معرفی بهترین انجمن های برنامه نویسی

معرفی بهترین انجمن های برنامه نویسی
  • 1401/12/8
  • منیره سواعدی
  • 0

امروزه محبوبیت زبان های برنامه نویسی و آموزش برنامه نویسی با پیشرفت تکنولوژی و وجود کامپیوتر های هوشمند، افزایش پیدا کرده است. صحبت درباره شغل برنامه نویسی و یادگیری یکی از مشاغل مربوط به این زمینه موضوع گفت و گوی افراد بسیاری است. قدم اول برای انجام هر کاری یادگیری آن صحیح از طریق آموزش استاندارد است. برنامه نویسی دنیای بسیار گسترده ای دارد که باید برای پیدا کردن زمینه شغلی مورد علاقه تان زمانی را به سرچ کردن و پرس و جو درباره آن اختصاص دهید. پس از پیدا کردن حوزه دلخواهتان باید شروع به پیدا کردن کامیونیتی های مرتبط با حوزه کاری آینده تان و انتخاب منبعی که می خواهید از طریق آن برنامه نویسی را یاد بگیرید کنید.

چرا به یک انجمن برنامه نویسی نیاز دارید؟

تنها ویژگی که میان برنامه نویسان مشترک است، خواه یک برنامه نویس جونیور یا یک برنامه نویس سنیور، یادگیری مداوم است. فناوری های جدید، زبان های برنامه نویسی، فریم ورک ها و کتابخانه های جدیدی روزانه در صنعت برنامه نویسی معرفی می شود. به عنوان یک فرد مبتدی، پیدا کردن آنچه برای ورود به این حرفه به آن نیاز دارید بسیار سخت خواهد بود و حتی زمانی که تبدیل به یک برنامه نویس سنیور شدید، بررسی مداوم موضوعات جدید ممکن است برای شما خسته کننده شود.

دقیقا به همین دلیل است که مشارکت یا عضویت در کامیونیتی های تشکیل شده در زمینه فناوری و تکنولوژی بسیار مهم است. با بوجود آمدن سیستم های کاری هیبرید و ریموت، برقراری ارتباط با تیم و سایر تیم های شرکت سخت تر از گذشته شده است. یکی از راه حل های این مشکل می تواند ارتباط برقرار کردن به صورت آنلاین از طریق انجمن ها یا گروه های برنامه نویسی مختلف باشد.

انجمن های برنامه نویسی می توانند به شما در حل مسائل و مشکلات مهم برنامه نویسی کمک کنند. همچنین، این انجمن ها می توانند به آگاهی بیشتر شما درباره سنجش رفتار مدیران و سایر مجموعه و کارفرمایان کمک کنند. از مزیت های دیگر این انجمن ها می توان به یادگیری زبان های مختلف برنامه نویسی اشاره کرد.

کامیونیتی های برنامه نویسی برای حمایت از شما و تقویت مهارت های نرم و سخت شما بسیار عالی هستند. افرادی که در این زمینه تجربه بیشتری دارند، می توانند به شما درباره نحوه استفاده از مهارت هایتان و صحبت درباره آن ها در مصاحبه های مختلف کمک کند. افراد سنیور در زمینه برنامه نویسی می توانند شما را راهنمایی کنند تا مهارت های لازم مرتبط با شغلی که به آن علاقه دارید و متناسب با موقعیت فعلی تان یاد بگیرید.

جنبه دیگری که باید به عنوان یک تازه کار در نظر بگیرید، این است که در کامیونیتی های برنامه نویسی همیشه افرادی هستند که می توانند به سوال های شما پاسخ دهند. کشف کاربرد ها و استفاده از زبان های برنامه نویسی برای یک فرد جونیور ممکن است بسیار سخت باشد و اینجا است که کامیونیتی های برنامه نویسی به کار می آیند.

همه عواملی که گفته شد نشان می دهد، که چرا ما به انجمن های برنامه نویسی نیاز داریم و اینکه عضویت در جامعه برنامه نویسان چقدر می تواند مهم باشد. شما به افرادی نیاز دارید که از لحاظ فنی، حرفه ای و حتی احساسی شما را حمایت کنند. یک جامعه برنامه نویسی می تواند از کدی که کامپایل نمی شود تا جایی که به بن بست شغلی خورده اید شما را راهنمایی کند و به شما در پشت سر گذاشتن این موانع کمک کند.

خوشبختانه، علوم کامپیوتر به عنوان یک صنعت سخاوتمند شناخته می شود. پروژه های باز زیادی در گیت هاب و منابع رایگان زیادی برای یادگیری برنامه نویسی موجود است و برنامه نویسان در اشتراک گذاری این منابع بسیار فعال هستند.

معروف ترین انجمن های برنامه نویسی

اگر جزو افرادی هستید که به تازگی شروع به سفر در دنیای برنامه نویسی کرده اند، لازم است از کامیونیتی های معروف برنامه نویسی با خبر باشید. معروف ترین کامیونیتی های برنامه نویسی عبارتند از:

Discord

Discord در واقع یک برنامه مبتنی بر زبان برنامه نویسی است که برای گیمر ها توسعه یافته است. این روزها، استفاده از دیسکورد بسیار زیاد شده است و سرور های زیاد معروف و پر مخاطبی برای برنامه نویسی در دیسکورد ساخته شده است. «سرور» یک جامعه از افرادی است که درباره یک موضوع فعالیت می کنند.

سرورهایی مانند کامیونیتی یادگیری بک‌ اند Boot.dev وجود دارد که افرادی که مشغول یادگیری کد نویسی هستند، می ‌توانند برای پیدا کردن جواب سوال هایشان، دریافت مشاوره و خواندن تجربه های دیگران درباره زبان‌هایی مانند جاوا اسکریپت و پایتون به آن مراجعه کنند. همچنین سرورهای موضوعی خاص برای جاوا اسکریپت، تنسورفلو، پایتون و… در آن وجود دارد.

Discord در واقع یک برنامه مبتنی بر زبان برنامه نویسی است

دیسکورد برای ارتباط در زمان بسیار مناسب است. شما می توانید در دیسکورد، در سرور های مختلفی از جمله سرور های اشتراک‌گذاری محتوای مفید، انجام پروژه، همکاری در پروژه‌ های اپن سورس، فریم ورک و فناوری ‌های خاص و پیدا کردن کمک برای زمینه های مختلف عضو شوید.

بزرگترین امتیاز Discord این است که محیط صمیمی‌ را می تواند درست کند، به این معنی که کمک گرفتن و ارتباط گرفتن با گروه های کوچک در آن آسان تر است. سرور های Discord مانند Boot.dev’s می توانند بسیار کمک کننده برای شما باشد و حس داشتن یک کامیونیتی قوی که می توانند از شما پشتیبانی کنند را در شما زنده کند. وجود چنین سرور و گروه هایی برای شما در مراحل ابتدایی حرفه برنامه نویسی بسیار مهم است.

Reddit

Reddit یک انجمن آنلاین محبوب برای پیدا کردن هر چیزی در اینترنت است. زیر سایه برنامه نویسی، تعداد زیادی کاربر و تالار گفت و گو برای صحبت درباره موضوعات مختلف مانند جاوا، جاوا اسکریپت، پایتون و… در آن وجود دارد.

Reddit یک انجمن آنلاین محبوب برای پیدا کردن هر چیزی

در ردیت می توانید دسته بندی های مختلفی درباره حوزه های مختلف برنامه نویسی مشاهده کنید و پست های پر طرفدار در این زمینه را مشاهده کنید. همچنین، می توانید به تک تک کاربران پیام دهید و ارتباط برقرار کنید. از آنجایی که فضای ردیت بزرگ و بسیار باز است، داشتن روابط عمیق کاری و… در آن مقداری سخت است. ردیت مجموعه ای است که بیشتر شامل مقالات مختلف، آموزش های متفاوت و کنفرانس های مرتبط با حوزه های شغلی و… مختلف است. ردیت مکان خوبی برای نشان دادن پروژه های کاری و الهام گرفتن از کارهای دیگران است.

اگر به دنبال پیدا کردن یک گروه و پیدا کردن افراد همفکر با خودتان برای ورود به صنعت برنامه نویسی هستید، ردیت می تواند مسیر های مختلفی را به شما نشان دهد که پیدا کردن مسیر درست از میان آن ها بسیار مشکل است و به همین دلیل ردیت در زمینه نمی تواند کمک خاصی به شما کند.

Hashnode

هاشنود پلتفرم مناسبی برای کشف وبلاگ های مرتبط با حوزه فناوری است. این برنامه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید وبلاگ نویسان حوزه فناوری را دنبال کنید و حتی بتوانید با آن ها ارتاط بر قرار کنید. در هاشنود برنامه نویسان درباره چالش های برنامه نویسی می نویسند و توضیحاتی را درباره راه حل اصولی حل مشکل نیز به خواننده می دهند که این مکان خوبی برای گسترش مهارت های شما و یادگیری اصولی پایه های برنامه نویسی است.

هاشنود پلتفرم مناسبی برای کشف وبلاگ های مرتبط با حوزه فناوری

این پلتفرم بیشتر بر این تمرکز دارد که به نویسندگانی که دانش فنی بالایی دارند، فضایی را برای ارسال محتوای مفید خود بدهد. این موضوع به این معنی است که هاشنود فضای خوبی برای پیدا کردن محتوای مفید از طرف افرادی است که دانش فنی بالایی دارند. همچنین، این پلتفرم برای کمک کردن به شما در حل یک مشکل یا داشتن ارتباطات عمیق تر مناسب نیست و بیشتر مناسب دنبال کردن افراد متخصص در این حوزه است.

 

Hacker News

هکر نیوز عمدتاً لیستی از مقالات خبری است که توسط Y Combinator معروف گردآوری شده است. این مقالات، محتوای بسیار خوبی برای مشاوره شغلی و فریلنسری دارند. در هکر نیوز، شما می‌توانید بسیاری از مقالات جالب را پیدا کنید و آن ها می‌ توانند منبع خوبی برای مهارت کد نویسی شما باشند. چه در یک شرکت کار کنید و یا چه به صورت فریلنسری مشغول فعالیت باشید، هکر نیوز می تواند منبع مفیدی برای شما باشد.

هکر نیوز لیستی از مقالات خبری

در هکر نیوز شما می توانید با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید، اما به طور کلی هکر نیوز به عنوان یک پلتفرم مناسب برای ایجاد کانکشن های مختلف در نظر نگرفته شده است. بزرگترین نقطه قوت هکر نیوز ارائه اخبار روز  دنیا درباره دنیای برنامه نویسی و تِک است. اگر به دنبال پیدا کردن نکاتی درباره ابزارهای مفید و کتابخانه های مربوط به زبان های برنامه نویسی هستید، هکر نیوز مکانی فوق العاده برای جست و جوی شماست.

یکی از امتیازات اضافی هکر نیوز این است که یک جامعه شغلی مرتبط برای استارت آپ ها دارد، بنابراین اگر این مسیری است که شما یه آن علاقه دارید در آینده می تواند ارتباطات خوبی را برای شما فراهم کند. چیزی که Hacker News نمی تواند در اختیار شما قرار دهد، وجود افرادی برای پاسخ دادن به سوالات شما است. همچنین، اگر به دنبال تشویق و حمایت برای شروع کدنویسی هستید، هکر نیوز پلتفرم مناسب شما نیست.

Code Pen

یکی دیگر از  انجمن های عالی که می توانید روی عضویت آن حساب باز کنید، Code Pen است.  Code Pen عمدتاً بر روی محتوای فرانت‌اند متمرکز است، بنابراین بسته به مسیری که می‌ خواهید برنامه نویسی را یاد بگیرید، می تواند به شما کمک کند یا برای شما مناسب نباشد. با این حال، مهم است که بدانید کجا باید به دنبال اطلاعات بگردید، بنابراین حتی اگر در حال حاضر علاقه ای به توسعه فرانت اند ندارید، ممکن است روزی برسد که نظر شما تغییر کند یا تیمی که در آینده با آن ها مشغول به کار هستید، یک باگ شما  UXرا به شما بسپارند، تا آن را دی باگ کنید.

Code Pen

Code Pen یک محیط خوب برای بازی با کدهای شما است و ما فکر می کنیم که این یک مزیت بزرگ محسوب می شود، به خصوص برای زمانی که شما تازه شروع به یادگیری زبان برنامه نویسی کرده اید. راه‌اندازی و اجرای کامل یک برنامه به صورت دستی می‌تواند منجر به درست نبود نتیجه کار و تنها بازی با کد های زیادی شود. Code Pen ادعا می کند که “بهترین مکان برای ساخت، آزمایش و کشف کدهای فرانت اند” است. حداقل از ابزار های توسعه دهنده  Code Penمی توان به خوبی استفاده کرد.

Code Pen همچنین میزبان چالش های هفتگی برای تقویت مهارت های فرانت اند شما است. آنها می توانند برندگان را در کانال های مرتبط با هر حوزه را معرفی کنند، که این ویژگی به شما این امکان می دهد تا از بهترین ها بیاموزید و با افرادی که مهارت های مرتبط با شما را دارند ارتباط برقرار کنید.

بزرگترین اشکال Code Pen این است که برای استفاده از برخی از ابزار های آن، شما به یک حساب خصوصی و پولی نیاز دارید تا بتوانید به طور کامل به آن ها دسترسی داشته باشید.

Dev

اگر به دنبال پلتفرمی هستید که فضایی برای همکاری و یادگیری شبکه ای در اختیار شما قرار دهد، DEV می تواند برای شما مناسب باشد. بیش از ۸۰۰۰۰۰ توسعه دهنده مختلف در پلتفرم DEVمشغول به فعالیت هستند و آن ها بسیاری از موضوعات خاص را به طور عمیق پوشش می دهند، به عنوان مثال مشکلاتی مانند سازگاری بین مرورگرها در HTML و CSS، نحوه راه اندازی هاب امنیتی  AWSو موضوعات بیزنسی بیشتر مانند راهنمای الگوهای رایج یکپارچه سازی B2B SaaS و زمان استفاده از آنها.

DEV فضایی برای همکاری و یادگیری شبکه ای

کامیونیتی  DEVدارای تعداد زیادی مقاله است که توسط افراد با تجربه و فنی ارائه شده است. در DEV شما می‌توانید عمیق ‌تر به موضوعات مختلف بپردزاید و آخرین پست های دیگران را ببینید اگر هم علاقمند به اخبار دنیای علوم کامپیوتر هستید، می توانید مقالات روز دنیا را در آن مطالعه کنید.

پلتفرم DEV جنبه رسانه‌ های اجتماعی را هم دارد، بنابراین می ‌توانید سؤالات خود را برای دیگران ارسال کنید یا از طریق نظرات مختلف یا دنبال کردن هشتگ های مرتبط پاسه خود را دریافت کنید.

Coder Dojo

Coder Dojo مجموعه ای دوست داشتنی از کلوپ های برنامه نویسی رایگان است که بیشتر بر روی نسل های جوان متمرکز است. این مجموعه نمونه‌ای از پروژه‌ های برنامه ‌نویسی را برای افرادی مبتدی طراحی کرده است، مانند ساخت ربات چت با استفاده از اسکرچ، ساخت تولید کننده میم در HTML و اجرای یک بازی پنگ با استفاده از پایتون.

Coder Dojo

بزرگترین مسئله Coder Dojo این است که بر روی نسل جوانی که هنوز در مدرسه هستند متمرکز است و تمایل دارد ملاقات های حضوری بیشتر شود و مشارکت و کار گروهی در این نسل جا بیفتد. از طرف دیگر، اگر شما در این زمینه تجربه ای دارید، می توانید به عنوان مربی داوطلب شوید.

توضیح اصول علوم کامپیوتر برای دیگران می تواند به تقویت درک شما از مفاهیم کمک کند. حتی اگر از جلسات حضوری آن ها نتوانستید استفاده کنید در ادامه آن ها پروژه های کوچکی دارند که برای مهارت کد نویسی شما بسیار مناسب است. اکثر این پروژه ها نیز کاملا برای افراد مبتدی طراحی شده است و به آن می تواند به شما از ناامید شدن و غرق شدن در این زمینه بسیار کمک کند.

Free Code Camp

Free Code Camp پلتفرمی است که در آن هر کسی می تواند اصول برنامه نویسی را به صورت رایگان یاد بگیرد. گفتنی است، انجمن فری کد کمپ یکی از بهترین کامیونیتی برنامه نویسی است که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید. آن ها به دیگران در ساخت پروژه های مختلف، حل چالش، پیدا کردن شغل مورد نظر و… کمک می کنند.

Free Code Camp پلتفرمی برای یادگیری اصول برنامه نویسی به صورت رایگان

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *