آموزشگاه کامپیوتر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

آموزشگاه کامپیوتر خوب چه ویژگی هایی دارد؟
  • 1401/2/11
  • گویا آی تی
  • 0

ویژگی ‌های آموزشگاه کامپیوتر خوب چیست؟ قطعا تا به حال نام آموزشگاه‌ها و مراکز آموزش کامپیوتر مختلفی را شنیده‌اید که همگی با تبلیغات مختلف سعی در بهتر نشان دادن خود دارند. اما کدام آموزشگاه بهتر است و ما در میان مراکز مختلف، کدام یک را برای گذراندن دوره‌های مهارت کامپیوتر انتخاب کنیم؟ در انتخاب آموزشگاه باید به برخی نکات و ویژگی‌ها توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین مرکز را جهت گذراندن دوره‌های آموزشی انتخاب نمایید. در ادامه مطلب به قلم علی پیر به بررسی و توضیح برخی ویژگی‌های مراکز آموزشی کامپیوتر می‌پردازیم.

ویژگی‌ های آموزشگاه کامپیوتر خوب

در ادامه به ذکر ویژگی‌های آموزشگاه‌های مناسب پرداخته و هر یک را توضیح خواهیم داد:

تجهیزات به روز و استاندارد

مراکز معتبر همواره از تجهیزات به روز و مدرن برای یادگیری بیشتر دانشجویان خود استفاده می‌کنند. کامپیوتر یکی از انواع ابزارهای مدرن است و برای یادگیری آن نیاز به تجهیزات مدرن هم دارید. منظور از تجهیزات وجود منابع آموزشی پیشرفته، تمرین با کامپیوتر یا لپ تاپ‌های به روز و مدرن و استفاده از نرم افزارهای جدید می‌باشد. مثلا برخی مراکز برای آموزش کامپیوتر هنوز از ویندوزهای قدیمی مانند xp استفاده می‌کنند. امروزه با پیشرفت سیستم عامل‌ها، مدل‌های جدیدی از انواع سیستم عامل‌ وجود دارند و یک مرکز آموزشی خوب و مناسب از این سیستم عامل‌ها برای آموزش کارآموزان خود استفاده می‌کند.

اساتید مجرب و کاربلد

یکی از ویژگی‌ های آموزشگاه کامپیوتر خوب وجود اساتید معتبر و کارکشته‌ای است که می‌توانند مفاهیم را به ساده‌ترین حالت ممکن به دانش‌آموزان خود انتقال دهند. همه ما این نکته که سخت‌ترین مفاهیم از زبان بهترین استادها می‌تواند به ساده‌ترین حالت ممکن ارائه شوند باور داریم، پس آموزشگاه‌هایی که از اساتید مجربی برخوردار هستند، می‌توانند به شیوه بهتری مفاهیم آموزشی را به شما بیاموزند. اساتید کامپیوتر آموزشگاه‌های کامپیوتر باید مجوز تدریس از سازمان فنی حرفه‌ای داشته باشند و علاوه بر این میزان دانشجویان راضی‌شان نسبت به دانشجویان ناراضی بیشتر باشد. برای بررسی سابقه اساتید کافیست تا با دانشجویان قبلی آن‌ها مشورتی داشته باشید. به این شکل بهتر می‌توانید در مورد نحوه تدریس آن‌ها اطلاع پیدا کرده و در صورت تمایل در کلاس‌هایشان شرکت کنید.

صدور مدرک معتبر

آموزشگاه‌های معتبر پس از گذراندن کلاس‌های آموزشی توسط دانشجو به او مدرک معتبر ارائه می‌کنند. یکی از معتبرترین مدارکی که به صورت جهانی نیز به رسمیت شناخته می‌شود ICDL است که مربوط به مهارت‌های هفتگانه کامپیوتر می‌باشد. در صورتی که تصمیم به گذراندن کلاس‌های کامپیوتر در مرکزی خاص را دارید، در ابتدا اطمینان پیدا کنید که این مرکز پس از گذراندن دوره‌ها به شما مدرک می‌دهد. با استفاده از این مدارک در آینده می‌توانید در شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف مشغول به کار شوید! به همین دلیل صدور مدرک معتبر یکی از مهمترین ویژگی‌های آموزشگاه کامپیوتر خوب است.

عمل به استانداردهای آموزشی

آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزشگاه‌های کامپیوتر می‌بایست با استانداردهای روز دنیا به دانشجویان و دانش‌آموزان خود مباحث را آموزش دهند. آموزش کامپیوتر باید به روش‌های استاندارد به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا آن‌ها به بهترین حالت مفاهیم را درک کنند. برخی دانشگاه‌ها از اساتیدی استفاده می‌کنند که هیچ درکی از استانداردهای جهانی و آموزشی ندارند. اطمینان پیدا کنید که آموزشکده‌ای که قصد رفتن به آنجا را دارید، به استانداردهای آموزشی عمل می‌کند. یکی از استانداردهای آموزشی در مورد آموزش کامپیوتر استفاده از کامپیوترها و لپ تاپ‌های با کیفیت بالا برای آموزش هر چه بهتر به دانشجویان است. با این حال ممکن است برخی مراکز به دلیل منفعت‌طلبی و … از رایانه‌هایی استفاده کنند که از کیفیت کمی برخوردار بوده و دانشجو نمی‌تواند به واسطه آن‌ها کامپیوتر را به خوبی آموزش ببیند.

آموزش عملی

قطعا کامپیوتر نیاز به آموزش عملی دارد و آموزشکده‌ای که اقدام به ارائه آموزش هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی کند، یکی از مهمترین ویژگی‌های آموزشگاه کامپیوتر خوب را داراست. کامپیوتر مانند سایر رشته‌ها و حوزه‌های مختلف نیست که بتوان فقط به صورت تئوری از مباحث پیچیده آن مطلع شد. برای درک بهتر آموزش‌ها در کامپیوتر، نیاز است تا دانش‌آموز از سیستم‌ها و کامپیوترهای موجود در آموزشکده استفاده کند. مهم است که تمام نرم افزارها و تجهیزاتی که نیاز می‌باشد تا دانش‌آموز مفاهیم را درک کند برای او مهیا شوند. اگر آموزشکده‌ای برای آموزش عملی دانش‌آموزان خود از این ویژگی برخوردار بود، پس می‌توان روی آن به عنوان یک آموزشگاه کامپیوتر خوب حساب باز کرد.

آموزش کاربردی

برخی اساتید فقط برای گذران وقت کلاس، آموزش‌های ناکارآمد که در بازار کار هیچ منفعتی برای دانشجویان ندارد ارائه می‌کنند. یکی از ویژگی ‌های آموزشگاه کامپیوتر خوب استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های کاربردی برای درک کامپیوتر است تا دانشجو بتواند از آموزش‌ها در بازار کار استفاده کند. در واقع آموزشکده‌های کامپیوتر خوب می‌بایست در ابتدا نیاز بازار را درک کنند و مبتنی بر این نیاز آموزش‌های مفیدی به دانشجویان خود بدهند تا آن‌ها بتوانند وارد بازار کار شوند. وقتی که می‌خواهید در آموزشگاه ثبت نام کنید، چنانچه به دانشجویان قبلی آنجا دسترسی دارید، می‌توانید از آنها در مورد کاربردی بودن آموزش‌ها سوالاتی بپرسید. چنانچه نظر اکثریت دانشجویان قبلی کیفیت بالای آموزش‌ها و کاربردی بودن‌شان بود، می‌توانید آموزشگاه را برای آموزش کامپیوتر انتخاب کنید.

هزینه پایین کلاس ها

یکی دیگر از ویژگی ‌های آموزشگاه کامپیوتر خوب پایین بودن هزینه‌های کلاس‌ها است. هزینه گزاف و بالای کلاس‌های آموزشی گاهی می‌تواند انرژی و انگیزه افراد متمایل به آموختن علم کامپیوتر را از بین ببرد. به همین جهت مراکز آموزشی خوب سعی می‌کنند که با کمترین هزینه شرایطی را مهیا کنند تا مردم بتوانند از علم استفاده از رایانه و فناوری اطلاعات را بیاموزند. برای پیدا کردن آموزشگاه کامپیوتر با مناسب‌ترین قیمت، کافیست تا هزینه‌های کلاس هر یک از آموزشگاه‌ها را با یکدیگر بسنجید. پس از این می‌توانید مقرون به صرفه‌ترین آموزشگاه را بیابید. البته توجه کنید که همیشه قیمت پایین کلاس‌ها به منزله کیفیت بالای کار آموزشگاه نیست، پس به این نکته هم دقت کنید.

ویژگی‌ های آموزشگاه کامپیوتر خوب، درک بهتر مفاهیم

چنانچه به ویژگی‌ های آموزشگاه کامپیوتر خوب که در این مطلب ذکر کردیم توجه کنید، آموزشگاهی را انتخاب خواهید کرد که سر کلاس‌های آن مفاهیم را به صورت بهتر و کامل‌تری درک می‌کنید. علم کامپیوتر پیچیده و گسترده است و اگر در آموزشگاه مناسبی آموزش نبینید، ممکن است هیچ وقت نتوانید به خوبی از کامپیوتر استفاده کرده و از آن درآمدزایی داشته باشید.

آموزشگاه کامپیوتر تمدن به عنوان یک آموزشگاه کامپیوتر با سابقه در غرب تهران با برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین در بسیاری از دوره های آموزش کامپیوتر میتواند به علاقه مندان کمک کند.

آموزش ICDL – آموزش طراحی سایت – آموزش فتوشاپ و …. تنها بخشی از دوره های تخصصی در حال برگزاری در آموزشگاه کامپیوتر تمدن هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *