دوره های آموزشی رایگان برنامه نویسی – بهترین سایت های آموزش رایگان برنامه نویسی

دوره های آموزشی رایگان برنامه نویسی – بهترین سایت های آموزش رایگان برنامه نویسی
  • 1401/12/8
  • منیره سواعدی
  • 1

دسترسی به بهترین دوره های رایگان برنامه نویسی به صورت آنلاین یکی از آسان ترین راه ها برای یادگیری برنامه نویسی است که می توانید به آن فکر کنید و با استفاده از آن وارد این حوزه شوید. همچنین، داشتن ارتباط با افرادی که در حوزه کاری شما مشغول به فعالیت هستند می تواند در آینده به پیدا کردن شما در شغل دلخواهتان کمک کند. در این مقاله از وب سایت گویا آی تی قصد داریم به معرفی بهترین انجمن های برنامه نویسی و دوره های آموزشی رایگان برنامه نویسی به صورت آنلاین بپردازیم. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به تازگی تصمیم به قدم گذاشتن در این مسیر گذاشته اید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین دوره های آموزشی رایگان برنامه نویسی کدام هستند؟

همان طور که احتمالا تا حالا با سرچ کردن متوجه شده اید، تعداد بالای کورس های برنامه نویسی رایگان و پولی است. اینکه با چه دوره ای می توانید ارتباط بر قرار کنید یک تشیخص شخصی است و ما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید دوره های گزاف، سری به دوره های رایگان زبان اصلی بزنید و آن ها را امتحان کنید و سپس به سراغ خرید دوره های دیگر بروید. در ادامه به معرفی بهترین دوره های رایگان برنامه نویسی می پردازیم:

MIT Open Course Ware

MIT Open Course Ware یکی از بهترین دوره های برنامه نویسی رایگان برای افراد مبتدی است. این دوره برای افرادی که به صورت خودآموز شروع به یادگیری می کنند بسیار مفید است، زیرا می توانند با برنامه ریزی شخصی خودشان جلو بروند.

MIT Open Course Ware یکی از بهترین دوره های برنامه نویسی رایگان

این دوره ها از پایه شروع می شوند و شامل تمام سخنرانی ها، اسلاید ها و تکالیف مورد استفاده در آموزش های ویدیویی می شوند. دوره های برنامه نویسی کامپیوتر MIT OCW دارای درس های مقدماتی علوم کامپیوتر و برنامه نویسی در پایتون همراه با زبان های دیگر می باشد. علاوه بر این، می توانید مطالب جامع زیادی را در زمینه های خاص مانند یادگیری ماشین و الکترونیک داشته باشید.

edX

edX دوره های آنلاین رایگانی در سطح کالج یا دانشگاهی را ارائه می کند که به طور مشترک توسط MIT و دانشگاه هاروارد آماده شده اند. نه تنها دوره ها بدون هزینه در دسترس هستند، بلکه خود سازمان نیز غیر انتفاعی است. بنابراین می‌توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که با انگیزه ‌های پنهان مورد سوء استفاده قرار نخواهید گرفت.

edX دوره های آنلاین رایگانی در سطح کالج یا دانشگاهی

دوره های edX می توانند هفتگی یا خودآموز باشند و می توانید به صورت آنلاین در کلاس های برنامه نویسی شرکت کنید. موضوعات این دوره ها شامل طیف وسیعی از موضوعاتی است که ممکن است در هر دانشگاه معتبری آن ها را پیدا کنید. البته نظرات مختلفی نسبت به کورس های علوم کامپیوتر، مهندسی، بیزنس و مدیریت وجود دارد. آنها همچنین برای راحتی شما به سطوح مقدماتی، متوسط ​​و پیشرفته تقسیم می شوند .اگر می خواهید به برخی از بهترین دوره های رایگان برنامه نویسی دسترسی دشاته باشید، به سراغ edX بروید.

Coursera

کورسرا یک پلتفرم دوره آنلاین رایگان است که توسط دانشگاه استنفورد و سرمایه گذاران ریسک پذیر آن پشتیبانی می شود. این پلتفرم با دانشگاه ها و سازمان های مختلف برای ارائه دوره های آموزشی خود همکاری می کند و در عین حال از طریق اهدای گواهینامه به دانشجویان خود و برنامه های دیگر کسب درآمد می کند.

کورسرا یک پلتفرم دوره آنلاین است

کورسرا بر تخصص ها، از جمله مجموعه هایی است که بر روی دوره های طراحی شده برای ایجاد مهارت های متفاوت در دیگران متمرکز است.

به عنوان مثال، تخصص شش دوره ای ساختارهای داده و الگوریتم ها، ساختارهای داده پایه، الگوریتم های پایه، الگوریتم های نمودار، الگوریتم های رشته ای، الگوریتم های پیشرفته و مونتاژ ژنوم را پوشش می دهد. همچنین، وقتی نوبت به برنامه نویسی برای افراد مبتدی می رسد، تنوع زیادی در دوره های طراحی شده وجود دارد و از دوره های داده تا مهندسی نرم افزار را می توانید در کورسرا پیدا کنید.

کورسرا لیستی از دوره های برنامه نویسی آنلاین رایگان و پولی را به دانشجویان ارائه می کند. دوره ها به صورت خود آموز هستند اما تاریخ شروع و پایان مشخصی دارند، به این معنی که باید در صورت در دسترس بودن آنها را طی کنید. دوره های امروز ممکن است فردا وجود نداشته باشد و دوره های جدید ممکن است به جای آنها ظاهر شوند. پیشنهاد می کنیم که دوره های کورسرا را چک کنید.

UdaCity

Udacityیکی دیگر از پلتفرم های دوره آنلاین است، اما برخلاف MIT OCW،  edXو کورسرا این دوره به شدت بر موضوعات مرتبط با برنامه نویسی، علم داده و مهندسی تمرکز دارد، بدون داشتن کورس های مربوط ریاضی، علوم انسانی و…. در این دوره همه چیز در مورد فناوری است و این مجموعه معتقد است که این گونه برای کاربران بهتر است.

Udacityیکی دیگر از پلتفرم های دوره آنلاین

هدف Udacity این است که شما را برای موفقیت شغلی در یکی از زمینه های مرتبط با فناوری در آینده آماده کند. این پلتفرم توجه زیادی به برنامه ‌های Nanodegree خود می‌کند، که برنامه‌ های درسی فشرده (معمولاً در کمتر از یک سال تکمیل می‌شوند) طراحی شده‌اند تا شما را در سریع‌ترین زمان ممکن برای کار آماده کنند.

جمع بندی

در این مطلب از بهترین دوره های رایگان برنامه نویسی گفتیم که هر برنامه نویس مبتدی می تواند با توجه به نیازی که دارد از آن استفاده کند. اگر جزو افرادی هستید که به تازگی تصمیم گرفته اید وارد حرفه برنامه نویسی شوید شاید لازم است ابتدا چند سوال مهم از خودتان بپرسید که در مقاله ای جداگانه در وب مجله علم و فناوری گویا آی تی به بررسی این موضوع پرداختیم. اگر شما علاقمند به دنبال کردن مطالب مرتبط با دنیای برنامه نویسی و تکنولوژی هستید، می توانید روزانه به سایت ما سر بزنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *