راهنمای محدوده سقف کارت به کارت ۱۴۰۳

راهنمای محدوده سقف کارت به کارت ۱۴۰۳
  • 1402/11/1
  • زهرا معبودی
  • 0

سقف کارت به کارت زمانی برای ما اهمیت پیدا می کند که قصد داریم واریزهای کلان در طول یک ماه داشته باشیم. معمولا محدوده انتقال پول و وجه به صورت روزانه مشخص می شود. همچنین در شرایط مختلف پرداختی نظیر استفاده از نرم افزارهای اختصاصی بانک ها یا نرم افزارهای پرداخت یار مثل آپ و ۷۸۰ و غیره این سقف محدوده متغییر خواهد بود. در ادامه این مطلب به معرفی سقف انتقال وجه های کارت به کارت از طرق مختلف و برای بانک های مختلف بررسی کرده ایم.

منظور از سقف کارت به کارت چیست

از آنجا که خرید های روزمره به وسیله کارت بانکی سهولت بیشتری دارد، از سوی مقامات ذی ربط برای میزان پرداخت از طریق کارت بانکی در شرایط مختلف محدوده هایی در نظر گرفته شده است.

به میزان حداکثر مبلغی که شما می توانید به طور روزانه از طریق گوشی، اینترنت بانک، دستگاه پوز یا غیره انتقال دهید سقف انتقال وجه و کارت به کارت می گویند.

به محض این که سقف انتقال وجه روزانه خود را پر کردید سیستم به شما اجازه انتقال وجه نخواهد داد مگر این که ساعت از ۱۲ شب بگذرد!

تفاوت عمده سقف کارت به کارت در ۳ بستر انتقال وجه

همانطور که می دانید در حال حاضر ۳ بستر انتقال وجه در کشور ما رایج است:

  • کارت به کارت از طریق اپلیکیشن ( همراه بانک های اختصاصی – نرم افزارهای پرداخت یار مثل آپ و غیره )
  • اینترنت بانک (‌سامانه مدیریت حساب و انتقال وجه آنلاین و مبتنی بر مرورگر )‌
  • دستگاه های سخت افزاری (‌ دستگاه خودپرداز – دستگاه پوز و نظیر آن )

نا گفته نماند در هر کدام یک از بسترهای معرفی شده در بالا به تناسب نوع آن می توان تفاوت هایی را مشاهده کرد که در ادامه معرفی شده تا شما بتوانید به تناسب نیاز و راحتی امور پرداختی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: روش های پرداخت قبض دائمی ایرانسل

سقف کارت به کارت
منبع عکس: tomorrowmakers.com

محدوده انتقال وجه و کارت به کارت با گوشی

اگر کارت به کارت با گوشی را به عنوان استفاده از اپلیکیشن بشناسیم در این باره نکات مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

این که شما برای پرداخت کارت به کارت از چه نوع نرم افزاری و برای چه بانکی استفاده می کنید بسیار مهم است.

سقف انتقال پول و  کارت به کارت با گوشی در همراه بانک

در حال حاضر بانک های ایرانی و موسسات مالی و اعتباری در وب سایت خود به منظور سهولت کار کاربران خود، اپلیکیشن های همراه بانک اختصاصی خود را ارائه می کنند تا از ازدحام در بانک ها جلوگیری شود. البته که سهولت کار کاربران نیز هدف اصلی است.

یکی از خدمات همراه بانک ها انتقال وجه و کارت به کارت است.

در صورتی که روی گوشی خود همراه بانک خاص خود را نصب کرده باشید و قصد انتقال وجه در آن دارید می توانید حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون تومان به طور روزانه پرداخت داشته باشید. (‌برای برخی از موسسات مالی این مبلع ممکن است کمی تغییر کند )

همچنین شما می توانید بجای نصب همراه بانک از پرداخت یارهای ثانویه مثل آپ و ۷۸۰ و غیره استفاده کنید. سقف پرداخت و انتقال کارت به کارت در نرم افزارهای ثانویه حداکثر ۵ میلیون تومان است. (‌برای برخی بانک ها ۳ میلیون تومان ).

حداکثر سقف کارت به کارت در خودپرداز

اگر برای پرداخت کارت به کارت به دستگاه های خودپرداز مراجعه می کنید باید بدانید که این دستگاه ها در حال حاضر تا سقف ۱۰ میلیون تومان در طول روز برای شما جابجا می کنند.

مشاهده شده است که در بسیاری از شعب بانک ها دستگاه های خودپرداز ویژه ای تعبیه شده که این مبلغ را بیش از ۱۰ میلیون تومان پشتیبانی می کنند. این مبلغ بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون و در برخی موارد تا ۲۰۰ میلیون تومان نیز پشتیبانی می شود.

حداکثر میزان مبلغ کارت به کارت در اینترنت بانک

در حال حاضر تمامی بانک های ایرانی دارای وب سایت اختصاصی جهت پشتیبانی و اطلاع رسانی و انجام خدمات کاربران هستند. در صورتی که بخواهید از اینترنت بانک حاصل در وب سایت ها استفاده کنید لازم است که وارد حساب کاربری اختصاصی خود شوید. در این صورت می توانید سقف ۱۰ میلیون تومان روزانه برای پرداخت کارت به کارت را در نظر بگیرید.

سقف کارت به کارت
منبع عکس: nerdwallet.com

سقف کارت به کارت ساتنا و پایا

اگر پرداخت روزانه شما حداکثر به ۱۰ میلیون تومان می رسد استفاده از اپلیکیشن های یا اینترنت بانک کار شما را راه می اندازد. اما بسیاری از تجار و شرکت هایی که سقف پرداختی آن ها روزانه از ۱۰ میلیون تومان عبور می کند می توانند از سامانه هایی مثل ساتنا و پایا استفاده کنند. قرار سقف کارت به کارت در این دو روش به شرح زیر است:

سقف انتقال و کارت به کارت از طریق پایا

در مورد پایا ۳ حالت داریم:

  1. سقف انتقال وجه با پایا از طریق اپلیکیشن: ۱۵ میلیون تومان
  2. محدوده انتقال کارت به کارت با پایا از طریق اینترنت بانک: ۱۵ میلیون تومان
  3. حداکثر میزان انتقال وجه با پایا در شعب بانکی: حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان

بدین ترتیب می توانید بهترین ابزار را برای خود در نظر بگیرید.

سقف انتقال کارت به کارت از طریق ساتنا

کارت به کارت از طریق شبا و ساتنا هیچ محدودیتی ندارد! معمولا تجار بزرگ از این روش برای انتقال پول استفاده می کنند.

محدوده انتقال و کارت به کارت در ساتنا به قرار زیر است:

انتقال ساتنا از طریق اینترنت بانک صورت می گیرد و به تناسب میزان پرداختی ۲ گزینه پیش روی شما است:

  • اگر رمز ثابت دارید: حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان
  • اگرتوکن و رمزساز دارید: حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان

بدین صورت می توانید یک پرداخت امن را با مبلغ بالا تجربه کنید.

سقف انتقال و کارت به کارت با دستگاه پوز

اگر میخواهید برای انتقال وجه از دستگاه پوز استفاده کنید در حال حاضر به تناسب نوع دستگاه و غیره می توانید بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را جابجا کنید! ( البته به صورت روزانه)

سقف کارت به کارت
منبع عکس: linkedin.com

سقف کارت به کارت در بانک های کشور

در حال حاضر سقف کارت به کارت در بانک های مطرح کشور نظیر، بانک اقتصاد نوین، انصار، ایران زمین، پارسیان، پاسارگاد، توسعه تعاون، تجارت، صادرات، حکمت، خاورمیانه، رفاه، دی، سامان، سپه، سرمایه، سینا، شهر، صنعت و معدن، قوامین، کارآفرین، کشاورزی، گردشگری، مسکن، ملت، ملی و پست بانک به صورت روزانه ۱۰ میلیون تومان از طریق اپلیکیشن های بانکی اختصاصی است.

البته برای برخی از بانک های یاد شده استثنائاتی وجود دارد که در زیر به ان پرداخته ایم:

سقف کارت به کارت بانک ملی

  • شماره شبا و دستگاه خود پرداز:‌ ۱۰ میلیون تومان
  • استفاده از پین پد بانکی:‌ ۱۵ میلیون تومان
  • از طریق اپلیکیشن های پرداخت یار: ۳ تا ۵ میلیون تومان
  • از طریق بام:‌ ۱۰ میلیون تومان

سقف محدوده کارت به کارت بانک رسالت

سقف انتقال کارت به کارت در بانک رسالت در اپلیکیشن های پرداختی ۱۰ میلیون تومان است. اما اگر بخواهید از دستگاه پین پد استفاده کنید ۱۵ میلیون تومان به شما اجازه انتقال در روز داده می شود. همچنین اگر بخواهید از موبایل بانک استفاده کنید و بخواهید انتقال پایا و ساتنا داشته باشید می توانید روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان انتقال دهید.

محدوده کارت به کارت بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد برای میزان انتقال حداقل و حداکثر ویژه ای در نظر گرفته است. بدین تعریف که شما از طریق کارت بانک پاسارگاد مبلغ کمتر از ۱ میلیون تومان را نمی توانید انتقال دهید. همچنین حداکثر می توانید در این اپلیکیشن ها ۵ میلیون تومان از حساب بانک پاسارگاد خود انتقال دهید.

اما اگر از اینترنت بانک پاسارگاد استفاده می کنید نهایت تا ۱۰ میلیون تومان نیز می توانید انتقال دهید.

سقف کارت به کارت بانک های ۱ میلیونی

در حال حاضر از طریق اپلیکیشن های پرداخت یار نظیر آپ و غیره می توان از هر بانکی به هر بانکی انتقال وجه داشت. اما این محدوده ۱ یا ۳ یا ۵ میلیون تومان حداکثر می باشد. در ادامه لیست نام بانک هایی را می خوانید که از طریق نرم افزارهای پرداخت یار تنها به شما اجازه سقف انتقال وجه و کارت به کارت ۱ میلیون تومان می دهند:

ملت، اقتصاد نوین، پاسارگاد، تجارت، حمکت ایرانیان، دی، سپه، سامان، رسالت، مهرایرانیان، مهراقتصاد، کارآفرین، سینا، شهر، مسکن، آینده، اعتباری توسعه و کوثر

سقف کارت به کارت دستگاه پین پد

در حال حاضر امکان انتقال کارت به کارت با دستگاه پین پد برای چند بانک فراهم شده است. سقف کارت به کارت با پین پد روزانه ۱۵ میلیون تومان است. در حال حاضر بانک های رسالت، دی، ایران زمین، انصار و حکمت و چند بانک مادر امکان پرداخت کارت به کارت از طریق دستگاه پین پد را فراهک کرده اند.

سقف کارت به کارت از طریق پایانه های فروشگاهی

در حال بانک های فعلی کشور، به شما این اجازه را می دهند که در طول یک شبانه روز، برای خرید از پایانه های فروشگاهی مختلف ( بدون توجه به نوع فروشگاه ) تا سقف روزانه ۱۰۰ میلیون تومان خرید داشته باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *