حفظ امنیت تتر یا دلار دیجیتال

حفظ امنیت تتر یا دلار دیجیتال
  • 1401/10/27
  • گویا آی تی
  • 0

استیبل کوین، رمزارزی است که پشتوانه‌ای مانند طلا، سهام شرکت، ارز فیات و غیره دارد. رمزارزها بیشتر به این ویژگی خود شناخته می‌شوند که پشتوانه‌ای جز عرضه و تقاضا ندارند و نوسان قیمت آن‌ها نیز به همین دلیل تغییرات بازار در میزان عرضه و تقاضا است؛ اما پس از بیت کوین و اتریوم، این استیبل کوین تتر است که با پشتوانه دلار آمریکا، به سومین رمزارز بزرگ و پرتقاضا تبدیل شده است.

نماد تتر یا دلار دیجیتال USDT است و توسط Tether Limited ایجاد شده است که هر تتر یک دلار ارزش دارد.

در شرایطی که ارزهای دیجیتالی همیشه نوسان قیمت دارند و گاها ارزش یک رمزارز به نصف می‌رسد، سرمایه‌گذاری روی استیبل کوین که پشتوانه مالی خارجی دارد و دچار نوسان کمتری می‌شود، می‌تواند یک گزینه کم ریسک باشد تا ارزش سرمایه حفظ شود.

خرید تتر

اگر شما هم مشتاق به سرمایه‌گذاری روی تتر یا دلار دیجیتال هستید، می‌توانید از صرافی‌های داخلی و خارجی برای خرید اقدام کنید.

مساله احراز هویت در صرافی‌ها، برای کاربران ایرانی در استفاده از صرافی‌های خارجی، محدودیت ایجاد کرده‌است؛ با این حال هنوز صرافی‌های خارجی و معتبری هستند که می‌توانید بدون احراز هویت از آن‌ها استفاده کنید.

تنها با ثبت نام در صرافی‌ها می‌توانید معاملات خرید و فروش تتر را انجام دهید.

نگهداری تتر

برای ذخیره و نگهداری تتر نیز به کیف پول دیجیتالی نیاز دارید تا دارایی خود را در امنیت حفظ کنید.

کیف پول دیجیتالی دو نوع نرم‌افزار و سخت‌افزار دارد که کاربران با توجه به میزان سرمایه دیجیتالی، آشنایی با بازار ارز دیجیتال و مقدار فعالیت و خرید و فروش خود از هر کدام استفاده می‌کنند.

کیف پول نرم‌افزاری

کیف پول‌های نرم‌افزاری انواع مختلف دسکتاپ، موبایل و تحت وب دارد که اغلب رایگان بوده و تا حدودی امنیت دارایی دیجیتالی را تامین می‌کنند. رابط کاربری ساده‌ای دارند و به سرعت می‌توان تراکنش‌ها را انجام داد. نقص مهم و بزرگ کیف پول‌های نرم‌افزاری، آنلاین بودن آن‌هاست. این کیف پول‌ها نیاز به اتصال اینترنت دارند و همین مساله شرایط هک اطلاعات و سرقت سرمایه را برای هکرها و سارقان مجازی فراهم می‌کند.

کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول‌ سخت ‌افزاری برای رفع این نقص و با هدف تامین امنیت دارایی دیجیتالی کاربران، طراحی شدند و به تولید رسیدند. این کیف پول‌ها در بالاترین سطح امنیت و با استفاده از تراشه‌های امنیتی نظامی ساخته شده‌اند و با ایجاد فضای کاملا آفلاین برای انجام تراکنش‌ها و ذخیره سرمایه، امکان هک شدن دستگاه و مورد سرقت قرار گرفتن دارایی را به صفر رسانده‌اند.

امنیت ولت سخت‌افزاری

تمامی اقدامات از جمله خرید، فروش و ذخیره رمزارز در کیف پول سخت‌افزاری، توسط دستگاه انجام می‌شود. تمامی کیف پول‌های سخت‌افزاری برای تایید تراکنش‌ها، به فشردن دکمه روی دستگاه نیاز دارند. این نکته مهم، امکان هک کیف پول سخت‌افزاری را از بین می‌برد.

کلید خصوصی برای استفاده از دستگاه و عبارت بازیابی برای ریکاوری کردن دارایی دیجیتالی، دو مورد از مهم‌ترین نکات امنیتی کیف پول سخت‌افزاری است. هنگام راه‌اندازی دستگاه، عبارت بازیابی به طور تصادفی توسط دستگاه تولید می‌شود و باید آن را یادداشت کنید و به طور محرمانه حفظ کنید. کلید خصوصی نیز توسط خود کاربر ایجاد می‌شود و لازم است که امنیت آن حفظ شود.

در صورت گم شدن یا مورد سرقت قرار گرفتن کیف پول، برای استفاده از آن به کلید خصوصی نیاز هست؛ در نتیجه در این شرایط نیز امکان سواستفاده از دارایی دیجیتالی شما وجود ندارد.

در این شرایط شما می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی و وارد کردن آن در کیف پول جدید، دارایی دیجیتالی خود را بازیابی کنید.

کیف پول‌های سخت‌افزاری برای انجام تراکنش‌ها، به اپلیکیشن موبایلی خود نیاز دارند تا معاملات را از طریق آن‌ها انجام داده و از دستگاه برای تایید تراکنش و انتقال رمزارز استفاده می‌کنند.

این کیف پول‌ها از طریق بلوتوث یا کابل به سیستم عامل‌های اندروید، ios، ویندوز و سایر سیستم عامل‌ها متصل می‌شوند.

شاید در ظاهر ولت‌های سخت‌افزاری قیمت زیادی داشته باشند، اما ویژگی‌های امنیتی تعبیه شده کاملا ارزش قیمت آن‌ها را دارد و از امنیت دارایی دیجیتالی شما محافظت می‌شود. البته قیمت کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار متفاوت بوده و می‌توانید با بودجه پایین نیز امنیت رمزارزهای خود را با ولت سخت‌افزاری حفظ کنید.

برندهای ولت سخت‌افزاری

کیف پول لجر، کیف پول ترزور، کول ولت و سیف پل از جمله برندهای شناخته شده و محبوب هستند که میان فعالان و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال، طرفداران خود را دارند.

این برندها با طراحی‌های متفاوت و جذاب در عین بالا بودن امنیت ساخت، توانسته‌اند کیف پول‌های سخت‌افزاری تولید کنند که سلایق مختلف را پوشش داده و دغدغه امنیت ارز دیجیتال را برطرف کنند.

سخن پایانی

تتر یا دلار دیجیتال که سومین رمزارز بزرگ و محبوب دنیای ارز دیجیتال محسوب می‌شود، مورد استقبال افراد زیادی از جمله تازه واردها قرار گرفته و به عنوان یک استیبل کوین، تقاضای بسیاری برای خرید آن وجود دارد. ذخیره تتر و حفظ امنیت آن در کیف پول دیجیتالی مساله‌ای است که مورد توجه بسیاری قرار دارد و کیف پول سخت‌افزاری به عنوان یک روش امن برای نگهداری ارز دیجیتال است که کاربران برای ذخیره تتر خود به استفاده از آن روی آورده‌اند.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *