چگونگی مدیریت اکسپلور در اینستاگرام

چگونگی مدیریت اکسپلور در اینستاگرام
  • 1399/8/25
  • زهرا حاجی
  • 0

همان طور که می دانیم، اینستاگرام صفحه ای به نام اکسپلور دارد که در این بخش شما بسیاری از تصاویر و ویدیوها را با توجه به استفاده شما از اینستا به نمایش می گذارد.در حال حاضر بسیاری از اینفلوئنسرها و بلاگرها در حال تلاش برای نمایش محتوای خود در صفحه اکسپلور اینستاگرام هستند، تا مخاطبین آن‌ها افزایش پیدا کند.

اکسپلور از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و در بالای آن گزینه‌های مخصوص IGTV ،Shop و موضوعات مختلف به چشم می‌خورد.

چگونگی مدیریت اکسپلور در اینستاگرام

در سال‌های اخیر اینستاگرام تلاش های زیادی در این راه کرده تا محتوای درون این صفحه مطابق میل و خواسته کاربران باشد. این بخش از قابلیت اینستاگرام طوری طراحی شده که با توجه به نحوه استفاده کاربر از این شبکه اجتماعی، محتوای مناسبی را به آن ها نمایش بگذارد.

اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

در چند وقت اخیر اینستاگرام جزییاتی درباره ی نحوه انتخاب پست ها در صفحه اکسپلور و انتشار آن ها به کاربران توضیحاتی داد و کاربران را بیشتر با آن آشنا کرد. طبق اعلام این شبکه اجتماعی، محتوا پیش از اینکه در سیستم‌های توصیه اکسپلور قرار بگیرند، یک فرآیند دو مرحله‌ای را پشت سر می‌گذارند:

 مرحله اول: کاندیدها تولید می‌شوند.

مرحله دوم: رتبه‌بندی می‌شوند.

برای انجام این فرآیندها، اینستاگرام از یادگیری ماشینی استفاده می کند.

اینستاگرام در هنگام تهیه محتوای صفحه اکسپلور، از حساب‌هایی که از قبل با آن‌ها در ارتباط بوده‌اید یا حساب‌های «Seed» استفاده می‌کند. این حساب‌ها توسط این شبکه اجتماعی مورد تحلیل قرار می‌گیرند و اینستاگرام حساب‌های مشابه با آن‌ها و حساب‌هایی که می‌توانند برای شما جذاب باشند را شناسایی می‌کند.

در آخرین بخش این مرحله، اینستاگرام از حساب‌های Seed و حساب‌های مشابه با آن برای پیدا کردن محتوای پست شده توسط آن‌ها استفاده می‌کند. مرحله تولید کاندید در مثال زیر به نمایش گذاشته شده است:

چگونگی مدیریت اکسپلور در اینستاگرام

نتیجه نهایی این مرحله، دستیابی به ده‌ها هزار محتوای واجد شرایط یا کاندید برای یک کاربر اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی از میان این نمونه‌ها، ۵۰۰ مورد را انتخاب کرده و آن‌ها را وارد مرحله دوم می‌کند.

مرحله نهایی برای انتخاب محتوای مناسب صفحه اکسپلور اینستاگرام شامل زیرساخت سه مرحله‌ای رتبه‌بندی می‌شود که ۵۰۰ محتوا را به ۱۵۰، سپس ۵۰ و در نهایت ۲۵ مورد کاهش می‌دهد تا کاربران به با کیفیت‌ترین و مرتبط‌ترین کاندیدها دسترسی پیدا کنند.

۲۵ کاندید نهایی پست‌هایی هستند که شما در صفحه اول اکسپلور مشاهده می‌کنید. اینستاگرام درباره انتخاب محتوای نهایی اعلام کرده:

«ما اقدامات افراد در برابر هر کدام از فایل‌های رسانه‌ای را پیش‌بینی می‌کنیم که می‌تواند شامل لایک کردن یا ذخیره آن‌ها یا اقدامات منفی مانند «مشاهده کمتر پست‌های مشابه آن» باشد. ما برای پیش‌بینی این موارد از شبکه عصبی چند منظوره چند برچسب (MTML) استفاده می‌کنیم. الگوریتم یادگیری ماشینی پرسپترون چند لایه مشترک به ما اجازه می‌دهد که سیگنال‌های مشترک از اقدامات مختلف را دریافت کنیم.»
اینستاگرام از یک فرمول خاص برای پیش‌بینی اقدامات کاربران در برابر پست‌ها استفاده می‌کند. میزان برتری هر اقدام برای تشخیص مرتبط بودن محتوا، وزن می‌شود. برای مثال اگر وزن ذخیره پست بالاتر از لایک آن باشد، یک پست با میزان ذخیره بالاتر به عنوان مرتبط‌تر در نظر گرفته می‌شود. اینستاگرام درباره نحوه وزن کردن سیگنال‌های کاربر اطلاعاتی منتشر نکرده است.

نتیجه گیری

در انتها به این نتیجه می رسیم که اینستاگرام با توجه به تمام موارد، پست‌هایی که لایک یا ذخیره می‌کنید و همچنین حساب‌هایی که دنبال می‌کنید، در محتوای صفحه اکسپلور اینستاگرام نقش دارند و تغییر در آن‌ها به معنای تغییر در محتوای این صفحه خواهد بود.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *