آینده مشاغل با وجود هوش مصنوعی چگونه خواهد شد؟

آینده مشاغل با وجود هوش مصنوعی چگونه خواهد شد؟
  • 1401/12/7
  • منیره سواعدی
  • 0
محتوا پنهان

افراد معمولا بیشتر وقت خود را صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، خرید یا انجام بیزنس های متفاوت می کنند. بسیاری از متخصصان انتظار دارند که اگر این امر در طول زمان به همین شدت ادامه کند، می تواند باعث رشد شغلی مشاغل حوزه فناوری و جایگزین شدن برخی مشاغل با هوش مصنوعی شود. دنبال کردن نقش فناوری و تکنولوژی در حال حاضر می تواند راهی عالی برای اطمینان از حفظ موقعیت پایدار و پر درآمد شما برای آینده باشد.

در این مقاله از سایت گویا آی تی به بررسی بهترین مشاغل در زمینه فناوری می پردازیم و نگاهی به مشاغلی که هوش مصنوعی در آینده جایگزین آن ها خواهد شد و مشاغلی که هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین آن ها شود خواهیم داشت. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

بهترین مشاغل در حوزه فناوری کدام اند؟

بهترین مشاغل در حوزه فناوری کدام اند؟

در ادامه مشاغل مرتبط به حوزه تکنولوژی که در آینده تقاضای بالایی برای آن ها خواهد داشت را آورده ایم:

طراح بازی های ویدیویی

میانگین حقوق: ۵۷۳۳۵ دلار درسال

وظایف این رده شغلی: یک طراح بازی های ویدیویی از زبان های برنامه نویسی کامپیوتری برای طراحی تمام جنبه های یک بازی ویدیویی از جمله شخصیت ها، خطوط داستانی، لوازم، تنظیمات و قوانین استفاده می کند. سایر مسئولیت‌ها شامل آزمایش نسخه‌های اولیه بازی‌ها، ارائه ایده‌هایی برای بازی‌های جدید به مشتریان و تیم‌های رهبری و مدیریت تیم‌های توسعه بازی است.

مدیر شبکه

میانگین حقوق: ۶۷۵۴۴ در سال

وظایف این رده شغلی: مدیران شبکه، عملیات روزانه سیستم های شبکه کامپیوتری سازمان ها را اداره می کنند و این کار می تواند شامل شبکه های گسترده، شبکه های محلی، بخش های شبکه، اینترانت و سیستم های اینترنتی باشد. وظایف کاری روزانه شامل مدیریت امنیت و پایداری شبکه های مختلف، نصب سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری شبکه و انجام تعمیرات و ارتقاء سیستم ها در صورت نیاز می باشد.

توسعه دهنده وب

میانگین حقوق: ۷۶۹۴۳ دلار در سال

وظایف این رده شغلی: یک توسعه ‌دهنده وب از زبان ‌های کدنویسی مختلفی برای ساخت وب ‌سایت‌ ها در قسمت فرانت اند و بک اند آن استفاده می‌کند. آنها مطمئن می شوند که ظاهر، سرعت و جنبه های فنی سایت به درستی برای کاربران کار می کند. سایر وظایف آن ها شامل همکاری با طراحان در ظاهر وب سایت، اعمال به روز رسانی و اصلاحات با توجه به نظرات کاربران و نصب ابزارهای تست برای نظارت بر عملکرد سایت است. نکته مهم در خصوص توسعه دهندگان وب این است که اولا بایستی در خصوص آموزش برنامه نویسی و به روز نگه داشتن دانش خود فعال باشند و همچنین لازم است برای توسعه مهارت و ارتباطات بین زبان ها و تکنیکهای مختلف برنامه نویسی، در انجمن های برنامه نویسان عضویت فعال داشته باشند.

تحلیلگر سیستم های کامپیوتری

میانگین حقوق: ۷۷۴۲۷ دلار در سال

وظایف این رده شغلی: تحلیلگران سیستم های کامپیوتری مطمئن می شوند که سیستم های کامپیوتری یک شرکت اولویت ها و نیازهای سازمان را برآورده می کنند. مسئولیت ‌های اصلی آنها شامل پیاده‌ سازی فناوری جدید در سیستم رایانه‌ای فعلی سازمان، نظارت بر ممیزی‌ ها و ارتقاء نرم‌ افزار، اصلاح برنامه ‌نویسی و کد نویسی و پاسخگویی به نیازهای کاربران نهایی است.

مدیر فناوری اطلاعات

میانگین حقوق: ۸۷۵۹۷ دلار در سال

وظایف این رده شغلی: مدیران فناوری اطلاعات (IT)  بر نیاز های محاسباتی و سیستم اطلاعاتی سازمان نظارت می کنند. وظایف اصلی آنها نظارت بر تیم فناوری اطلاعات از طریق آموزش، استخدام و نظارت بر عملکرد آنها، عیب یابی مشکلات سیستم اطلاعاتی و مدیریت بودجه و هزینه های بخش فناوری اطلاعات است.

تحلیلگر امنیت اطلاعات

میانگین حقوق: ۹۴۹۶۱ دلار در سال

وظایف این رده شغلی: یک تحلیلگر امنیت اطلاعات از شبکه و سیستم های کامپیوتری سازمان در برابر حملات سایبری معمول محافظت می کند. سایر مسئولیت‌های آن عبارتند: از اضافه کردن پروتکل های لازم برای تقویت شبکه ‌های امنیتی، عیب‌ یابی هرگونه مشکل امنیتی، یافتن هر گونه آسیب‌پذیری احتمالی سیستم شبکه و استفاده از کنترل‌ های امنیتی برای اطمینان از محافظت از داده‌ها و زیرساخت‌ های سازمان.

‌تحلیلگر هوش تجاری

میانگین حقوق: ۹۶۴۸۶ دلار در سال

وظایف این رده شغلی: تحلیلگران هوش تجاری، داده های سازمان را برای یافتن زمینه های بهبود و موانعی که باید بر آن غلبه کرد، بررسی می کنند. وظایف اصلی آنها شامل همکاری با مدیریت برای تعریف اهداف سازمانی، تجزیه و تحلیل داده های کلیدی، گزارش یافته ها و پیشنهاد پیش بینی های انجام شده به مدیران و بررسی نتایج استراتژی های اجرا شده است.

مدیر پایگاه داده

میانگین حقوق: ۹۷۸۰۷ دلار در سال

وظایف این رده شغلی: یک مدیر پایگاه داده، پایگاه داده یک سازمان را برای اطمینان از عملکرد صحیح آن در هر زمان نگهداری می کند. مسئولیت های دیگر شناسایی مشکلات مربوط به عملکرد سیستم، پاسخ به خطاهای گزارش شده توسط کاربران، محافظت از پایگاه داده در برابر کاربران غیرمجاز یا تهدیدات احتمالی و گزارش در مورد معیارهای استفاده و عملکرد است.

توسعه دهنده جاوا

میانگین حقوق ملی: ۱۰۳۶۱۲ دلار در سال

وظایف اصلی: یک توسعه دهنده جاوا از کدنویسی برای طراحی، پیاده سازی و به روز رسانی برنامه های جاوا برای سازمان ها استفاده می کند. وظایف اصلی آنها شامل تست و حل مسائل نرم افزاری، اضافه کردن به روز رسانی ها و طراحی ها با توجه به نیازهای کاربر و سازمانی و پیشنهاد تغییرات در زیرساخت فعلی جاوا است.

مهندس نرم افزار

میانگین حقوق: ۱۰۷۸۸۴ دلار در سال

وظایف این رده شغلی: مهندسان نرم افزار از علوم کامپیوتر، ریاضیات و تکنیک های مهندسی برای توسعه، آزمایش و به روز رسانی برنامه های کاربردی نرم افزار استفاده می کنند. سایر وظایف اصلی آن ها شامل تعیین نیازها و مشخصات نرم افزاری کاربران، استفاده از نمودارها و مدل ها برای نشان دادن کدنویسی برای برنامه های آینده و افزودن به روز رسانی ها یا اصلاحات در برنامه در صورت نیاز است.

توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل

میانگین حقوق: ۱۱۸۶۰۵ دلار در سال

وظایف این رده شغلی: یک توسعه ‌دهنده برنامه‌ های کاربردی تلفن همراه، برنامه ‌های کاربردی موبایل را می سازد تا به درستی کار کنند. این برنامه به این ساخته می شوند که نیازها و ترجیحات ما را برآورده ‌کنند و  معمولا حاوی عناصر طراحی جذاب بصری هستند. مسئولیت این افراد توسعه برنامه های کاربردی تلفن همراه یا بازی های مناسب برای چندین دستگاه، تحقیق در مورد رابط کاربری مشترک و روندهای تجربه کاربر، ایده های جدید برای برنامه ها و افزودن به روز رسانی به برنامه های فعلی است.

دانشمند داده

میانگین حقوق: ۱۲۲۵۷۹ دلار در سال

وظایف دانشمند داده: دانشمندان داده مجموعه های بزرگی از داده های خام را می گیرند و آن ها را به حقایق و اطلاعات به راحتی قابل درک برای حل مشکلات سازمانی یا دنیای واقعی تبدیل می کنند. آنها معمولاً از منطق کسب و کار، برنامه نویسی و آمار برای به دست آوردن نتایج جامع داده استفاده می کنند. دانشمندان داده ممکن است از این داده های آماری برای بهبود کارایی کسب و کار، درک ترجیحات کاربران رسانه های اجتماعی یا پیش بینی نتایج انتخابات استفاده کنند.

مهندس عملیات توسعه

میانگین حقوق: ۱۲۲۹۳۵ دلار در سال

وظایف این رده شغلی: یک مهندس عملیات توسعه بر ارتباطات بین جنبه های عملیاتی و توسعه فرآیندهای توسعه نرم افزار نظارت می کند. وظایف اصلی آنها شامل انجام تضمین کیفیت در دستورالعمل‌ های نرم‌افزار، به ‌روزرسانی‌ها و اصلاحات نرم‌افزار بر اساس نیازهای کاربر و سازمان و پیشنهاد راه ‌هایی برای بهبود جریان کار فعلی و برای ارائه کارایی سازمانی قوی ‌تر است.

مهندس داده

میانگین حقوق: ۱۳۲۶۸۰ دلار در سال

وظایف این رده شغلی: مهندسان داده از روش ‌ها و ابزارهای مختلفی برای ایجاد چارچوب ‌های آگاهانه برای دانشمندان داده استفاده می‌کنند. وظایف اصلی آن ‌ها استفاده از زبان ‌های برنامه ‌نویسی مانند جاوا، سی پلاس پلاس و پایتون برای بهینه‌ سازی زیرساخت ‌های فعلی، ساخت فرمول‌های جدید برای چارچوب‌های موجود و آماده‌سازی داده‌های خام برای ارجاع و تحلیل دانشمندان داده است.

چه چیزی باعث می شود این مشاغل در آینده متقاضی داشته باشند؟

مشاغل معرفی شده بالا در حوزه فناوری بسیار پر درآمد هستند و در چند سال آینده همچنان مورد تقاضا هستند زیرا شرکت های بیشتری شروع به کار کردن با سیستم های نرم افزاری جدید خواهند کرد. با پیشرفت تکنولوژی، انجام تراکنش ها، ارتباطات و کارهای روزانه بیشتر با استفاده از ابزارهای آنلاین آسان تر خواهد بود. از آنجایی که افراد بیشتر وقت خود را به صورت آنلاین سپری می کنند، سازمان ها معمولاً متخصصان فناوری بیشتری را برای طراحی سیستم های نرم افزاری خود، ساخت برنامه های کاربردی نوآورانه یا رفع هر گونه مشکل رایانه ای استخدام می کنند که باعث می شود این مشاغل فناوری تقاضای بیشتری داشته باشند.

در کنار مشاغلی که معرفی شد، مشاغلی وجود دادرند که تا چند سال آینده و یا حتی چند ماه آینده هوش مصنوعی و ربات ها جایگزین آن ها خواهد شد که در زیر به معرفی آن ها می پردازیم.

ربات ها جایگزین چه مشاغلی خواهند شد؟

ربات ها جایگزین چه مشاغلی خواهند شد؟

بر اساس ماهیت و نوع این مشاغل، در ادامه خلاصه ای از کارهایی که ماشین‌ های هوش مصنوعی در آینده می توانند انجام دهند آورده ایم:

مدیران خدمات مشتریان

مدیران خدمات مشتری برای انجام کار به سطح بالایی از هوش اجتماعی یا احساسی نیاز ندارند. اکنون بسیاری از شرکت ها برای پاسخ به سوالات متداول و سوالات پشتیبانی مشتری به هوش مصنوعی متکی هستند. چت بات ها نه تنها به بخش مهمی از تعامل با مشتری تبدیل شده اند. آنها همچنین بسیاری از پرس و جوهای داخلی را پشتیبانی می کنند.

حسابداری و ورود اطلاعات

احتمالا شما مدتی است که اسمی از حسابداری به عنوان یک حرفه نشنیده باشید. از این به بعد به جای استفاده از نیروی انسانی برای ورود داده ها و حسابداری، منطقی است که از هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ در این زمینه استفاده شود.

پذیرش

امروزه حتی در فست فودها نیز افراد می توانند از طریق صفحه های ارتباطی یا تب ها سفارش دهند. با معرفی هوش مصنوعی، شانس خوبی وجود دارد که ربات ها بتوانند سفارش و سایر عملکردهای مرتبط به پذیرش را انجام دهند.

تصحیح و ویراستاری

در حالی که ویرایش از نظر درک مطلب و موارد دیگر کار پیچیده ای است و تصحیح از آن بسیار ساده تر است. تشخیص اشتباهات گرامری، ساخت جمله و سایر خطاها به راحتی از طریق برنامه های مختلف خودکار می شود. برای مثال Grammarly  یکی از معروف ترین اپلیکیشن هایی است که حرفه ای ها برای این منظور از آن استفاده می کنند.

کار تولیدی و دارویی

این بخش از مشاغل، احتمالاً گسترده‌ترین حوزه‌ای است که مردم از این می‌ترسند که هوش مصنوعی مشاغل را تصاحب کند. هنگامی که فرآیند تولید برای اکثر کالاهای تولید شده امروز مکانیزه شده است، جنبه عملیاتی نیز می تواند توسط هوش مصنوعی اداره شود.

حتی در آزمایشگاه‌های داروسازی، ربات ‌ها می‌توانند با دانشمندان همکاری کنند تا محیط بسیار ایمن‌تری را فراهم کنند و دانشمندان می توانند زندگی خود را کمتر در معرض خطر قرار دهند.

خدمات خرده فروشی

خدمات خودکار جایگزین افرادی شده است که روش فروش را انجام می دهند.  ربات‌ها در حال جایگزینی مشاغل خرده‌ فروشی در بسیاری از شرکت ‌های خرید هستند تا الگوهای مشتریان را درک کنند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته ماشین های هوش مصنوعی محصولات دیگری را نشان می دهد که مشتریان ممکن است در آینده به آنها علاقه مند شوند.

خدمات پیک

هوش مصنوعی تغییرات اجتماعی و اقتصادی زیادی را در صنعت تحویل مرسوله ایجاد کرده است. عملکردهای مختلف لجستیک و زنجیره تامین را ساده کرده است و برخی از پهپادها و ربات ها در حال حاضر خدمات پیک را در دست گرفته اند. جدای از صنعت تولید، بخش حمل و نقل بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت که اتوماسیون روباتیک در سال های آینده رونق بگیرد.

پزشکان

ما در حال حاضر شاهد انجام عمل های حیاتی توسط ربات-جراحان در سراسر جهان هستیم و زمان زیادی است که آنها به طور کامل جایگزین ما شده اند. پزشکان رباتیک در مقایسه با همتایان انسانی خود، درمان های دقیق و مؤثرتری برای بیماران خواهند داشت. همچنین به دلیل اقدامات استریل بیشتر و عدم امکان خطای انسانی احتمال عفونت کمتر است.

سربازان

متخصصان نظامی مطمئن هستند که میدان‌های نبرد آینده از ربات‌ هایی تشکیل خواهد شد که می‌توانند بدون نظارت دائمی دستورات را دنبال کنند. ربات ها به طور قابل توجهی در عملیات های نظامی برای کارهای مختلف مانند نظارت، اطلاعات و بسیاری موارد دیگر استفاده می شوند. اخیراً رئیس ارتش بریتانیا اعلام کرد که «ربات‌های خودران به زودی می‌توانند یک چهارم ارتش بریتانیا را تا سال ۲۰۳۰  تشکیل دهند».

رانندگان تاکسی و اتوبوس

۹۸ درصد احتمال دارد که این بخش کاملاً خودکار شود.خودروهای خودران در حال حاضر اینجا هستند و زمان زیادی نمی گذرد که وسایل نقلیه کاملاً خودمختار ما را تسخیر می کنند. طبق گزارش لس آنجلس تایمز، کامیون های خودران می توانند در ده سال آینده جایگزین ۱٫۷ میلیون کامیون دار آمریکایی شوند.

 

درباره رابطه ماشین های خودران و هوش مصنوعی در اینجا بخوانید

 

تحلیلگران تحقیقات بازار

تحلیلگران تحقیقاتی برای هر سازمانی حیاتی هستند. آنها تحقیقات بازار را برای افزایش عملکرد کسب و کار خود انجام می دهند. روبات های مجهز به هوش مصنوعی به دلیل داده های جامعی که ارائه می دهند در این بخش محبوبیت پیدا می کنند.

نگهبانان

هوش مصنوعی پیشرفت های قابل توجهی در زمینه امنیت فیزیکی داشته است. به عنوان مثال، ربات امنیتی Yelp  می‌تواند یک ساختمان را با دوربین با کیفیت بالا بازرسی کند. همچنین دارای یک میکروفون جهت دار و حسگر مادون قرمز است که می تواند هر گونه فعالیت مشکوک را تشخیص دهد. ۸۴ درصد احتمال دارد که هوش مصنوعی این بخش را در آینده به طور کامل خودکار کند.

با افزایش وابستگی به فناوری در زندگی روزمره و صنعتی، آیا مشاغل دیگری باقی می مانند که ربات ها نتواند جایگزین آن ها شوند؟

بله، مشاغلی که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت از این دست خواهند.

هوش مصنوعی جایگزین چه مشاغلی نخواهد شد؟

هوش مصنوعی جایگزین چه مشاغلی نخواهد شد؟

خلاقیت انسان محدودیتی نمی شناسد و تفکر استراتژیک، رهبری فکر، حل تعارض و مذاکره، هوش هیجانی و همدلی ویژگی هایی در مشاغل هستند که هوش مصنوعی در هیچ مقطع زمانی نمی تواند جایگزین آنها شود.

در زیر برخی از پوزیشن های شغلی را آورده ایم که هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین آن شود:

مدیران منابع انسانی

بخش منابع انسانی یک شرکت همیشه به یک انسان برای مدیریت تعارضات بین فردی نیاز دارد. انسان ها دارای مهارت های غیرشناختی و استدلالی هستند و ربات ها نمی توانند احساسات انسان را درک کنند. از این رو این کار به زودی با ربات ها جایگزین نخواهد شد. این بخش تا سال ۲۰۲۴، ۹ درصد رشد خواهد کرد. احتمال اینکه ربات ها بتوانند این بخش را تصاحب کنند ۰٫۵۵ درصد است.

نویسندگان

نویسندگان باید به ایده پردازی و تولید محتوای نوشتاری اصلی بپردازند. هر نوشته ای منحصر به فرد است و چت بات ها هرگز نمی توانند روشی را که انسان ها برای نوشتن  انجام می دهند را شخصی سازی کنند. آنها نمی توانند با انسان های دیگر ارتباط برقرار کنند و دربارهدیدگاه شخصی خود سخن بگویند. نویسندگان باید خلاقیت و همدلی داشته باشند که هوش مصنوعی به زودی نخواهد توانست جایگزین آن شود. هوش مصنوعی می‌تواند بخشی از این کار را با برنامه ریزی که برای آن ها شده است انجام دهند، اما ربات‌ها هرگز نمی ‌توانند جنبه خلاقیت آن را به دست بگیرند.

مدیران اجرایی

مدیران ارشد باید طیف وسیعی از کارها را مدیریت کنند. آنها باید به تیم های وسیعی از افرادی که برای آنها کار می کنند انگیزه دهند و هر رهبر یا مدیر با تعداد بی شماری از مهارت های مدیریتی تربیت شده است. هیچ فرمول مطلقی برای بهترین رهبر بودن و هیچ الگوریتم اساسی برای آموزش در این زمینه به ربات ها وجود ندارد. ربات ها نمی توانند احساسات یا وضعیت ذهنی افراد را درک کنند و نمی توانند جایگزین این شغل شوند.

دانشمندان

برای یک دانشمند چیزهای بیشتری از انجام آزمایشات آزمایشگاهی وجود دارد. صرف ساعت ‌های بی‌شمار در تحقیق، ویژگی عجیب و غریب برای اختراع و انجام راه ها مختلف توسط هیچ ماشین ساخته شده ای توسط انسان قابل تکرار نیست. هوش مصنوعی می تواند به تجزیه و تحلیل داده ها برای دانشمندان کمک کند، اما نمی تواند بسیار خلاق باشد.

روحانی

یک روحانی باید قدرت هدایت و موعظه مخاطبان خود را داشته باشد. او باید برای الهام بخشیدن به دیگران همدلی، عاطفه و ایمان داشته باشد. نمی توان به ربات یاد داد که اعتماد به نفس را در انسان های دیگر ایجاد کند، اما دیدن یک کشیش مجهز به هوش مصنوعی در آینده جالب خواهد بود.

روانپزشکان

حتی بهترین دانشمندان و پزشکان جهان به طور کامل نمی دانند که مغز انسان چگونه سیم کشی شده است. برای برقراری ارتباط با هر فردی، نیاز به همدلی و مهربانی دارید و خوشبختانه یا متاسفانه ربات ها هرگز نمی توانند ذهن انسان را درک کنند. ربات ها نمی توانند احساسات خود را ابراز کنند یا نسبت به دیگران مهربان باشند. بنابراین داشتن یک روانپزشک رباتی در آینده عملا غیر ممکن است.

برنامه ریز مراسم

برنامه ریزی برای مراسم های مختلف از جمله مشاغلی است که به کمک هوش مصنوعی و ربات ها می تواند آسان تر شود و هیچ گاه ربات ها نمی توانند جایگزین انسان ها در این زمینه شوند. یک فرد که مسئولیت برنامه ریزی مراسم های مختلف را بر عهده می گیرد، فرد بسیار خلاقی است که می تواند با توجه به خواسته مشتریان پکیج مخصوص آن ها را آماده کند و در کنار آن از سلیقه شخصی خودش نیز استفاده کند. همچنین داشتن ارتباطات در این دسته از مشاغل می تواند به بهتر برگزار شدن آن کمک کند.

طراحان گرافیک

طراحی گرافیک یا گرافیست شغلی است که هم جنه فنی دارد و هم جنبه هنری دارد. درک اینکه مشتری شما چه می‌خواهد، به درک عمیق شما نیز بستگی دارد. نیاز های هر مصرف کننده منحصر به فرد است و یک ربات برنامه نویستی شده نمی تواند این کار را انجام دهد. مانند نوشتن، طراحی برای مشتریان و مخاطبان باید مطابق باالزام آن ها انجام شود. ربات ها هرگز نمی توانند این مهارت ها یا خلاقیت لازم برای کار را داشته باشند.

مدیران روابط عمومی

مدیران روابط عمومی باید به شبکه ای از روابط و مخاطبین تکیه کنند تا بتوانند محتوایی بسیار جذاب تولید کنند. آنها باید آگاهی را در مورد یک موضوع افزایش دهند و از این طریق بتوانند مخاطبین بیشتری را جذب کنند. مدیران روابط عمومی باید با مردم ارتباط داشته باشند تا آنها را در کمپین شرکت کنند. این نیاز سازمان ها و شرکت ها می تواند آن را به یک موقعیت شغلی امن، برای انسان در آینده تبدیل کند.

توسعه دهندگان نرم افزار

توسعه نرم افزار حتی برای انسان ها نیز به اندازه کافی سخت است. برای ساخت برنامه‌ها یا نرم‌افزارها به زمان و مهارت زیادی نیاز است. از آنجایی که مشتریان مختلف خواسته های متفاوتی دارند، محصول باید سفارشی و کامل باشد. تکرار کار و پاسخگو ساختن آن برای هوش مصنوعی سخت خواهد بود.

مدیران پروژه

مدیر پروژه مسئول هدایت پروژه از ابتدا تا انتها است. آنها باید با همه افراد دیگر در پروژه ارتباط دائمی داشته باشند و باید تا زمان ارائه پروژه در دسترس باشند. هوش مصنوعی می تواند تا حد زیادی به مدیران پروژه کمک کند و منجر به افزایش کارایی پروژه خواهد شد. بعید است که هوش مصنوعی جایگزین مدیران پروژه شود و از طرف دیگر، ربات ‌ها قادر به تسلط بر برنامه ‌هایی که به طور مداوم در حال تغییر هستند و الگوی دقیقی ندارند نیستند.

 

جمع بندی

امروزه ربات ها و هوش مصنوعی به طور مداوم در حال توسعه هستند و ربات ها در حال یادگیری و سازگاری با محیط خود هستند. تا حدودی، هوش مصنوعی تاثیر قابل توجهی بر اشتغال خواهد داشت اما، باید به یاد داشته باشید که همدلی، تفکر شناختی و هوش هیجانی ویژگی هایی هستند که انسان را منحصر به فرد و غیرقابل جایگزین می کنند. گاهی اوقات برخی از مشتریان ترجیح می دهند در صورت بروز مشکل با نمایندگان انسانی صحبت کنند و هوش مصنوعی هرگز نمی تواند آن را تحمل کند.

در این مقاله از وب سایت گویا آی تی به طور کلی درباره آینده مشاغلی که با وجود هوش مصنوعی متقاضی زیادی خواهند داشت، مشاغلی که هوش می تواند جایگزین آن ها شود و همچنین پوزیشن های شغلی که هوش مصنوعی و ربات ها هیچ گاه نمی تواند جای آن ها را بگیرد صحبت کردیم. اگر درباره آینده هوش مصنوعی و مسائل مربوط به دنیای فناوری و اطلاعات کنجکاو هستید می توانید به صورت روزانه به وب سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *