چگونه ساخت فروشگاه اینترنتی باعث افزایش درآمد شما می شود

چگونه ساخت فروشگاه اینترنتی باعث افزایش درآمد شما می شود
  • 1401/2/27
  • فاطمه مرادخانی
  • 2

اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما پیشرفت بزرگی داشته باشد، ساخت فروشگاه اینترنتی برای شما ضرورت دارد. بسیاری از افراد معتقدند که کسب‌وکارهای سنتی هنوز به قوت قبل در حال ادامه فعالیت هستند و توسعه و پیشرفت تکنولوژی به هیچ‌وجه روی آن‌ها تاثیر نگذاشته است. امروزه رشد تکنولوژی و افزایش آمار استفاده مردم از اینترنت سبب شده است تا بسیاری از کسب‌وکارها به‌جای ادامه فعالیت سنتی و یا در کنار مغازه فیزیکی خود، اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی کنند؛ اما چگونه می‌توان یک سایت خرید اینترنتی باکیفیت و عالی برای مشتریان خود داشته باشید؟

اهمیت ساخت فروشگاه اینترنتی

بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای سنتی بر اهمیت طراحی فروشگاه اینترنتی و مزایای آن واقف نیستند. امروزه با در نظر گرفتن رشد چشمگیر تکنولوژی و انجام امور مختلف مثل خرید، فروش، پرداخت بانکی و… این موضوع بسیار حائز اهمیت است که نسخه آنلاین فروشگاه خود را در بستر اینترنت راه‌اندازی کنید. در واقع امروزه فضای مجازی از آن چیزی که فکر می‌کنیم بیشتر اهمیت دارد. از این رو چه بخواهیم چه نخواهیم باید این واقعیت را بپذیریم که ادامه حیات فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف وابسته به اینترنت است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود چنانچه صاحب کسب‌وکاری هستید، درصدد کسب جایگاه مطلوب در بستر اینترنت گام بردارید. طراحی فروشگاه آنلاین تنها راه‌حل گسترش فعالیت و کسب درآمد بیشتر محسوب می‌شود.

نقش ساخت فروشگاه اینترنتی در افزایش درآمد

یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای فروشگاه‌های فیزیکی، محدودیت بازار فروش است. فرض کنید فردی صاحب فروشگاه کیف و کفش در یک محله کوچک است؛ چنانچه آمار رفت‌وآمد در آن محله کم باشد، به همان نسبت میزان فروش و کسب درآمد پایین خواهد آمد. هدف اصلی تمام افرادی که یک فروشگاه را راه‌اندازی می‌کنند، کسب درآمد است. حال تصور کنید که چنین فردی علاوه بر پرداخت هزینه اجاره مغازه، مبلغ زیادی را صرف دکوراسیون فروشگاه نیز کرده است.

علاوه بر این، هزینه‌های آب، برق و تلفن و همچنین ایاب و ذهاب را نیز به هزینه‌های قبلی اضافه کنید. چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ بله، صاحب فروشگاه به‌جای کسب درآمد، تنها متضرر می‌شود. به لطف تکنولوژی این مسئله به خوبی سامان‌دهی شده است. ساخت فروشگاه اینترنتی سبب می‌شود تا به یک بازار فروش نامحدود دسترسی داشته باشید. چنانچه صاحب مغازه کیف و کفش نسخه آنلاین فروشگاه خود را راه‌اندازی کند، به راحتی می‌تواند با کمک پست پیشتاز اجناس خود را به سراسر ایران ارسال نماید. این موضوع باعث افزایش سود و جذب مشتریان دائمی بیشتر خواهد شد.

طراحی سایت فروشگاهی چه امکاناتی را فراهم می‌سازد؟

فروشگاه اینترنتی مزایای زیادی را به همراه دارد و می‌تواند امکانات بیشتری نسبت به فروشگاه فیزیکی برای خریدار و فروشنده فراهم سازد. به عنوان مثال در فروشگاه آنلاین می‌توانید هر تعداد محصولی که بخواهید را قرار دهید. در صورتی که ممکن است فروشگاه فیزیکی گنجایش مقدار بیش از اندازه اجناس را نداشته باشد و به اجبار تعداد محدودی از اجناس را برای فروش در خود جای دهد.

تصور کنید در ایام تعطیلات فروشگاه شما بسیار شلوغ است. بسیاری از مشتریان رهگذر قصد خرید نداشته و تنها برای بازدید وارد فروشگاه می‌شوند. در این بین مشتریانی که قصد خرید دارند به راحتی نمی‌توانند آن چه را که می‌خواهند پیدا کرده و خریداری نمایند. در چنین حالتی ممکن است از خرید منصرف شده و به فروشگاه دیگری مراجعه کنند. ساخت فروشگاه اینترنتی این امکان را برای مشتریان فراهم می‌سازد تا با استفاده از فیلترهای موجود در وب‌سایت، کالایی را که می‌خواهند تنها در چند دقیقه و بدون مواجه شدن با ازدحام جمعیت خریداری کنند.

امکاناتی که سفارش سایت فروشگاهی در اختیار شما می گذارد

با خرید سایت فروشگاهی به راحتی می‌توانید در مناسبت‌های خاص برای اجناس فروشگاه تخفیف اعمال کنید. در برخی مواقع مشتریان برای خرید یک کالای خاص مسافت طولانی را می‌پیمایند. تصور کنید که کالای مذکور تمام شده است و مشتری با دست خالی به خانه خود بازمی‌گردد. این موضوع در بسیاری از مواقع سبب دلسردی مشتریان شده و برای خرید کالای مدنظر به فروشگاه‌های دیگر مراجعه می‌نمایند.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی این امکان را فراهم می‌سازد تا مشتریان از موجود بودن و یا اتمام کالا باخبر شوند. علاوه بر این می‌توان در وب‌سایت گزینه «در صورت موجود بودن به من اطلاع بده» را فعال کرد. در این صورت زمانی که کالا شارژ شد، مشتریان باخبر شده و در صورت تمایل سفارش خود را ثبت می‌کنند.

در فروشگاه آنلاین می‌توان برای هر محصول یا خدمات، گالری تصاویر ایجاد کرد. با کمک عکاسی حرفه‌ای و تبلیغاتی می‌توانید جذابیت محصولات فروشگاه خود را دوچندان کرده و نظر کاربران را جلب کنید. علاوه بر این وجود گالری عکس سبب می‌شود تا کاربر جزئیات محصول را به دقت بررسی کرده و با ویژگی‌های آن آشنا شود.

مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی

  • آسان بودن خرید اینترنتی

یکی از مزیت‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی آسان بودن خرید و ارسال کالا است. کاربران می‌توانند در هر زمان که مایل باشند به وب‌سایت کسب‌وکار مدنظر مراجعه کرده و محصول یا خدماتی که می‌خواهند را به راحتی سفارش دهند.

  • عدم محدودیت زمانی و مکانی

همان‌طور که ذکر شد کاربران می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز به وب‌سایت فروشگاهی مراجعه کرده و از آن بازدید کنند. اکثر فروشگاه‌های فیزیکی در ساعات مشخصی از روز فعالیت کرده و در مابقی ساعات تعطیل هستند.

این موضوع می‌تواند سبب از دست دادن عده زیادی از مشتریان شود. فروشگاه اینترنتی به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و مشتریان می‌توانند از آن بازدید کنند. علاوه بر عدم محدودیت زمانی، یکی دیگر از مزیت‌های ساخت فروشگاه اینترنتی عدم محدودیت مکانی است. فرقی ندارد که کاربران کجا زندگی می‌کنند، آن‌ها با کمک اینترنت می‌توانند به فروشگاه آنلاین شما دسترسی داشته و محصولات مدنظر خود را به راحتی خریداری نمایند.

ساخت سایت فروشگاهی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می شود

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی سبب می‌شود تا از دست هزینه‌های جانبی خلاص شوید. با کمک فضای مجازی و بهره‌وری درست از آن می‌توان به راحتی هزینه‌های راه‌اندازی یک فروشگاه را کاهش داد.

  • تجزیه و تحلیل مشتریان

یکی دیگر از مزیت‌های ساخت فروشگاه اینترنتی امکان رصد و تحلیل تمامی حرکات، خریدها و بازدید محصولات توسط کاربران است. تجزیه و تحلیل مشتریان سبب می‌شود تا به راحتی بتوانید با نیاز و سلیقه مخاطبان آشنا شده و اجناسی که محبوب‌تر هستند را برای فروش در سایت ارائه نمایید. ناگفته نماند که این مزیت  تاثیر مستقیم بر افزایش درآمد فروشگاه دارد.

همانطور که ذکر شد، امروزه دنیای کسب‌وکارها دچار تحولات عظیمی شده است و چنانچه یک کسب‌وکار نسخه آنلاین فروشگاه خود را راه‌اندازی نکند، محکوم به شکست است. اکنون زمان آن فرا رسیده که افراد تنها با استفاده از گوشی‌های موبایل و بدون هدر دادن زمان و هزینه، مایحتاج خود را از فروشگاه‌های اینترنتی تهیه ‌کنند؛ بنابراین برای این که از این قافله عقب نمانید، پیشنهاد می‌شود هر چه زودتر اقدام به راه‌اندازی فروشگاه آنلاین کنید.

ساخت فروشگاه اینترنتی می‌بایست توسط افراد متخصص انجام شده تا به یک فروشگاه موفق تبدیل شود. مجموعه «رویال کد» یکی از معتبرترین مراکز طراحی سایت فروشگاهی است که می‌تواند در زمینه ساخت فروشگاه اینترنتی به شما عزیزان کمک‌های شایانی نماید.

جمعی از افراد متخصص در حوزه طراحی سایت در کل ایران دور هم گرد آمده‌ و مجموعه قدرتمند رویال کد را تشکیل داده‌اند. رویال کد نخستین هلدینگ در ایران محسوب می‌شود که به طور گسترده و بدون محدودیت در زمینه طراحی سایت فعال است.

طراحی انواع سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، ریسپانسیو و… توسط مجموعه رویال کد در کم‌ترین زمان ممکن و عالی‌ترین کیفیت قابل انجام است. چنانچه قصد سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی خود را دارید، می‌توانید به آدرس https://royalcode.ir/ مراجعه کرده و نمونه کارهای رویال کد را مشاهده نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. آقا دمتون گرم، چندین وقت بود که تصمیم داشتم سایت فروشگاه بزنم، اما نمی دونستم از کجا و چه جوری شروع کنم یا چند تا شرکت هم صحبت کرده بودم اما مطمئن نبودم می توانند کمکم کنند یا نه، اما الان شما رویال کد را معرفی کردید تصمیم رو گرفتم که همین امروز اقدام کنم

  2. سلام، من به تازگی با مجموعه رویال کد آشنا شدم، تا به الان در پروسه مشاوره و اخذ قرارداد بودیم، تا اینجا کار می تونم بگم، با راهنمایی ها و مشاوره های که رویال کد بهم داد، جلوی ضرر ۸۰ میلیون تومانی گرفت شد و من متوجه شدم برای سایت تک محصولی اصلا نیاز نیست سایت کاملا اختصاصی طراحی کرده و سایت وردپرسی کاملا نیازهای من را برآورد می کند. خیلی از جناب رضا ذوالعلی مدیریت این مجموعه بابت دلسوزی که در مشاوره با من داشتند سپاسگذارم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *