مرکز تماس ابری انارتل چگونه کار می‌کند؟

مرکز تماس ابری انارتل چگونه کار می‌کند؟
  • 1401/5/10
  • گویا آی تی
  • 0

چکیده : ارائه دهندگان سیستم مرکز تلفن ابری همچون انارتل کلیه تنظیمات فنی، تجهیزات و نگهداری سرورها را انجام می دهند. برخلاف سیستم های سانترال که در گذشته رواج زیادی داشت و امروزه هم در برخی از شرکت ها مورد استفاده است، در مرکز تماس ابری، نیاز به خرید نصب و نگهداری هیچ سخت افزار مخابراتی وجود نخواهد داشت.

 

مرکز تماس ابری ارتباطات صوتی، متنی، رسانه های اجتماعی و ویدئویی ورودی و خروجی را از طریق اتصال به اینترنت پرسرعت فراهم می‌کند. ارائه دهندگان سیستم مرکز تلفن ابری همچون انارتل کلیه تنظیمات فنی، تجهیزات و نگهداری سرورها را انجام می دهند. برخلاف سیستم های سانترال که در گذشته رواج زیادی داشت و امروزه هم در برخی از شرکت ها مورد استفاده است، در مرکز تماس ابری، نیاز به خرید نصب و نگهداری هیچ سخت افزار مخابراتی وجود نخواهد داشت. در عوض تماس های تلفنی با استفاده از فناوری VoIP برقرار می شود.

قابلیت ها و امکانات مرکز تلفن ابری

نرم افزار مرکز تماس ابری را می‌توانید به کانالهای دیگری چون شبکه‌های اجتماعی و ایمیل متصل شوید، به این صورت می‌توانید تمام امور را متمرکز و یکپارچه انجام دهید. تمامی تماس ها قابل ثبت در CRM هستند به این صورت می‌توانید تمامی مکالمات را ثبت کرده و به فرد مورد نظر ارجاع دهید، در نتیجه پیگیری تماس ها و مستندسازی ها به راحتی قابل انجام خواهد بود.

از آنجایی که یک مرکز تماس به طور کامل از طریق اینترنت اجرا می شود، به این معنی است که شما می‌توانید از هر دستگاه قابل اتصال به اینترنت تماس های خود را پاسخ دهید، تنها کافی است نرم افزار مرکز تماس را در PC یا لپ تاب خود نصب کرده و با استفاده از هدست پاسخگوی تماس ها باشید و یا اینکه تماس ها را از طریق تلفن هوشمند مدیریت کنید. یکی از بهترین گزینه ها در مواقع دورکاری و یا برون سپاری تماس مرکز تلفن ابری بهترین گزینه خواهد بود.

تفاوت مرکز تماس ابری با سایر مرکز تلفن ها

مهمترین تمایز بین مرکز تماس ابری و سیستم های سنتی، نحوه تعامل نمایندگان با مشتری است. در زمان مشخص با مشتریان از طریق تلفن صحبت می‌کنند. از آنجایی که این تماس ها در فضای ابری برقرار می شوند کاملا مقیاس پذیر هستند، کارمندان می‌توانند در دفتر کار، منزل و یا هر شهر دیگری و از راه دور کار کنند.

ییکپارچه سازی اطلاعات، قابلیت سفارشی سازی بدون محدودیت باعث شده تا مراکز تماس ابری به یک راه حل ایده آل برای تیم خدمات و فروش و پشتیبانی شرکت های بزرگ و کوچک تبدیل شود تا برنامه ریزی بهتری با توجه به اطلاعات به دست آمده داشته و سریعتر به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود در کسب و کار دست یابند.

۷ مزیت راه اندازی مرکز تماس ابری

این یک واقعیت غیرقابل اجتناب است که مرکز تماس های سانترال و تلفن های آنالوگ به سرعت درحال منسوخ شدن هستند. دلیل آن هم قطعا مزایایی است که در مرکز تماس ابری و لوکال وجود دارد. بطور مثال در گذشته حضور فیزیکی کارمند در شرکت برای استفاده از مرکز تماس الزامی بود، قیمت سخت افزارها و محدودیت امکانات مرکز تلفن در دنیای امروز دیگر مورد پسند مشتریان نیست. این دلایل و بسیاری دلایل دیگر، باعث استقبال گسترده از مرکز تماس مبتنی بر ابر شد. در ادامه بصورت تخصصی به مزایای مرکز تلفن ابری پرداخته می شود:

۱- هزینه راه اندازی کمتر

مقایسه بین تلفن ویپ VoIP و آنالوگ نشان می دهد که کسب و کارها با تغییر سیستم تلفن خود از سنتی به مرکز تلفن تا ۶۵ درصد در هزینه های خود صرفه جویی می‌کنند. این هزینه صرفا ماهانه نخواهد بود. درواقع سازمانیی که مرکز تماس مبتنی بر ابر را انتخاب می‌کنند، نیازی به اجاره دفتر و یا ملک ندارند، هزینه برق اضافی، حامل شبکه، ممیزی های امنیتی و تجهیزات پرسنل نیز حذف می شود.

۲- تلفن مناسب دورکاری

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت ها اکنون از خانه و شرکت کار می‌کنند، مراکز تماس ابری حداکثر انعطاف پذیری را فراهم می‌کنند. همه بدون توجه به مکان با استفاده از تلفن گویا تماس های داخلی و خارجی را برقرار می‌کنند. سرپرستان و مدیران مرکز تماس می‌توانند در هر کجا که کار می‌کنند با تیم همراه باشند. مرکز تماس ابری قابلیت نصب برروی انواع دستگاه ها و سیستم عامل های مهندسی شده را دارند. آنها همچنین گزارش های لحظه ای را برای شفافیت بیشتر در بهره وری و تجربه مشتری ارائه می‌کنند.

وقتی افراد از راه دور کار می‌کنند، ضروری است تا امنیت سرتاسری برای حفظ حریم خصوصی مشتریان و کارکنان حفظ شود. مرکز تماس ابری بهترین راه حل برای جلوگیری از نقض ناخواسته داده ها خواهد بود.

۳- نصب و راه اندازی سریع

مسیر راه اندازی مرکز تماس ابری بسیار کوتاهتر از هر نوع سیستم تلفنی دیگری است. در این سیستم نیازی به هیچ سخت افزاری نخواهد بود. شما می‌توانید هرآنچه نیاز دارید را ظرف یک روز یا چند دقیقه در اختیار داشته باشید و نیازی به طی شدن مراحل نصب و راه اندازی نخواهد بود. ورود و استفاده کارکنان بسیار ساده است و پشتیبانی هم بصورت مداوم در کنارتان خواهد بود.

یکی از مهمترنی نکات مثبت این سیستم تلفنی امکان گزارش گیری از تماس ها، پرونده ها، نظرسنجی مشتریان و عملکرد کارکنان می باشد. تمام این موارد در عرض چند دقیقه قابل انجام است.

۴- بهبود عملکرد تیم فروش

وقتی تعداد کارمندان افزایش می یابد و یا نیاز به تیم فروش بزرگتری دارید می‌توانید به راحتی سیستم تلفن ابری خود را ارتقاء دهید. مهم نیست چند تماس همزمان دارید و یا از چه تعرفه ای استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید پنل کاربری خود را ارتقا دهید.

با استفاده از مرکز تماس ابری حتی دغدغه قطعی اینترنت را نیز نخواهید داشت. در صورتی که اینترنت شما به هر دلیلی قطع شود می‌توانید با پیام به مشتریان اطلاع رسانی کرده و تماس های دریافتی را به تلفن همراه نمایندگان و پشتیابنی هدایت کنید.

۵- قابل اعتماد و دائمی

سیستم های تلفن سنتی ممکن است بر اثر شرایط جوی و بسیاری مسائل از دسترس خارج شده و یا دچار افت کیفیت شوند حتی با تغییر لوکیشن دفتر کار مجبور به تغییر شماره تلفن شوید یا مراحل زمانبری برای انتقال خط ثابت طی کنید. در حالیکه در مرکز تلفن ابری از چنین مشکلاتی مستثنی است حتی می‌توانید با جابجایی فیزیکی شرکت خط تلفن اینترنتی خود را نیز بدون هیچ مشکل منتقل کنید.

۶- سهولت مدیریت

فرایند مدیریت تماس ها و کارکنان با استفاده مرکز تلفن ابری به شدت آسان می باشد. زمانی که می خواهید تغییری سریع ایجاد کنید یا دسترسی کاربران را تغییر دهید، می‌توانید فورا آن را انجام دهید. این آزادی عمل به شما امکان می دهد که مدیریت یکپارچه و واقعی برروی کارکنان و فرایندهای اجرا داشته باشید.

درصورت نیاز در هر زمان از شبانه روز و صرفا با ورود به پورتال خود می‌توانید هر تغییری که مد نظرتان است را اعمال کنید. این انعطاف پذیری با رشد شرکت ها و افزودن خدمات یا محصولات جدید توسعه می یابد.

۷- ارائه تجربه بهتر مشتری

هدف مرکز تماس حل مشکلات مشتریان شماست. شما می خواهید ارتباط با آنها را آسان کنید. این روابط پایدار مستلزم یکپارچه سازی تجربه مشتری است. ابزارهای سنتی پشتیبانی مشتری در محیط های چندگانه برای مشتری و کارمندان مشکل ساز است. مرکز تلفن ابری بار مشری را کاهش می دهد و نمایندگان را به ابزارهای پیشرفته تری برای حل مشکلاتشان مجهز می‌کند. افزودن کانال های خروجی بیشتر و بهبود پاسخدهی از دیگر مزایای سیستم تلفن ابری برای مشتریان است.

برای خرید مرکز تلفن ابری می توانید به سایت انارتل anartel.com مراجعه کرده و مرکز تلفن مناسب خود را خریداری کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *