چگونه در سال ۲۰۲۳ یک یوتیوبر شویم: ۱۲ قدم برای موفقیت

چگونه در سال ۲۰۲۳ یک یوتیوبر شویم: ۱۲ قدم برای موفقیت
  • 1402/1/28
  • منیره سواعدی
  • 0

 استفاده از پلتفرم های دیجیتال، بیش از هر زمان دیگری رایج شده است و یوتیوب به یکی از منابع اصلی سرگرمی و آموزش برای افراد در هر سنی تبدیل شده است. در واقع، مطالعات نشان می دهد که یوتیوب پرمصرف­ترین پلتفرم اجتماعی میان بزرگسالان در کشورهای جهان اول است و ۸۱% آنها به صور مداوم از یوتیوب استفاده می کنند.

اگر رویای این را دارید که به یک یوتیوبر تبدیل شوید و از علاقه­تان درامد داشته باشید، اکنون زمان آن رسیده است که رویای خودتان را به واقعیت تبدیل کنید. با استراتژی، فداکاری و تلاش مناسب، هر کسی می تواند با هرسنی به یک یوتیوبر موفق تبدیل شود.

از بررسی کردن رقبای خود تا برنامه ریزی هوشمندانه و… همگی کارهایی هستند که شما برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر در سال ۲۰۲۳ به آن نیاز دارید. در این مقاله از گویا آی تی، ما به سراغ ۱۲ راه که به شما کمک می کند به یک یوتیوبر تبدیل شوید می رویم و قبل از آن به این سوال که دقیقا «یوتیوبر به چه کسی گفته می شود؟» پاسخ خواهیم داد.

یوتیوبر به چه کسی گفته می شود؟

یوتویبر، کسی است که محتوای ویدیویی تولید می کند و در یوتیوب آپلود می کند. به عبارتی دیگر، یوتیوبر ها کسانی هستند که محتوای تکراری تولید نمی کنند و وقتی کانال یوتیوب آنها به حد مشخصی از مشترکین رسید، یوتیوب به آنها اجازه کسب درآمد می دهد که در این مرحله است که یوتیوب تبدیل به یک منبع درآمد تبدیل می شود. با این حال، یوتیوب برای بسیاری از افراد بیشتر از یک شغل است.

درآمد آنلاین از یوتیوب

 ۱۲ قدم برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق

قبل از اینکه به هر دلیلی بخواهید یوتیوبر شوید، باید بدانید که کارهای زیادی باید انجام دهید تا بتوانید پس از مدتی در این زمینه موفق شوید. خوشبختانه، تجریبات دیگران درباره یوتیوبر شدن و تجربه آنها ازموفقیت در این مسیر، پیمودن این راه را برای شما آسان کرده است. دنیای یوتیوب به طرز باورنکردنی رقابتی است، به ویژه از آن جایی که افراد زیادی در آن برای کسب مخاطب بیشتر و تولید ویدیوهای بهتر تلاش می کنند.

 

قبل از اینکه ویدیوتان را منتشر کنید

در شرایط رقابتی شدید، برنامه ریزی همه چیز است. در یوتیوب، شما باید متوجه شوید که چه چیزی شما را بیشتر به سمت موفقیت سوق می دهد. یادگیری نحوه برنامه ریزی برای یوتیوب تا پیدا کردن موضوع مناسب و… کارهایی هستند که قبل از منتشر کردن ویدیو باید آن ها ار انجام دهید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

موفقیت خود را با روش برنامه ریزی S.M.A.R.T گره بزنید

این کلمات  Specific, Measurable, Achievable, Relevant , Time-bound مخفف عبارت اسمارت هستند.  به عبارتی دیگر اهداف شما دقیقا چه چیزهایی هستند؟ چگونه آن ها را اندازه ­گیری می کنید؟ چقدر با استراتژی کلی شما مطابقت دارند و جدول زمانی شما برای آن ها چیست؟

علاوه بر این، باید مطمئن شوید که اهداف شما دور از دسترس نخواهند بود و قابل دستیابی هستند. نمونه ای از هدف غیر قابل دسترس می توانیم به کسب یک میلیون مشترک در در یک هفته در یوتیوب اشاره کنیم.

نقد گردن درآمد یوتیوب

به علایق خود تکیه کنید و جایگاه خودتان را پیدا کنید

تصمیم گیری درباره کاری که می خواهید در یوتیوب انجام دهید هم سخت و هم مهم است. یکی از مهم ترین بخش های تبدیل به یک یوتیوبر موفق این است که دقیقا بفهمید به چه کاری علاقه دارید که در آن رقبای زیادی برای شما در یوتیوب نباشد. علاوه بر این، شما باید مطابق با علاقه­ تان چیزی را انتخاب کنید که شانس موفقیت بالایی داشته باشد. همنچنین کاری که می خواهید انجام دهید در یوتیوب باید چیزی باشد که بتوانید برای سال های اینده نیز درباره آن در یوتیوب صحبت کنید و ایده برای تولید محتوای آن داشته باشید.

رقبای خود را بررسی کنید و از آنها الهام بگیرید

برای شدن به یک یوتیوبر خوب باید سعی کنید به نوعی خودتان از دیگران متمایز کنید. یکی از کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که بعد از پیدا کردن جایگاه خودتان در یوتیوب به سراغ بررسی کانال­های رقبایتان بروید و به تجزیه و تحلیل اینکه چه چیزی باعث موفقیت ویدیوهای آن ها می شود، بپردازید. البته، نباید هر کاری که آنها انجام می دهند را انجام دهید و باید ترفندهای موفقیت آن ها را با خلاقیت خودتان گره بزنید و نتیجه را به نمایش بگذارید.

برندسازی شخصی داشته باشید

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی یکی از راه هایی است که از طریق آن می توانید خودتان را به عنوان یک یوتیوبر به دیگران معرفی کنید. برخی از یوتیوبرها در تولید محتوای خود بسیار ساده عمل می کنند و از سویی دیگر برخی از آنها بسیار عجیب و غریب و غیرمتعارف ویدیو درست می کنند. هر کاری یا حرفی را که برای برندسازی شخصی خودتان در ذهن مخاطب آماده می کنید، از قبل آن را به چند نفر نشان دهید و نظر آن ها را بپرسید، زیرا ممکن است همه چیز به خوبی آن چیزی که تصور می کنید نباشد.

یک برنامه زمانبندی محتوا داشته باشید

یکی از سخت ترین مراحل یادگیری تبدیل شدن به یک یوتیوبر حرفه ای، ساخت یک تقویم محتوایی مناسب است. معمولا یوتیوبرهای تازه کار، در ابتدای کار ایده های زیادی دارند که نمی توانند برای تولید محتوا درباره آنها صبر کنند. با این حال، پس از گذشت زمان تمام ایده هایی که دارید بلاخره تبدیل به ویدیو می شوند و این جا زمانی است که ذهن شما برای تولیدمحتوا دیگر برنامه ای ندارد. در ادامه شما می توانید با ساخت یک تقویم محتوایی کاربردی، اطمینان داشته باشید که همیشه موضوعی برای صحبت و تولیدمحتوا دارید و با استفاده از این روش هیچ ایده­ای از زیر دست شما فرار نخواهد کرد.

انتشار اولین ویدیو

اکنون که تصمیم گرفته اید که چه کاری می خواهید در یوتیوب انجام دهید و برای تقویم محتوایی برنامه ای مشخص دارید، زمان آن فرا رسیده است که به سراغ قسمت سرگرم کننده کار بروید. منظور ما از قسمت سرگرم کننده کار داشتن یک سناریو مشخص برای ویدیوها و تولیدمحتوا است.

برای بسیاری از افراد که تصمیم می گیرند یوتیوبر شوند، این مرحله سخت ترین بخش ماجرا است که باید از آن عبور کنند و مهارت خودشان را بالا ببرند. با این حال، تولید محتوا بسیار مهم است زیرا محتوای بی کیفیت شانس موفقیت شما را خیلی سریع کاهش می دهد.

روی تجهیزات مناسب سرمایه­ گذاری کنید

قدم بعدی شما برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر خوب، داشتن تجهیزات مناسب است. اغلب افراد این کار را به صورت ساده و تنها با استفاده از گوشی موبایل نسبتا باکیفیت شروع می کنند. بسته به جایگاه و مخاطبی که در یوتیوب دارید نیاز شما ممکن است تغییر کند و به مرور نیز به تجهیزات دیگری مانند دوربین، سه پایه، میکروفون قوی، نورپردازی مناسب و… داشته باشید.

اگر به تازگی شروع به فعالیت در یوتیوب کرده­اید زیاد نگران تجهیزات نباشید، رینگ لایت های ارزان که در همه بازار موجود است و دکوراسیون ساده اتاقتان به همراه یک میکروفون معمولی برای شروع کافی است.

درباره استفاده از تکنیک­های سئو یوتیوب تحقیق کنید

به یاد داشته باشید که یوتیوب یک موتور جست و جو است، زیرا درآن می­توانید بر اساس موضوع یا سازنده محتوا به دنبال ویدیو بگردید. استفاده از تکنیک های صحیح سئو برای کشف محتوای شما بسیار مهم است و این موضوع هم برای جست و جوی محتوا و هم برای الگوریتمی که یوتیوب تحت تاثیر آن ویدیوی افراد را بر اساس سابقه فعالیت آن ها پیشنهاد می کند، صادق است. به عبارتی دیگر، بدون استفاده از تکنیک های سئو یوتیوب شانس محتوای شما برای وایرال شدن بسیار پایین می آید.

چگونه یوتیوبر موفق شویم

ویدیوی هدف دار درست کنید

آیا ویدیویی که حاوی محتوای پرت و پلا است را دوست دارید تماشا کنید؟ پاسخ شما و دیگران به احتمال زیاد منفی است زیرا هیچ مخاطبی حاضر به دیدن چنین ویدویی نخواهد بود. پس این بسیار مهم است که شما واقعا بدانید درباره چه چیزی می خواهید صحبت کنید. بخشی از تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق، تسلط بر محتوا و ارائه آن به شکلی قانع کننده است.

ادیت یاد بگیرید یا یک ادیتور استخدام کنید

اگر محتوای زیبا و جذاب می خواهید باید ویدیوهای خود را ادیت کنید. تعداد کمی از یوتیوبرها هستند که می توانند همزمان محتوا تولید و ادیت کنند که این کار مستلزم یادگیری و وقت گذاشتن است. خوشبختانه الان نرم افزارهای رایگان و پیشرفته زیادی مانند ادوبی پریمیر و داوینچی برای ادیت تولیدمحتوا وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر حوصله یا وقت ادیت محتوا ندارید، می توانید از ادیتورهای دیگر که نمونه کارهای قوی دارند، کمک بگیرید.

ادیت ویدیو در یوتیوب

به طور مداوم ویدیو منتشر کنید

اگر فقط هر چند وقت یکبار ویدیو منتشر کنید، بعید است بتوانید تعداد زیادی دنبال کننده به دست بیاورید. از این گذشته، مردم کانال شما را سابسکرایب می کنند تا ویدیوهای بیشتر و جدیدتری از شما ببینند. علاوه بر این، خودتان تصور کنید کانالی را سابسکرایب کرده اید ولی طی یک ماه، هیچ خبری از ویدیوی جدید نیست و مطمئنا شما هیچ علاقه ای دیگر به فالوو کردن آن کانال ندارید.

از طرفی دیگر، انتشار مداوم ویدیو در یوتیوب شانس شما را برای افزایش بازدید و جذب مخاطبان جدیدتر بالا می برد، که بسیاری از یوتیوبرهای تازه کار از آن غافل هستند.

داده ­های ویدیوهایتان را تجزیه و تحلیل کنید

به زبان ساده، تجزیه و تحلیل ویدیوهای یوتیوب به شما این اجازه را می دهد تا ببینید کدام یک از ویدیوهای شما خوب بوده و از کدام یک استقبال خوبی صورت نگرفته است. علاوه بر این، داده های تجزیه و تحلیل به شما می گوید که چه کسانی ویدیوهای شما را بیشتر نگاه می کنند و حتی بیشتر آن ها ساکن کجا هستند. با گذشت زمان، می توانید از این اطلاعات برای بهبود و پیشرفت کار خودتان استفاده کنید. بنابراین، اگر نوع خاصی از ویدیوها برای شما کار نمی کند بهتر است از تولید آن دست بردارید.

یوتیوب­تان را در جای دیگری تبلیغ کنید

وقتی ویدیوهای کانال شما به حد قابل قبولی رسید، باید مردم و مخاطبین دیگر را متقاعد کنید که ویدیوهای شما را تماشا کنند. مثلا استفاده از تجربیات شما در مسیری یادگیری تبدیل شدن به یک یوتیوب موفق می تواند یکی از دلایلی باشد که مردم بخواهند ویدیوهای یوتیوب شما را تماشا کنند.

راهی دیگر برای معرفی خودتان و تبلیغ ویدیوهایی که تولید می کنید سایر پلتفرم­های اجتماعی مانند ایسنتاگرام، تیک تاک، فیسبوک، توئیتر و… هستند. از سویی دیگر، با داشتن یک وب سایت می توانید به رشد کانالتان و اسم خودتان در آینده کمک کنید. بسیاری از افراد کنجکاوند درباره گذشته یوتیوبران و کارهایی که قبلا انجام می دادند، مطالعه کنند و داشتن یک وب سایت شخصی می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

جمع بندی

در این مقاله از وب سایت گویا آی تی، به بررسی ۱۲ گام که شما را به مخاطبین هدفتان نزدیک تر می کند، پرداختیم. با استفاده نکاتی که در این مقاله گفته شد و تلاش هدفمند و استمرار شما می توانید طی چندین ماه یا حتی شاید کمتر به سطح قابل قبولی از موفقیت برسید. در مقالات آینده گویا آی تی بیشتر درباره نحوه درآمدزایی و قوانین یوتیوب صحبت خواهیم کرد.

قبلا نیز در مقال دیگری از سایت گویا آی تی در خصوص اینکه چگونه در ۹۰ روز ۱۰ میلیون بازدید از طریق یوتیوب شورتس داشته باشیم؟ توضیح دادیم که پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز برای کسب درآمد از یوتیوب مطالعه کنید.

 

سوالات متداول

برای دریافت درآمد از یوتیوب به چه حدی از بازدید نیاز دارید؟

برای شروع کسب درآمد از تبلیغات یوتیوب، باید به آستانه ۴۰۰۰ ساعت تماشا و ۱۰۰۰ مشترک در ۱۲ ماه گذشته برسید. هنگامی که کانال شما به این حد رسید، وارد طرح مشترک یوتیوب می شوید و از طریق تبلیغاتی که روی ویدیوهایتان قرار می گیرد به درآمدزایی برسید و همچنین درآمد شما به عوامل مختلفی بستگی دارد.

آیا یک فرد عادی می تواند یوتیوبر شود؟

هر فردی که به اینترنت و یک گوشی موبایل دسترسی داشته باشد، می تواند یوتیوبر شود. یوتیوبرهای مختلفی، از هر نوع سنی، هر طبقه ای با علایق مختلف در یوتیوب مشغول به فعالیت هستند که اغلب آنها به شهرت جهانی نیز رسیده اند. نکته کلیدی تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق، ساخت محتوای باکیفیت و جذب مخاطبین وفادار است.

یوتیوبرها چگونه کسب درآمد می کنند؟

درآمد یوتیوبر بیشتر از طریق تبلیغات و حمایت مالی به دست می آید. تبلیغات گوگل رایج ترین شکل تبلیغات در یوتیوب است و با نمایش کلیپ های تبلیغاتی کوتاه قبل، حین یا بعد از ویدیوها کار می کند. یوتیوبرها معمولاً بر اساس تعداد دفعاتی که تبلیغات آن‌ها دیده شده است، درآمد کسب می کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *