کاربردها و اهمیت دوربین های مخفی

کاربردها و اهمیت دوربین های مخفی
  • 1401/9/6
  • گویا آی تی
  • 0

برای محافظت و ایجاد امنیت در محیط خانه، محل کار، انبار ها و غیره، همواره به دنبال نصب سیستم امنیتی دوربین بوده ایم. اینکه از کدام سیستم استفاده کنیم، سوالی که در هنگام خرید حتما برای شما هم ایجاد شده است. شما میخواهید از لحاظ قیمت، کیفیت کار، تعداد دوربین های نصبی و … اطلاعاتی را کسب کنید تا خرید مطمئنی داشته باشید. با گزارش وب سایت مینی دی وی پرو همراه باشید تا شما را با جدیدترین نسل دوربین های امنیتی آشنا کنیم.

اگر به دنبال نصب دوربین های امنیتی و تحت شبکه هستید و میخواید کمترین هزینه را داشته باشید، اگر میخواید دوربین های را به راحتی خودتان نصب کنید، اگر به دوربینی بیسیم احتیاج دارید تا از راه دور به تماشای تصاویر محل نصب دوربین بنشینید، اگر دوربین میخواید به اندازه بند انگشتتان تا کسی متوجه وجود دوربین مداربسته در محل نشود، بله ما به شما دوربین کوچک و مخفی را پیشنهاد میکنیم.

صاحبان مشاغل، مجریان قانون و والدین علاقه زیادی به دوربین های مخفی داشته اند. والدین برای مراقبت از سرقت از کارمندان، دوربین‌های پرستار بچه‌ها را می‌خرند تا از فرزندشان در برابر پرستار بچه محافظت کنند، و پلیس برای دستگیری مجرمان در عمل. امنیت در خانه شما مهم است. آیا شخصی داخل خانه شما است که فکر می کنید چیزهایی از شما می دزدد؟ گاهی اوقات احساس می کنیم که شخصی چیزی را در خانه ما جابه جا کرده است.

این دستگاه مخفی قرار است در غیاب شما مراقب پرستار بچه باشد. پرستار ها ممکن است بهترین انتخاب برای مراقبت از کودک باشند، اما اگر او در غیاب شما با کوچولوی شما بد رفتار می کند، می توانید او را متوجه کنید و علیه او اقدام کنید.

اما دوربین کوچک مخفی چگونه کار می کند؟ اساساً، هدف اصلی این است که به طور استراتژیک آن را در جایی قرار دهیم که مورد توجه قرار نگیرد، اما همچنان کارایی خود را در گرفتن محیط اطراف خود حفظ کند. ممکن است آن را در یک ضبط ویدیویی، یک گیاه، یک کتاب یا حتی یک اسباب بازی کودکان پنهان کنید. هر جایی که دستگاه توجه زیادی را به خود جلب نکند خوب است.

بسته به نوع دوربین مخفی که استفاده می‌کنید، می‌تواند بدون توقف ویدیو ضبط کند یا از حسگر حرکتی استفاده کند که تنها زمانی فعال می‌شود که چیزی در اتاق حرکت می‌کند.

هر دوی این گزینه‌ها مزایا و معایب خود را دارند، اما در بیشتر موارد، استفاده از حسگر حرکت تنها منجر به ضبط ویدیویی می‌شود که واقعاً مرتبط است، بنابراین کار کمتری برای شما انجام می‌شود که فیلم را به صورت دستی مرور کنید. فیلم کمتر همچنین به این معنی است که برای ذخیره آن به فضای هارد دیسک کمتری نیاز خواهید داشت.

برای بررسی فیلم ضبط شده، به یک مانیتور نیاز دارید. هر مانیتور کامپیوتر قدیمی ساده به خوبی کار می کند، اما اگر مانیتور در دسترس ندارید، اکثر تلویزیون های مدرن امروزی تمام پورت های ورودی مورد نیاز را دارند.

در هر صورت، یک دوربین مخفی درست مانند یک دوربین مداربسته معمولی کار می کند، به جز این واقعیت که کمی کوچکتر طراحی شده است، بنابراین کار پنهان کردن آن بسیار آسان تر است.

برای اینکه تصمیم خرید خود را کمی پیچیده تر کنید، انواع مختلفی از دوربین های مخفی وجود دارد که می توانید خریداری کنید. آنها بیشتر در دسته های زیر قرار می گیرند:

دوربین مخفی سیمی

داشتن یک دوربین مخفی سیمی، به این معنی است که یک سیم فیزیکی در محل وجود دارد که آن را به دستگاه ضبط واقعی مانند VCR، DVR یا مانیتور تلویزیون متصل می کند. مزیت این گزینه این است که هزینه زیادی ندارد. با این حال، اگر واقعاً خلاق نباشید و به چیزی هوشمندانه فکر نکنید، برای پنهان کردن همه سیم‌ها کار سخت‌تری خواهید داشت!

 

با این حال، اگر به مکانی برای مخفی کردن نیاز دارید، یک راه خوب این است که آنها را در دستگاهی که قبلاً از سیم (بلندگو، ساعت و غیره) استفاده می‌کند پنهان کنید، بنابراین دیدن سیم هیچ شکی را ایجاد نمی‌کند.

 

دوربین مخفی بی سیم

یک دوربین مخفی بی سیم مانند دوربین مخفی سیمی عمل می کند، تنها تفاوت آن در این است که برای انتقال سیگنال به گیرنده نیازی به کابل فیزیکی ندارد. این امر پنهان کردن آنها را بسیار ساده تر می کند، اما نقطه ضعف آن این است که به دلیل فرستنده بی سیم هزینه کمی بیشتر می کنند.

دارای فرستنده بی سیم داخلی است که سیگنال را به گیرنده می فرستد. برای دسترسی به فیلم، به یک دستگاه تلویزیون، DVR یا VCR نیاز دارید. حتی می توانید آن را از آنجا ضبط کنید و در تاریخ بعدی پخش کنید.

دوربین مخفی DVR داخلی

دوربین مخفی DVR داخلی به این معنی است که دوربین به یک ضبط کننده ویدیوی دیجیتال با اندازه میکرو متصل است که فیلم را روی یک رسانه قابل جابجایی مانند کارت حافظه ضبط می کند. هنگامی که می خواهید ببینید دوربین مخفی چه چیزی را ضبط کرده است، به سادگی رسانه را به رایانه شخصی خود وصل کنید و از آنجا به فیلم ضبط شده دسترسی پیدا کنید.

 

این گزینه نیز به دلیل سخت افزار اضافی DVR که در داخل دستگاه قرار دارد، هزینه کمی بیشتر دارد. با این حال، مزیت این است که شما لازم نیست نگران انتقال سیگنال در هر جایی باشید، چه از طریق سیم یا از راه دور. اگر نیازی به نظارت بر عملکرد در زمان واقعی ندارید، این راه حل عالی است.

دوربین مخفی: آن را هوشمندانه بخرید و هوشمندانه از آن استفاده کنید

هنگام خرید دوربین کوچک مخفی، همیشه موقعیت خاص خود را ارزیابی کنید و از خود بپرسید که چرا به آن نیاز دارید و در کجا قرار است نصب شود. با خواندن این مقاله، باید یک ایده کلی خوب در مورد مزایا و معایب هر گزینه خاص داشته باشید و در نهایت، یک تصمیم خرید آگاهانه بگیرید.

 

ارائه شده توسط: دوربین مدار بسته و دوربین IP مینی دی وی پرو

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *