تاثیر طراحی فروشگاه اینترنتی بر افزایش فروش

تاثیر طراحی فروشگاه اینترنتی بر افزایش فروش
  • 1401/6/31
  • گویا آی تی
  • 1

چکیده : آمارها نشان می دهد که روز به روز تمایل مردم برای خرید اینترنتی افزایش پیدا کرده است. در ادامه می خواهیم از تاثیر طراحی سایت بر افزایش فروش طبق آمارهای بدست آمده بپردازیم.

در حال حاضر بسیاری از صاحبان کسب و کارها تلاش می کنند تا به کمک همان شیوه های قدیمی فروش و بازاریابی، مشتری جذب کنند. اما این روش ها دیگر پاسخگوی نیاز بازار کنونی نخواهد بود. از طرفی آمارها نشان می دهد که روز به روز تمایل مردم برای خرید اینترنتی افزایش پیدا کرده و اینترنت نقش پررنگ تری را در خانه های آنها ایفا می کند.

این تغییر سبک زندگی مردم را حتی از روی عملکرد برندهای معروف و قدیمی جهان نیز می توان پی برد؛ به نحوی که تمامی آنها اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی برای فروش بیشتر و مطرح شدن در سطح بین المللی نیز کرده اند. اما در ادامه می خواهیم از تاثیر طراحی سایت بر افزایش فروش طبق آمارهای بدست آمده بپردازیم.

 

تاثیر طراحی فروشگاه اینترنتی در کسب درآمد

همانطور که گفتیم در حال حاضر با تغییر سبک زندگی مردم، روش های سنتی فروش پاسخگوی نیاز بازار نبوده و روش های جایگزین روی کار آمده اند. بخش بزرگی از نیازهای روزانه مردم از طریق اینترنت برطرف شده و نقش اینترنت حتی در کوچکترین بخش زندگی آنها نیز پر رنگ شده است. به همین دلیل است که طراحی فروشگاه اینترنتی بیش از هر زمان دیگری می تواند پاسخگوی نیاز بازار بوده و به شما نیز در پیشرفت کاری خود کمک کند.

اما تاثیر طراحی فروشگاه اینترنتی در کسب درآمد تنها به اینجا ختم نمی شود؛ طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند از جنبه های مختلفی روی بهبود روند کسب درآمد شما موثر باشد که در ادامه با جزئیات بیشتر در این باره صحبت کرده ایم:

 

گسترش دامنه مشتریان فروشگاه

شاید بتوان اولین تاثیر طراحی فروشگاه اینترنتی بر کسب درآمد را گسترش دامنه مشتریان دانست. فروشگاه های سطح شهر که هنوز به شیوه سنتی فعالیت می کنند، تنها محدود به شهر یا محله خود هستند. این در حالی است که فروشگاه های اینترنتی یک گام فراتر رفته و می توانند از هر نقطه ای در کشور مشتری داشته باشند؛ چرا که هیچ محدودیتی برای نشان داده شدن به مشتریان ندارند.

هر چه دامنه مشتریان یک فروشگاه افزایش پیدا کند، طبیعتا میزان فروش آن نیز بیشتر شده و تاثیر مثبتی در میزان کسب درآمد خواهد گذاشت. در واقع می توان اینطور گفت که فروشگاه اینترنتی، حکم ویترین فروشگاه شما را در هر منطقه و محله دارد؛ انگار که چندین شعبه از فروشگاهتان را در شهر های مختلف راه اندازی کرده اید.

 

صرفه جویی در هزینه تبلیغات

یکی از قدیمی ترین شیوه های تبلیغات، پخش تراکت در مراکز شلوغ یا تبلیغات تلویزیونی است. علاوه بر این تبلیغات بیلبوردی یا بازاریابی های حضوری و تلفنی نیز تا چندین سال پیش برای تبلیغ یک فروشگاه یا محصول خاص، مورد استفاده قرار می گرفت.

اما این شیوه های تبلیغاتی ضمن اینکه هزینه و زمان زیادی را از صاحبان مشاغل می گیرد، هدفمند نیز نبوده و می توان گفت در اغلب موارد یک کار بیهوده خواهد بود.

در حالی که با طراحی فروشگاه اینترنتی، دیگر نیازی به صرف هزینه های زیادی برای تبلیغات ندارید. کافیست تکنیک های بهینه سازی را روی سایت پیاده کنید. به کمک اصول سئو می توانید با کلمات کلیدی ای که کاربران هدف شما آن را در گوگل جستجو می کنند، در نتایج دیده شوید. در نتیجه بدون صرف هزینه های زیاد و بی نتیجه، مشتری را جذب خواهید کرد.

البته لازم به ذکر است که سئو و بهینه سازی سایت نیز هزینه بر خواهد بود اما با این تفاوت که شما دقیقا روی مخاطبین هدف خود کار کرده و این هزینه در آخر به شما باز خواهد گشت.

 

امکان معرفی دقیق و کامل محصولات و خدمات

زمانی که مشتری برای خرید حضوری به فروشگاه شما مراجعه می کند، شما تنها چند دقیقه فرصت دارید تا نظر مشتری را جلب کرده و او را به خرید ترغیب کنید. حتی گاهی ممکن است مشتری تنها ویترین فروشگاه شما را دیده و برای خرید اقدام نکند؛ در این صورت نیز شما نتوانسته اید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.

اما با طراحی فروشگاه اینترنتی، این امکان فراهم است تا با استفاده از تصاویر جذاب از محصولات، نوشتن توضیحات جامع و کامل از مشخصات محصول و همچنین ویدیوهایی آموزشی که به معرفی محصول پرداخته اند، او را به خرید ترغیب کنید.

علاوه بر این، با نمایش محصولات مرتبط و مشابه، در صورتی که مشتری برای خرید یک محصول اقدام نکند، او را به سمت محصول دیگری هدایت کرده اید. همه این اقدامات بدون نیاز به حضور شما و تنها با چیدمان درست یک سایت انجام شده است.

 

افزایش برند سازی و اعتبار

حتی اگر سابقه زیادی در فروش حضوری داشته باشید و در محدوده شهر یا محله خود نیز شناخته شده باشید، باز هم در سطح اینترنت برند هایی هستند که به رقابت با شما مشغول بوده و خود را به مردم معرفی می کنند. در حال حاضر اغلب مردم زمانی که قصد خرید محصولی را دارند، ابتدا آن را در اینترنت جستجو می کنند تا از ویژگی ها و قیمت آن مطلع شوند.

در نتیجه برندهایی در این زمان موفق خواهند بود که بتوانند در نتایج جستجو این دسته از کاربران نشان داده شوند. در واقع برندسازی اصولی تنها به کمک تجارت الکترونیک امکان پذیر است؛ چرا که زمانی به برندینگ خواهیم رسید که در سطح جهانی مطرح شویم.

در نتیجه با طراحی فروشگاه اینترنتی و با فعالیت در یک بستر بزرگتر، می توانید به صورت مستقیم برندینگ سایت را افزایش داده و در کسب درآمدتان تاثیر مستقیم بگذارید.

 

فعالیت حرفه ای در کسب و کار

یکی دیگر از تاثیرات طراحی فروشگاه اینترنتی بر فروش کسب و کارها، نمایش حرفه ای و بروز بودن شما است. در حال حاضر حتی مطرح ترین برندهای جهان نیز اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی کرده اند تا بتوانند نظر مخاطبان بیشتری را جلب کنند. در واقع با طراحی فروشگاه اینترنتی چندین گام نسبت به رقبای کنونی خود در بازار سنتی سبقت گرفته اید. همچنین با اخذ نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارتان رسمیت گرفته و حرفه ای تر به نظر خواهد رسید.

 

ارتباط راحت تر با مشتری

در خرید حضوری اصولا مشتری توانایی بیان پیشنهادات و انتقادات را ندارد؛ این در حالی است که در فروشگاه های اینترنتی مشتری می تواند بدون هیچ ترس یا احساس معذب بودن، نظر واقعی خود را مطرح کند. در نتیجه شما می توانید نسبت به نقاط ضعف و قدرت خود آگاه شده و برای از بین بردن یا تقویت آنها اقدام کنید. علاوه بر این با مطالعه بخش نظرات کاربران می توانید به سلیقه و نیاز آنها پی ببرید.

 

امکان فعالیت بدون محدودیت زمانی

از دیگر تاثیرات طراحی فروشگاه اینترنتی بر افزایش فروش، می توان به این مورد اشاره کرد که فروشگاه شما برای همیشه باز بوده و در دسترس مشتری است. در نتیجه میزان کسب درآمد از آن نیز بیشتر خواهد بود.

فروشگاه های فیزیکی موظف هستند در یک زمان مشخص و در برخی از ایام سال فروشگاه خود را تعطیل کنند. در نتیجه آنها در این بازه های زمانی هیچ فروشی را نخواهند داشت. این در حالی است که مشتریان فروشگاه های اینترنتی، بدون نیاز به فروشنده و در هر ساعتی از شبانه روز، می توانند خرید خود را ثبت کنند.

 

کاهش هزینه های جانبی کسب و کار

ارائه خدمات به صورت حضوری هزینه های زیادی را برای صاحب فروشگاه خواهد داشت؛ او موظف است هزینه ای را برای خرید یا اجاره مغازه، دکوراسیون، هزینه آب، برق، گاز و … در نظر بگیرد. همین مسئله سبب می شود تا برای راه اندازی این دسته از کسب و کارها به سرمایه زیادی نیاز داشته باشیم.

در حالی که برای طراحی فروشگاه اینترنتی، بسیاری از این هزینه ها به ویژه در ابتدای کار که درآمد چندانی ندارید، حذف خواهد شد.

در ابتدا تنها هزینه ای که باید در نظر بگیرید، هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی است که این هزینه تنها یکبار پرداخت خواهد شد.

 

امکان عرضه کالا با توجه به تقاضا

از معایب دیگر فروشگاه های فیزیکی، این است که شما موظف هستید تمامی محصولاتی که باید یک فروشگاه در حوزه کاری شما داشته باشد را موجود کنید. زمانی که مشتری برای خرید به فروشگاه شما مراجعه می کند، اگر نتواند محصول مورد نیازش را تهیه کند، ممکن است دفعات بعدی دیگر به فروشگاه شما مراجعه نکند. از طرفی فراهم کردن تمامی محصولات یک فروشگاه نه تنها نیاز به سرمایه زیادی دارد، بلکه به انبار و فضایی برای نگهداری نیز دارد.

اما در فروشگاه های اینترنتی شما مجبور نیستید تمامی محصولات را در انبار خود نگهداری کنید؛ کافیست عکس و مشخصات محصول را در سایت قرار بدهید، سپس در صورت ثبت سفارش از جانب مشتری برای خرید آن اقدام کنید. در نتیجه در هزینه های زمانی و مالی خود صرفه جویی کرده اید.

 

اگر قصد طراحی فروشگاه اینترنتی دارید از شرکت های معتبری همچون وب پویا، پرتال، وبزی و یا سازیتو کمک بگیرید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *