۳ نکته مهم برای خرید آنلاین ایمن

۳ نکته مهم برای خرید آنلاین ایمن
  • 1399/11/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سالانه میلیاردها تومان برای خرید آنلاین هزینه می شود. در حالی که اکثر معاملات ناخواسته انجام می شوند، اما امنیت خریدهای موجود قطعی نیست. این نکات در این مطلب می تواند به شما کمک کند یک خرید ایمن را انجام دهید. با توجه به ویروس کرونا، حتی اگر کاملاً ماسک و دستکش داشته باشید، خرید اینترنتی ایمن تر از بیرون رفتن است. اما خوب متاسفانه سایت های کلاهبرداری هم وجود دارد که پول شما را بگیرند اما محصول مورد نظر را ارسال نکنند، اما این موضوع نباید شما را از خرید آنلاین منصرف کند. در ادامه ما به شما ۳ نکته مهم برای خرید آنلاین ایمن را خواهیم گفت.

۱-از وب سایت های آشنا استفاده کنید

از یک سایت معتبر استفاده کنید، نتایج جستجو می تواند شما را به بیراهه ببرد، به ویژه هنگامی که از چند صفحه اول پیوندها عبور می کنید. اگر سایت را بشناسید احتمال اینکه خرید ایمنی داشته باشید بیشتر است. به طور مثال همه ما می دانیم که Amazon.com یکی از معتبرترین سایت فروشگاهی است.

۲- به دنبال قفل باشید

هرگز با استفاده از کارت اعتباری خود از سایتی که رمزگذاری SSL (لایه سوکت های امن) را نصب نکرده است، حداقل چیزی را بصورت آنلاین خریداری نکنید. شما باید بفهمید که آیا سایت SSL دارد؟ زیرا آدرس اینترنتی سایت با HTTPS شروع می شود نه فقط با HTTP.

نمادی از یک قفل ظاهر می شود، به طور معمول در سمت چپ URL در نوار آدرس یا نوار وضعیت پایین قرار دارد؛ بستگی به مرورگر شما دارد. HTTPS اکنون حتی در سایت های غیرفروشگاهی نیز استاندارد است، به اندازه ای این موضوع حائز اهمیت است که Google Chrome هر صفحه بدون S اضافی را به عنوان “ایمن نیست” پرچم گذاری می کند.

۳- اشتراک اطلاعات بیش از حد انجام ندهید

هیچ تجارت الکترونیکی خرید آنلاین برای فروش نیازی به شماره بیمه یا روز تولد شما ندارد. با این حال، اگر کلاهبرداران شماره کارت اعتباری شما را دریافت کنند، می توانند صدمات زیادی وارد کنند. هرچه افراد کلاهبردار بیشتر بدانند، سرقت هویت شما راحت تر است. در صورت امکان، به طور پیش فرض انصراف از حداقل اطلاعات شخصی را تا حد ممکن انجام دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *