آشنایی با دوره آموزش SQL server 2019

آشنایی با دوره آموزش SQL server 2019
  • 1400/9/25
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امروزه نیاز به وجود پایگاه های داده قدرتمند در سایت‌ها و نرم افزار‌های مختلف کامپیوتری ضروری است. برای تأمین این نیاز نرم افزار‌های پایگاه داده مختلفی وجود دارند که یکی از آن‌ها SQL server 2019  است. این نرم افزار دارای ویژگی‌های جدیدی است. شما برای آموزش کار با این نرم افزار می توانید در دوره آموزش SQL server 2019 سایت درسمن شرکت نمایید.

معرفی نرم افزار SQL server 2019

تقریباً غیر ممکن است که کسی در حوزه کامپیوتر فعال باشد و نام SQL server را نشنیده باشد. این نرم افزار قدرتمند یکی از شاهکارهای شرکت مایکروسافت در زمینه پایگاه داده می باشد. می‌دانید که در وب سایت‌های تعاملی امروز و در بسیاری از نرم افزارها ما نیاز به ایجاد ارتباط با یک بانک اطلاعاتی قدرتمند داریم. با استفاده از دوره SQL server 2019 شما نیز می‌توانید به جامعه بزرگ استفاده کنندگان از این نرم افزار بانک اطلاعاتی قدرتمند بپیوندید.

در یک بانک اطلاعاتی مجموعه عظیمی از انواع مختلف داده‌ها ذخیره خواهد شد که دائم در حال به روز رسانی هستند و دائماً داده‌های جدیدی  به این  مجموعه اضافه می‌گردند یا از آن خوانده می‌شوند.

بنابراین ما به یک سیستم مدیریت پایگاه داده قدرتمند نیاز داریم که بتواند همه اعمال مرتبط با پایگاه داده را مانند خواندن و ویرایش رکوردها، ثبت رکوردهای جدید، اجرای پرس و جوهای مختلف و از همه مهمتر تأمین امنیت پایگاه داده به راحتی انجام دهد.

یکی از قوی‌ترین نرم افزارهای موجود که می‌توان با استفاده از آن همه این اعمال را به راحتی روی پایگاه داده انجام داد، نرم افزار Microsoft SQL server 2019 است.

این محصول در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت مایکروسافت ارائه گردید و متخصصان کامپیوتر زیادی را مجذوب خود نمود.

قابلیت های جدید نرم افزار SQL server 2019 :

دوره sql server 2019

پشتیبانی SQL server 2019 از داده های حجیم

شاید شما با نسخه های قبلی  sql server کار کرده باشید و اکنون بخواهید بدانید نسخه ۲۰۱۹ چه قابلیت های جدیدی دارد که بهتر است برای یادگیری استفاده از این قابلیت ها در دوره SQL server 2019 شرکت نمایید.

با ما باشید تا شما را با این ویژگی ها آشنا کنیم.

SQL server 2019علاوه بر کارهایی که می توانید با نسخه های قبلی انجام دهید، ویژگی های جدیدی را برای استفاده از پایگاه داده دارد. این ویژگی ها به طور خاص، شامل گسترش توابع پایگاه داده، تقویت عملکردهای تجزیه و تحلیل داده ها و بهبود تفاوت های عملکردی می باشد. در ادامه هر یک از این سه ویژگی را شرح می دهیم:

  • بهبود پایگاه داده:

اولین ویژگی جدید، بهبود پایگاه داده است. SQL server 2019 از جدیدترین سخت افزارها برای ارائه عملکرد بالا و گسترش قابلیت های پایگاه داده استفاده می کند. به عنوان مثال، می تواند از رمزگذاری UTF-8 برای ارائه عملکرد تا ۱۵۰ سطح سازگاری پشتیبانی کند، یا می تواند کدهای خارجی را با چارچوب توسعه پذیری اجرا نماید.

  • قابلیت تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته:

دومین ویژگی جدید، افزایش قابلیت تجزیه و تحلیل داده ها است. در SQL Server 2019 Big Data Cluster، محیطی برای تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده های انباشته شده توسط شرکت ها با استفاده از یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و غیره به عنوان داده کلان وجود دارد. PolyBase، DBC، NoSQL، RDBMS و … به عنوان پایگاه های داده قابل تجزیه و تحلیل توسط Big Data Cluster به آن اضافه شده اند.

  • تفاوت های عملکردی بهبود یافته:

سومین ویژگی جدید، بهبود تفاوت های عملکردی است.  SQL server 2019 شامل Always On Availability Groups است که به شما امکان می دهد پاکسازی داده ها و یادگیری ماشینی را در پایگاه داده خود اعمال کنید، از خدمات یادگیری ماشین پشتیبانی کنید و در صورت بروز فاجعه پایگاه داده خود را بازیابی کنید. بنابراین، در این نسخه تفاوت عملکردی  در سرور برای مدیریت پایگاه داده بهبود داده شده است.

اکنون که با این قابلیت های جدید آشنا شدید، قطعاً دوست دارید از این نرم افزار فوق العاده استفاده نمایید. اگر قبلاً از نسخه های دیگر SQL برای ایجاد و مدیریت پایگاه داده خود استفاده کرده اید نگران نباشید. زیرا خبر خوب این است که امکان مهاجرت شما به SQL server 2019 وجود دارد. فقط احتمالاً شما به آموزش نیز نیاز دارید که بتوانید به راحتی با این نرم افزار مدیریت پایگاه داده کار نمایید. سایت های مختلفی وجود دارند که مطالب آموزشی در این زمینه را تهیه نموده اند؛ اما اگر به یک آموزش روان و جامع نیاز دارید بهترین گزینه ممکن استفاده از دوره آموزشی sql server  در سایت درسمن است.

روش های مهاجرت به  SQL server 2019:

مهاجرت به sql server 2019

مهاجرت به SQL server 2019

برای آنکه از نسخه های دیگر مایکروسافت SQL به نسخه ۲۰۱۹ مهاجرت کنید؛ راههای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  1. استفاده از ابزار:

اولین روش مهاجرت استفاده از ابزار است. ابزارهای مختلفی برای انتقال پایگاه داده وجود دارد و از ابزارهایی مانند SSMA و DMA می توان برای مهاجرت به SQL Server 2019 استفاده کرد.

ابزار SSMA برای انتقال پایگاه داده در مقیاس بزرگ مناسب است زیرا با استفاده از ابزار مهاجرت، انتقال سریع را امکان پذیر می کند و زمان از کار افتادن برنامه هایی که از پایگاه داده استفاده می کنند را کاهش می دهد.

ابزار DMA  ابزاری است که برای ارتقا پایگاه داده های SQL Server و مهاجرت بین پایگاه های داده SQL Server استفاده می شود. DMA هنگام مهاجرت یک پایگاه داده، محیط را تجزیه و تحلیل می‌کند تا تأثیر تغییرات در عملکرد و سطوح سازگاری مرتبط با مهاجرت را تشخیص دهد.

  1. همگام سازی داده ها : روش دوم مهاجرت، همگام سازی داده ها است. ویژگی پشتیبان گیری و بازیابی پایگاه داده به شما امکان می دهد داده های خود را با SQL Server همگام سازی کرده و به آن انتقال دهید. می‌توانید با بازیابی نسخه‌های پشتیبان به‌صورت آنلاین و سپس گرفتن و انتقال نسخه‌های پشتیبان متفاوت به طور منظم تا زمانی که سرورهای خود را انتقال می دهید، زمان از کار افتادگی سیستم را کاهش دهید.
  2. صادرات فایل یا همان export کردن: روش سوم مهاجرت استفاده از صادرات فایل است. برای مهاجرت پایگاه داده کوچک، استفاده از تابع import/export پایگاه داده مناسب است.  توجه داشته باشید که در زمان انتقال، سیستم برای مدتی متوقف خواهد شد.

دلایل نیاز به استفاده از دوره SQL server 2019 :

این نرم افزار همانطور که در بخش های قبل گفته شد دارای قابلیت های بسیار خوبی می باشد و نسبت به نسخه های قبلی دارای مزایایی است که برخی از آنها ذکر گردید. بنابراین اگر شما برای اولین بار قصد طراحی یک پایگاه داده برای وب سایت خود یا برای استفاده در نرم افزار دیگری را دارید؛ یکی از بهترین نرم افزارهای موجود برای انجام این کار نرم افزار SQL server 2019 می باشد.

حتی اگر قبلا هم پایگاه داده ای با نسخه های قبلی SQL server یا با نرم افزارهای دیگر پایگاه داده ، ایجاد کرده اید بهتر است به SQL server 2019 مهاجرت کنید. خوشبختانه طراحان این نرم افزار به فکر این مورد هم بوده اند و شما به راحتی می توانید این مهاجرت را انجام دهید.

به نظر می رسد که دلایل بالا برای شروع آموزش SQL server کافی هستند. اما نکته مهم این است که به چه روشی آموزش های لازم را دریافت کنیم؟ در کلاس های حضوری شرکت کنیم ؟ از فیلم های آموزشی استفاده کنیم ؟ یا این که روش بهتری نیز وجود دارد.

شرکت در کلاس های حضوری بسیار زمان‌بر و مشکل است. از سوی دیگر هنگام استفاده از فیلم های آموزشی امکان تعامل و پرسیدن سوالات وجود ندارد. پس بهترین گزینه ممکن استفاده از دوره SQL server 2019 می باشد.

معرفی دوره SQL server 2019 :

در راستای ارتقا سطح علمی کلیه علاقمندان به علوم کامپیوتر، سایت درسمن اقدام به برگزاری دوره های مختلف با بهره گیری از اساتید مجرب نموده است. به جرأت می توان گفت دوره SQL server درسمن یکی از بهترین و غنی ترین دوره های آموزش SQL server 2019 است. حتی اگر شما در زمینه sql مبتدی هستید باز هم می توانید در دوره SQL server 2019 شرکت نمایید؛ زیرا این دوره آموزش مطالب را از پایه آغاز می نماید و تا پیشرفته ترین مباحث آموزش را ادامه می دهد.

شما می توانید عناوین مطالب ارائه شده در دوره SQL server را در سایت درسمن مشاهده کنید. شما در دوره SQL server 2019 سایت درسمن که به صورت آنلاین برگزار می گردد؛ می توانید علاوه بر دریافت مطالب و جزوات آموزشی، در جلسات پرسش و پاسخ نیز شرکت نمایید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *