آموزش گام به گام مراحل ورود به بازار فارکس از ایران و مخصوص ایرانیان

آموزش گام به گام مراحل ورود به بازار فارکس از ایران و مخصوص ایرانیان
  • 1400/11/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

ثبت نام در فارکس

دنیای فارکس برای بسیاری از افراد شناخته شده نبوده و با شنیدن این نام، احساس می‌کنند که قرار است وارد یک دنیای عجیب و غریب شوند. اما در حقیقت، فارکس نیز همانند بورس ایران بوده و افراد اگر دانش کافی داشته باشند، می‌دانند که چه زمانی باید بخرند و چه زمانی باید بفروشند. همه چیز یا با استفاده از دکمه Sell انجام شده و یا با دکمه Buy. در حقیقت، این بازار از بسیاری از بازارهای دیگر ساده‌تر بوده و ورود به آن، هیچگونه پیچیدگی ندارد. بلکه تنها کافی است که مراحلی که در ادامه بیان می‌شود را دنبال کرده و صد البته، دانش کافی برای این موضوع را کسب نمایید. مراحل ثبت نام در فارکس در این مقاله توضیح داده شده و ما در اینجا فقط چند نکته‌ی کاربردی و تکمیلی را به مقاله‌ی قبلی، اضافه خواهیم کرد. برای خواندن اصل مقاله، برروی لینک قبلی کلیک کرده تا به مقاله جامع آموزش ثبت نام در فارکس از ایران منتقل شوید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام فارکس

پیش از اینکه بخواهیم هرگونه آموزشی را ارائه کنیم، ابتدا مطمئن شوید که مدارک زیر را به همراه داشته باشید، چرا که برای ثبت نام، حتما باید این مدارک (تصویر آن‌ها را) به همراه داشته باشید. در تمامی بروکرهای فارکس (که در ادامه توضیح خواهیم داد)، ابتدا باید یک تصویر از مدرک هویتی خود را آپلود نمایید. این مدرک هویتی می‌تواند کارت ملی، گواهینامه، پاسپورت و یا شناسنامه باشد. از هر مدرکی که استفاده می‌کنید، ابتدا مطمئن شوید که مدرک هویتی شما، دارای اعتبار بوده و منقضی نشده باشد. در خصوص افرادی که کارت ملی جدید آن‌ها نیامده (کارت ملی قدیمی منقضی است)، باید تصویر فیش ثبت نام برای کارت ملی جدید نیز به صورت پیوست آپلود شود. پس از اینکه این مدرک هویتی را آماده کردید، نوبت به وارد کردن اطلاعات خواهد رسید که باید تمامی اطلاعات را به صورت انگلیسی وارد نمایید. این اطلاعات شامل:

  • نام و نام خانوادگی (دقیقا مشابه متن پاسپورت)
  • تاریخ تولد (به میلادی – مشابه پاسپورت)
  • شماره موبایل (باید در دسترس باشد – کد به آن پیامک خواهد شد)
  • ایمیل معتبر (باید در دسترس باشد – مکاتبه با شما از طریق آن انجام میشود)

به همین سادگی! تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در فارکس تکمیل شده است. ممکن است در بعضی بروکرها، چند سوال عمومی دیگر نیز پرسیده شود که پاسخ به آن‌ها اهمیت چندانی نداشته و آنچه مهم است، فقط تکمیل فرم‌های اطلاعات فردی به صورت صحیح است.

گام به گام ثبت نام در فارکس

اگر از دسترس بودن اطلاعات فوق مطمئن شدید، حال نوبت به اصل ماجرا رسیده است. همانطور که برای ثبت نام در بورس ایران، ابتدا باید یکی از کارگزاری‌های معتبر را انتخاب می‌کردید، برای ثبت نام در فارکس نیز باید یک کارگزاری معتبر فارکس که به آن بروکر گفته می‌شود را انتخاب نمایید. بروکرها بر خلاف کارگزاری‌های بورس، در داخل ایران نبوده و تمامی آن‌ها در سطح جهانی فعالیت می‌کنند. امیدواریم با اصول انتخاب بروکر معتبر آشنا باشید، چرا که در اینجا قصد توضیح بیشتر در خصوص نحوه شناسایی بروکرهای معتبر را نداریم. اما در میان بروکرهای معتبری که در داخل ایران نیز فعال هستند، شما باید بروکری را انتخاب نمایید که مناسب استراتژی معاملاتی شما باشد. استراتژی معاملاتی چیزی است که پس از کسب دانش فراوان، نصیب شما شده و دقیقا به شما خواهد گفت که چه زمانی، کدام دارایی را با چه قیمتی معامله کنید. اگر دانش کافی را نداشته باشید، ثبت نام در فارکس باعث ضرر و از دست دادن پول خواهد شد، بنابراین، مطمئن باشید که در این خصوص، دانش کافی دارید.

برای مثال، یکی از اولین استراتژی‌هایی که تریدرها از آن استفاده می‌کنند، استراتژی اسکالپ است. در این استراتژی، فرد معاملات متعدد کوتاه مدتی را باز کرده و از هر کدام از آن‌ها، تنها به دنبال کمتر از ۲۰ پیپ سود است. اگر شما سبک معاملاتی اسکالپینگ را دنبال می‌کنید، باید به دنبال بهترین بروکر برای اسکالپ باشید. از طرف دیگر، اگر قصد دارید در بازارهای جهانی برروی سهام شرکت‌های معتبری همچون تسلا، گوگل، آمازون، مایکروسافت، متا، بانک آمریکا و … معامله کنید (دارایی‌های مطمئن با ریسک کم)، بهتر است به دنبال بهترین بروکر برای سهام باشید. به صورت خلاصه، برای ثبت نام در فارکس، ابتدا باید کارگزای مناسب خودتان را انتخاب کرده و سپس مراحل افتتاح حساب را دنبال نمایید. با فرض اینکه شما کارگزاری مد نظر خود را انتخاب کردید، حال به سراغ مرحله بعد خواهیم رفت.

بروکر اسکالپ

افتتاح حساب معاملاتی

هنگامیکه وارد سایت کارگزاری فارکس شدید، در قسمتی از وبسایت گزینه‌ای با نام ثبت نام یا افتتاح حساب گذاشته شده است. با کلیک کردن برروی این دکمه، فرمی در مقابل شما قرار داده خواهد شد که در آن، اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن همراه از شما دریافت می‌شود. سپس ایمیل و تلفن همراه شما تایید شده (یک کد برای شما ارسال شده که باید این کد را وارد نمایید). در گام بعدی، باید تصویر مدرک هویتی خود را آپلود نمایید. در این مرحله، باید دقت داشته باشید که چهار گوشه‌ی مدرک هویتی حتما در تصویر مشخص باشد و همانطور که پیشتر مطرح شد، این مدرک هویتی باید دارای اعتبار بوده و منقضی نشده باشد. پس از آپلود کردن مدرک، همه چیز انجام شده و تنها باید منتظر بمانید تا تیم پشتیبانی بروکر، اعتبارسنجی را تکمیل کرده و حساب معاملاتی واقعی یا اصطلاحا ریل Real را در اختیار شما قرار دهد.

نصب برنامه فارکس

پس از افتتاح حساب معاملاتی ریل، نوبت به دانلود برنامه فارکس می‌رسد. با افتتاح حساب معاملاتی واقعی در کابین شخصی خود در وبسایت بروکر، یک نام کاربری، یک رمز عبور و نام یک سرور در اختیار شما قرار داده می‌شود. سپس باید برنامه فارکس را دانلود و نصب کرده و از اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده شده، برای اتصال با سرور بروکر استفاده نمایید. پس از آن، همه چیز آماده‌ی معامله کردن در فارکس است. جالب است بدانید که از زمانی که برای ورود به بازار فارکس اقدام کرده تا زمانیکه اولین معامله‌ی واقعی خود را انجام می‌دهید، کمتر از چند ساعت زمان نیاز خواهد داشت. اگر در روزهای اداری فعالیت خود را شروع کنید، در کمتر از یکی دو ساعت، می‌توانید حساب معاملاتی خود را شارژ کرده و معاملات را شروع نمایید.

شارژ حساب

تمامی کارگزاری‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند، روش‌های شارژ حساب مخصوص به ایرانیان را ارائه کرده‌اند. از آنجاییکه ایرانیان اکثرا ویزا کارت نداشته و به پی پل نیز دسترسی ندارند، ناچارند که از روش‌های پرداخت بین‌المللی جایگزین همانند پرفکت مانی و وبمانی استفاده نمایند. برای سهولت کار خود، بهتر است از ووچرهای پرفکت مانی استفاده نموده تا تراکنش‌های مالی شما در کمترین زمان و با کمترین کارمزد انجام شود. میزان کارمزد صدور پرفکت مانی بسیار پایین بوده و نقل و انتقال پول به استفاده از آن‌ها بسیار سریع و امن انجام می‌شود. با شارژ کردن حساب معاملاتی در بروکرها، امکان استفاده از اهرم معاملات را بدست آورده و می‌توانید تا چندین برابر موجودی معاملاتی واقعی خود، وارد معاملات شوید و سود خود را چند برابر نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت بهترین هست behtarinhast.ir مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *