تایید حذف شارژر از جعبه شیائومی می ۱۱

تایید حذف شارژر از جعبه شیائومی می ۱۱
  • 1399/10/7
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تا چند روز آینده پرچمدار چینی، شیائومی می ۱۱ معرفی خواهد شد؛ اما طبق اعلام رسمی این کمپانی بزرگ طرفداران این گوشی نباید منتظر شارژر درون جعبه این پرچمدار باشند. در چند روز گذشته تصویری از جعبه شیائومی می ۱۱ منتشر شد که از ابعاد مشابه با جعبه آیفون ۱۲ خبر می‌داد. با توجه به ابعاد جعبه مشابه به جعبه آیفون ۱۲ بسیاری حدس به حذف شدن آداپتور زدند تا اینکه خود این کمپانی به طور رسمی اعلام کرد حذف شارژر را برای محافظت از محیط زیست انجام داده است.

تایید حذف شارژر از جعبه شیائومی می 11

این کمپانی ادعا کرده که در حال حاضر بسیاری از خریداران گوشی‌های هوشمند دارای شارژر هستند و به همین دلیل عرضه می ۱۱ همراه با شارژر به محیط زیست آسیب وارد می‌کند. در حالی که بسیاری از مشتریان شاید نظر یکسانی با این شرکت چینی نداشته باشند، شیائومی در این مسیر گام برمی‌دارد تا به گفته خود به محیط زیست کمک کند.

اپل همزمان با معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ از حذف آداپتور و هدفون از جعبه آن‌ها خبر داد که واکنش شرکت‌هایی مانند شیائومی و سامسونگ را در پی داشت. حالا شیائومی می ۱۱ بدون شارژر از راه می‌رسد و سامسونگ هم به احتمال زیاد پرچمدارهای آینده خود را بدون آداپتور وارد بازار می‌کند.

در هفته‌های گذشته گزارش‌های زیادی مبنی بر حذف آداپتور از جعبه گوشی‌های سری گلکسی S21 منتشر شده و سامسونگ هم به تازگی یک پست فیسبوکی که به اپل به علت عدم وجود شارژر در جعبه آیفون ۱۲ کنایه می‌زد را حذف کرده. تمام این موارد نشان می‌دهد که سامسونگ هم می‌خواهد کاربران پرچمدارهای آینده خود را از وجود شارژر در جعبه محروم کند، البته هنوز به صورت رسمی چنین موضوعی تایید نشده است.

خیلی از شرکت ها زمانی که کمپانی اپل یک کار جدید انجام می دهد، بسیار طعنه می زنند اما پس از مدتی خود آن‌ها به اپل ملحق می‌شوند و همان کار را انجام می دهند. در گذشته اپل با معرفی آیفون ۷ تصمیم به حذف جک ۳.۵ میلی‌متر هدفون از گوشی‌های خود گرفت و سازندگان مختلف هم پس از کنایه به اپل، در مدت زمان کوتاهی در این مسیر گام برداشتند.

در حال حاضر مهم ترین خبری که وجود دارد، شیائومی می ۱۱ در تاریخ ۸ دی ماه امسال به صورت رسمی معرفی و رونمایی می‌شود و این کمپانی درباره تصمیم اخیر خود قطعا توضیحات بیشتری خواهد داد. چون بسیاری از طرفداران این شرکت با موضوع حذف آداپتور نارضایتی خود را اعلام کردند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *