خرید لپ تاپ با توجه به قدرت cpu

خرید لپ تاپ با توجه به قدرت cpu
  • 1401/11/29
  • گویا آی تی
  • 0

خرید لپ تاپ یکی از مسائلی است که نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. زیرا فرقی نمی­کند که با هدف انجام کارهای روزانه قصد خرید این محصول را دارید، یا به دنبال یک لپ‌تاپ قدرتمند گیمینگ هستید؛ مهم این است که قدرت و سرعت رایانه همراه از مهم­ترین فاکتورهای خرید آن به شمار می­رود.

بنابراین از آن جایی که cpu نقش مهمی در سرعت، عملکرد و انتخاب لپ­تاپ ایفا می­کند، قصد داریم تا در این مقاله شما را با آن آشنا کرده و به معرفی برترین برندهای تولید cpu بپردازیم.

همچنین قرار است تا در رابطه با لپ­تاپ­هایی با شما صحبت کنیم که قدرت و کیفیت cpu آن‌ها قادر به پاسخگویی به تمام نیازهای شما است. پس برای آشنایی با cpu و شناخت این لپ­تاپ­ها تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

CPU چیست و چه نقشی در خرید لپ­تاپ ایفا می­کند؟

سی پی یو یا پردازنده مرکزی به­عنوان مغز یک سیستم کامپیوتری شناخته می­شود. پس می­توان گفت که تمام دستورالعمل­های کامپیوتر تحت نظر و مدیریت این واحد هستند.

اما سوال اینجاست که یک سی پی یو قدرتمند چه ویژگی­هایی دارد و چگونه می­توان در هنگام خرید لپ ­تاپ، میزان کیفیت و سرعت cpu را تشخیص داد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قدرت cpu را بر اساس تعداد هسته­ها، نسل و شرکت تولیدکننده cpu قضاوت می­کنند که در ادامه به معرفی و بررسی تک‌تک فاکتورهای گفته­شده خواهیم پرداخت.

هنگام خرید لپ تاپ به تعداد هسته­های cpu توجه کنید

باید بگوییم که تعداد هسته­های CPU ارتباط مستقیمی با سرعت و کیفیت سیستم دارد. زیرا هر هسته می­تواند به‌صورت مجزا مشغول اجرای دستورالعمل­های مختلف لپ­تاپ شود.

پس می­توان نتیجه گرفت که هر چه تعداد این هسته­ها بیشتر باشد؛ قدرت، سرعت و عملکرد لپ­تاپ بالاتر خواهد رفت.

به همین دلیل است به اکثر کسانی که قصد خرید لپ تاپ دارند پیشنهاد می­دهیم تا در همان ابتدای کار به تعداد هسته­های سی پی یو و سرعت کلاک آن توجه کنند.

نسل پردازنده چه ارتباطی به قدرت آن دارد؟

زمانی که صحبت از نسل پردازنده می­شود باید این نکته را متذکر شویم که هر چه پردازنده لپ­تاپی که قصد خرید آن را دارید از نسل جدیدتری باشد، قدرت و کیفیت آن پردازنده بالاتر است.

در ساخت پردازنده­های نسل جدیدتر از تکنولوژی­های پیشرفته­تری استفاده می­کنند. به همین دلیل است که نسل­های جدیدتر می­توانند عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل از خود ارائه دهند.

پس باید گفت که دومین فاکتور مهم در هنگام خرید یک لپ­تاپ می­تواند بررسی نسل آن باشد. چون قطع به یقین پردازنده­ای که از نسل ۱۲ باشد، قدرت و سرعت بیشتری نسبت به پردازنده نسل ۱۱ خواهد داشت.

هر آنچه باید در مورد شرکت­های تولیدکننده CPU بدانید

همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم، شرکت سازنده یکی دیگر از فاکتورهایی است که هنگام خرید لپ­تاپ و بررسی میزان قدرت cpu باید به آن توجه کنید.

ممکن است بپرسید که چه دلیلی پشت این توصیه وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر چه سابقه و شهرت یک شرکت در تولید یک قطعه بالاتر باشد، آن شرکت برای اعتماد­کردن مناسب­تر است.

همچنین لازم به ذکر است زمانی که صحبت از شرکت سازنده cpu می­شود، اینتل و AMD جزء برترین سازنده­های پردازنده شناخته می­شوند.

پس می­توان نتیجه گرفت که فرقی نمی­کند به دنبال خرید چه لپ­تاپی هستید، مهم این است که اگر به میزان قدرت cpu اهمیت می­دهید، بهتر است به لپ­تاپی اعتماد کنید که cpu آن توسط یکی از این ۲ شرکت تولید شده باشد.

چه لپ­تاپ­هایی cpu قوی­تری دارند؟

حال که شما را با cpu و فاکتورهای تاثیرگذار در قدرت آن آشنا کردیم، نوبت به معرفی لپ­تاپ­هایی می­رسد که پردازنده مرکزی آن‌ها قابلیت پاسخگویی به تمام موارد گفته­شده را داشته باشد.

باید گفت که این لپ­تاپ­ها از برندهای ایسوس و لنوو هستند که دیدن نام آن‌ها در لیست برترین لپ­تاپ­های دنیا موجب تعجب هیچ­کس نخواهد شد.

این ۲ برند تولید لپ­تاپ، چندین سال است که با ارائه لپ­تاپ­­های با کیفیت و قدرتمند توانسته­اند تا سهم بزرگی از بازار جهانی را به­دست آورند.

در ادامه با ما همراه بمانید تا شما را با این برندها آشنا کرده و به بررسی میزان قدرت سی پی یو در آن‌ها بپردازیم.

خرید لپ تاپ

معرفی لپ­تاپ ایسوس و بررسی عملکرد CPU آن

اگر قصد خرید لپ تاپ ایسوس را دارید اجازه دهید تا خیال شما را از بابت عملکرد cpu آن راحت کنیم. زیرا پردازنده­های این شرکت توانایی پاسخ به تمام فاکتورهایی که بررسی کرده­ایم را دارند.

این فاکتورها شامل تعداد هسته­های cpu، سرعت کلاک، نسل پردازنده و شرکت سازنده آن می­شود که ایسوس تمام این مسائل را در تولید لپ­تاپ­های خود لحاظ کرده است.

معرفی لپ­تاپ لنوو و بررسی میزان قدرت CPU آن

یکی دیگر از پیشنهادهایی که معمولا هنگام خرید و انتخاب لپ­تاپ با آن مواجه می­شوید، خرید لپ تاپ لنوو است.

ممکن است بپرسید که در چنین شرایطی انتخاب کدام‌یک از لپ­تاپ­های معرفی­شده توصیه می­شود؟ در پاسخ باید گفت که این ۲ لپ­تاپ رقابت بسیار شدیدی با یکدیگر دارند.

به­طوری که افراد زیادی در مراکز خرید یا انجمن­های آنلاین در رابطه با برتری این ۲ برند نسبت­ به هم با یکدیگر بحث می­کنند.

پس این نکته را در نظر داشته باشید که میزان سرعت، کیفیت و نحوه عملکرد cpu در هر ۲ برند به یک اندازه است.

به همین دلیل این شما هستید که باید با در نظر گرفتن سایر فاکتورها، اقدام به خرید لپ­تاپی کنید که از برند مورد تایید شما باشد.

جمع­ بندی

خرید لپ تاپ جزء آن دسته از انتخاب­هایی است که به تخصص زیادی نیاز دارد. یکی از این تخصص­ها بررسی قدرت و کیفیت cpu است. زیرا cpu به­عنوان پردازنده مرکزی نقش مهمی در عملکرد سیستم ایفا می­کند.

پس این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام خرید باید علاوه بر بررسی کیفیت صفحه­نمایش، ظرفیت هارد و سرعت رم، توجه زیادی به cpu داشته باشید.

همچنین لازم به ذکر است که کیفیت cpu به عواملی همچون تعداد هسته­ها، نسل پردازنده و شرکت تولیدکننده آن بستگی دارد.

باید بگوییم که منظور از شرکت تولیدکننده همان اینتل و AMD هستند که سابقه درخشانی در تولید پردازنده دارند و برندهای ایسوس و لنوو از این پردازنده­ها در تولید لپ­تاپ­های خود استفاده می­کنند.

پس اگر جزء افرادی هستید که قصد خرید یک لپ‌تاپ با کیفیت و قدرتمند را دارید، بهتر است به دنبال لپ­تاپ­هایی باشید که پردازنده­های آن‌ها توانایی پاسخ به فاکتورهای گفته­شده را داشته باشند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *