چگونه با اسنپ در آیفون کسب درآمد کنیم؟

چگونه با اسنپ در آیفون کسب درآمد کنیم؟
  • 1402/9/22
  • گویا آی تی
  • 0

نگرانی از شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی موجب شده تا افراد علاوه بر شغل فعلی به دنبال روش‌هایی برای افزایش درآمد باشند. در این میان استارت‌آپ‌های مختلفی تلاش کردند تا با ارائه راه‌کارهای جدید و روش‌هایی مناسب که منطبق بر چهارچوب‌های جامعه ماست، این امر را تسهیل کنند. شرکت اسنپ یکی از موفق‌ترین مجموعه‌هایی است که توانسته با متدهای متنوع موجب اشتغال‌زایی شود.

این مجموعه که کار خود به عنوان یک تاکسی آنلاین آغاز کرد، توانست در مدت چند سال دامنه سرویس‌های خود را به بخش‌های گوناگونی مانند خدمات گردشگری، پزشکی، خرید‌های اعتباری و بسیاری موارد دیگر گسترش دهد و با ارائه اپلیکیشن‌های اندرویدی و آی او اس و امکان استفاده از طریق وب این فرایند را بیش از پیش برای کاربران تسهیل کند.

با این حال یکی از برجسته‌ترین بخش‌های این مجموعه که از قضا طرفداران فراوانی دارد و هر روز نیز به کاربران آن افزوده می‌شود، بخش اسنپ رانندگان است. با آنکه اشاره کردیم که این اپلیکیشن در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار دارد، اما برخی از کاربران آیفون اطلاع کاملی از چند و چون برنامه ندارند و نمی‌دانند چگونه با گوشی آیفون در این برنامه فعالیت کنند.

اگر شما هم جز کاربرانی هستید که می‌خواهید در این خصوص بیشتر بدانید و بتوانید از اپلیکیشن اسنپ کسب درآمد کنید، توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

اسنپ؛ راهکاری برای کسب درآمد

ظهور اسنپ در سامانه حمل و نقل کشور در ابتدای امر با حرف و حدیث‌های فراوانی بود، بسیاری باور داشتند این استارت‌اپ به دلیل نبود آگاهی چندان کاربران چه مسافر و چه راننده در نهایت با شکست مواجه خواهد شد. از سوی دیگر موضوع امنیت یکی از موارد مهم و پر بحث در خصوص این تاکسی آنلاین بود.

علی‌رغم مشکلات و مسائل مختلف این مجموعه توانست با روندی قدرتمند و آرام خود را به عنوان یک تاکسی آنلاین و سامانه‌ای نوین در سیستم حمل و نقل کشور به اثبات برساند. افزوده شدن بخش‌های جدید مانند پیک و سامانه‌های حمل و نقل موتوری موجب شد، علاوه بر تسهیل شدن فرایندهای جابه‌جای کالا در شهرهای مختلف، برای افراد زیادی اشتغال ایجاد شود. این روند روبه رشد متوقف نشد و همکاری با فروشگاه‌ها، شرینی‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها و بسیاری دیگر موجب شود اسنپ علاوه بر یک سیستم حمل و نقل فردی به یک ناوگان بزرگ جابه‌جایی کالاهای مورد نیاز مردم تبدیل شود.

گسترش قسمت‌های گوناگون برنامه اسنپ موجب شود تا این نرم‌افزار ساده به یک سوپر اپلیکیشن بزرگ تبدیل شود. این برنامه چند منظوره علاوه بر ساده‌سازی کارها زمینه‌ای را فراهم کرد تا افرادی که مدت‌ها به دنبال کار بودند و بنا به دلایل مختلفی دستشان از کسب درآمد مناسب کوتاه بود، بتوانند با پیوستن به مجموعه اسنپ سهمی از این بیزینس بزرگ داشته باشند.

اشاره کردیم که موارد امنیتی یکی از دغدغه‌های اولیه مردم در ارتباط با تاکسی‌های آنلاینی مانند اسنپ بود. مردم در ابتدا نمی‌توانستند اطمینانی که به رانندگان تاکسی‌های خطی و آژانس‌‌ها داشتتند، به رانندگان اسنپ پیدا کنند. یکی از دلایل چنین ذهنیتی نبود آگاهی کافی درباره نحوه ارزیابی و انتخاب رانندگان این ناوگان حمل و نقل بود.

تیم اسنپ متوجه این نگرانی مهم کاربران شد و با ارائه توضیحات درباره چهارچوب‌های انتخاب رانندگان و مراحلی که هر فرد باید برای دریافت تأییدیه طی کنند، باعث شد که این اعتماد به شکل درستی میان مجموعه اسنپ و کاربران ایجاد شود.

بیش از آنکه امکان دریافت یک وسیله حمل و نقل در هر نقطه‌ای شهر برای کاربران جذاب باشد، امکان پیوستن به این شرکت و کسب درآمد قابل توجه در قالب مشارکت در تیم رانندگان اسنپ، موجب شد تا حجم زیادی از افراد تنها با در اختیار داشتن یک گوشی آیفون یا اندروید و یک وسیله نقلیه به ناوگان اسنپ ملحق شوند و از این راه دریافتی خود را افزایش دهند.

ضوابط و کسب درآمد از اسنپ رانندگان

یکی از مهم‌ترین اقدامات اسنپ برای حفظ امنیت مسافران اصلاح روند ثبت‌نام و پذیرش راننده در این ناوگان بوده است. اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها برای استخدام افراد به گرفتن گواهی سوءپیشینه اکتفا می‌کنند، ولی از آنجا که تامین امنیت کاربران مسافر از اولویت‌های مهم اسنپ بوده، تایید صلاحیت رانندگان به پلیس اماکن فراجا سپرده‌ شده است. پس از اتمام ثبت‌نام و ارائه‌ی مدارک، نتیجه‌ی درخواست تایید صلاحیت متقاضیان از طرف فراجا به شرکت اسنپ اعلام می‌شود.

در آستانه ۱۰ سالگی شرکت اسنپ، این مجموعه توانسته روش‌های گوناگونی را برای مشارکت هرچه بیشتر کاربران و رانندگان فراهم کند. در حال حاضر افرادی که به دنبال کار در جمع رانندگان اسنپ هستند می‌توانند از دو طریق به اسنپ بپیوندند. روش اول مراجعه حضوری به نمایندگی‌‌ها و دفاتر اسنپ در سراسر کشور است.

اگر بنا به هر دلیلی امکان ثبت‌نام حضوری برای کاربران وجود ندارد، آن‌ها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رانندگان اسنپ و وارد کردن شماره موبایل، دریافت کد ورود، تکمیل موارد مورد نیاز مانند ارائه اصل گواهی نامه اصل کارت یا برگه سبز خودرو، کارت بیمه، گواهی معاینه فنی و بارگذاری اطلاعات فرد متقاضی در پرتال مشترک اسنپ با فراجا، بررسی سوابق متقاضی از طریق شماره‌ ملی و دریافت نتیجه‌ استعلام فراجا به مجموعه رانندگان اسنپ وارد شوند.

پس از تکمیل موارد فوق زمانی حدود یک هفته طول می‌کشد تا ورود کاربران به اسنپ رانندگان مورد تأیید قرار گیرد. پس از انجام مراحل اولیه لازم است کاربران اپلیکیشن متناسب با گوشی‌ خود را نصب کنند. کاربرانی که آیفون در اختیار دارند می‌توانند برای دریافت این نرم‌افزار به بخش دانلود اسنپ رانندگان برای آیفون و سیستم عامل ios از اپ استور ایرانی آی اپس مراجعه کنند.

پس از نصب برنامه و اجرای آن، کاربر می‌بایست شماره تلفن خود را وارد و پس از دریافت کد و وارد کردن آن به منو و صفحه اصلی برنامه هدایت خواهد شد. توجه داشته باشید که ورود به برنامه تنها پس از تأیید صلاحیت توسط اسنپ امکان‌پذیر است.

موضوع مهمی که رانندگان اسنپ باید به آن توجه داشته باشند، وارد کردن شماره شبا و کارت بانکی در تنظیمات اپلیکیشن اسنپ است. کاربرانی که در ناوگان اسنپ فعالیت می‌کنند به منظور دریافت مطالبات خود باید شماره کارت بانکی و اطلاعات شبا خود را با انتخاب گزینه مالی در منو برنامه ثبت کنند.

برای آغاز به کار و دسترسی به درخواست‌های سفر، در قدم اول در گوشی آیفون روی گزینه خاموش در بخش میانی و پایین صفحه ضربه بزنید. توجه داشته باشید علاوه بر محدوده اطراف، کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه تنظیمات درخواست و فعالسازی گزینه‌های ورود به طرح کاهش آلودگی هوا و ورود به طرح ترافیک، درخواست‌هایی در این محدوده را هم دریافت کنند.

برنامه اسنپ به شکل هوشمند و با توجه به درخواست‌های پیرامون کاربر، سفرهای متفاوتی رابه نمایش می‌گذارد که راننده می‌تواند بسته به انتخاب خود آن‌ها را رد یا انتخاب کند. در صورتی که سفر از نظر مقصد و هزینه مطابق خواست کاربر باشد، او می‌تواند با قبول آن به مبدأ مسافر هدایت شود. در عین حال امکان مسیریابی مبدأ و مقصد با استفاده از اپلیکیشن‌های بومی و خارجی نیز وجود دارد.

نکاتی برای افزایش درآمد از اسنپ

سیستم اپلیکیشن اسنپ به گونه‌ای طراحی شده که کاربران پس از مدتی فعالیت می‌توانند از ریزه‌کاری‌های آن مطلع شوند و با انجام اقدامات مختلف درآمد خود را از اسنپ افزایش دهند. اما چند روش و نکته کلی وجود دارد که بد نیست کاربران نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

مورد اول اینکه یکی از راه‌های کسب درآمد از اسنپ، قبول سفرهای شبانه است. ترافیک کمتر، قیمت مناسب‌تر سفرها و مسافران متعدد در نقاط مختلف شهر می‌تواند این نوع از جابه‌جایی‌ها را برای کاربران جذاب‌تر کند. یکی دیگر از مواردی که موجب کاهش هزینه راننده و افزایش دریافتی او می‌شود، استفاده از سهمیه بنزین است. رانندگانی که بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسافران را جابه‌جا کرده‌اند می‌توانند از سهمیه بنزین رانندگان اسنپ استفاده کنند.

راه دیگری که برای افزایش درآمد از اسنپ توصیه می‌شود، مقصدهای منتخب است. این گزینه که طی آپدیت‌های جدید به اپلیکیشن رانندگان آیفون و اندروید اسنپ افزوده شده، به افراد اجازه می‌دهد با انتخاب محل کار یا منزل خود، در هنگام رفتن به خانه یا کار مسافران با مقصد مشابه را سوار کنند.

این ویژگی به راننده اجازه می‌دهد اگر در مسیر بازگشت به منزل یا رفتن به سر کار قرار دارد، با قبول مسافرانی هم مسیر، درآمدی مناسب کسب کنند. یکی دیگر از موضوعاتی که موجب افزایش سفر می‌شود، کاهش لغو سفر از سوی راننده است. گاهی اوقات رانندگان به دلیل دور بودن مسافر یا پایین بودن هزینه اقدام به لغو سفر می‌کنند، این موضوع موجب می‌شود، سفرهایی با مبلغ کمتر به راننده پیشنهاد داده شود.

مورد دیگر و موضوعی که شاید مهم‌ترین اصل در کسب درآمد از اسنپ باشد، بحث نظافت، سلامت ماشین، رانندگی اصولی و برخورد مناسب با مسافران است. هر چقدر مسافران از نحوه عملکرد راننده راضی باشند، می‌تواند بر افزایش درآمد وی و دریافت سفرهای بیشتر با مبالغ بالاتر مؤثر باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *