد برعکس عمل می‌کند. باید این صفحات را به حالت NOINDEX دربیاورید. این کار ممکن است برای برخی کمی پیچیده باشد و شاید بهتر باشد برای این کار روی سئولوژی حساب کنید.

۱۱- روی سایت خود پینگ بزنید

سایت‌هایی هستند که می‌تواند برای موتورهای جست و جود پینگ بفرستند و به آن‌ها اعلام کنند که سایت به‌روز شده است.

۱۲- صفحات را دستی ایندکس کنید

در آموزش رایگان سئو به شما گفته می‌شود که با ابزاری مانند URL Inspection در گوگل می‌توان دستی محتوا را ایندکس کرد. برای این کار به قسمت مدیریت جست و جوی کنسول بروید و در آنجا در کادر تعیین‌شده آدرس محتوای مورد نظر را وارد کنید و بعد روی REQUEST INDEXING کلیک کنید.

۱۳- با لینک سازی بازدید صفحات را بالا ببرید

متخصص سئو یکی از راه‌حل‌های ایندکس سریع را بالا بردن افزایش بازدید سایت می‌داند. هرچه محتوای شما بیشتر دیده شود، سرعت گوگل هم برای ایندکس کردن بالا خواهد رفت. مشاهده کامل مطلب چگونه وب سایت خود را سریع در گوگل ایندکس کنیم؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *