۷ سوال اساسی هنگام خرید لپ تاپ دل

۷ سوال اساسی هنگام خرید لپ تاپ دل
  • 1401/2/1
  • گویا آی تی
  • 0

هفت سوال اساسی که هنگام خرید لپ تاپ دل باید به آنها جواب بدهیم را برای شما در این مطلب گردآوری کرده‌ایم تا با توجه به آنها بتوانید در خرید آنلاین لپ تاپ دل بهترین گزینه را انتخاب کنید. مهمترین تمایز لپ تاپ‌ها سایز آنها است که به راحتی قابل حمل بوده و در عین حال، توانایی اجرای تمامی برنامه‌ها را خواهد داشت. خرید لپ تاپ dell، می‌تواند بهترین وسیله جهت انجام کارهای گوناگون از جمله انواع بازی‌ها در خانه، جاده‌ و همچنین کارهای روزمره و آموزشی باشد.

هر چند که امروزه تبلت‌ها و گوشی‌های پیشرفته همیشه پرطرفدار بوده، اما اغلب افراد می‌دانند که انجام هر کاری خواه تایپ یک مقاله و یا تماشای ویدیو و خواه انواع بازی‌ها در یک لپ تاپ بهتر است.

 

1) لپ تاپ را برای چه کاری می‌خواهید؟

دانستن این موضوع که برای چه هدف و کاربردی تصمیم به خرید اینترنتی لپ ‌تاپ دل دارید، کمک بسیاری در تصمیم‌گیری شما خواهد داشت؛ زیرا تمامی لپ‌تاپ‌های موجود در بازار دارای کاربرد و کاربران متفاوتی هستند که هر کدام جهت انجام کارهای گوناگون و مخاطبان متفاوتی طراحی و عرضه گردیده‌‌اند. مثلا، یک لپ‌ تاپ صرفا جهت اتصال به اینترنت و وب گردی در فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قطعا با سیستم‌هایی که جهت بازی‌های رایانه‌ای آنلاین کاربرد دارند، بسیار متفاوت خواهد بود. از این رو کاربران می‌بایست با توجه به انتظارات و نیازهای خود برای خرید اینترنتی لپ‌تاپ دل اقدام نمایند تا بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب را داشته باشند. از جمله دسته بندی های بر اساس کاربرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دانشجویی
  2. مالتی‌مدیا و مصارف خانگی
  3. تجاری
  4. حرفه‌ای
  5. بازی

 

۲) به سایز و اندازه لپ تاپ توجه کنید!

از جمله نکات مهم هنگام خرید آنلاین لپ تاپ دل، اندازه آن است. پیش از آنکه به مشخصات سیستم و قیمت آن توجه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به ویژگی قابل حمل بودن و اندازه لپ تاپ نیز توجه داشته باشید. به طور کلی اندازه صفحه نمایش یک لپ تاپ بیانگر اندازه کل آن خواهد بود. رایج‌ترین اندازه‌های لپ‌تاپ عبارتند از:

  • ۱۱ تا ۱۲ اینچ: باریک و سبک‌ترین لپ تاپ‌ها، دارای نمایشگرهای بین ۱۱ تا ۱۲ اینچ هستند که معمولا وزنی بین ۱٫۲ تا ۱٫۵ کیلوگرم دارند.
  • ۱۳ تا ۱۴ اینچ: این سایز برای حمل و استفاده بهترین گزینه است و وزن آن کمتر از ۱٫۸ کیلوگرم است.

 

  • ۱۵ تا ۱۶ اینچ: رایج‌ترین نوع اندازه لپ تاپ، نوع ۱۵ اینچی است که دارای وزنی بین ۲ تا ۳ کیلوگرم است. چنانچه تمایل دارید صفحه ‌نمایش بزرگ‌تری داشته باشید و قابلیت حمل آن چندان برایتان مهم نیست، این نوع اندازه مناسب شما خواهد بود.
  • ۱۷ تا ۱۸ اینچ: چنانچه از لپ تاپ به عنوان سیستم رومیزی استفاده می‌کنید، این سیستم ۱۷ یا ۱۸ اینچی، قدرت پردازش مناسبی جهت بازی‌های سطح بالا را ارائه می‌کند و کارایی آن می‌تواند در حد یک ورک استیشن باشد.

 

۳) لپ تاپ چه مشخصاتی دارد؟

این موضوع که خرید اینترنتی لپ ‌تاپ دل چه مشخصاتی باید داشته باشد نیاز به اطلاعات فراوانی در خصوص قطعات اعم از پردازنده، هارد دیسک، رم و تراشه گرافیکی خواهد داشت و خیلی مهم است که راجع به هر قطعه اطلاعات کافی داشته باشید تا بدانید برای خرید لپ تاپ dell به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قدرت پردازنده چقدر باشد

پردازنده به نوعی «مغز» کامپیوتر شما محسوب می‌شود و یکی از ویژگی‌های خرید اینترنتی لپ تاپ دل، برخورداری از پردازنده قوی مناسب است. توجه به مشخصات لپ تاپ خوب می‌تواند در خرید لپ تاپ دل با قیمت مناسب بسیار به شما کمک کند.

چه میزان رم مورد نیاز شما است

یکی دیگر از قطعات مهم در مشخصه فنی خرید اینترنتی لپ تاپ دل خوب رم دستگاه است. برخی از لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت دارای رم ۴ گیگابایتی هستند؛ ولی حتی اگر به دنبال سیستمی اقتصادی هستید، در شرایط ایده‌آل حداقل به ۸ گیگابایت رم نیاز خواهید داشت و در صورت داشتن بودجه بیشتر، بهتر است رم ۱۶ گیگابایتی تهیه نمایید. استفاده از رم‌های ۳۲ گیگابایتی و یا بیشتر برای بسیاری از کاربران زیاد خواهد بود.

فضای ذخیره سازی

راندمان درایو ذخیره‌سازی از سرعت پردازنده در خرید اینترنتی لپ تاپ دل دارای اهمیت بیشتری است. چنانچه هزینه آن برایتان مهم نیست و از عهده آن بر می‌آیید و به حجم زیادی از حافظه داخلی نیازی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید لپ تاپ دل از حافظه SSD به جای هارد درایو بهره ببرید. زیرا سرعت آن حداقل سه برابر است و راندمان کلی لپ تاپ بسیار سریع‌تر خواهد بود. در بین حافظه‌های SSD، مدل‌های جدیدتر PCIe x4 (که با نام NVME آن را می‌شناسند) نسبت به درایوهای SATA عادی سه برابر سرعت بیشتری دارند.

صفحه نمایش آن چند اینچی باشد

هر اندازه نمایشگر شما پیکسل‌های بیشتری داشته باشد، تصویر باکیفیت‌تری خواهید داشت در نتیجه محتوای صفحه شفاف‌تر به نظر خواهد رسید. لپ ‌تاپ‌هایی که قیمت مناسب‌تری دارند، از صفحه نمایش‌های ۱۳۶۶×۷۶۸ برخوردار هستند. ولی چنانچه مشکل بودجه‌ ندارید، پیشنهاد شرکت دلیران به شما این است که ۱۹۲۰×۱۰۸۰ تهیه نمایید که با نامFull HD  یا ۱۰۸۰p نیز شناخته می‌شود. یک سری از لپ‌ تاپ‌های توسعه یافته نمایشگرهایی با اندازه ۲۵۶۰×۱۶۰۰ یا ۳۲۰۰×۱۸۰۰ یا حتی ۳۸۴۰×۲۱۶۰ دارند که دارای تصاویر شفافی هستند و برق بیشتری نیز مصرف می‌کنند همچنین طول عمر باتری آنها کمتر است.

آیا صفحه نمایش لمسی برای من مناسب است

از دیگر ویژگی‌های خرید اینترنتی لپ تاپ دل لمسی بودن صفحه نمایش آن است. با این حال، چنانچه به جای خرید مدل‌های دو در یک، اقدام به خرید آنلاین لپ تاپ دل عادی نمایید از صفحه نمایش لمسی آن (در صورت داشتن) بهره چندانی نخواهید برد. ولی ناگفته نماند این موضوع که بتوانید علاوه بر ماوس و کیبورد لپ تاپ خود را توسط صفحه نمایش کنترل کنید یک مزیت بزرگ جهت خرید اینترنتی لپ تاپ دل محسوب می‌شود.

پردازنده گرافیکی

یکی دیگر از مشخصات یک لپ تاپ خوب، پردازنده گرافیکی قدرتمند آن است. در صورتی که از لپ تاپ برای انجام بازی‌های کامپیوتری، طراحی اشیای سه بعدی و یا ویرایش ویدئوهایی با رزولوشن بالا استفاده نمی‌کنید، تراشه گرافیکی یکپارچه به خصوص گرافیک‌های آنبورد آیریس Xe اینتل انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود؛ ولی در صورت انجام موارد فوق، بهترین کار جهت خرید اینترنتی لپ تاپ دل استفاده از پردازنده گرافیکی مجزا است.

پورت ها

معمولاً هنگام خرید لپ تاپ دل وجود پورت اولویت ندارد؛ ولی بهتر است که سیستم خود را به اتصالات مورد نیاز مجهز نمایید تا مجبور به حمل تعداد زیادی دانگل به این طرف و آن طرف نباشید. اغلب لپ ‌تاپ‌های معمولی از پورت USB 3.0 و خروجی HDMI برای ویدیو برخوردار هستند.

البته لازم به ذکر است که اکثر لپ ‌تاپ‌ها از USB Type-C یا تاندربولت ۴ پشتیبانی می‌کنند. دیگر اتصالات مفید برای خرید اینترنتی لپ تاپ دل شامل درگاه‌های کارت SD، جک هدفون و پورت اترنت است.

اتصالات

اگر مدام در حال حرکت و سفر هستید بهتر است به دنبال لپ تاپی باشید که از ۴G یا ۵G پشتیبانی می‌کند. این دستگاه‌ها متشکل از یک اسلات سیم ‌کارت هستند که با قراردادن سیم کارت در لپ تاپ خواهید توانست از اینترنت همراه بهره‌مند شوید. طبعا باید مانند اینترنت موبایل بسته خریداری کنید و دیگر برای استفاده از اینترنت نیازی به مودم نخواهید داشت و همواره می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

 

۴) چگونگی کیبورد و تاچ پد آن را بررسی کنید؟

برخلاف تصور خیلی‌ها کیبورد و تاچ پد از جمله مشخصه‌های مهم در خرید اینترنتی لپ تاپ دل محسوب می‌شوند. چنانچه شرایط شما به گونه‌ای است که باید مدت زمان طولانی با کامپیوتر کار کنید، حتما مطمئن شوید که کیبورد دستگاه بازخورد مناسبی را ارائه می‌دهد.

حرکت عمودی دکمه‌های آن خوب باشد (فاصله‌ای که دکمه‌ها موقع فشردن پایین می‌روند که اغلب بین یک تا دو میلی‌متر است) و همچنین بررسی کنید میان دکمه‌ها فاصله لازم وجود داشته باشد که  از ویژگی‌های خوب برای خرید آنلاین لپ تاپ دل محسوب می‌شوند. در لپ‌تاپ به نوع صفحه لمسی دقت کنید طوری که بدون پرش و دقیق باشد و مرتب به حرکت‌های چندلمسی مثل زوم کردن پاسخ دهد.

۵) عمر مفید باتری چقدر است؟

از دیگر ویژگی‌هایی که برای خرید اینترنتی لپ تاپ دل باید به آن توجه داشت، طول عمر باتری آن است. چنانچه قصد خرید یک لپ تاپ بزرگ و حجیم را دارید که از آن تنها بر روی میز و در نزدیکی پریز برق استفاده می‌کنید، اصلا نگران طول عمر باتری نباشید؛ ولی در صورتی که قصد دارید از آن در محل‌های مختلفی استفاده نمایید، موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که لپ ‌تاپ شما باید حداقل دارای طول عمر باتری ۸ ساعت باشد و در شرایط ‌ایده‌آل خود، بالای ۹ ساعت کار کند.

 

۶) آیا کارت گارانتی لپ تاپ معتبر است؟

از خرید اینترنتی لپ تاپ دل که فاقد کارت گارانتی معتبر است، خودداری کنید. زیرا معمولا آنها کالاهای قاچاقی هستند که به صورت رسمی از شرکت سازنده وارد کشور نشده‌اند. شرکت دلیران اولین نمایندگی رسمی شرکت دل در ایران است که با سابقه طولانی به ارائه خدمات محصولات‌ این شرکت به مشتریان می‌پردازد که دارای کارت گارانتی معتبر می باشد.

 

۷) شرکت از پشتیبانی مناسبی برخوردار است؟

مطمئن شوید از شرکت معتبر و با سابقه ای خرید می کنید، یکی از این شرکت های معتبر در این حوزه شرکت دلیران است که سالهاست در زمینه واردات لپ تاپ دل مشغول به فعالیت است و مشتریان راضی بسیاری دارد. کسانی که از بلوار کشاورز به سمت میدان فلسیطین رفته باشند حتما در کنار عینک فروشی ها چشمشان به این شرکت خورده است. شرکت دلیران اولین نمایندگی لپ تاپ دل در ایران است که با حذف واسطه‌ها اقدام به عرضه لپ تاپ دل با قیمت‌هایی کم نظیر نموده است. شرکت دلیران سایت مرجع تخصصی معرفی و فروش لپ تاپ دل در اینترنت است که با سابقه طولانی فعالیت در این حوزه در ایران شناخته می‌شود. خدمات متمایز، کیفیت بالای محصولات همچنین پشتیبانی و خدمات پس از فروش قوی از الویت‌های این مجموعه است. شرکت دلیران نمایندگی رسمی فروش لپ تاپ‌های دل با دارا بودن تیم متخصص مشاوره تلفنی  خرید لپ تاپ dell ، تعمیرات و پشتیبانی به صورت شبانه‌روزی به شما عزیزان خدمت رسانی می‌کند. برای خرید اینترنتی و استعلام قیمت لپ تاپ دل همین حالا وارد سایت این شرکت شوید و از تخفیفات ویژه و مشاوره های رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *