چطور در معاملات BTC ضرر نکنیم؟

چطور در معاملات BTC ضرر نکنیم؟
  • 1401/5/22
  • گویا آی تی
  • 0

هنگامی که وارد بازار‌های مالی می‌شوید چه در ارز‌های دیجیتال باشد چه در بورس یا هر سرمایه‌گذاری دیگر، باید انتظار داشته باشید که احتمال ضرر کردن در این بازار وجود دارد. قیمت بیت کوین همیشه در نوسان بوده است و از ابتدایی که وارد بازار‌های جهانی شده تا به امروز این نوسانات ادامه داشته است. با این وجود خرید بیت کوین همچنان در میان سرمایه‌گذاران محبوب است. بنابراین مسأله این نیست که وقتی ضرر کردیم نباید سرمایه‌گذاری کنیم یا صرف وجود ریسک در یک سرمایه‌گذاری مشخص دلیلی بر سرمایه‌گذاری نکردن باشد. در این مقاله قصد داریم نکته‌هایی را بیان کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید جلوی ضرر را در معاملات بیت کوین بگیرید و اشتباهاتی را بیان کنیم که سرمایه‌گذاران ممکن است در معاملات ارز دیجیتال انجام دهند.

خرید بدون دانش و برنامه

یکی از مهم‌ترین اشتباهات سرمایه‌گذاران بیت کوینی این است که بدون آشنایی با بازار و فهم دقیق ماهیت بیت کوین و طریقه عملکرد ارز‌های دیجیتال اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. چنین افرادی به آسانی دچار ضرر می‌شوند. اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری در بیت کوین را آغاز کنید لازم نیست که حتماً همه چیز را در رابطه با آن بدانید ولی لازم است حداقل یک دانش کلی از مفاهیم آن داشته باشید تا به کمک شما بیاید.

البته اگر در همین زمان خودتان را بمباران اطلاعات کنید هم نتیجه معکوس دارد. آن‌چنان درگیر اصطلاحات و مفاهیم می‌شوید که خیلی سریع سرمایه‌گذاری را فراموش می‌کنید و نمی‌توانید به درستی تصمیم بگیرید. اما به طور کلی باید گفت که در هر بازار سرمایه بعد از هر دوران اوجی ممکن است ضرر کردن اتفاق بیفتد و بنابراین باید با دانش و آگاهی تصمیم گرفت و سرمایه‌گذاری کرد.

چطوری در معامله بیتکوین ضرر نکنیم

در شایعه بخرید با واقعیت بفروشید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید جلوی ضرر کردن در بازار بیت کوین را بگیرید این است که بر اساس شایعات خریداری کنید ولی بر اساس واقعیت‌ها بفروشید. نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که بیت کوین یا سایر ارز‌های دیجیتال بر اساس شایعات یا هیجانات لحظه‌ای قیمتشان تغییر می‌کند. یک توییت از ایلان ماسک کافی است تا قیمت بیت کوین تغییری اساسی داشته باشد. اگر شایعات بر این هستند که قیمت بیت کوین در حال بالا رفتن است احتمالاً زمان مناسبی برای خرید بیت کوین باشد. ولی هنگامی که قرار است ارز دیجیتال خود را بفروشید سعی کنید این کار را با واقعیت‌های بازار انجام دهید. برای مثال حتماً توجه کنید که برای سقوط قیمت دلیلی وجود داشته باشد در غیر این صورت بدون دانش عمل کرده‌اید و ممکن است ضرر کنید.

روی موج سوار شدن

یکی از اشتباهات در سرمایه‌گذاری که سبب می‌شود شما در بازار بیت کوین ضرر کنید و خرید بیت کوین برایتان با سود همراه نشود سوار موج جامعه شدن است. گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که اخباری شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و شما در اثر این خبر‌ها و شایعات یا حتی هیجانات لحظه‌ای اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنید و قیمت بیت کوین را مناسب سرمایه‌گذاری می‌بینید اما این همیشه نتیجه مثبت ندارد بلکه گاهی نتیجه‌اش آن‌چنان منفی است که ممکن است قسمت زیادی از سرمایه‌تان را نیز از دست بدهید.

دنبال کردن همیشگی و کورکورانه «متخصصین»

همین که بازار ارز‌های دیجیتال جایگاه ویژه‌ای در بین مردم معمولی پیدا کرد، تعداد «متخصصین» حوزه ارز دیجیتال نیز چند برابر شد. این افراد کسانی هستند که با اصطلاحات فراوان و تحلیل‌های شخصی‌شان شما را وادار به خرید یا فروش می‌کنند؛ در حالی که اصل این است که حتماً برای خرید بیت کوین یا فروش آن حتماً خودتان تحقیقات انجام دهید و صرفاً به حرف «متخصص» گوش ندهید. قیمت بیت کوین به حرف متخصصین بالا و پایین نمی‌رود، ولی باید برای خرید بیت کوین آگاهی داشته باشید و خودتان با دانش کافی تصمیم بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی چهار مورد از اشتباهات افراد در ارتباط با سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین پرداختیم. باید به این نکته توجه داشت که سرمایه‌گذاری بدون آگاهی و دانش نتیجه‌ای جز ضرر و زیان ندارد به همین علت است که شما باید پیش از ورود به هر بازاری تلاش کنید تا به دقت اطلاعات کافی از آن بازار کسب کنید. به روز بودن اطلاعات شما در خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری در آن کمک می‌کند.

همان طور که در تکنا اشاره شده است، یکی از بهترین استراتژی‌ها برای حفظ ارزش دارایی‌ها در زمان نزولی شدن بازار، تبدیل بخشی از سبد دارایی، به دارایی‌های با ثبات‌تر است. به عنوان مثال می‌توانید به جای خرید بیت کوین در شرایط عدم قطعیت، بخشی از سود معاملات قبلی خود را به استیبل کوین‌ها تبدیل کنید. همچنین خرید بیت کوین و فروش آن به صورت یکجا کار درستی نیست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *