مقاله‌ ای جامع پیرامون Canva، نحوه‌ی استفاده و کاربردهای آن در کسب‌وکارهای کوچک

مقاله‌ ای جامع پیرامون Canva، نحوه‌ی استفاده و کاربردهای آن در کسب‌وکارهای کوچک
  • 1401/12/16
  • گویا آی تی
  • 0

برای اینکه یک طراحی مناسب داشته باشید، باید از ابزار مناسب آن استفاده کنید. یکی از ابزارهای طراحی گرافیکی، Canva است که می‌تواند برای شما مفید باشد. اما این ابزار چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ چه امکانات و کاربردهایی دارد و آیا استفاده از آن نیازمند صرف هزینه است؟ در این مقاله از وبسایت گویا آی تی به معرفی و آموزش Canva به عنوان یکی از ابزارهای مناسب طراحی آنلاین می پردازیم.

ممکن است در طول زندگی‌تان بارها پیش آمده که بخواهید عکسی را ویرایش کرده یا یک کارت ویزیت برای خود طراحی کنید. یا در زمان تحصیل‌تان پروژه‌ای ارائه دهید که از نظر مخاطبان جذاب و گیرا باشد. یا در رسانه‌های اجتماعی حضوری فعال داشته و پست‌هایی با تعداد بیننده‌ی بالا داشته باشید. شاید در اغلب این موارد به دلیل نداشتن مهارت در ویرایش عکس و تصویر یا ایجاد یک طرح، از ایده‌های خود منصرف شده‌اید یا با پرداخت هزینه، کار را به شخص دیگری واگذار کرده‌اید.

یادگیری مهارت‌های طراحی مستلزم صرف زمان و هزینه است. اما برای بسیاری از افراد یا حتی کسب‌وکارهای کوچک، صرف زمان و هزینه امکان‌پذیر نیست. در عین حال برای ماندن در دنیای رقابتی کسب‌وکار، نمی‌توان ایستا بود. در این مقاله به معرفی ابزاری رایگان می‌پردازیم که می‌توانید با استفاده از آن، در کمترین زمان و با کمترین مهارت، تمام نیازهای طراحی خود را مرتفع سازید.

 

درباره‌ی Canva

نمایی از پلتفرم طراحی گرافیک Canva

نمایی از پلتفرم طراحی گرافیک Canva

Canva یک ابزار طراحی حرفه‌ای گرافیکی است که با روشی ساده و قابل‌درک به کاربران کمک می‌کند طرح‌هایی حرفه‌ای ایجاد کنند. قالب‌ها، ابزارها و عناصر موجود در این پلتفرم در طراحی پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ارائه‌ها و طیف گسترده‌ای از محتواهای دیداری مورداستفاده قرار می‌گیرند و به دو صورت آنلاین و بسته‌ی نرم‌افزاری ارائه می‌شوند.

این ابزار بسیار کاربرپسند بوده و کار با آن ساده است؛ به گونه‌ای که افراد دارای مهارت‌های پایین طراحی گرافیکی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. فقط کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشند. ویژگی کاربرپسند بودن این پلتفرم موجب شده که در بین افراد، دانش‌آموزان و کسب‌وکارهای کوچک محبوبیت زیادی داشته باشد.

این ابزار گرافیکی دارای میلیون‌ها قالب طراحی، عکس باکیفیت، گرافیک، فونت و ابزارهای مختلف است. بنابراین اگر می‌خواهید برای وبلاگ، وب‌سایت یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، طرحی حرفه‌ای بسازید، کنوا می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

استفاده از نرم‌افزار کنوا این امکان را به شما می‌دهد که در طراحی یک پروژه به صورت گروهی کار کرده و از طریق رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل، طرح‌های خود را به اشتراک بگذارید.

در استفاده از این پلتفرم به ۳ نکته‌ی زیر توجه داشته باشید:

۱- قبل از شروع کار، هدف و ایده‌ی خود را مشخص کنید. قالب‌های زیاد موجود می‌تواند شما را در انتخاب قالب مناسب گیج کند. در نتیجه ممکن است زمان زیادی را صرف ایجاد طرحی کنید که با نیازتان مطابقت ندارد.

۲- به کیفیت تصویری که انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید. برخی تصاویر رایگان کیفیت پایینی دارند که می‌تواند باعث غیرحرفه‌ای‌شدن طرح شما شود. پس برای پیداکردن یک تصویر باکیفیت زمان بیشتری را صرف کنید، به‌ویژه اگر رایگان باشد.

۳- بیش از حد درگیر جزئیات نشوید. تنها در صورتی که طرح شما ارزش صرف زمان بیشتری را داشت، به جزئیات کار متمرکز شوید.

 

کاربردهای Canva

 

۱- ویرایش تصویر

ویرایشگر تصویر Canva ابزاری برای ویرایش رایگان عکس‌ها

ویرایشگر تصویر Canva ابزاری برای ویرایش رایگان عکس‌ها

Canva ابزاری برای ویرایش عکس است و می‌توانید برای بالابردن کیفیت عکس‌ها و تصاویر خود از آن استفاده کنید. چه عکاس حرفه‌ای باشید یا یک فرد مبتدی، کنوا هر ابزاری را که برای رسیدن به هدف خود لازم دارید، در اختیارتان قرار می‌دهد. با یک رابط کاربری ساده، می‌توانید موضوع تصویر را تنظیم کرده و با ابزار blur پس‌زمینه‎ای با ظاهر حرفه‌ای‌تر بسازید. همچنین با استفاده از فیلترهای زیباشناختی، حس عالی از تصویر خود ایجاد کنید.

 ۲- کلاژ عکس

ترکیب چند عکس در ابزار Canva Photo Collage Maker

ترکیب چند عکس در ابزار Canva Photo Collage Maker

 Canva Photo Collage Maker ابزاری برای ترکیب و نمایش چند عکس در یک طرح است. قالب‌ها و گزینه‌های طرح‌بندی مختلف به شما این امکان را می‌دهد که برای هر مناسبتی کلاژ بسازید. می‌توانید طرح مدنظر را با افزودن عکس‌های خود، متن و گرافیک سفارشی‌سازی کنید. به‌علاوه با استفاده از فیلترها و جلوه‌های مختلفی که وجود دارد، می‌توانید زیبایی کارتان را چندبرابر کنید.

۳- ایجاد پست‌های رسانه‌های اجتماعی

ایجاد پست در رسانه‌های اجتماعی با استفاده Canva

ایجاد پست در رسانه‌های اجتماعی با استفاده Canva

 با استفاده از این ابزار می‌توانید برای رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین، پست‌هایی حرفه‌ای تهیه کنید. همچنین با استفاده از اکانت Team یا Pro می‌توانید پست‌های خود را برای ارسال مستقیم به این رسانه‌ها از نظر زمانی تنظیم کنید. به این ترتیب هم در زمان خود صرفه‌جویی کرده و هم میزان حضور خود در این رسانه‌ها را مدیریت کرده‌اید.

۴- طراحی لوگو

طراحی لوگو در Canva Logo Maker

طراحی لوگو در Canva Logo Maker

 Canva Logo Maker به شما کمک می‌کند در چند دقیقه، یک لوگوی حرفه‌ای و منحصربه‌فرد برای برند خود بسازید. در صورتی که تمایلی به استفاده از قالب‌های موجود ندارید، می‌توانید قالبی جدید طراحی کنید که انعکاس‌دهنده‌ی هویت برند شماست.

۵- طراحی گرافیکی

ابزار طراحی گرافیکی در Canva

ابزار طراحی گرافیکی در Canva

Canva برای طراحان گرافیک هم بسیار ارزشمند است و فرصتی برای کار فریلنسری ارائه می‌دهد. طراحان می‌توانند با این ابزار برای مشتریان خود لوگو، پست رسانه‌های اجتماعی، ارائه، تراکت، بروشور و اینفوگرافی تولید کنند.

۶- ارائه

طراحی یک ارائه‌ی حرفه‌ای با امکانات ابزار Canva Presentation

طراحی یک ارائه‌ی حرفه‌ای با امکانات ابزار Canva Presentation

ابزار Canva Presentation طراحی یک ارائه‌ی حرفه‌ای را میسر کرده است. می‌توانید با کمک تصاویر (حتی عکاسی صنعتی)، گرافیک‌ها و متن‌های خود، ارائه‌تان را شخصی‌سازی کنید و اثری بی‌نظیر برای برند خود بسازید.

هزینه‌های Canva

برای کسب‌وکارهایی که به دنبال استفاده از مزایا و قابلیت‌های کنوا هستند، گزینه‌های متفاوتی ارائه شده است. از طرح‌های رایگان گرفته تا Canva Pro و Canva Team، طیف مختلفی از ویژگی‌ها و هزینه‌ها وجود دارد. در ادامه به بررسی این گزینه‌ها می‌پردازیم:

۱- نسخه‌ی رایگان Canva

این نسخه امکانی عالی برای شروع کار با دنیای طراحی است. با یک درگ اند دراپ می‌توانید به‌سرعت طرح‌های فوق‌العاده ایجاد کنید. به بیش از ۲۵۰۰۰۰ قالب رایگان و بیش از یک میلیون عکس دسترسی داشته باشید. همچنین ۵ گیگابایت فضای ابری برای ذخیره‌سازی به شما اختصاص داده خواهد شد.

۲- اکانت Canva Pro

با پرداخت ۹۹/۱۲ دلار در ماه یا ۹۹/۱۹۹ دلار در سال به میلیون‌ها عکس، ویدئو، صدا و گرافیک دسترسی خواهید داشت. مهم‌تر از آن ویژگی‌هایی چون مدیریت زمان محتوای رسانه‌های اجتماعی برای ۸ پلتفرم در اختیار شما قرار می‌گیرد. این اکانت به شما یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابری، پوشه‌ها و محتواهای نامحدود و امکان حذف پس‌زمینه را ارائه می‌دهد. پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته را نیز خواهید داشت.

۳- اکانت Canva for Teams

با پرداخت ۹۹/۱۴ دلار در ماه یا ۹۰/۱۴۹ دلار در سال علاوه‌بر دسترسی به امکانات این اکانت، می‌توانید گروهی با ۵ عضو ایجاد کنید. درواقع این اکانت، امکان کار گروهی را برای شما ایجاد می‌کند. از جمله امکانات دیگری که این اکانت ارائه می‌دهد، امکان دریافت گزارش‌ها و دیدگاه‌های اعضای گروه است که نشان‌دهنده‌ی عملکرد فرایند طراحی است. همچنین گواهینامه‌ی ISO 27001 به شما این اطمینان را می‌دهد که تمام داده‌های محرمانه به صورت امن ذخیره و رمزگذاری شده‌اند.

اکانت‌های مختلف Canva

اکانت‌های مختلف Canva

 

راهنمای استفاده از Canva

برای استفاده از امکانات و توانمندی‌های این ابزار به ترتیب زیر اقدام کنید:

 

گام اول: ثبت‌نام کرده یا لاگین کنید.

ورود یا ثبت‌نام در Canva

ورود یا ثبت‌نام در Canva

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از این پلتفرم استفاده کنید، لازم است ابتدا ثبت‌نام کرده و یک اکانت برای خود ایجاد کنید. اگر از قبل اکانتی دارید، کافی است وارد اکانت خود شوید. پس مطابق شکل زیر یکی از دو گزینه‌ی Sign up یا Login را انتخاب کنید.

لازم است نحوه‌ی ثبت‌نام یا ورود خود را با روش‌های زیر مشخص کنید:

Google

Facebook

email

– سایر روش‌‌ها

گزینه‌ی سایر روش‌ها، ۵ روش دیگر برای ثبت‌نام یا ورود شامل Apple، Microsoft، Clever، ایمیل کاری یا موبایل به شما پیشنهاد می‌دهد.

گام دوم: طرح خود را انتخاب کنید.

پس از ورود به اکانت خود در Canva، زمان آن است که نوع طرح دلخواهتان را مشخص کنید. در اینجا برای نمونه طراحی یک پست Facebook انتخاب شده است.

اگر در ابتدا این گزینه را نمی‌بینید، به سمت راست اسکرول کنید تا گزینه‌ی Facebook Post (Landscape) را بیابید. برای ایجاد یک قالب طراحی، روی گزینه‌ی ذره‌بین کلیک کنید که در گوشه‌ی سمت راست Facebook Post (Landscape) قرار دارد. نباید گزینه‌ی Create blank را انتخاب کنید.

نحوه‌ی انتخاب طرح دلخواه در Canva

نحوه‌ی انتخاب طرح دلخواه در Canva

گام سوم: یک قالب انتخاب کنید.

اگر از اکانت رایگان استفاده می‌کنید، انتخاب شما به قالب‌های رایگان محدود می‌شود. اگر خواهان دسترسی به انتخاب‌های بیشتری هستید، لازم است از اکانت Pro یا Teams استفاده کرده و برای دریافت قالب‌های بیشتر، هزینه پرداخت کنید. در اینجا از یک قالب رایگان استفاده شده است. پس از انتخاب قالب، روی کلید Customize this template کلیک کنید.

امکان انتخاب قالب‌های مختلف در Canva

امکان انتخاب قالب‌های مختلف در Canva

گام چهارم: ویرایشگر Canva را بررسی کنید.

تعدد امکانات کنوا می‌تواند برای یک کاربر مبتدی گیج‌کننده باشد. در اینجا مروری سریع بر این امکانات ارائه شده است:

۱- کادر جستجو (Search Box): با استفاده از کادر جستجو می‌توانید تصاویر، ویدیوها، آیکن‌ها و موارد بیشتری را در صفحه پیدا کنید. برای جستجوی قالب‌ها باید در تب Design جستجو کنید. برای جستجوی شکل‌ها یا دیگر عناصر از تب Elemnts استفاده کنید.

۲- تب Design: در این تب می‌توانید یک قالب جدید انتخاب کرده یا در Style، فونت‌ها و ترکیبات رنگی مختلفی را تجربه کنید.

۳- تب Elements: در اینجا می‌توانید خطوط، شکل‌ها، گرافیک‌ها، استیکرها، تصاویر، ویدیوها، فریم‎‌ها و موارد بیشتری را بیابید.

۴- تب Uploads: تصاویر، ویدیوها و صداهای موردنظر خود را می‌توانید در اینجا بارگذاری کنید.

۵- تب Text: برای افزودن متن به طرح خود و نیز ترکیب فونت‌های موجود از این تب استفاده کنید.

۶- تب Projects: در این تب قادر خواهید بود به طرح‌های قبلی خود و همچنین پوشه‌های پروژه‌های خود یا افراد گروه دسترسی داشته باشید.

۷- تب Apps: می‌توانید برای ایجاد طرح‌های جذاب مانند ایموجی‌ها، ویدیوهای Youtube، GIPHY، Flickr و موارد بیشتر، محتواهای بیشتری را بیابید.

۸- یادداشت‌ها (Notes): هر یادداشتی که اینجا بنویسید، در Presenter View نمایش داده می‌شود.

۹- صفحات (Pages): تعداد کل صفحات پروژه‌ی شما و نیز شماره صفحه‌ای که در آن هستید را نمایش می‌دهد.

۱۰- افزودن صفحه (Add page): همان‌گونه که مشخص است، برای اضافه‌کردن صفحه‌ی جدید در پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۱- نمایش/ عدم‌نمایش صفحات (Show/hide pages): با کلیک روی این فلش کوچک می‌توانید صفحات پروژه‌ی خود را مخفی کرده یا نمایشی از تمام صفحات پروژه به صورت یک اسکرین‌شات کوچک داشته باشید.

۱۲- مشاهده و تغییر اندازه (View and resize): در این بخش می‌توانید میزان بزرگنمایی صفحه را تنظیم کنید. صفحات را در حالت Grid view یا تمام‌صفحه قرار دهید.

۱۳- راهنما (Help): در ساخت یک طرح، هر زمان به راهنمایی نیاز داشته باشید، روی این گزینه کلیک کنید.

۱۴- بوم (Canvas): در اینجا اتفاقات جادویی رخ می‌دهد. علاوه‌بر طراحی، می‌توانید صفحه‌ی جاری را قفل کرده، صفحه را تکرار کرده یا یک صفحه‌ی جدید ایجاد کنید. همچنین می‌توانید برای صفحه‌ی جاری دیدگاه و نظر بنویسید.

۱۵- اشتراک‌گذاری (Share): با استفاده از این گزینه می‌توانید طرح خود را در فرمت‌های مختلف دانلود کرده و در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید طرح خود را به صورت یک کد QR درآورید.

۱۶- Insight: آمار تعداد کل بازدیدها، بازدیدکنندگان و بسیاری موارد دیگر را می‌توان اینجا دید.

۱۷- همکاران پروژه (Project collaborators): برای دیدن نام افرادی که روی پروژه‌ی فعلی کار می‌کنند، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

۱۸- Try Canva Pro: اگر از اکانت رایگان استفاده می‌کنید، با استفاده از این گزینه امکان استفاده‌ی آزمایشی Pro به شما داده می‌شود.

۱۹- نام طرح (Design name): در این بخش نام پروژه‌ی فعلی به شما نمایش داده می‌شود.

۲۰- انیمیشن‌های صفحه (Page animations): با ایجاد انیمیشن به عناصر طرح می‌توانید به آن‌ها زندگی دهید.

۲۱- سایر گزینه‌ها (Other options): رفتن به صفحه‌ی اصلی، ذخیره‌ی پروژه، مشاهده‌ی تاریخچه‌ی نسخه، تغییر اندازه‌ی پروژه، دسترسی به گزینه‌های undo و redo از جمله مواردی است که در این بخش در دسترس است.

امکانات ویرایشگر Canva

امکانات ویرایشگر Canva

 گام پنجم: تصویر اضافه کنید.

اکنون زمان آن است که قالب طراحی خود را برای اهدافی که در نظر دارید، اصلاح کنید. برای افزدون یک عکس ابتدا روی گزینه‌ی Apps کلیک کنید. سپس گزینه‌ی Photos را انتخاب کنید. در اینجا قالب فعلی موردپسند بوده و تنها به ایجاد تغییراتی در آن اکتفا شده است.

نحوه‌ی افزودن تصویر به قالب Canva

نحوه‌ی افزودن تصویر به قالب Canva

 

برای مثال تصویری به آن اضافه شده است. برای این کار، ابتدا در قسمت جستجوی تصاویر Photos عکس مورد نظر را جستجو کرده و با درگ اند دراپ، آن را به قسمتی که مدنظر است، منتقل می‌کنیم. به این ترتیب عکس روی قالب قرار می‌گیرد.

جستجوی عکس و انتقال آن به قالب Canva

جستجوی عکس و انتقال آن به قالب Canva

گام ششم: متن موجود در طرح را اصلاح یا جابه‌جا کنید.

زمانی که متن روی طرح در جای مناسبی قرار نداشته باشد، می‌توانید آن را با درگ اند دراپ جابه‌جا کنید. همچنین می‌توانید رنگ پس‌زمینه‌ی متن را تغییر داده یا به آن افکت اضافه کنید. کافی است متن را انتخاب کرده و سپس با امکانات گزینه‌ی Effect و Background اصلاحات دلخواه خود را انجام دهید.

به‌علاوه با انتخاب یک متن، امکان تغییر اندازه، تغییر رنگ پس‌زمینه، میزان شفافیت رنگ و گسترش آن هم وجود دارد.

امکانات اصلاح و جابه‌جایی متن درCanva

امکانات اصلاح و جابه‌جایی متن درCanva

 گام هفتم: انیمیشن اضافه کنید.

با استفاده از گزینه‌ی Animation امکان اضافه‌کردن حرکت به متن در اختیار شما قرار داده می‌شود.

افزدون حرکت و انیمیشن به متن

افزدون حرکت و انیمیشن به متن

 گام هشتم: طرح تکمیل‌شده را دانلود کنید.

برای دانلود طرح نهایی، ابتدا روی گزینه‌ی Share کلیک کرده و پس از آن از میان گزینه‌ها، Download را انتخاب کنید. در تنظیمات مربوط به دانلود می‌توانید نوع فایل و سایز آن را مشخص کنید.

نحوه‌ی دانلود فایل تکمیل‌شده در Canva

نحوه‌ی دانلود فایل تکمیل‌شده در Canva

 گام نهم: طرح خود را به اشتراک بگذارید.

پس از دانلود، می‌توانید طرح خود را به اشتراک بگذارید.

امکان به اشتراک‌گذاری طرح در Canva

امکان به اشتراک‌گذاری طرح در Canva

 

شش مزیت Canva

از مهمترین مزایای این پلتفرم می‌توان موارد زیر را برشمرد:

۱- استفاده از آن ساده و کاربرپسند است و نیازی به دانش و مهارت قبلی ندارد.

۲- مهم نیست روی چه پروژه‌ای کار می‌کنید، Canva برای هر موضوعی قالب دارد.

۳- با استفاده از امکان درگ اند دراپ می‌توانید در کمترین زمان هر آنچه نیاز دارید به طرح خود اضافه کنید.

۴- تصاویر و طرح‌های نهایی، واضح و حرفه‌ای هستند.

۵- قابلیت به اشتراک‌گذاری طرح نهایی به صورت یک پست و به صورت مستقیم را داراست.

۶- علاوه‌بر قالب‌های رایگان موجود، تمام امکانات برای طراحی و ایجاد یک قالب جدید در دسترس هستند.

 

چهار عیب Canva

علی‌رغم مزایای بسیار زیاد، این ابزار معایبی نیز دارد، از جمله:

۱- نسخه‌ی رایگان آن محدودیت‌هایی در فونت، عکس و قالب داشته و امکان به اشتراک‌گذاری گروهی را ندارد.

۲- فرمت‌های خروجی فایل محدود است. برای مثال امکان ذخیره‌ی فایل با فرمت psd را ندارد.

۳- به اینترنت نیاز دارد و دسترسی به ویرایشگر گرافیکی بدون اینترنت امکان‌پذیر نیست.

۴- پشتیبانی تلفنی ندارد.

 

امکانات شگفت‌انگیز Canva برای کسب‌وکارهای کوچک

اگر به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار کوچک به دنبال راهکارهایی برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه هستید، کنوا ابزاری مناسب برای شماست. شما می‌توانید از این ابزار برای بازاریابی کالاها و خدمات خود استفاده کرده و طرح‌هایی جذاب و خلاقانه بسازید. به این ترتیب می‌توانید در رقابت طراحی با سایر کسب‌وکارها، خود را بالا بکشید.

امکان طراحی کارت ویزیت در Canva برای کسب‌وکار

امکان طراحی کارت ویزیت در Canva برای کسب‌وکار

 

از تبلیغات و علائم گرفته تا لوگوها و قالب‌بندی، Canva هر آنچه موردنیاز یک کسب‌وکار کوچک است در خود دارد. با این ابزار، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند ارتباطات دیداری خود را ارتقا دهند. چند ویژگی باارزش این ابزار برای کسب‌وکارهای کوچک عبارت‌ند از:

۱- ویرایشگر ویدیویی که ابزار رایگان عالی برای تهیه‌ی ویدئوهای حرفه‌ای است.

۲- ابزار Canva print که خدمات چاپ پروژه‌ها را ارائه می‌دهد.

۳- Canva Docs که برای ایجاد جذابیت و اثرگذاری بیشتر اسناد شما، امکاناتی از جمله افزودن تصویر را ارائه می‌دهد.

۴- طبقه‌بندی قالب‌ها در دسته‌هایی مانند کارت ویزیت، بروشور، پوستر و موارد دیگر که امکان انتخاب آن‌ها را میسر می‌کند.

۵- Canva Brand Kit که مجموعه‌ای منسجم از حروف، رنگ، لوگو و تصاویر ارائه می‌دهد.

۶- ابزار Canva Magic Resize که برای تغییر اندازه‌ی خودکار طرح‌ها و اسناد است. با اندازه‌های بهینه که از قبل پیکربندی شده، بدون زحمت و آسیب به ظاهر طرح‌ها و اسناد، اندازه‌ها را می‌توان تغییر داد.

ایجاد اسناد تصویری با کمک Canva

ایجاد اسناد تصویری با کمک Canva

 

سخن پایانی

Canva یک پلتفرم آنلاین طراحی گرافیکی است. برنامه‌ای بسیار ساده و سرگرم‌کننده که تنها با چند کلیک و درگ اند دراپ می‌توان طرح‌های شگفت‌انگیزی با آن ایجاد کرد. ویژگی بارز این ابزار، رایگان‌ بودن است و تنها با ایجاد یک حساب کاربری، می‌توان از امکانات آن استفاده کرد. این پلتفرم هم برای طراحان حرفه‌ای و هم طراحان مبتدی و کم‌تجربه بسیار مناسب است.

با این پلتفرم می‌توانید اینفوگرافیک و کارت ویزیت بسازید یا حتی برای طراحی وبسایت خود از طرح های تولید شده در این پلتفرم استفاده کنید یا فریلنسر باشید و طرح‌های خود را بفروشید. برای بازاریابی محصولات، بروشور و پوستر تهیه کنید. همه‌ی این امکانات فرصتی به کسب‌وکارهای کوچک می‌دهد تا به‌سرعت و با هزینه‌ی کم، طرح‌های حرفه‌ای برای برند خود ایجاد کنند.

البته این امکانات در نرم‌افزار فتوشاپ هم در دسترس هستند، ولی یک تفاوت اساسی بین Canva و فتوشاپ وجود دارد. فتوشاپ یک برنامه‌ی ویراش تصویر پیشرفته است و کار با آن به تجربه‌ی قابل‌توجهی نیاز دارد. در مقابل Canva رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد، ابزارها و قالب‌های متنوعی ارائه می‌دهد و کار با آن نیاز به دانش قبلی ندارد. بنابراین مخاطبان وسیع‌تری را جذب کرده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *