اهمیت طراحی برند و لوگو در کسب و کار

اهمیت طراحی برند و لوگو در کسب و کار
  • 1400/12/1
  • گویا آی تی
  • 0

 

داشتن برند و یا لوگویی خاص برای هر کسب و کاری یک مزیت به حساب می آید که همین موارد باعث شده تا مشاغل مختلف به فکر طراحی برند و لوگو افتاده و این کار را به یک طراح خوب بسپارند.

دارا بودن لوگو خود موجب شناخت بیشتر نسبت به برند مورد نظر و بالا رفتن مخاطب و فروش و درآمد بیشتر و همچنین ماندگار بودن در ذهن مخاطب و تمایز از سایر رقبا در بازار می شود. بنابراین به منظور طراحی برند و یا ساخت لوگو مناسب باید با کارشناسان و گرافیست های مسلط به این کار مراجعه و از آنها کمک گرفت.

برند و لوگو

در هر شغل و یا تجارتی که هستید، یکی از مهمترین مسائل شناساندن خود به مخاطب و ماندگار بودن در ذهن او است. همچنین تک بودن در بازار و در میان رقبا از جمله شروط اصلی موفقیت خواهد بود و باید بدانید که به تمام این اهداف دست خواهید یافت در صورتی که برند و یا لوگوی خاص خود را داشته باشید تا با کمک آن شناخته شده و ذهن مخاطب را تسخیر نمایید. با داشتن لوگو و طراحی برند خود می توانید به بازارهای جهانی نیز راه پیدا کرده و در این عرصه نیز خود را معرفی نمایید.

به عنوان مثال زمانی که اسم اینستاگرام می آید همه ما از کوچک گرفته تا افراد بزرگسال لوگو آن را به خاطر می آوریم. این بدین معناست که لوگو اینستاگرام و طراحی برند آن بسیار موفق بوده است.

در واقع برند را می توان به عنوان یک قاب تعریف کرد که با نگاه کردن به آن، محصول، کار و یا خدمات شما به خوبی نمایان شده و هرچه برند طراحی و انتخاب شده با ذهنیت افراد همخوانی بیشتری داشته باشد، کار شما مثمر ثمر بوده و موفق عمل کرده اید.

طراحی برند

طراحی برند یکی از راه های مطرح شدن در بازار مربوط به کسب و کار می باشد که باید به منظور طراحی آن به گونه ای عمل کنیم که نه تنها به روز باشد بلکه به کمک افرادی انجام شود که تجربه لازم را در این زمینه داشته و به قولی معماری برند را بشناسند. استفاده از ابزار درست در این مسیر می تواند بسیار کمک کننده باشد. در صورتی که طراحی برند خود را به خوبی انجام دهید، می توانید لوگوی خود را نیز از بطن آن خارج کرده و با در نظر داشتن هویت بصری برند، لوگوی شما نیز در پی آن و از بطن آن خارج خواهد شد. این گونه است که در این مسیر می توان موفق عمل کرد.

دلیل نیاز به برندسازی تجاری و طراحی برند

با شنیدن نام تجاری به طور معمول ذهن ما درگیر لوگو، نام، شعار تبلیغاتی و یا هر علامت دیگری که قابل تشخیص بوده و در ذهن ما نقش بسته می شویم. باید بدانید که برند و اصطلاح آن در واقع کاملا نامشهود بوده و به منظور شناخت افراد در یک شغل و یا تجارت و یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. با این تفاصیل به این نتیجه می رسیم که داشتن برند بسیار اهمیت دارد و یکی از با ارزش ترین دارایی هایی است که هر شغل و یا شرکتی می تواند آن را داشته باشد. پس قبل از شروع کار باید تحقیقات لازم در این زمینه انجام شود زیرا در صورتی که طراحی برند و پس از آن طراحی لوگو شما به طور صحیح انجام شود، شما با جذب مشتری و مخاطب و حتی با به خاطر ماندن باعث وفاداری در افراد می شوید.

اهمیت ساخت صحیح برند و یا نام تجاری

باید بدانید که برندها و طراحی برند از این جهت دارای اهمیت است که برای شما و شغل و تجارت شما و در واقع برای شرکت ها ارزش و شخصیت ایجاد می کند. اهمیت دیگر آنها در بازار رقابتی است که بین محصول و یا تجارت مورد نظر با سایر رقبا از لحاظ کیفیت و قیمت و همچنین خدمات ارائه شده ایجاد می کند. هرچه طراحی برند و لوگو و در واقع نام تجاری شما موفق تر باشد، باعث ایجاد اعتبار و اعتماد به شما شده و در نتیجه مشتری شما افزایش خواهد داشت. در نهایت چیزی که موجب می شود، وفاداری افراد به شما خواهد بود.

اهمیت ساخت برند و مزایای آن

شما زمان زیادی را برای ساخت و انتخاب برند خود صرف خواهید کرد زیرا با توجه به اینکه در نهایت افراد، شما را با همین برند خواهند شناخت، به درجه این اهمیت و چرایی زمان صرف شده پی خواهید برد. در این مسیر یک گام اشتباه هر آنچه که ساخته اید و یا قصد آن را دارید به بیراهه خواهد کشاند. پس برای طراحی برند و ساخت آن باید هزاران نام و طرح را در نظر آورده و آن را طور دقیق بررسی نمایید. درست است که شاید این کار، کاری خسته کننده باشد اما نتیجه درست آن برابر با موفقیت شما خواهد بود.

در واقع از مزایای برند سازی و طراحی و ساخت صحیح آن می توان به انتقال پیام درست به مخاطب و در نتیجه برانگیختن احساسات او و در ذهن ماندن شده و همچنین اعتماد و اعتبار لازم را برای شرکت ها ایجاد می کند. در دایره رقابت نیز می توانید از این طریق برتری خود را نسبت به سایرین نشان داده و این اعتماد و شناخت در نهایت باعث وفاداری افراد و مشتریان خواهد شد.

چگونه اهمیت دادن به طراحی برند و لوگو می تواند برای شما هویت ساز باشد؟

همانطور که گفته شد داشتن برند، لوگو و یا به عبارتی نام تجاری برای شما هویتی می سازد که می تواند ماندگار باشد. زمانی که می خواهید کار خود را به افراد بشناسانید و یا در زمینه های گسترده دست به تبلیغات بزنید، این داشتن یک برند و طراحی صحیح آن است که باعث شناخته شدن شما می شود.

به طور کلی بهترین کار این است که با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند مشورت نمایید تا بتوانید ایده های مختلف را که با توجه به جنبه های بصری ساخته می شوند را در نظر بگیرید و مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که بتوانید احساسات مثبت مخاطب شغل خود را با کمک برند مورد نظرتان ایجاد نمایید، بدانید که در انتخاب و طراحی برند مورد نظر خود موفق بوده اید.

نتیجه آن فروش بیشتر و بالاتر محصول و یا محصولات شما خواهد بود و این تاثیر مثبت بر روی خدمات و یا محصولات دیگری که از طریق شما نیز عرضه می شوند، تاثیرگذار هستند حتی اگر به طور مستقیم کار شما نباشند.

در نهایت باید به منظور انجام صحیح این کار با افراد متبحر و گرافیست های مسلط به این کار و با تجربه مشورت کرده و موارد مختلف را مورد بررسی قرار داد تا بتوان بهترین و مناسب ترین را انتخاب کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *