اهمیت سئو سایت: پر رنگ تر از همیشه در دیجیتال مارکتینگ

اهمیت سئو سایت: پر رنگ تر از همیشه در دیجیتال مارکتینگ
  • 1401/1/30
  • گویا آی تی
  • 0

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، مطمئن هستیم که می دانید SEO یا بهینه سازی موتور های جستجو چیست اما جهت شروع سرمایه گذاری برای این فرایند، بهتر است در مورد اهمیت سئو سایت بیشتر بدانید. می توانیم به شما اطمینان دهیم با مطالعه این مقاله بطور کامل در مورد اهمیت بالای سئو در دیجیتال مارکتینگ اطلاعات خواهید داشت.

سئو یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که به دیده شدن صفحات وبسایت در SERP یا صفحات رتبه بندی موتور های جستجو کمک می کند. (در اینجا منظور گوگل با بیش از ۹۲ درصد سهم بازار سرچ آنلاین است.) تمامی فعالیت های سئو که شامل سئو داخلی، خارجی و تکنیکال است؛ در نهایت به ایجاد تجربه بهینه در کاربر و اعتماد سازی گوگل منجر می شود.

چرا سئو برای وبسایت ها دارای اهمیت است؟

 

خب بریم سر اصل مطلب: چرا سئو برای کسب و کار ها دارای اهمیت است؟ خب همانطور که می دانیم بسیاری از خرید ها (حضوری یا آنلاین) با تحقیق و سرچ در گوگل آغاز می شوند. بر طبق آمار بیش از ۷۰ درصد افرادی که جستجویی انجام می دهند به صفحه دو گوگل نمی روند و حدود ۶۰ درصد کلیک ها در صفحه اول نیز به ۳ لینک بالای صفحه محدود می شود.

خب این به چه معناست؟ برای حضوری قدرتمند و برندینگ، شما باید در صفحه اول و لینک های ۱ تا ۳ باشید. جهت اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت سئو وبسایت پیشنهاد می کنیم مقاله دلایل اهمیت سئو سایت در کمپین های دیجیتال مارکتینگ که یکی از منابع اصلی این مقاله است را مطالعه نمایید.

برخی از مواردی که سئو باعث بهبود آن می شود عبارتند از:

دیده شدن و برندینگ

 

سئو به برند شما دیدی که برای جذب مشتری نیاز دارد می دهد. همانطور که گفته شد، اکثر فعالیت های آنلاین با یک سرچ در گوگل شروع می شود. با سئو خوب و پایدار بعد از مدتی در کلمات کلیدی حوزه تخصص خود در صدر سایت ها هستید و این یعنی دیده شدن و قدرت برند شما.

ترافیک و ورود کاربر

 

در واقع، جستجوی ارگانیک از طریق موتور های جستجو به طور کلی منبع اصلی ترافیک هر وب سایتی است. داشتن یک استراتژی قدرتمند سئو با تعداد زیادی بک لینک از دامنه های ارزشمند با رتبه بالا می تواند ترافیک بیشتری را نسبت به سایر فعالیت های دیجیتال مارکتینگی به ارمغان بیاورد. کاربرانی که از طریق سرچ محصول یا خدمتی وارد سایت شما می شوند به دنبال رفع نیاز خود هستند و خود به خود با یک قیف فروش منطقی، جذب می شوند.

نرخ تبدیل و لید جنریشن

 

اگر ۱۰ ورودی در روز از طریق تبلیغات روی سایت داشته باشید ممکن است ۲ نفر متقاعد شوند تا از شما خرید کنند. اگر این تعداد به ۱۰۰۰ نفر برسند، خریدهای روزانه محصولات هم تغییرات اساسی را تجربه می کنند. از آنجایی که محتوای مفید و به درد بخور عنصر اصلی سئو است، این اطلاعات می تواند بازدیدکنندگان را متقاعد کند که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند.

اعتماد و اعتبار

 

شرکت هایی که دارای استراتژی های سئو و تولید محتوا قوی هستند، بیشتر مورد اعتماد کاربران اینترنت قرار می گیرند. واقعیت هم همین است؛ شما به احتمال زیاد به شرکتی اعتماد خواهید کرد که پست‌های متعددی در وبسایت خود دارد و به طور عمیق توضیح می‌دهد که پیشنهادات آنها چیست و چگونه می‌توانند به شما کمک کنند.

تجربه کاربر

 

الگوریتم های گوگل اهمیت بالایی به بهبود تجربه کاربری می دهند و به وبسایت هایی که برای کاربران رضایت بخش هستند نگاه ویژه ای دارند. وبسایتی با UX بد در نهایت به خروج زود هنگام کاربر از سایت و کاهش رتبه در گوگل می انجامد؛ وبسایت را در ابتدا برای کاربران و سپس برای گوگل بهینه سازی کنید.

سرمایه گذاری بلند مدت

تبلیغات یکی از ارکان مهم بازاریابی است و نباید آن را فراموش کرد اما سئو وبسایت سرمایه گذاری بلند مدت با نرخ بازدهی و ROI بالاست. رسیدن به نتایج در سئو کمی زمان بر است اما به دلیل پایداری نتایج و میزان اعتمادی که ایجاد می کند، توصیه می کنیم سئو را جدی بگیرید.

نحوه پیاده سازی استراتژی های سئو

سئو تکنیکال

 

  • شناسایی و رفع خطاهای کرول و ایدنکسینگ
  • بررسی و بهبود ریسپانسیو و موبایل فرندلی بودن وبسایت
  • بررسی لینک های شکسته داخلی و خارجی با استاتوس کد ۴۰۴ و اصلاح آن با ریدایرکت ۳۰۱
  • بررسی و بهبود سرعت وبسایت
  • حذف محتوای تکراری و نوایندکس کردن صفحات به درد نخور

سئو داخلی

 

  • تحقیق و تارگت صفحات برای کلمات کلیدی (کیورد ریسرچ و تارگتینگ)
  • تولید محتوای اصولی کاربر پسند و سئو شده
  • عنون صفحه، تعداد و ساختار جملات و …
  • متن جایگزین تصاویر، برچسب و متا های سایت
  • لینک سازی داخلی و خارجی
  • آدرس دهی صحیح صفحات

سئو خارجی

 

  • لینک سازی و بک لینک (رپورتاژ آگهی، گست بلاگ، فروم و …)
  • تبلیغات در رسانه های اجتماعی و سوشال مدیا مارکتینگ
  • برند منشن و تبلیغات بنری برای سرچ برند
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *