راهکارهای فوری و رایگان برای کاهش حجم فایل های پی دی اف بدون افکت کیفیت

راهکارهای فوری و رایگان برای کاهش حجم فایل های پی دی اف بدون افکت کیفیت
  • 1402/1/12
  • گویا آی تی
  • 0
محتوا پنهان

تقریباً همهٔ ما با فایل‌های فرمت PDF آشناییم و اگر شما در حال مطالعهٔ این مطلب هستید، به احتمال زیاد بارهاوبارها سروکارتون به یک فایل پی دی اف افتاده. گاهی به‌دلیل کمبود حافظه یا ارسال آسان، به کاهش حجم فایل های پی دی اف نیاز پیدا می‌کنید و معمولاً هم به‌دنبال آسون‌ترین و سریع‌ترین روش می‌گردید. البته نباید از کیفیت هم غافل بشید، بالاخره این فایل‌ها باید توسط خودتون یا اشخاص دیگه خونده بشن.

می‌تونید چند دقیقه از وقتتون رو به این خوندن این مقاله اختصاص بدید و بهترین و آسون‌ترین راهکارهای کاهش حجم فایل های پی دی اف را یاد بگیرید. اگر هم وقت کافی برای مطالعهٔ تمام مقاله رو ندارید، کافیست با خوندن تیترها که روش‌های مختلف و مناسب با دیوایس‌ها و سیستم‌های عامل مختلف رو توضیح دادیم، فقط مطلبی که مدنظرتون هست رو بخونید. در هر صورت همهٔ روش‌های فوری و رایگان کاهش حجم PDF بدون افت کیفیت، در این مقاله گردآوری شده‌است.

چطور بدون افت کیفیت، فایل پی دی اف مدنظرمو فشرده‌سازی کنم؟

یک سند یا دایکومنت با پسوند pdf یعنی فایلی که بدون تغییر فونت، ظاهر متن و ساختار صفحه‌ها، در دستگاه‌های مختلف خونده می‌شه. به نوعی این‌طور فایل‌ها با هر دستگاهی سازگاری داره و وقتی که خونده یا چاپ میشه، ساختارش اصطلاحاً بهم نمی‌ریزه. به این ویژگی پرتابل بودن می‌گن. فایل پی دی اف در گوشی، کامپیوتر و هر دستگاه دیگری جوری که ذخیره شده خونده می‌شه. اینم بگیم که pdf مخفف عبارت Portable Document Format یعنی فرمت سند قابل حمله.

در دنیای امروزی، همهٔ ما به نحوی با فایل‌ PDF ارتباط داشتیم و به نوعی ازش استفاده کردیم. یک فایل پی‌دی‌اف می‌تونه حاوی سند اداری یا مطالب درسی باشه. پی‌دی‌اف‌هایی که صفحات کمتری دارند، حجمشون پایینه، اما یک پی‌دی‌اف با عکس و صفحات زیاد، طبیعتاً حجم بیشتری داره.

ارسال فایل پی‌دی‌اف در صورتی که حجمش پایینه، کار سختی نیست. البته در حجم بالا هم ارسال به‌راحتی انجام میشه منتها یک‌سری محدودیت‌ها رو ایجاد می‌کنه که مجبور می‌شیم به راهکارهای کاهش حجم فایل های پی دی اف متوسل بشیم. روش‌های موجود متنوع است، اما بیشترشون کیفیت فایل و اسناد مندرج در اون رو پایین میارن. خوشبختانه روش‌های دیگه‌ای که بدون افت کیفیت حجم فایل پی دی اف رو کاهش بدن هم وجود داره.

  • کاهش حجم فایل پی دی اف رایگان یا پولی؟

راهکارها و روش‌های مختلفی برای فشرده سازی و کاهش حجم فایل های پی دی اف وجود داره. بعضی از این روش‌ها پولی هستن و بعضیاشون رایگان. حقیقتاً اگه قراره فشرده سازی حجم اسناد پی دی اف با افت کیفیت اون همراه باشه، پولی و رایگان بودن ابزار، سایت یا هر چیزی دیگه‌ای اهمیتی نداره. هرچند که ما اینجا هستیم تا روش‌های رایگان رو به شما آموزش بدیم. روش های رایگان و صدالبته سریع، فوری و بدون افت کیفیت.

  • کاهش حجم فایل های پی دی اف به چه دردی می‌خوره و چرا انجام می‌شه؟

به‌طور معمول در شرایط زیر، به روشی برای فشرده سازی و کم حجم کردن فایل های پی دی اف نیاز داریم:

  • ممکنه فایل pdf سریع باز نشه و زمان زیادی برای باز شدن یک فایل نیاز باشه.
  • در برخی موارد هم حجم فایل از محدودهٔ آپلود استاندارد یک سایت فراتر میره و دردسر ایجاد می‌کنه.
  • ممکنه موبایل، کامپیوتر یا هر دستگاه دیگه‌ای که دارید، حافظهٔ کافی برای نگه‌د‌اری فایل‌های پی دی اف موجود رو نداشته باشه.
  • اگر بخوایید فایل پی دی اف رو از طریق ایمیل ارسال کنید و حجم فایل از اندازهٔ استاندارد ایمیل بیشتر باشه.

همون‌طوری که قبلاً هم اشاره کردیم، روش‌های پیچیده و زمان‌بر که حتی کیفیت فایل رو هم پایین میارن زیاد جالب نیستند و بهتره بگیم چندان به‌درد نمی‌خورن. اکنون به سراغ راهکارهای فوری و رایگان کاهش حجم اسناد پی دی اف می‌ریم. هرکدوم از این روش‌ها، یک‌سری مزایا و معایب دارند که در توضیحات مربوط به خودشون، اون‌ها رو بیان کردیم. شما می‌تونید یکی از روش‌ها که به نظرتون آسون‌تر و بهینه‌تر هست رو انتخاب کنید.

روش های کاهش حجم پی دی اف بدون افت کیفیت در کامپیوتر (سیستم‌های عامل ویندوز و مک)

در این قسمت از مقاله، ۵ برنامهٔ کاربردی آسون و راحت برای فشرده کردن فایل پی دی اف بهتون معرفی می‌کنیم و نحوهٔ فشرده‌سازی فایل PFD با این برنامه‌ها را بهتون یاد می‌دیم:

  • کم کردن حجم PDF با برنامه FreePDF

فرمت PDF مناسب‌ترین گزینه برای ذخیرهٔ کتاب، اسناد، تحقیقات دانشجویی و … است، اما وقتی که حجم فایل زیاده، احتمالاً نتونین اون رو به‌راحتی ارسال کنید یا حتی به‌دلیل کمبود حافظه در کامپیوتر مواجه بشید. در این صورت یکی از برنامه‌های کاهش سایز و حجم فایل های پی دی اف به نام FreePDF، می‌تونه بهتون کمک کنه.

به‌منظور کاهش حجم اسناد پی دی اف در سیستم عامل های ویندوز و مک، می‌توانید برنامهٔ FreePDF رو نصب کنید. البته قبل از نصب این برنامه، باید فایل GhostScript رو هم دانلود و نصب کنید. کافیه تنظیمات پروفایل رو یک بار انجام بدید و فایل موردنظر رو برای پایین آوردن حجم انتخاب کنید. این برنامه حالت‌های مختلفی برای کاهش حجم داره، اما در حالت پیش‌فرض، یک فایل ۱۰مگابایتی رو به ۱/۷ مگابایت کاهش می‌ده.

برنامهٔ فری پی دی اف یک عیب اصلی داره و اون ضروری بودن نصب برنامه روی دستگاهه. خب البته این مورد به خودی خود ایراد نیست، اما اگر یک راهکار فوری برای کاهش حجم اسناد پی دی اف نیاز دارید، زمان‌بر بودن این برنامه براتون خوشایند نخواهد بود، اما نگران نباشید در ادامهٔ همین مقاله، راهکارهای آسون‌تری رو معرفی می‌کنیم.

  • کاهش حجم فایل PDF با برنامه irfanView

irfanView در اصل یه برنامهٔ کار با عکس محسوب می‌شه، اما می‌تونه فایل‌های پی دی اف رو نشون بده و حجمشون رو پایین بیاره. کار با این برنامه هم آسونه و فقط کافیه فایل مدنظر رو با این برنامه باز کنی و از طریق تب compression، کیفیت تصاویر داخل فایل رو کاهش بدی که طبیعتاً حجم فایل پایین میاد.

  • برنامهٔ فشرده‌سازی فایل  PDF Compressor

برنامهٔ PDF Compressor قابلیت فشرده سازی چند فایل پی دی اف به‌صورت همزمان رو داره. اگر به برنامه‌ای برای کاهش حجم کتاب‌های پی دی اف خود نیاز دارید، روش مذکور یکی از راه‌های سریع و مناسب این کاره. این برنامه تنها قابلیتی که داره، فشرده‌‌سازی فایل پی دی افه و هیچ کارکرد دیگه‌ای ارائه نمی‌ده.

نقاط قوت و ضعف PDF Compressor

برنامه پی دی اف کامپرسر ازلحاظ این‌که اختصاصی برای فشرده‌سازی فایل PDF ساخته شده، عملکرد خوبی داره و این نقطه قوتش محسوب می‌شه، اما این برنامه آنلاینه، سرعتش خیلی کم و درصد کمی هم می‌تونه برنامه‌هارو فشرده‌سازی کنه، بنابراین می‌تونیم بگیم برای افرادی که به یک راهکار فوری و بدون دردسر نیاز دارن، گزینهٔ مناسبی نیست.

  • Dost Free Compress4

با کمک برنامه Dost Free Compress4 فایل‌های پی دی افتون رو خیلی فوری فشرده کنید. این برنامه حتی برای فایل‌های رمز دار هم مناسبه. کافیه فایل مورد نظر را انتخاب کنید و بعد از تعیین محل ذخیره‌سازی و کیفیت مد نظر، بر روی Compress کلیک کنید. می‌بینید که خیلی سریع فایل یا فایل‌های PDF انتخابی شما کم حجم و فشرده می‌شه.

  • Adobe Acrobat PDF برای کاهش حجم فایل های پی دی اف به کمکتون میاد

برنامهٔ ادوب ریدر یا Adobe Acrobat PDF یه برنامهٔ مناسب دیگه برای کاهش حجم پی دی اف به‌شمار می‌ره. اگه با این برنامه کار کرده باشید، احتمالاً با ابزار مخصوص کاهش حجم فایل‌‌های پی‌‌دی‌اف در آن آشنا هستید. برنامهٔ ادوب ریدر آپشن‌های متنوعی برای تصاویر رنگی، سیاه و سفید، فونت و … داره که از طریق گزینهٔ Advanced Optimization، می‌توانید بهش دسترسی داشته باشید. بهتره مراحل کاهش حجم فایل پی دی اف با کمک این برنامه را گام‌به‌گام توضیح بدیم.

مرحلهٔ اول

در اولین مرحله باید وارد نرم‌افزار Adobe Acrobat DC بشید و از سمت چپ قسمت بالای برنامه، تب Tools که به معنی ابزارهاست رو انتخاب کنید. در پایین پنجره‌ای که باز می‌شه ابزاری به نام Optimize PDF وجود دارد. در این قسمت دکمهٔ OPEN وجود دارد، آن را انتخاب کنید تا فایل پی دی اف براتون باز بشه.

مرحلهٔ دوم

در این مرحله یک کادر برای شما باز می‌شه که از اونجا می‌تونید فایل PDF مورد نظرتون رو انتخاب کنید و دکمهٔ OPEN رو بزنید.

مرحلهٔ سوم

در گام سوم فایل PDF موردنظرتون که باز شد، باید گزینهٔ کاهش حجم پی دی اف که به‌صورت Reduce File Size نوشته شده رو انتخاب کنید.

مرحلهٔ چهار

در گام چهارم پس از ظاهر شدن کادر محاوره‌ای Reduce File Size باید تنظیمات پیش‌فرض نسخهٔ آکروبات را تأیید کنید. بر روی دکمهٔ OK کلیک کرده و مکان یا مسیر برای ذخیره‌سازی فایل جدید رو تعیین کنید.

مرحلهٔ پنج؛ گام نهایی

در گام نهایی کاهش حجم فایل های پی دی اف با استفاده از نرم افزار ادوبی آکروبات دی سی، کادری که روند کاهش حجم فایل را نشون می‌ده ظاهر می‌شه.

منبع : How to reduce PDF file size in Adobe reader

  • آسان‌ترین روش کاهش حجم پی دی اف در سیستم عامل مک به کمک Preview

سیستم عامل مک یک روش درونی برای این فشرده‌سازی فایل PDF ایجاد کرده و باید بگیم که کار کاربران را حسابی آسون کرده. این سیستم عامل یک اپ اصلی به نام Preview داره که قابلیت فشرده‌کردن پی دی اف رو بهتون می‌ده.

برخی روش‌های فوق‌الذکر به‌خاطر لزوم نصب نرم‌افزار تاحدودی وقت‌گیر و خسته‌کننده‌ست. اگه به‌دنبال روشی برای کاهش حجم فایل های پی دی اف بدون نصب نرم‌افزار هستید یا نمی‌خوایین برای این کار هزینه کنید، اپ Preview کاملاً به دردتون می‌خوره.

برای کاهش حجم فایل PDF در سیستم عامل مک که بر روی مک و مک‌بوک‌های اپل نصب شده، اپلیکیشن پری‌ویو به دردتون می‌خوره، اما اگر می‌خوایین فشرده‌سازی رو خیلی حرفه‌ای‌تر انجام بدین، سیستم عامل رو به‌روزرسانی کنید تا اپلیکیشن رایگان Quartz Filter براتون فعال بشه، بعد مراحل زیر را طی کنید:

  • روی فایل PDF کلیک راست کنید؛
  • گزینه Open With رو انتخاب کنید؛
  • گزینهٔ Preview را انتخاب کنید تا نمایش داده بشه؛
  • به منوی File برید؛
  • ابزار جدید سیستم عامل مک با نام Export رو انتخاب کنید؛
  • به منوی Quartz Filter برید؛
  • گزینهٔ کاهش فایل که به‌صورت Reduce File Size نوشته‌شده رو انتخاب کنید؛
  • درنهایت فایل جدید رو ذخیره کنید.

توجه داشته باشید که روش فوق مناسب فایل‌های پی دی اف حجم بالاست. همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌های جانبی رایگان دیگه‌ای رو که به اپلیکشن Preview قابلیت‌های بیشتری می‌ده از App Store دانلود کنید و فشرده‌سازی حرفه‌ای‌تری رو روی فایل‌های پی دی اف خودتون اعمال کنید.

  • Lightwight PDF

اپلیکیشن Lightweight PDF یکی از اون اپ‌های جالبیه که برای اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر به برنامهٔ Preview ساخته شده. با استفاده از این کاهش حجم فایل های پی دی اف در سیستم عامل مک خیلی حرفه‌ای تر انجام میشه. اپی لایت ویت، هم رایگانه و هم دانلود و اجرای اون ساده و سریعه. مهم‌تر این‌که فشرده‌سازی با این نرم‌افزار، در یک چشم به هم زدن بدون هیچ دکمه و تنظیماتی انجام میشه. کافیه فایل رو کپی کنید و توی پنجرهٔ اپ رهاش کنید. می‌بینید که فایلتون فشرده می‌شه.

نکتهٔ مهمنکتهٔ مهمی که در رابطه با اپلیکیشن Lightweight وجود داره، اینه که بعد از فشرده‌سازی، فایل اصلی روی سیستم باقی نمی‌مونه، یعنی فایل فشرده و کم حجم شده جایگزین فایل اصلی می‌شه. پس باید حواستون باشه قبل از هرچیز، یک کپی از فایل اصلیتون داشته باشید.

نکتهٔ مثبت هم اینه که اپ مذکور میزان فشرده‌سازی رو بر حسب درصد بهتون نشون میده و حجم فایل جدید هم نمایش داده میشه.

  • اپلیکشن PDF Shrink؛ کاهش حجم پی دی اف در مک با روشی ساده با تعیین کیفیت تصاویر

دانلود و نصب نرم‌افزار PDF Shrink، روش دیگری برای کاهش حجم فایل های پی دی اف در سیستم عامل مک‌ او اسه. این برنامه یک نرم‌افزار رایگان برای کم کردن سایز پی دی اف در کامپیوتره و به کاربر امکان انتخاب کیفیت و رزولوشن عکس رو هم می‌ده.

کافیست اپ را دانلود، نصب و اجرا کنید. بعد خیلی راحت فایل پی دی اف رو روی آن رها کنید. تنظیمات فشرده‌سازی رو انجام بدید و در آخر هم گزینهٔ Compress رو انتخاب کنید. در این روش می‌تونید محل ذخیرهٔ فایل فشرده‌شده رو خودتون تعیین کنید. وقتی هم که فایل فشرده شد. برنامه توی یک پیام ساده درصد کاهش حجم رو بهتون نشون میده. گزینهٔ Show in Finder همونجا توی کادر وجود داره که با کلیک بر روی اون، می‌تونید به فولدری که فایل داخلش ذخیره‌شده برید.

روش‌های کاهش حجم پی دی اف به‌صورت آنلاین

یکی از روش‌های فشرده سازی و کاهش حجم و سایز پی دی اف در کامپیوتر، استفاده از ابزارهای آنلاینه. سایت‌های مختلفی برای این کار وجود داره. امکانات همهٔ اونا مشابه هم نیست. برخی از آن‌ها تنها با چند کلیک ساده نیاز کاربر را رفع می‌کنند. ولی یک‌سری سایت‌ها هم هستند که با پیش‌زمینه‌هایی مثل ساختن اکانت و ایجاد یوزر، کار رو برای کاربران پیچیده وقت‌گیر می‌کنند.

حالا ما اومدیم و سایت‌های مختلفی که امکان بهینه سازی و کاهش حجم فایل های پی دی اف رو برای کاربران فراهم کردند، بررسی کردیم. همهٔ این سایت‌ها به درد این کار می‌خورن. اگه یک راهکار فوری و رایگان برای کم کردن حجم پی دی اف می‌خواین، همچنان با ما همراه باشید. همینجا در همین مقاله بهترین سایت‌ برای کاهش حجم PDF رو به شما معرفی می‌کنیم و کار کردن باهاشون رو هم آموزش می‌دیم.

  • سایت Soda PDF

روش آنلاین برای کاهش حجم فایل های پی دی اف همیشه آسون‌ترین و موردپسندترین روش برای انجام این کار است. سایت Soda PDF یکی از سایت‌های کاربردی و راحت است که بدون هیچ‌گونه افت کیفیتی، یک فایل PDF پرحجم رو فشرده می‌کنه و به‌عبارتی سایز اونو کوچیک می‌کنه.

سایت سودا پی دی اف قابلیت‌های کاربردی خوبی ارائه می‌دهد. برای مثال شما می‌تونید خودتون تعیین کنید که فایلتون تا چه اندازه فشرده‌سازی بشه. با توجه به این‌که سایت مذکور یک سایت رایگان برای بهینه سازی و کم کردن سایز پی دی اف محسوب می‌شه، خیلی طرفدار داره.

  • Smallpdf؛ راهکار ساده و سریع برای پایین آوردن حجم پی دی اف

اسمال پی دی اف یکی از ابزارهای پرکاربرد برای کاهش حجم یا همان فشرده‌سازی فایل‌های پی دی اف محسوب می‌شه. این نرم‌افزار به‌صورت تحت وب و در سال ۲۰۱۳ ساخته شده‌است. از آن زمان تاکنون، روزبه‌روز به کاربران این نرم‌افزار اضافه می‌شه. البته که این محبوبیت و شهرت بی‌دلیل نبوده است. نرم‌افزار مذکور ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیاری رو به کاربر ارائه می‌ده.

اسمال پی دی اف در زمان بسیار کوتاهی، فایل پی دی اف شما را به حجم دلخواهتون درمیاره. سایت این نرم‌افزار ابزارهای مختلفی از ایجاد فایل PDF گرفته تا تبدیل، ادغام و فشرده‌سازی را با کیفیت بالایی انجام می‌ده. فشرده‌سازی فایل پی دی اف به صورت آنلاین به کمک SmallPDF تنها با چند کلیک ساده انجام می‌شه. کافیه چند اقدام سادهٔ زیر رو انجام بدید.

  1. وارد سایت بشید و از منوی بالای صفحه، Compress یا همان فشرده‌سازی رو انتخاب کنید.
  2. در کادری که باز میشه، بر روی انتخاب فایل (Choose Files) کلیک کنید و فایل رو از هر مسیری که در دستگاه ذخیره‌شده انتخاب کنید.
  3. تا آپلودشدن کامل فایل منتظر بمونید، سپس سایت تمام موارد لازم رو برای کم کردن حجم بر روی فایل انجام و فایل فشردهٔ مناسبی رو به شما تحویل می‌ده.

مزایا و معایب اسمال پی دی اف

برخی روش‌هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، علاوه‌بر کارکرد اصلی یعنی قابلیت فشرده‌سازی و کاهش حجم فایل های پی دی اف، آپشن‌های دیگه‌ای رو نیز به کاربر ارائه می‌دن. درمورد سایت Smallpdf، مزایای متعددی در رابطه با فایل‌های پی دی اف وجود دارد. برای مثال، می‌تونید از این سایت برای تبدیل فایل پی دی اف به ورد استفاده کنید یا این‌که دو یا چند فایل رو با هم ادغام کنید. کار کردن با این سایت خیلی راحته و تنها با چند کلیک ساده در زمان بسیار کوتاهی یعنی در عرض چند ثانیه، حجم فایل PDF موردنظر شما را به میزان دلخواهتون کاهش می‌ده، اما همزمان یک‌سری محدودیت‌هایی رو هم برای کاربران ایجاد می‌کنه.

همچنین شما می‌توانید نسخهٔ کروم نرم‌افزار اسمال پی دی اف رو روی سیستم خودتون نصب کنید و از امکانات بی‌نظیر و قابلیت‌های متنوع این نرم‌افزار تحت وب کاربری بهره ببرید.

روش رفع محدودیت تعداد فایل در اسمال پی دی اف

در خصوص فشرده‌سازی فایل پی دی اف با استفاده از نرم‌افزار تحت وب اسمال پی دی اف، یک ایراد نسبتاً مهم وجود داره. از این جهت می‌گیم مهم چون باعث ایجاد خلل در کار کاربران می‌شه. این نرم‌افزار محدودیت استفادهٔ روزانه داره. به این معنی که هر کاربر در طول روز، فقط تعداد محدودی فایل رو می‌تونه از طریق این ابزار فشرده کنه. در صورتی که هر روز به فشرده‌کردن فایل‌های PDF زیادی نیاز دارید، بهتره به‌سراغ روش مناسب‌تری برید.

نرم‌افزار همه‌کاره برای کاهش حجم اسناد پی دی اف

در عصر تکنولوژی کار با اسناد الکترونیکی به‌صورت روزافزون در حال گسترشه و PDF هم یک از این اسناد پرکاربرد محسوب می‌شه. قشر دانشجو، دانش‌آموز، کارمند و برخی از مشاغل بارها در طول هفته و شاید در طول روز، با چنین اسنادی سروکار پیدا می‌کنند. وقتی هم که فایل پرحجم باشد، برای ذخیره‌سازی و یا ارسال بهتر و آسون‌تر، به نرم‌افزارهایی برای فشرده‌سازی نیاز دارند.

از طرفی سروکار ما با دیوایس‌ها یا همان دستگاه‌های دیجیتالی مختلف مثل گوشی، لپ‌تاپ و کامپیوتر دیگه یه امر مرسوم و عادیه. شاید بپرسید ربط این مطلب به فشرده‌سازی فایل PDF چیه. خُب خیلی ساده‌ست. اگر شما یک روش همه‌کاره برای کاهش حجم فایل های پی دی اف بلد باشید که با هر دستگاه و سیستم عاملی سازگاری داشته باشه، کاراتون خیلی سریع‌تر پیش می‌ره. نرم‌افزار همه‌کارهٔ Pdftoconverter دقیقا با چنین هدفی ساخته شده. البته این نرم‌افزار مزیت‌های بیشتری داره. در ادامه مزایای نرم‌افزار مذکور رو ذکر کردیم. بعدش آموزش کار با اون رو بیان می‌کنیم:

  • نرم‌افزار امن برای کاهش حجم پی دی اف

فایل‌های پی دی اف ممکنه حاوی اسناد مهمی باشن و حفظ و نگه‌داری از اونا وظیفهٔ شما باشه. در این صورت اگر نیاز به فشرده‌سازی فایل پی دی اف هم داشته باشید که دیگه قضیه واقعاً حساس و پرچالش می‌شه. خوشبختانه سایت pdftocnverter امنیت قابل ملاحظه‌ای رو برای کاربران خودش فراهم کرده.

سایت پی‌دی‌اف تو کانورتر از گواهی SSL که یک پروتکل امنیتی اینترنتی مبتنی‌بر رمزگذاریه برخورداره، بنابراین می‌تونید با خیال راحت، از حفظ امنیت اسنادتون از آپشن‌های این سایت بهره ببرید. هیچ فایلی روی سرور این سایت ذخیره نمی‌شه و به‌طورکلی یک نرم‌افزار امن برای فشرده‌سازی فایل های پی دی اف محسوب می‌شه.

نکات مهم سایت pdftoconverter به امنیت خلاصه نمی‌شه و این نرم‌افزار تحت وب مزایای دیگه‌ای داره که اشاره بهشون در این بخش از مقاله خالی از لطف نیست.

سایر مزایای سایت Pdftoconverter در فشرده‌سازی فایل PDF:

  • استفادهٔ رایگان به‌صورت دائمی؛
  • استفادهٔ نامحدود هر چند فایل در روز؛
  • ذخیرهٔ فایل فشرده‌شده بدون اضافه‌شدن هیچ‌گونه لوگو و واترمارکی؛
  • استفاده از تمامی آپشن‌های سایت بدون نیاز به ثبت‌نام، ساخت اکانت و ثبت ایمیل؛
  • فشرده‌سازی فایل‌های PDF در حجم‌های مختلف؛
  • فشرده‌سازی اسناد بدون افت کیفیت؛
  • سازگار با دیوایس‌های مختلف؛
  • امکان انتخاب فایل از Dropbox یا Google Drive؛
  • کاملاً امن و فشرده‌سازی بدون ذخیرهٔ فایل بر روی سرور.

آموزش کار با نرم‌افزار رایگان کاهش حجم فایل PDF (PdftoConverter.com)

نحوهٔ فشرده‌سازی پی دی اف برای همهٔ دستگاه‌ها با استفاده از سایت pdftoconverter بسیار ساده است. کافیه وارد صفحه اصلی سایت بشید و از منوی سمت راست، فشرده‌سازی PDF رو انتخاب کنید. صفحه‌ای براتون باز میشه که یک کادر زرد رنگ داره. بر روی choose file کلیک کنید و به مسیری که فایل پی دی اف ذخیره شده برید. اگر هم با گوشی وارد سایت شده‌اید، می‌تونید از منوی سمت راست، وارد بخش سرویس (Services) بشید و بر روی Compress PDF کلیک کنید. در همین قسمت چه موبایل و چه ویندوز، سرویس‌های بیشتر برنامه رو مشاهده می‌کنید.

در مرحلهٔ بعد، دو گزینهٔ به‌روزرسانی فایل ( UPDATE FILE) و آپلود و فشرده‌سازی ( UPLOUD and Compress) رو می‌بینید. اگر فایل رو درست انتخاب نکردید، به‌روزرسانی رو بزنید و دوباره فایل مدنظرتون رو انتخاب کنید. در غیر این صورت، بر روی گزینهٔ آپلود و فشرده‌سازی کلیک کنید و منتظر بشید تا برنامه پردازش‌های لازم رو روی فایل انجام بده.

در مرحلهٔ بعد، پس از این‌که پردازش‌های لازم بر روی فایل PDF انجام شد، پیغامی تحت عنوان «فایل با موفقیت کامل فشرده شد» به شما نشون داده می‌شود. پس از آن به‌راحتی می‌تونید فایل فشرده‌شده را دانلود و در دستگاه خود ذخیره یا آن را به حساب گوگل درایو خود منتقل کنید. همچنین می‌تونید به‌راحتی فایل را به دوستان خود ایمیل کنید.

روش های کاهش حجم پی دی اف با گوشی (سیستم‌های عامل اندروید و آی‌اواس)

فایل‌های پی دی اف پرکاربردترین سندهای الکترونیکی موجود در عرصهٔ کامپیوتر هستند. PDF به ویژه برای دانشجویان و دانش‌آموزان، از اهمیت زیادی برخورداره. البته استفاده فایل‌های پی دی اف محدود به این قشر نیست و کارمندان و افراد مختلف در محیط کار به وفور از این سند الکترونیکی پرکاربرد استفاده می‌کنند.

اگر به‌دنبال یک روش برای کاهش حجم پی دی اف با گوشی بدون نصب نرم‌افزار هستید، در اینجا چند راهکار فوری و رایگان برای این کار رو به شما معرفی می‌کنیم. برخی از این روش‌ها علاوه‌بر موبایل، برای ویندوز نیز کاربرد دارند.

  • وب‌سایت I Love Pdf

وب‌سایت من عاشق پی دی اف هستم امکان کاهش حجم فایل های پی دی اف بدون نصب نرم‌افزار رو در اختیارتون قرار می‌ده. فشرده‌سازی فایل‌های PDF با این سایت فقط و فقط چندتا کلیک خرج داره. روش کار هم که ساده‌ست. کافیه چند تا مرحلهٔ زیر رو یکی‌یکی انجام بدید:

  • ورود به سایت ilovepdf؛
  • انتخاب گزینهٔ Compress PDF؛
  • کلیک بر روی دکمهٔ Select pdf file؛
  • انتخاب فایل PDF موردنظر؛
  • کلیک بر روی دکمهٔ Compress PDF (در این مرحله می‌توانید مقدار کاهش حجم را خودتان تعیین کنید.)؛
  • درنهایت دانلود فایل پس از عملیات فشرده‌سازی.

در ضمن این وب‌سایت کاربردهای دیگه‌ای هم داره که می‌تونه براتون جذاب باشه. مثلاً این‌که با این نرم‌افزار می‌تونید روی فایل‌های پی دی اف امضای دیجیتالی بزنید. به فایل پی دی اف یادداشت اضافه کنید. همچنین برای تبدیل PDF به عکس هم می‌تونید از قابلیت‌های این وب‌سایت بهره بگیرید.

تمامی قابلیت‌های این برنامه به‌صورت آنلاین انجام می‌شه و فایل هم روی سرور آپلود میشه. بعد عملیات لازم روی فایل آپلودشده اعمال می‌شه و شما باید فایل جدید رو دانلود و از اون استفاده کنید.

نقاط قوت و نقاط ضعف I Love PDF

وب‌سایت من عاشق پی دی اف هستم یا I Love PDF عملکرد فوق‌العاده‌ای در فشرده‌سازی فایل پی دی اف داره. همچنین امکانات اکسترا یا همون فوق‌العاده اون مثل اسپلیت یا مرج کردن (جداسازی یا ادغام) بسیار کاربردی هستند، اما ممکنه آنلاین بودن برنامه برای کسانی که مشکل سرعت اینترنت دارن، چالش‌‌برانگیز و خسته‌کننده باشه. در مطلب پایین یه برنامه بهتون معرفی می‌کنیم که به‌صورت آفلاین سایز پی دی اف رو کاهش می‌ده و برای نصب بر روی گوشی اندروید ساخته شده.

  • کاهش حجم پی دی اف در آیفون

کاربران گوشی های آیفون نیز همانند سایر کاربران، ممکن است به فشرده‌سازی فایل PDF در گوشی خود نیاز داشته باشن. یک روش آسان، فوری و رایگان برای کاهش حجم فایل های پی دی اف در آیفون، نصب اپلیکیشن Win Zip Full Version در گوشی آیفون است. این روش هم برای فشرده‌سازی فایل پی دی اف و حالت برعکس آن یعنی خارج کردن از حالت فشرده‌سازی مناسب هستن. مزیت دیگر این نرم‌افزار کاربردی، امکان ارسال فایل پی دی اف فشرده‌شده از طریق ایمیل است. همچنین می‌تونید فایل‌های PDF مختلف را با آن باز کنید.

  • کاهش حجم پی دی اف اندروید

توی مطالب بالا روش‌هایی رو توضیح دادیم که برای کاهش حجم فایل های پی دی اف تو کامپیوتر و سیستم‌های عامل ویندوز و مک کاربرد دارن. الانم می‌خواییم روش‌هایی رو برای کاهش حجم پی دی اف با گوشی اندرویدی بهتون یاد بدیم.

برای فشرده سازی و کاهش حجم فایل های پی دی اف در اندروید ، هم روش‌های نصب نرم‌افزار موجوده و هم استفاده از سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب یعنی به‌صورت آنلاین.

همان‌طوری که اشاره کردیم و خودتون هم می‌دونید، یک فایل PFD کاربردهای زیادی خصوصاً برای قشر محصل داره. ممکنه یک فایل درسی پی دی اف رو بخوایید داخل گوشی موبایلتون ذخیره کنید یا این‌که از طریق ایمیل اون برای همکلاسی‌هاتون بفرستید. پروژه‌های درسی و تحقیقات هم که معمولاً به‌صورت پی دی اف برای استادا و معلما ارسال می‌شن. حالا اگر یک فایل دارید که تعداد زیادی تصاویر داره یا به‌طورکلی صفحاتش زیاده، توی موارد بالا دچار مشکل می‌شید. اگر بخوایید فایل رو با ایمیل ارسال کنید، این اجازه رو بهتون نمی‌ده. اگر هم حافظهٔ گوشیتون کم باشه، برای ذخیرهٔ فایل دچار مشکل می‌شه. راه‌حل همهٔ این‌ها، کم کردن سایز فایله.

  • نرم‌افزار AlLPDF Reader؛ کاهش حجم سایز PDF به‌صورت آفلاین

یه روش فوری و ساده برای کاهش حجم فایل های پی دی اف در گوشی اندروید، نصب نرم‌افزار ALLPDF Reader و استفاده از امکانات این برنامه‌ست. بهتره بدونید که این برنامه کیفیت فایل رو پایین میاره و حتی برخی از فایل‌ها رو خراب می‌کنه. مثلاً این‌که پس از فشرده‌سازی بعضی صفحات فایل سیاه میشن. این مشکل به‌ویژه زمانی که حجم فایل بالاست پیش می‌یاد.

لازم به ذکره که نرم‌افزار مذکور با محتوای این مقاله که معرفی روش کاهش حجم فایل های پی دی اف بدون افت کیفیته، روش مناسبی نیست. اینم بگیم که برنامهٔ مذکور، قابلیت‌های بیشتری مثل جداسازی، ادغام و تبدیل کردن فایل به عکس رو هم داره.

نقاط قوت و ضعف نرم‌افزار ALLPDF Reader

برنامهٔ آل پی‌دی‌اف ریدر به خاطر آفلاین و بودن عملکرد سریع، می‌تونه برنامهٔ خوبی باشه. اما اگر قصد کوچک کردن سایز پی دی اف حجم بالا رو دارید، خیلی به کارتون نمیاد و به‌عبارتی کیفیت فایل رو کم می‌کنه.

سایر روش‌ کاهش حجم فایل PDF روی گوشی بدون نصب نرم‌افزار

بعضی از روش‌ها و راهکارهای کاهش حجم فایل های پی دی اف روی گوشی اندروید، نرم‌افزار نصبی هستند، یعنی برای استفاده از این ابزارها، حتماً باید اپ رو دانلود و روی گوشی نصب کنید. گفتیم که این روش‌ها سخت و زمان‌بر هستند. حالا بماند که بعضیاشون محدودیت در تعداد فایل و محدودیت‌های دیگه‌ای مثل اجباری بودن ساخت اکانت و پروفایل دارند.

بعضی از نرم‌افزارها مثل نرم‌افزار PDFtoConverter، تحت وب هستند، یعنی این‌که نیازی به نصب نرم‌افزار در دستگاه نیست و عملیات فشرده‌سازی خیلی سریع انجام میشه. تعداد زیادی نرم‌افزار تحت وب برای کم کردن سایز پی دی اف ساخته شده.

البته که همهٔ اون‌ها با هدف کم کردن سایز پی دی اف ساخته شدن، اما عموماً همشون یک سطح کیفیتی ارائه نمی‌دن. قابلیت‌های بعضیا بیشتره و بعضیاشون با محدودیت‌هایی که دارند، کاربر رو خسته می‌کنند. اینم بگیم که نرم‌افزارهای کاهش سایز پی دی اف نصبی یا تحت وب، ازلحاظ پایین نیاوردن کیفیت فایل و سرعت در فشرده‌سازی خوب عمل کردن.

جمع‌بندی

در این مقاله چندین و چند روش برای کاهش حجم فایل های پی دی اف رو معرفی کردیم. برخی از این روش‌ها مختص ویندوز با سیستم عامل‌های مک یا ویندوزه و بعضیاشونم برای گوشی مناسب هستند. یک روش همه‌کاره که با هر دیوایس و سیستم عاملی سازگار باشه، سرعت داشته باشه، امنیت و کیفیت هم در کنارش ارائه بده، قطعاً بهترین روش کاهش حجم فایل های پی دی اف به حساب میاد. ما در همین مقاله، بهترین ابزار آنلاین Best PDF Compressor رو معرفی کردیم و از مزایای اون گفتیم. در ضمن روش کار با این برنامهٔ کاربردی و همه‌کاره رو هم توضیح دادیم. امیدوارم مطالب ذکرشده در این مقاله براتون مفید بوده باشه.

منبع :‌

How to reduce PDF file size without losing quality

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *