برترین لوازم الکترونیکی سال 2010

  • 1389/10/8
  • محمدرضا ارجمندی
  • 3

جهان فناوری با چه سرعتی پیش می رود! سال پیش همین موقع ها، آیپد هنوز در حد یک شایعه پرت و دور افتاده بود، گوشی تلفن همراه موتورولا Droid نماینده اوج تکنولوژی آندروید بود، و استفاده از Groupon  همراه با توضیح دادن خدمات آن برای تقریبا تمام دوستان شما بود، چرا که هنوز با آن آشنایی کافی نداشتند. خوشبختانه ، با هر انقلاب در صنعت آی تی همه چیز بهتر می شود، و سال جاری نیز از این امر مستثناء نیست. از دستگاه های ست تاپ باکس جدید با قابلیت دریافت فیلم و موسیقی از اینترنت گرفت تا لپ تاپ های فوق سبک و تلویزیون های با بک لایت ال ای دی شاهد بهبود و پیشرفت خوبی نسبت به سال 2009 بودیم. پایان سال 2010 بهانه ای شد برای بررسی محصولات الکترونیکی و آی تی قابل توجه این سال که از فروش بالایی برخوردار بوده و در کل سال 2010 را به سال خوبی برای حرفه ایها مبدل کرد. در این مقاله به معرفی این محصولات برتر می پردازیم.

گروه های مورد بررسی عبارتند از:

تلفن همراه

کامپیوتر

سینمای خانگی

ابزارهای کاربردی

دوربین های دیجیتال و فیلمبرداری

تلویزیون های اچ دی

اول از همه: بهترین تلفن های همراه سال 2010

اپل آی فون 4 به قیمت 99/199 دلار (عرضه شده با اپراتور AT&T)

با وجود انتظارات بالای اجتناب ناپذیر و مسائل اولیه مربوط به آنتن دهی که برخی را نا امید کرد، نسل چهارم آی فون هنوز موفق به دریافت این عنوان به دلیل طراحی جدید و جنس بدنه با کیفیت، پردازنده قدرتمند و حتی ضبط ویدئویی اچ دی (720p) بسیاری از کاربران تلفن همراه را تحت تاثیر خود قرار داده و به سرعت به خرید یک دستگاه از این محصول خوش سابقه اپل ترغیب کرد. و ما تنها کسانی نیستیم که تحت تاثیر جذابیت های این گوشی قرار گرفتیم: اپل در موقع اولین فروش رسمی آی فون 4 موفق به دریافت بیش از 600 هزار سفارش در همان روز اول شد، و این در حالی است که تقاضا برای خرید نسل های قبلی آی فون نیز همچنان بالاست و بسیاری از کاربران دوست دارند با توجه به بودجه خود یکی از نسل های این گوشی را تهیه و از ارمغان اپل بهره بگیرند.

برای مطالعه بررسی کامل اپل آی فون 4 به اینجا مراجعه کنید.

*****

اچ تی سی EVO 4G با قیمت 99/199 دلار(قرارداد دو ساله با اپراتور Sprint)

شبکه نسل چهارم تلفن (4G  )در اوایل سال 2010 معرفی شد و تازه در اوایل راه خود بود که شرکت اچ تی سی به عنوان پیشگام وارد این عرصه شد و در تابستان امسال نخستین تلفن همراه مجهز به فناوری4G    را در ایالات متحده عرضه کرد: EVO 4G. سرعت بالای نسل بعدی ارتباطات، قابلیت hotspot  همراه و حتی خروجی HDMI آن را از  آی فون متمایز کرده و به عنوان یک رقیب و  مدعی واقعی عرض اندام کرد، حتی پس از آن که سامسونگ نیز سعی داشت با ارائه گوشی Epic 4G از قافله عقب نمانده و رقیبی برای EVO به بازار بفرستد نیز این گوشی همچنان در کانون توجهات بود.

برای مطالعه بررسی کامل اچ تی سی EVO 4G  به اینجا مراجعه کنید.

*****

سامسونگ Fascinate به قیمت 99/199 دلار ( با قرارداد دو ساله با اپراتور Verizon)

اپراتور ورایزون به یکباره گوشی های آندروید ضعیف و کم مشتری ارائه شده با سیم کارت های خود را با مجموعه ای از گوشی های قدرتمند و با امکانات بیشتر آندروید دار در بهار و تابستان امسال جایگزین نمود، اما مسلما سامسونگ Fascinate زمانی که در ماه سپتامبر وارد گود شد درست همانند نامش همه مشتریان را افسون کرده و مجذوب خود کرد. قلب این گوشی از پردازنده Hummingbird  قدرتمندی نیرو می گرفت، صفحه نمایشOLED    بسیار با کیفیت و دوربین 5 مگاپیکسل با ضبط ویدئویی اچ دی(720p) و بسیاری نکات قوت دیگر همه و همه آن را به یکی از مهمترین اسمارت فون های مجهز به آندروید امسال مبدل کرده اند.

برای مطالعه بررسی کامل سامسونگ Fascinate  به اینجا مراجعه کنید.

****

بهترین کامپیوترهای سال 2010

اپل مک بوک ایر 11.6 اینچ به قیمت بالای 99/999 دلار

با توجه به اینکه اپل بارها مدعی شده بود که هرگز قصد ورود به بازار نت بوک ها را ندارد، با معرفی این محصول در پاییز نشان داد قصد رها کردن این بخش مهم از بازار محصولات الکترونیکی را ندارد. اما با توجه به این که هرگز نت بوکی را ندیده ایم که بتواند از عهده اجرای بازی ها بربیاید در مورد مک بوک ایر 11.6 اینچ ، نیز انتظار زیادی نداریم. طراحی فوق العاده اپل در  عرصه سنتی رایانه های فوق العاده قابل حمل تعریف جدیدی از ویژگی ها در بدنه ای نازک و کم ضخامت ارائه داد و امکانات عملی مانند بهره گیری از گرافیک انویدیا و تاچ پد لمسی لوکس و بزرگ، مک بوک ایر را اولین نت بوکی کرده که با خیال راحت می توانید آن را در مسافرت ها همراه خود ببرید و خیالتان از بابت رفع تمام نیازمندی ها راحت باشد.

برای مطالعه بررسی کامل اپل مکبوک ایر 11.6 اینچ به اینجا مراجعه کنید.

****

اچ پی، EliteBook 2540p، از 1099 دلار

برای کسانی که عشق به سفر دارند اما نیاز به نوت بوکی برای انجام کارهایی بیش از یافتن نزدیکترین استارباکس روی نقشه یا گشت و گذار در پروفایل فیس بوک و به عبارت دیگر رایانه همراه قوی تری می خواهند، شرکت اچ پی EliteBook 2540p ارائه کرده که ضمن کار با آن در می یابید که کارهای تکراری روزمره در واقع می تواند سرگرم کننده هم باشد… به شرطی که یکی از این نوت بوک ها را خریداری کنید! بدنه فوق العاده محکم و منیزیمی و صفحه کلید ضد ضربه هر دو وعده ساعات طولانی کار مداوم تا زمانی که حس معتاد شده به کار با رایانه اقناع شود را می دهند، و پردازنده Core i7 این نوت بوک ضمن فراهم آوردن فضای پردازشی توانمند برای کار با اطلاعات پردازشی مختلف، هنوز عمر باتری مناسب و معقولی را با توجه به فناوری استراتژیک underclocking  در اختیار کاربر می گذارد و خلاصه پردازنده کم مصرف اما قدرتمندی هست.

برای مطالعه بررسی کامل اچ پی، EliteBook 2540p به اینجا مراجعه کنید.

*

*

*

رایانه دسکتاپی Maingear Shift از 2239 دلار

چگونه است که اورکلاکرها می آموزند برای خنک کردن پردازنده از نیتروژن مایع استفاده کنند اما قبل از آن تلاشی برای به حرکت درآورده هوا به سادگی بهره گیری از قانون جریان طبیعی هوای گرم در بالا و هوای سرد در پایین نمی کنند؟ آری به همین سادگی می توان گرما را انتقال داد، و این کاری است که شرکت Maingear در مدل سفارشی رایانه دسکتاپی Shift از هوای گرم تولید شده استفاده کرده، و در مواجهه با کیس این رایانه هر دو فاکتور طراحی غیر معمول و عملکرد  قدرتمند شما را مجذوب خود خواهد نمود.

برای مطالعه بررسی کامل Maingear Shift  به اینجا مراجعه کنید.

*

*

*

بهترین محصولات سینمای خانگی سال 2010

تلویزیون اپل، 99  دلار

پس از آنکه تلویزیون گوگل با شکست رو به رو شد و پس از مدتها انتظار جعبه Boxee به نحوی بدون ویژگی های اساسی مانند Netflix روانه بازار شدند، «اپل تی وی» ممکن است نویدبخش ترین جعبه تلویزیون اینترنتی امسال لقب بگیرد. مطمئنا ، این دستگاه فاقد خروجی های آنالوگ و تنها خروجی 720p است، اما راه اندازی آن در عوض فوق تصور ما آسان شده است ، رابط Netflix  به بهترین حالتی که تا کنون تجربه کرده ایم درآمده، و این محصول هم مثل سایر محصولات اپل جذابیت اپل را به ارث برده است.

برای مطالعه بررسی کامل اپل تی وی  به اینجا مراجعه کنید.

*

*

سونی BDP-N460؛ 99/399 دلار

از تخفیف ویژه چشم پوشی کنید، چرا که قبلا ما N460 را تا قیمت ارزان 145 دلار در برخی خرده فروشی ها دیده بودیم. اما به امکانات زبانی هم توجه کنید: سونی BDP – N460 مقرون به صرفه است و نه ارزان قیمت. تفاوت این دو واژه خود را در کیفیت برتر ساخت ، رابط یوتیوب و تصویر واضح نشان می دهد، و به نظر می رسد همه این موارد در این محصول و با این قیمت از آنچه انتظارش را دارید بهتر است.

*

*

*

همچنین در همین زمینه می توانید بررسی کامل بلندگوی Boston Acoustics Tvee  مدل 20 به قیمت  299.99 دلار را  در اینجا بخوانید. مزایای زیبایی و طراحی باریک یک تلویزیون اچ دی باریک با ضخامت یک اینچ وقتی که آن را به دو بلندگوی ایستاده با اندازه بزرگ و سیم کشی درهم و برهم کردن برای دریافت صدای فراگیر متصل می کنید به سرعت رنگ می بازد. محصول بوستون یعنیTvee مدل 20 قادر به همتراز شدن با یک سیستم بسیار بزرگتر بدون هیچ زحمتی در نصب یا اندازه است.

*

*

*

*

*

بهترین ابزارهای کاربردی سال 2010

پخش کننده چند رسانه ای سان دیسک  Fuze+؛ از 99/79 دلار

در حالی که اپل آیپاد نانو را در سال جاری با حذف توانایی آن در پخش ویدئویی فلج کرد، محصول رقابتی شرکت سان دیسک با نام Fuze+ از مزایای صفحه نمایش بزرگتر ، فضای ذخیره سازی بیشتر ، و حتی امکان  اضافه کردن ذخیره سازی بیشتر با اسنفاده از کارت های حافظه میکرو اس دی ، نسبت به آیپاد نانو برخوردار بود. ما طرفداران بزرگ رابط کاربری لمسی نیستیم، اما برای هر کسی که نیاز به یک دستگاه جیبی برای پخش موسیقی و ویدئو در هنگام حرکت این محصول با این مزیت ها ارزش دارد به تنهایی در صدر فهرست قرار بگیرد.

*

*

*

*

بد نیست بررسی کامل اپل آیپد 499  دلاری را بخوانید؛ اعتراف می کنیم که ابتدا به این محصول بدبین بودیم: “چه کسی واقعا به یک آی پاد تاچ که سایزش بزرگتر شده نیاز دارد؟” اما باید پذیرفت انتشار بیست و پنج هزار برنامه کاربردی و فروش بیش از دو میلیونی این دستگاه، نشانگر انتخاب درست اپل بوده است. برای گشت و گذار وب روی کاناپه، یا پشت میز با یک فنجان قهوه در دست ، یا فقط دراز کشیدن به پشت و خواندن یک ای بوک قبل از خواب، واقعا پلت فرمی بهتر از آیپد وجود ندارد.

*

*

*

*

*

ابزار دیگر هدفون HFI-2400 محصول Ultrasone به قیمت 299 دلار است که می توانید در اینجا بررسی کامل آن را مطالعه    کنید. شرکت Ultrasone ممکن است به جز ساکنان آمریکا برای دیگر مردم به اندازه نامهایی همچون Sennheiser, Klipsch  یا حتی  Grado مشهور نباشد، اما اگر شرکت سعی کند مدل هایی مثل این تولید کند این قاعده به زودی تغییر می کند. سبک اما محکم، HFI – 2400  را با باس  واضح و دقیق ، رو گوشی نرم و صدای فوق العاده واقع گرایانه و بلندش می شناسیم.

*

*

*

*

*

*

بهترین دوربین های دیجیتال و فیلمبرداری سال 2010

سونی آلفا SLT-A55V؛ 99/749 دلار (فقط بدنه؛ بدون لنز)

تکنولوژی آینه شفاف سونی ، یا TMT ، به راحتی می توانست به یکی دیگر از شگردهای بی ارزش جذب مشتری بدل شود، اما نتایج این تکنولوژی واقعی و ملموس است. آلفا SLT – A55V دارای عکسبرداری منیزیمی با سرعت 10 فریم بر ثانیه و سایز به طور قابل ملاحظه ای کوچکتر به لطف فناوری TMT  است، به علاوه قدرت پردازشی مانند دوربین ویدئوی فول اچ دی (1080p) جئو تگینگ به کمک جی پی اس و عکاسی پانوراما از دیگر امکانات این دوربین است. فقط کمی پول برای لنز دوربین باقی بگذارید چرا که شما به آن نیاز دارید.

*

*

*

محصول دیگر در این دسته دوربین کانن PowerShot S95 به قیمت 99/399 دلار است که بررسی کامل آن را در اینجا بخوانید. فکر می کنید چگونه می توان کنترل های دستی مفید یک دوربین حرفه ای DSLR را در یک دوربین ساده «روشن کن و عکس بیانداز» بدون کار با لایه ها و لایه هایی نرم افزارهایی مثل فتوشاپ بدست آورد؟ S95 کانن از شیوه منحصر به فرد کلیک  روی حلقه در اطراف استوانه لنز استفاده می کند که کاربر می تواند هر تعداد از تنظیمات کنترلی مورد نیاز  را بلادرنگ سفارشی کند. همچنین پیشرو در کلاس دوربین های با عملکرد فوق العاده ای در نور کم است که باعث گرفتن عکس از خواب شب هنگام جغد نیز می شود!

*

*

*

*

محصول دیگری از سونی دوربین آلفا NEX-5 با قیمت 99/699 دلار (همراه با لنز) که ببرسی کامل آن را ابتدا در اینجا بخوانید. آیا در حال جستجو برای یک دوربین با کیفیت و لنزهای قابل تعویض DSLR  هستید، اما قابلیت حمل و سهولت استفاده از آن را می خواهید در حد دوربین های ساده متدوال باشد؟ این بازار نوظهور به سرعت گسترش یافته، و سونی ادعا می کنند محصول عالی NEX 5 نیاز شما را در این مسئله برآورده می کند. این گروه هنوز محصولات زیادی ندارد، اما هنوز هم در این محصول می توانید عکس هایی بگیرید که از تعجب دهانتان باز بماند و دارای ویژگی هایی مانند ال سی دی بزرگ، با رزولوشن بالا که بر روی محور لولا  شده و قابل چرخش است و خلاصه امکاناتی دارد که هیچ یک از دوربین های دیجیتال معمولی از آن برخوردار نیستند.

*

*

*

*

بهترین تلویزیون های اچ دی سال 2010

سونی  مدل KLD-55NX810   55 اینچ، تلویزیون سه بعدی ال ای دی با قیمت 2899 دلار

این تلویزیونی طوری ساخته شده که حتی بی تفاوت ترین افراد با  دیدن تصویر آن متوقف شده و به تماشای ان بایستند. پردازش ویدیو بالاتر از درجه یک به شما اطمینان می دهد که قرار است تصاویر زیبایی ببینید، از فیلم پادشاه تپه گرفته تا Netflix  تا نسخه  بلو ری آواتار. اگر چه از روشنایی لبه ای ال ای دی به جای نور پس زمینه تمام آرایه استفاده می کند، NEX810 هنوز هم دهد روشنایی فوق العاده، دقت و صحت رنگ و زاویه مشاهده فوق العاده عریض ارائه می ، و قابلیت سه بعدی هم که دیگر محتاج به گقتن نیست. خامه روی کیک جدید سونی “طراحی یکپارچه” است که باعث می شود صفحه نمایش و قاب شبیه یک صفحه تخت آبسیدین زمانی که تلویزیون را خاموش می کنیم به نظر برسد.

*

*

*

*

بررسی کامل توشیبا 55UX600U 55 اینچی به قیمت 99/2399 دلار را در اینجا بخوانید.خوب ، اگر چه توشیبا هرگز “تلویزیون همراه قدرتمند” نساخته اما در نمایشگاه CES امسال  محصولی جدید را معرفی کرد. UX600U هنوز تلویزیون خوبی است. علاوه بر نور پس زمینه ال ای دی، نرخ تجدید 120هرتزی و طراحی دست کم گرفته شده پانل جلویی توشیبابه نام lagoon ، شامل فناوریNet TV توشیبا ست که دسترسی به یوتیوب ، فیس بوک ، توییتر ، فلیکر ، و حتی Vudu برای جریان ویدئوی اینترنتی فول اچ دی را ارائه می دهد. (بدون Netflix ، پوزش می طلبیم). قیمت ، اگر بتوانیم چنین بگوییم، بسیار منطقی است.

*

*

*

*

*

بررسی کامل شارپ LC-46LE820UN  با قیمت 5299 دلار را در اینجا بخوانید. وقتی شارپ در نمایشگاه CES 2010 با نمایشگر جدید Quattron با تکنولوژی چهار پیکسلی به جای 3D  ظاهر شد، ما تعجب کردیم و از خود پرسیدیم آیا اشتباهی رخ داده و بعد سوم به نفع رنگی های واضح تر کنار گذاشته شده. کمتر از یک سال، مدل های سه بعدی Quattron منتشر شده اند، و در حال حاضر شما می توانید با یک دستگاه بهترین های هر دو عرصه را داشته باشید. برچسب قیمت آن اشک چشمتان را در نیاورد، بیشتر فروشندگان در حال حاضر تلویزیون جدید با تخفیف قابل توجهی ارائه خواهند نمود، و با این تلویزیون دفعه بعدی که تصویری یک مزرعه  گل آفتابگردان را تماشا کردید و گل ها به معنای واقعی کلمه از تلویزیون بیرون امده و واقعی بود حس می کنید مزیت یک تلویزیون اچ دی چهار پیکسلی چیست!

*

*

*

*

منبع: Yahoo!News

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. با سلام خدمت دوستان عزیز
    vpn پرسرعت ماهیانه فقط 3000 هزار تومان
    جهت درخواست اکانت به آدرس ذیل ایمیل بزنید

    info@takstart.ir

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *