PDFآموزش ری اکت

PDFآموزش ری اکت
  • 1402/12/15
  • گویا آی تی
  • 0

ری اکت یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که به شما در طراحی رابط کاربری آسان و جذاب برای وب سایت ها و برنامه های تک صفحه ای کمک می کند. این کتابخانه در سال ۲۰۱۳ توسط فیس بوک توسعه یافته و از آن زمان تاکنون به یکی از محبوب ترین ابزارها برای ساخت رابط های کاربری پویا تبدیل شده است. اگر به دنبال آموزش و یادگیری برنامه نویسی ری اکت هستید، PDF ها می توانند منبعی عالی برای شروع باشند. در ادامه به معرفی بهترین PDF آموزش ری اکت می‌پردازیم. اما قبل از آن بهتر است در مورد ری اکت بیشتر آشنا شویم.

چرا باید از ری اکت استفاده کنیم؟

React یک کتابخانه جاوا اسکریپت محبوب برای ساخت رابط‌های کاربری پویا و جذاب است؛ شاید برایتان سوال باشد که چرا باید از React استفاده کنید؟ در ادامه به ۶ دلیل برای استفاده از React می‌پردازیم:

یادگیری آسان

ری اکت اساسا ترکیبی از مفاهیم HTML و جاوااسکریپت است؛ به همین دلیل اگر در این ۲ مورد تخصص کافی داشته باشید، یادگیری ری اکت برای شما بسیار راحت خواهد بود.

قابل استفاده برای برنامه نویسی وب و موبایل

ری اکت برای توسعه وب اپلیکیشن های مختلف کاربرد دارد اما این مورد تنها کاربرد آن نیست؛ یک فریم‌ورک دیگر تحت عنوان React Native وجود دارد که براساس React تولید شده است و برای طراحی اپلیکیشن‌های موبایل کاربرد دارد. به همین دلیل میتوانید از ری اکت هم برای برنامه نویسی وب و موبایل استفاده کنید.

تست پذیری فوق العاده ری اکت

ری اکت در زمینه تست پذیری بسیار عملکرد مناسبی داشته و فرد استفاده کننده این امکان را خواهد داشت تا کامپوننت ها و توابع خود را به آسانی با پارامتر ها و خروجی های مورد نظرش چک نماید و در بحث دقت و زمان صرفه جویی بسیار مناسبی را ایجاد کند.

همچنین عملکرد کتابخانه ری اکت در مقایسه با دیگر کتابخانه‌ها و فریم ورک هایی که در جاوا اسکریپت موجود هستند بسیار عملکرد بهتری ارائه می کنند.

عملکرد بهبود یافته

ری اکت از “DOM مجازی” استفاده می‌کند که به توسعه سریع‌تر نرم‌افزارهای وب کمک می‌کند. این سیستم، وضعیت قبلی کامپوننت‌ها را بررسی می‌کند و فقط در صورت تغییر، آن کامپوننت را به‌روزرسانی می‌کند. در حالی که در وب‌اپلیکیشن‌های معمولی، تمام کامپوننت‌ها به‌روزرسانی می‌شوند که سرعت لود اپلیکیشن را به‌شدت کاهش می‌دهد.

ویژگی‌های ری اکت

اکنون که دلیل استفاده از ری اکت آشنا شدید بهتر است به ویژگی های ری اکت نیز بپردازیم، ری اکت ویژگی های قابل توجهی دارد، به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین فریم‌ورک‌های موجود برای توسعه نرم‌افزارهای تحت وب به شمار می‌رود.

برخی از مهم‌ترین ویژگی های ری اکت به شرح زیر است:

مسیر یادگیری برنامه‌ نویسی ری اکت

افزونه JSX

JSX یک افزونه مصنوعی برای جاوا اسکریپت است که به شما این امکان می‌دهد تا رابط کاربری خود را به طور مستقیم در کدهای جاوا اسکریپت تعریف کنید.

JSX به شما کمک می‌کند تا رابط کاربری خود را به صورت ساختاری و قابل فهم‌تر بنویسید. با استفاده از JSX، می‌توانید از کدهای HTML در داخل کدهای جاوا اسکریپت خود استفاده کنید.

Virtual DOM

به زبان ساده، Virtual DOM یک نسخه سبک‌تر از DOM واقعی Real DOM است که در React استفاده می‌شود.

زمانی که وضعیت یک عنصر در React تغییر می‌کند، Virtual DOM فقط عنصر مورد نظر را در Real DOM به‌روزرسانی می‌کند. این موضوع باعث افزایش سرعت بارگذاری وب‌اپلیکیشن‌های شما می‌شود.

معماری فراتر از HTML

ری‌اکت از JSX برای ترکیب ساختار HTML با کدهای جاوا اسکریپت استفاده می‌کند. به همین خاطر برنامه شما می‌تواند ساختار خیلی بهتری نسبت به وب اپلیکیشن‌های ساخته شده توسط HTML داشته باشد.

افزونه‌های متعدد

ری اکت حاوی افزونه هایی است که میتوانند معماری کلی یک اپلیکیشن را پوشش بدهند؛ با استفاده از این افزونه ها طراحی اپلیکیشن موبایل با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

افزونه هایی مانند Flux و Redux می‌توانند به شکل موثری توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب را برای شما راحت کنند. همچنین React Native نز یکی از فریم ورک هایی است که که توسط react ایجاد شده و با استفاده از آن میتوانید برنامه هایی طراحی کنید که در دستگاه های مختلف قابل استفاده باشد.

React Native

React Native یک فریمورک متن باز برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل است که براساس ری اکت توسعه یافته است.

. این فریمورک به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا با استفاده از جاوا اسکریپت، برنامه‌های کاربردی چندسکویی برای سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS، وب، ویندوز و سایر پلتفرم‌ها بسازند.

Hookها در ری اکت

Hookها یک قابلیت نسبتا جدید هستند که در ورژن ۱۶.۸ ری‌اکت معرفی شدند. با استفاده از یک Hook می‌توانید بدون نوشتن کلاس از state و دیگر قابلیت‌های ری‌اکت استفاده کنید.

Hookها قابلیت‌هایی هستند که به state یا قابلیت‌های lifecycle ری اکت متصل می‌شوند و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مسیر یادگیری ری اکت

حالا که با ری اکت آشنا شدیم، وقت آن رسیده که یادگیری رو شروع کنیم! باید بدانیم برای یادگیری باید از کجا شروع کنیم؟

ویژگی‌های ری اکت

۱٫ پیش نیازها:

  • HTM L و CSS : شما باید دانش پایه ای از HTML و CSS داشته باشید تا بتوانید با React کار کنید.
  • JavaScript : شما باید دانش پایه ای از JavaScript داشته باشید تا بتوانید با React کار کنید.

۲٫ یادگیری اصول React:

  • مفاهیم پایه: شما باید با مفاهیم پایه ای React مانند کامپوننت ها، props، state و hooks آشنا شوید.
  • ساخت کامپوننت: شما باید یاد بگیرید که چگونه کامپوننت های React را بسازید و از آنها استفاده کنید.
  • مدیریت state : شما باید یاد بگیرید که چگونه state را در کامپوننت های React مدیریت کنید.

۳٫ یادگیری کتابخانه های مرتبط:

  • : Redux یک کتابخانه برای مدیریت state در برنامه های React است.
  • : Next.js یک چارچوب برای ساخت برنامه های وب React است.
  • : Material UI یک کتابخانه رابط کاربری برای React است.

۴٫ تمرین و ممارست:

  • پروژه های عملی: بهترین راه برای یادگیری React انجام پروژه های عملی است.
  • مشارکت در جامعه: شما می توانید با مشارکت در جامعه React از تجارب دیگران استفاده کنید.

۵٫ منابع آموزشی:

برای یادگیری منابع زیادی وجود دارد که میتوانید به صورت رایگان و پولی از آنان استفاده کنیم، نمونه از این آنان کلاس های آفلاین است که سایت های زیادی مانند راست چین آکادمی برگزار کننده آنان است، نمونه دیگر برای یادگیری و آموزش ری اکت استفاده از pdf است.

در ادامه سعی میکنیم بهترین pdf را برای یک کاربری مبتدی بیان کنیم تا به صورت رایگان بتوانند اولین قدم را برای یادگیری محکم بردارند.

کتاب آموزش React

کتاب ها برای کاربرانی طراحی شده که اطلاعاتی در مورد ری اکت ندارند و میخواهند نسبت به یادگیری ری اکت قدمی بردارند به همین دلیل بهتر است از کتاب های الکترونیکی استفاده کنند چرا که رایگان است و قرار نیست برای آن هزینه ای پرداخت شود.

در ادامه سعی میکنیم بهترین کتاب آموزش ری اکت رایگان را در اختیار شما قرار بدهیم تا در صورت لزوم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

این جزوه یا کتابچه الکترونیکی یک جزوه ی کامل و جامع برای یادگیری هستند که می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

  • PDF مجموعه آموزش برنامه نویسی تحلیل داده: اولین کتاب برای این مجموعه است که در سال ۲۰۱۳ منتشر و تاکنون ۳۷۶۷ دانلودی داشته و توسط افشین رفوا نوشته و در اختیار عموم قرار گرفته است.
  • PDF مجموعه کتابرها: کتاب بعدی برای کتابرها است که توسط رمضان عباس نژادورزی، مهرانه احمدی ارائه شده است، این کتاب دارای ۲۹۸ صفحه است که در سال ۱۴۰۲ منتشر شده ئو در اختبار کاربران قرار گرفته است.
  • PDF مجموعه فقط کتاب: سایت بعدی فقط کتاب است، که به صورت رایگان یک PDF در اختیار کاربران مبتدی قرار میدهد، به یاد داشته باشید این کتاب به صورت لاتین است.

در نتیجه

ری اکت یک کتابخانه جاوا اسکریپت هست که برای طراحی رابط کاربری وب سایت ها مناسب است، کاربرانی که قصد دارند به حوزه برنامه نویسی قدم بگذارند، ری اکت بهترین گزیه است.

اما قبل از هرکار بهتر است کاربران ابتدا مسیر یادگیری ری اکت را بداند که با استفاده از کتاب های الکترونیکی این مورد ممکن است؛ که در این مقاله سعی کردیم بهترین PDF را در اختیار شما قرار بدهیم.

سوالات متداول

چگونه PDF را دانلود کنم؟

این کار بسیار ساده است، کافیست روی لینک کرده تا وارد صفحه دانلود شوید.

آیا PDF آموزش ری اکت رایگان است؟

بله، این مورد به صورت رایگان در اختیار تمام کاربران قرار گرفته است.

دلیل استفاده از PDF چیست؟

کتاب الکترونیکی برای کاربران مبتدی که قصد یادگیری ری اکتا را دارند بسیار مناسب است؛ آنان با استفاده از این کتاب میتوانید قدم به مسیر یادگیری ری اکت گذاشته و اطلاعات زیادی در مورد ری اکت و مزیت هایی که دارد کسب کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *