آموزش طراحی سایت گردشگری

آموزش طراحی سایت گردشگری
  • 1401/12/15
  • گویا آی تی
  • 0

طبق آخرین گزارشات در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۵۲ سفر در سراسر کشور انجام شده است که حدود ۹۹٫۸ % آن ها سفر های داخلی است و درآمد ایران از صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۱ رشد ۴۰ درصدی داشته است. از این رو طراحی سایت توریست و گردشگری می تواند یک انتخاب خوب برای کسب درآمد بالا باشد. تا پایان مقاله با آموزش طراحی سایت گردشگری (Tourism web design) همراه ما باشید.

هدف از طراحی سایت گردشگری

سال ها پیش وقتی مردم قصد مسافرت داشتند مجبور بودند حضوری به دفاتر گردشگری و توریستی سر بزنند و بلیط خود را تهیه کنند. اما در حال حاضر با افزایش نفوذ اینترنت در همه کسب و کار ها مردم دوست دارند بلیط مسافرت خود را هم در کمترین زمان به صورت آنلاین خریداری کنند. در واقع هدف از طراحی سایت گردشگری ایجاد راحتترین بستر برای رزرو بلیط سفر و هتل است.در ضمن گردشگری از پولسازترین صنایع ایران است، اگر بتوانید به نتایج برتر گوگل برسید قطعا درآمد بسیار بالایی را تجربه می کنید.

مراحل طراحی سایت گردشگری با وردپرس

برای اینکه سایت گردشگری و توریست راه اندازی کنید باید اقدامات زیر را انجام دهید:

خرید دامنه: دامنه همان آدرس وب سایت شما است که کاربران با آن نام شما را می شناسند، در انتخاب دامنه باید به سادگی تلفظ و نوشتن، قابلیت به خاطر سپاری و جذابیت آن دقت کنید.

خرید هاست: اولین گام برای طراحی سایت گردشگری با وردپرس خرید هاست یا میزبانی سایت است، در انتخاب هاست به پشتیبانی، Uptime و حجم مورد نیاز توجه کنید.

خرید قالب وردپرس: بعد از اینکه هاست و دامنه را خریداری کردید نوبت به خرید یک قالب مناسب است، قالب وردپرس همان ظاهر سایت شما است و مهم ترین قسمتی است که کاربر آن را می بیند. پس باید یک قالب با بهترین ظاهر، امکانات و تجربه کاربری انتخاب کنید. دموی گردشگری وودمارت و قالب تراولر تمام امکانات یک قالب حرفه ای را برای شما فراهم می کنند.

قالب مناسب برای طراحی سایت گردشگری

سفارشی سازی قالب: بعد ازنصب قالب وودمارت باید آن را سفارشی سازی کنید، صفحات غیر ضروری و اضافه را حذف کنید و منو و فوتر و لوگو را باز طراحی کنید.

خرید افزونه های ضروری: نصب قالب به تنهایی تمام انتظاراتی که از سایت وجود دارد را برآورده نمی کند، برای اینکه خدمات حرفه ای به ساتی خود اضافه کنید بهتر است از افزونه های وردپرس استفاده کنید. ضروری ترین افزونه ها برای سایت گردشگری عبارتند از:

افزونه های امنیتی: برای اینکه سایت را از حملات هکری و مشکلات بد افزاری ایمن کنید بهترین راه استفاده از افزون های امنیت مانند افزونه وردفنس است.

افزونه های سئو: برای اینکه بتوانید در نتایج برتر گوگل باشید باید سایت خود را مطابق با الگوریتم موتورهای جست وجو بهینه کنید. افزونه های سئو مانند افزونه رنک مث می تواند یک ابزار کمکی در مسیر SEO سایت شما باشد.

افزونه های سرعت و بهینه سازی: یکی از مهم ترین فاکتور های امتیاز دهی گوگل به سایت گردشگری شما داشتن سرعت بالا است. برای اینکه سرعت سایت خود را افزایش دهید می توانید با خرید wp rocket این کار را انجام دهید.

افزونه های مورد نیاز برای سایت گردشگری

امکانات سایت گردشگری

مهم ترین امکاناتی که باید در هر طراحی سایت گردشگری در نظر بگیرید عبارتند از:

  • ریسپانسیو بودن سایت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد کاربران از طریق موبایل وب سایت را ها را چک می کنند، قابلیت واکنش گرایی را حتما برای وب سایت فعال کنید تا کاربران از طریق هر دستگاهی که وارد سایت شدند به راحتی بتوانند خرید بلیط یا رزرو هتل ررا در سایت انجام دهند.
  • پشتیبانی تمام وقت: یکی از مهم ترین امکاناتی که بهتر است برای در هنگام طراحی سایت گردشگری با وردپرس خود در نظر بگیرید، پشتیبانی ۲۴ ساعته است، به این صورت که کوچکترین اخلال ایجاد شده برای کاربران سریعا برطرف شود.
  • وبلاگ حرفه ای: حتما در سایت خود یک مجله برای مقاصد گردشگری و توریستی قرار دهید و بهترین محتوا را برای کاربران تولید کنید تا کاربران هر سوال و مساله ای درباره مقاصد گردشگری خود دارند در سایت شما به پاسخ خود برسند.
  • داشتن ظاهر کاربر پسند: به دلیل رقابت بالا در حوزه گردشگری باید بتوانید هر طور که شده کاربران سایت خود را تبدیل به مشتری کنید. یکی از راه های افزایش نرخ تبدیل داشتن ظاهر زیبا و کاربر پسند است به گونه ای که کاربر سریعا بتواند در سایت شما به خواسته اش برسد و دچار سردرگمی نشود.
  • چند زبانه بودن: از بهترین امکانات که برای سایت های گردشگری و توریست چند زبانه بودن است که می توانید با استفاده از افزونه wpml این قابلیت را به سایت اضافه کنید. شما می توانید افزونه را از سایت راست چین خریداری کنید.
  • رزرو بلیط و هتل: قطعا مهم ترین امکان در فرایند طراحی سایت گردشگری قابلیت رزرو بلیط و رزرو هتل است، باید بتوانید بهترین سیستم رزرو را برای سایت خود قراد دهید.
  • ارایه بخش نظر سنجی و پرسش و پاسخ: نظر سنجی در سایت های گردشگری برای جذب کاربران بسیار مهم است، چون نظرات مثبت افراد روی تصمیم به خرید کاربران جدید موثر است. هم چنین ایجاد بستری برای پرسش و پاسخ بین کاربران می تواند منجر به جذب بیشتر مشتری های سایت شما شود.

در این مقاله به آموزش طراحی سایت گردشگری با وردپرس پرداختیم و کلیه امکانات مورد نیاز سایت را برشمردیم. امیدواریم برای شما مفید باشد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *