کیا اپتیما k5 به ایران رسید +‌ بررسی جزییات

کیا اپتیما k5 به ایران رسید +‌ بررسی جزییات
  • 1402/9/30
  • زهرا معبودی
  • 0

اپتیما k5 نام عضو جدید خانواده کیا است که به تازگی وارد ایران شده است. علاقمندان به اپتیما این بار می توانند توقعات جدید و نامحدود خود را در خودروی جدید این خانواده به نام K5 مشاهده کنند. شرکت کیا این خودرو را اینگونه معرفی کرده است:

کیا K5 GT یک خودروی همه چیز تمام برای کمال گراها!

اپتیما k5

اگر تا پیش از این از خودروی اپتیما GT LINE استفاده می کردید و به نحوی به دنبال یک پیشرفت هستید و نمی توانید از خودروی قبلی خود دل بکنید بنظر می رسد که نسل جدید K5 بتواند برای شما مفید باشد.

چیزی که در مورد خودروهای K5 ذوق را کور می کند این است که خودروهای اپتیما K5 با اندکی تغییر و متناسب با شرایط مکانی ایران هم اکنون وارد خاک ما شده است.

 

۲۸ آذرماه تولد کیا اپتیما K5 در ایران

کوشا خودرو که مدت هاست نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش محصولات کیا را در ایران بر عهده دارد در ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ از خودروی وارداتی کیا اپتیما K5 رونمایی کرد. علاقمندان به خودروهای اسپرت فست بک! می توانند این خودرو را با تمام امکاناتی که از یک خودروی گران قیمت و هم رده با رنو تلیسمان و تویوتا و به احتمال زیاد هیوندای سوناتا تحویل بگیرند. از آن جا که کیا در صدد تولید سدان های لیفت ( یعنی کشیده ) بوده است عجیب نیست که اندازه طول این خودرو تقریبا ۵ متر است! و این به جذابیت کیا اپتیما K5 می افزاید. البته برخی منتقدان به دلایل مختلف این خودرو را در زمره لیفت های کیا به شمار نمی آورند ولی عده ای بر این باورند که K5 در زمره خودرهای لیفت باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی رنو تلیسمان را از زبان گویا آی تی بخوانید.

اپتیما k5

کاهش امکانات کیا اپتیما K5 نسبت به هم نسل هایش در ایران

در کشور تولید کننده اپتیما K5 دارای امکانات مختلفی است! از یک خودروی تقریبا مجهز گرفته تا یک K5 فول آپشن! اما خبر ناراحت کننده این که کوشا متاسفانه نسخه فول آپشن را وارد ایران نکرده است! ( البته نمی دانیم چه برنامه ای ممکن است در ادامه برای فروش این محصول از رده ی فول اپشن داشته باشند ). به گفته باما این نسل وارداتی از اپتیما K5 دارای امکاناتی نظیر امکاناتی همچون صندلی‌های چرمی، سقف پانوراما، گرم کن و سردکن صندلی و.. نیست!

البته که شاید هدف این بوده که این خودرو با یک قیمت تقریبا معمولی بین ۱.۸ میلیارد تومان تا ۲.۵ میلیارد تومان به فروش برسانند. و این گمانه را تقویت می کند که این خودرو با قیمت گزارش شده در منابع ابتدای شروع قیمت نسلK5 باشد و برای نسخه فول آپشن قیمتی نزدیک به ۴ میلیارد تومان در نظر بگیرند! که خب این هم باید به مقام مقایسه با هم رده های این خودرو کشاند تا ببینیم که آیا واقعا ارزشش دارد یا نه!

کیا اپتیما K5 محصول وارداتی جدید کوشا خودرو، دارای یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۰ اسب‌ بخار  و گشتاور ۱۹۶ نیوتن‌ متر است.

اپتیما k5

علت نامگذاری اپتیما K5 چیست؟

اگر در سری خانواده کیا اپتیما تا کنون جستوجویی کرده باشید متوجه می شوید که تا کنون این خودرو ها با نام های دو حرفی GT یا GF و نظیر آن نام گذاری می شده اند. اما شرکت کیا تصمیم گرفت این خودروهای جدید خود را با نام K و اعداد نام گذاری کند. البته نا گفته نماند این بار با این که K5 نام این خودرو معرفی شده همچنان عبارت GT در کنار آن به چشم می خورد.

بنابراین اگر در زمره اپتیما باز ها هستید باید جزییات خودروی مورد علاقه خود را بر اساس شمارش K در نظر بگیرید!

اپتیما k5

کدام نسل K5 وارد ایران می شود

در مورد این قضیه باز هم گمانه زنی هایی شده است اما اتفاقی که به واقعیت احتمالا نزدیک تر باشد این است که نسل ۲۰۲۳ کیا اپتیما K5 وارد ایران می شود. گفته شده که کیا اپتیما K5 در سال ۲۰۱۹ معرفی شده ولی این شرکت از نسخه ۲۰۲۱ آن برای شروع رونمایی کرده و هم اکنون نسل ۲۰۲۴ آن کم کم با شروع سال جدید در کشور سازنده رونمایی خواهد شد.

اپتیما k5

کمی در مورد طراحی اپتیما K5 بدانید

اولین چیزی که معمولا با آن می توان خودروهای کیا اپتیما را شناسایی کرد و از آن لذت برد برنامه طراحی بدنه و تلفیق آ‌ن با چراغ های جلو و عقب است! این بار کیا برای تلفیق زیباتر چراغ و بدنه روی اورگونومی بدنه جلو پنجره نیز کار کرده است. اما این که چراغ های جلو دی لایت چیزی شبیه نوار قلب انسان است نیز نباید بدون منظور باشد! و شاید یکی از علت های این انتخاب اسپرت تر کردن این خودرو بوده است.

بدنه K5 اسپرت است و این صفت به طراحی داخل کابین نیز وارد شده است. از جمله چیزهایی که می توان در این طراحی اسپرت نقطه قوت دانست فرمان D کات! که شبیه به نسل های GT و GT line این خانواده است. اما سر دنده ای که با الهام از اهرم های هواپیما در این خودرو بکار گرفته شده حس و حال دیگری برای راننده ایجاد می کند.

اما نمایشگری که حاوی اطلاعات کنترلی سرگرمی است و قطعات شبه چوب که روی داشبورد به کار گرفته شده و حتی دوخت متفاوتی از صندلی ها موجب شده که دارندگان این خودرو از آن احساس خوبی دریافت کنند.

نمایشگر این خودرو از نوع ۱۰.۲۵ اینجی است و از استاندارد ۸ برخوردار است. امکانات این نمایشگر پشتیبانی از اپل کار پلی بی سیم و اندروید است.

قدرت سرعت اپتیما K5

گفته شده که این خودرو قادر است در کمتر از ۷ ثانیه به سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. اما به دلیل تغییراتی که در خودرو برای رعایت استاندارد های داخلی در نظر گرفته شده باعث شده که اپتیما k5 دچار کاهش شتاب شود.

اپتیما k5

سیستم صوتی اپتیما k5

چیزی که علاقمندان به خرید خودروهای جدید بسیار در مورد آن می پرسند اطلاعاتی در مورد سیستم صوتی است. گفته شده که پخش صدا در کابین بسیار عجیب است و ۱۲ اسپیکر داخل کابین را پوشش می دهند. برای درک این کارکرد عالی باید موسیقی مورد علاقه تان را یک بار فقط در این کابین بشنوید!

با این وصف آیا شما یکی از خریداران این خودرو هستید؟ بنظر شما با قیمت پیش بینی شده چه خودروهای دیگری را می توان خرید که ارزش بیشتری داشته باشد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

 

منابع کمکی:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *