آشنایی با بهترین لپ تاپ ها حدود ۱۵ میلیون تومان 

آشنایی با بهترین لپ تاپ ها حدود ۱۵ میلیون تومان 
  • 1401/5/26
  • گویا آی تی
  • 1

با توجه به افزایش بیش از پیش قیمت لپ تاپ ها بودجه ۱۵ میلیون بودجه چندان مناسبی برای خرید یک لپ تاپ به شمار نمی رود. البته در این زمینه گزینه‌ های مناسبی وجود دارند که قیمت حدود ۱۵ میلیون را دارا می باشند. این بودجه برای خرید لپ تاپ های معمولی تر مناسب است. کاربرانی که قصد خرید لپ تاپ برای انجام امور عادی را دارند می توانند لپ تاپ های تا محدوده قیمت ۱۵ میلیون تومان را خریداری کنند. در ادامه در مورد ویژگی های بهترین لپ تاپ حدود ۱۵ میلیون تومان بحث کرده و بهترین لپ تاپ ها را به شما معرفی می کنیم. لپ تاپ هایی که زیر ۱۵ میلیون قیمت دارند برای کاربردهایی نظیر استفاده از نرم افزارهایی نظیر پاورپوینت و اکسل و مایکروسافت و گوش دادن به آهنگ و تماشای فیلم و انجام مقالات دانشجویی مانند پژوهش های اینترنتی مناسب هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت لپ تاپ به سایت  گویا مراجعه کنید.

Figure 1بهترین لپ تاپ ها حدود ۱۵ میلیون تومان

ویژگی لپ تاپ های حدود ۱۵ میلیون تومان

بهترین لپ تاپ حدود ۱۵ میلیون تومان دارای حافظه SSD است. این مدل از دستگاه ها دارای پردازنده مرکزی cpu متوسط بوده و برای کارهای عادی حافظه و رم مناسبی دارند. در بعضی از مدل های بهترین لپ تاپ حدود ۱۵ میلیون تومان کارت گرافیک جدا وجود دارد یک ویژگی مثبت برای این مدل از لپ تاپ ها به شمار می رود. همچنین بعضی از مدل های لپ تاپ که دارای کارت گرافیک هستند می‌ توانند برای بازی های کامپیوتری مناسب باشند. هرچند که این لپ‌ تاپ ها نمی توانند بازی‌ های کامپیوتری سنگین را اجرا کنند.

 

آیا خرید لپ تاپ تا پانزده میلیون تومان عاقلانه است؟

با توجه به نرخ ارز و گران  شدن قیمت لپ تاپ باید بگوییم که امروزه با بودجه پانزده میلیون تومان تنها می توانید لپ تاپ هایی را خریداری کنید که دارای ویژگی های عادی هستند. لذا اگر شما برای انجام کارهایی که در قسمت بالا اشاره کردیم نیاز به خرید لپ تاپ دارید می توانید با صرف هزینه پانزده میلیون و کم تر این لپ تاپ ها را خریداری کنید. اگر می خواهید لپ تاپ ها را برای کارهای سنگین خریداری کنید باید به سراغ لپ تاپ های با قیمت بالاتر بروید. به عنوان مثال اگر قصد شما انجام بازی های سنگین است باید به سراغ لپ تاپ های بالاتر برود اما اگر تنها می خواهید امور ساده مانند وبگردی و استفاده از چند اپلیکیشن ساده و تحقیق و پژوهش انجام دهید نیازی به صرف هزینه ی زیاد نیست.

 

آشنایی با لپ تاپ اینچی لنوو V15-RE

لپ تاپ لنوو مدل  V15-RE که ۱۵٫۶ اینچ می باشد یک انتخاب مناسب برای افرادی است که قصد خرید لپ تاپ با قیمت پایین را دارند. در واقع لپ تاپ های سری V15 تقریباً شبیه به هم هستند فقط در ویژگی های فنی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. برخی از مدل های لپ تاپ لنوو دارای صفحه نمایش ضعیف هستند اما بعضی دیگر دارای صفحه نمایش مناسب می باشند. لپ تاپ لنوو V15-RE صفحه نمایش مناسبی داشته و جزو بهترین لپ تاپ های با قیمت مناسب است. این مدل از لپ تاپ ظاهری بسیار زیبا و مدرن داشته و به دلیل داشتن کارت گرافیک جزو بهترین لپ تاپ حدود ۱۵ میلیون تومان دسته بندی شده است. صفحه‌ نمایش این دستگاه فول اچ دی بوده و دارای ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی می باشد. این دستگاه دارای بدنه مقاوم بوده و وزن مناسبی دارد. برای آشنایی بیشتر با این لپ تاپ ها به سایت  گویا مراجعه کنید.

 

آشنایی با لپ تاپ لنوو مدل Ideapad L340 – MA

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad L340 – MA دارای پردازنده گرافیکی است. وزن این دستگاه مانند لپ تاپ ایسر مدل Aspire A315-54-36KT وزن ۲ کیلو گرمی دارد. این لپ تاپ دارای پردازنده مرکزی AMD ATHLON 300U بوده و برخلاف لپ تاپ های لنوو مدل IdeaPad 3 14IML05-AB، اینچی لنوو V15-RE دارای رم ۸ گیگابایتی می باشد. این دستگاه مانند لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X543MA – NP حافظه گرافیکی ندارد. این دستگاه دارای صفحه نمایش مات بوده و وزن سبکی دارد. این مدل از دستگاه از کارتخوان بهره برده و دارای بلندگوی داخلی اسپریت است. پردازنده ی گرافیکی این لپ تاپ AMD VEGA 3 است.

 

مقایسه لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو V15-RE با لپ تاپ لنوو مدل Ideapad L340 – MA

در قسمت بالا لپ تاپ لنوو V15-RE را معرفی کردیم. در این قسمت این لپ تاپ را با لپ تاپ لنوو مدل Ideapad L340 – MA مقایسه می کنیم. این دستگاه دارای پردازنده Core i3 1115G4 می باشد. پردازنده این مدل از لپ تاپ قدرت بالایی داشته و این دستگاه در رنج قیمتی ۱۵ میلیون پردازنده ی مناسبی دارد. حافظه اصلی این دستگاه ۴ گیگابایت بوده و قابلیت ارتقاء رم ۱۲ گیگابایتی دارد اما همانطور که اشاره شد لپ تاپ لنوو مدل Ideapad L340 – MA دارای هشت گیگابایت حافظه است. بهتر است بگوییم که ضعف این دستگاه در مقابل لنوو Ideapad L340 – MA حافظه پایین می باشد که در کنار داشتن ویژگی های فنی مثبت آنچنان مهم تلقی نمی شود. صفحه نمایش این دستگاه  مانند مدل لنوو Ideapad L340 – MA مات بوده و دارای یک ترابایت هارد دیسک و ۲۵۶ گیگ حافظه پر سرعت است. از جمله مزایا و ویژگی‌ های مثبت این دستگاه ها  می‌ توان به بدنه زیبا و پردازنده ی قوی اشاره کرد.

Figure 2لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل R565EA – BQ 1979

 

آشنایی با لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل R565EA – BQ 1979

تاپ ایسوس مدل R565EA – BQ 1979 از دیگر لپ تاپ های مناسب در حدود بودجه ۱۵ میلیون تومان به شمار می رود. این دستگاه دارای بهترین پردازنده با رنج قیمت ۱۵ میلیون بوده و از ۲۵۶ گیگابایت حافظه برخوردار است. این مدل از لپ تاپ در باز کردن انواع نرم افزارها سرعت قابل توجهی داشت و در این دستگاه نصب ویندوز بالایی انجام می گیرد. این دستگاه همانند سایر دستگاه‌ های اشاره شده فقط دارای ۴ گیگابایت حافظه رم است اما می توانید آن را به ۱۲ گیگابایت حافظه ارتقا دهید. پردازنده این دستگاه Core i3 1115G4 بوده و دارای قدرت و مناسب است. با توجه به ویژگی‌ های که این دستگاه دارد می توان گفت دارای ارزش خوبی است. برای استعلام دقیق قیمت این لپ تاپ ها به سایت گویا مراجعه کنید.

 

آشنایی با لپ تاپ ایسر مدل Aspire A315-54-36KT

این مدل از لپ تاپ ۱۵ اینچ بوده و دارای یک پردازنده از نوع Core i3 است. این دستگاه به دلیل داشتن صفحه نمایش مات برای انجام کارهای طولانی‌ مدت مناسب است. وزن این دستگاه ۲ کیلوگرم بوده و دارای پردازنده مناسبی است. همچنین این دستگاه دارای حافظه با رم ۴ گیگ بوده و از یک ترابایت حافظه داخلی برخوردار می باشد. این مدل از دستگاه دارای حافظه گرافیکی نیست اما از باتری ۴۸ وات برخوردار می باشد. همچنین دارای کارت خوان و یک بلندگو با استریو داخلی می باشد. این دستگاه برای انجام کارهای روزمره مناسب است.

 

مقایسه لپ تاپ ایسر مدل Aspire A315-54-36KT با لپ تاپ ایسوس مدل R565EA – BQ1979

لپ تاپ ایسر مدل Aspire A315-54-36KT و لپ تاپ ایسوس اندازه ۱۵ اینچ بوده و از پردازنده نوع Core i3 برخوردار هستند. این مدل از لپ تاپ ها تنها دارای ۴ گیگابایت حافظه داخلی هستند و برای استفاده عادی مناسب می باشند‌‌. لپ تاپ ایسوس مدل R565EA – BQ 1979 سازنده پردازنده گرافیکی Intel داشته و در رنج قیمتی پانزده میلیون مناسب است. پردازنده گرافیکی این دستگاه برای کارهای عادی مناسب می باشد اما برای انجام کارهای سنگین مناسب نیست.

 

آشنایی با لپ تاپ  هوآوی مدل Matebook D15 Bob-WAI9 i3

هواوی مدل Matebook D15 Bob-WAI9 i3 یکی دیگر از لپ تاپ های مناسب تا رنج ۱۵ میلیون تومان به شمار می رود. بهتر است در ابتدا به طراحی شیک و منحصر به فرد این لپ‌ تاپ اشاره کنیم. در ساخت بدنه‌ی این لپ‌ تاپ از آلومینیوم استفاده کرده اند به همین دلیل بدنه مقاوم و زیبایی دارد. همچنین این دستگاه به دلیل داشتن وزن پایین قابل حمل است‌. حاشیه های نازک این دستگاه سبب شده تا جزوه لپ تاپ های شیک به شمار رود. این دستگاه از بلوتوث ۵ پشتیبانی کرده اما دارای قابلیت ارتقا حافظه نمی باشد به همین دلیل در مقایسه با  لپ تاپ ایسوس مدل R565EA – BQ 1979 در رده پایین تر قرار دارد. صفحه‌ نمایش این مدل از لپ تاپ مناسب بوده و اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ می باشد. وضوح تصویر مناسب بوده و پردازنده چهار هسته‌ای دارد. این دستگاه همراه رم ۸ گیگابایتی عرضه شده و دارای حافظه ۲۵۶ گیگابایت است.

لپتاپ ارزان

مقایسه لپ تاپ  لپ تاپ ایسوس مدل R565EA – BQ1979 با لپ تاپ هوآوی مدل Matebook D15 Bob-WAI9 i3

خرید اینترنتی لپ تاپ

لپ تاپ  لپ تاپ ایسوس مدل R565EA – BQ 1979 دارای حافظه پرسرعت می باشد که دارای حجم مناسبی بوده و برای کارهای عادی مناسب می باشد. یکی از حافظه ی این دستگاه برای نصب ویندوز مناسب بوده و حافظه دیگر برای ذخیره فایل ها مورد استفاده قرار می گیرد. سرعت بالا آمدن ویندوز در این دستگاه بالا بوده و به دلیل داشتن حافظه بالا جای مناسبی برای ذخیره انواع فایل دارد. لپ تاپ هواوی نیز از ۲۵۶ گیگ حافظه برخوردار است. لپ تاپ ایسوس در کنار داشتن ویژگی‌ های مثبت دارای یک سری ویژگی منفی می باشد. به عنوان مثال همانطور که اشاره کردیم  رم این دستگاه تنها چهار گیگابایت است‌‌ برخلاف آن رم لپ تاپ هواوی هشت گیگابایت می باشد که از این لحاظ نسبت به این مدل برتری دارد.

 

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X543MA – NP

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X543MA – NP دارای اندازه ۱۵ اینچی بوده و دارای قابلیت ارتقاء رم می باشد. این لپ‌تاپ وزن ۱.۹ کیلوگرم داشته و از پردازنده مرکزی Intel Celeron N4000 برخوردار است. همچنین حافظه ۴ گیگابایتی داشته و دارای یک ترابایت حافظه داخلی می باشد. این دستگاه دارای پردازنده گرافیکی بوده اما حافظه گرافیکی ندارد.در مورد باتری این لپ تاپ اشاره کنیم که حداکثر تا ۵ ساعت می توانید از این دستگاه استفاده کنید. از دیگر مشخصات این دستگاه می توان به طراحی منحصر به فرد و زیبا و صفحه نمایش مات اشاره کرد. به علاوه این دستگاه طراحی باریکی داشته و وزن سبکی دارد که نسبت به مدل های دیگر برتری دارد به همین دلیل به راحتی هم می شود. این لپ تاپ دارای کارتخوان و HDMI بوده و از تکنولوژی ASUS SonicMaster برخوردار است. در مقایسه ی این گوشی باید بگوییم که از لحاظ حافظه‌ی گرافیکی نسبت به مدل های دیگر برتری ندارد چرا که از حافظه گرافیکی برخوردار نیست.

 

آشنایی با لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 14IML05-AB

یکی دیگر از لپتاپ های با کیفیت در محدوده بودجه ۱۵ میلیونی لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 14IML05-AB است. این لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی بوده و کارت گرافیک مستقل مجهز می‌ باشد. این دستگاه دارای صفحه نمایش فول اچ دی بوده و پردازنده intel core i3 10110U دارد. حافظه دستگاه ۴ گیگابایت بوده و رم DDR4 دارد. در مورد لپ تاپ باید اشاره کنیم که حافظه پر سرعت نداشته اما دارای قابلیت ارتقا به دوازده گیگابایت است. این دستگاه پردازش گرافیکی مناسبی داشته که توانایی انجام کارهای سبک را دارد. از طرف دیگر وجود کارت گرافیک در این دستگاه سبب شده تا بتواند از عهده کارهای سنگین نیز برآید. این دستگاه دارای صفحه نمایش استاندارد بوده و از حافظه یک ترابایت هارد دیسک برخوردار است. این مدل از لپ تاپ بدنه محکم و زیبایی دارد.

 

مقایسه لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X543MA – NPو آشنایی با لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 14IML05-AB

Figure 3مقایسه لپ تاپ لنووو و ایسوس

هر دوی این مدل از لپ تاپ ها دارای اندازه ۱۵ اینچ می باشند و دارای قابلیت ارتقا به ۱۲ گیگابایت هستند. همچنین این مدل از دستگاه ها دارای ۴ گیگابایت حافظه رم هستند. وزن هر دو مدل از لپ تاپ ها سبک هستند ولی لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 14IML05-AB دارای کارت گرافیک می باشد. صفحه نمایش هر دو مدل لپ تاپ استاندارد بوده و دارای یک ترابایت حافظه داخلی هستند. همانطور که اشاره شد لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X543MA – NP از حافظه گرافیکی بی‌ نصیب است  به همین دلیل نسبت به مدل های دیگر در رده پایین تری قرار دارد.

 

 مقایسه کلی تاپ تاپ های که در این مطلب اشاره شد

اگر بخواهیم لپ تاپ ها را از لحاظ رم مقایسه کنیم باید بگوییم که لپ تاپ لنوو مدل Ideapad L340 – MA و لپ تاپ  هوآوی مدل Matebook D15 Bob-WAI9 i3 دارای ۸ گیگ حافظه رم هستند و بقیه مدل ها فقط ۴ گیگ حافظه رم دارند. اما این مدل از لپ تاپ لنوو دارای حافظه گرافیکی نمی باشد که نسبت به مدل های دیگر در جایگاه پایین تر قرار می گیرد. در این بین فقط مدل لپ تاپ اینچی لنوو V15-RE  حافظه ی گرافیکی دارد. برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد مقایسه لپ تاپ ها می توانید از سایت گویا بازدید کنید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام ممنون از مطلب حرفه ایتون
    من از سایت دیجی تامین یک لپتاپ L3 خریدم خیلی سایت خوبی بود
    هم مشاوره خوبی برای خرید دادن هم سریع به دستم رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *