بلاگفا و پرشین‌ بلاگ كداميك بهتر‌اند؟!

  • 1390/1/3
  • امين بخشگر
  • 80
مقایسه دو سرویس دهنده بلاگفا و پرشین بلاگ

این روزها افرادی که میخواهند شروع به وبلاگ نویسی کنند بین دوراهی گیر افتاده اند که کدام سرویس دهنده را برگزینند بلاگفا یا پرشین بلاگ . واقعا کدام یک بهتر است . در این مقاله ما امکانات هر دو سرویس را مقایسه کرده ایم تا این دغدغه که کدام یک بهتر است روشن شود .

سرعت لود :

ابتدا آدرس هر دو سرویس را وارد میکنیم . اولین چیزی که بلاگفا را وادار به گرفتن 1 امتیاز نسبت به پرشین بلاگ میکند سرعت لود آن میباشد . برای خیل عظیم وبلاگ نویسان به خصوص ایرانی های عزیز که سرعت اینترنتشان داد میزند سرعت لود بالا یک امتیاز خوب محسوب میشود .

مدیریت چندین بلاگ :

پس از وارد شدن به حساب کاربری در اینجا پرشین بلاگ اولین امتیاز خود را میگیرد . چرا ؟ برای اینکه اگر شخصی صاحب چند بلاگ در بلاگفا باشد بایستی چندین یوزر و پس داشته باشد اما برای پرشین بلاگ با داشتن یک یوزر و پس میتوانید صاحب چندین بلاگ باشید که اینکار باعث سادگی در سویچ کردن در بین وبلاگ ها میباشد .

تا به اینجا 1=1

ارسال مطلب :

میرویم به سراغ ارسال مطالب در بلاگ ها : در این قسمت باز هم پرشین بلاگ صاحب امتیاز میشود . به خاطر اینکه امکان درج هر نوع فایل فلش ,  ویدئو و از همه مهمتر درج تصاویر از سیستم شخصی خود را راحت میکند اگر در بلاگفا بخواهید تصویری را درج کنید ابتدا باید تصویر را در یکی از سایتهای آپلود رایگان بارگذاری نمایید و بعد از گرفتن آدرس آن را در بلاگفا درج نمایید که این وقت زیادی را سلب میکند اما در پرشین بلاگ اوضاع فرق میکند به راحتی میتوانید با گزینه درج تصویر , تصویر خود را همانجا آپلود کنید درست است در حال حاضر حجم کمی را میشود آپلود کرد اما باز هم خوب است و جای تشکر دارد .

مدیریت مطالب :

در قسمت مدیریت مطالب : چنان چیزی وجود ندارد که بشود گفت دیگری از او بهتر و مستحق گرفتن امتیاز بشود به جز یک مورد که آن هم  امکان پیش نمایش مطالب در پرشین بلاگ میباشد که با زدن یک فلش کوچک میتوانید متون داخل پست را در همان صفحه مشاهده کنید که البته میگویم چنان چیزی نیست که بشود امتیاز را از آن پرشین بلاگ کرد آخه با دیدن عنوان مطلب هم میشود فهمید پست شما در رابطه با چه چیزی است . پس در اینجا کسی امتیاز نمیگیرد

مدیریت نظرات :

در قسمت نظرات وبلاگ فکر میکنم پرشین بلاگ صاحب امتیاز شود به خاطر اینکه در بلاگفا فقط قادرید آخرین نظرات را ببینید که چیزی حدود 30 نظر آخر میشود و برای دیدن نظرات قدیمی ابتدا باید به قسمت مدیریت مطالب قبلی بروید و از آنجا نظرات هر پست را به صورت جداگانه مشاهده کنید . در قسمت نظرات پرشین بلاگ درست است آن هم آخرین نظرات را نمایش میدهد اما امکانی که امتیاز را به پرشین بلاگ میدهد لینک دیگر صفحات نظرات است که به راحتی میتوانید از پایین همان صفحه به دیگر نظرات دسترسی راحت تری داشته باشید .

تا به اینجا 3=1 به نفع پرشین بلاگ

ایجاد و مدیریت صفحات :

در قسمت ایجاد صفحات جداگانه و مدیریت آنها فکر میکنید امتیاز از آن چه کسی شود . در این قسمت میشود صفحات جداگانه ایجاد و سپس آنها را مدیریت کرد اما امتیاز میرسد به بلاگفا به خاطر اینکه شما در پرشین بلاگ فقط قادرید یک صفحه جدید در قالب وب ایجاد نمایید و اگر کسی بخواهد یک صفحه جدید بدون قالب و خالی از هرگونه کد ایجاد کند مسلما نمیتواند اما در بلاگفا میشود . به راحتی میتوانید یک صفحه با قالب جدید و یا بدون هیچ گونه قالب ایجاد کنید .

انتخاب قالب :

نوبت میرسد به انتخاب قالب جدید که اینجا امتیاز به هیچ کدام نمیرسد به خاطر اینکه نمیشود گفت قالبهای بلاگفا تنوع بیشتری نسبت به پرشین بلاگ دارد و یا برعکس . امکاناتی که امروزه صفحات آنلاین در اختیار شما میگذارند فراتر از انتظار است شما به راحتی میتوانید قالب پرشین بلاگ را به بلاگفا و بلعکس تغییر دهید در اینجا به هیچ کدام از سرویس دهنده ها امتیازی تعلق نمیگیرد مگر اینکه یکی از آنها دست به کار شوند و ابتکار جدیدی به خرج دهند .

سفارشی کردن قالب :

پس از آن یک امتیاز بایستی به پرشین بلاگ داد آنهم به خاطر سفارشی کردن قالب وبلاگ پرشین بلاگ این امکان را به کاربر میدهد که بدون داشتن دانشی بر کد نویسی میتوانید قالب خود را ویرایش کنید که البته این هم کم و کاستی دارد و فقط منتهی میشود به قالبهای خود پرشین بلاگ که منتشر کرده اما باز هم قابل تحسین است و امتیاز را از آن خود میکند .

4=2 به نفع پرشین بلاگ

پیوندهای وب :

در قسمت پیوند ها میشود دوستان خود را لینک کنید که بلاگفا هم لینک روزانه دارد و هم کلی که فکر نکنم پیوند های روزانه چنان جالب باشد که امتیازی از آن خود کند در اینجا هم امتیاز به هیچ کدام تعلق نمیگیرد .

مدیریت نویسندگان :

در قسمت مدیریت نویسندگان بلاگفا پیشتاز است آن هم به خاطر امکانات بیشتری که به نویسنده اصلی بلاگ میدهد میتوانید آنها را مشاهده و تصمیم گیری کنید زیرا توضیحات آنها خیلی به طول می انجامد پس در اینجا امتیاز از آن بلاگفا میشود .

باز هم 4=3 به نفع پرشین بلاگ

دو امکان جدید از بلاگفا :

بلاگفا 2 امکان جدید افزوده که یکی وبلاگ دوستان و دیگری مطالب دوستان : شما میتوانید وبلاگ دوستان خود را ثبت کنید تا مطالب جدید آنها را همانجا مشاهده کنید که البته rss نیز چنین امکانی به همه میدهد و این امکانات بلاگفا چندان رضایت بخش نیست که بشود امتیاز به آنها داد .

تنظیمات بلاگ :

قسمت بعدی تنظیمات وبلاگ میباشد . در این قسمت پرشین بلاگ از بلاگفا برتری دارد به خاطر داشتن 2 امکان . یکی قابلیت تغییر آدرس وبلاگ که در بلاگفا چنین چیزی امکان ندارد یعنی شما پس از ایجاد وبلاگ نمیتوانید آدرس آن را تغییر دهید و برای داشتن آدرس جدید بایستی وبلاگ جدید ایجاد کنید که خود باعث گرفتن وقت زیادی میشود اما در پرشین بلاگ به راحتی و چندین مرتبه میشود آدرس وبلاگ را در صورت وجود تغییر دهید و امکان بعدی قابلیت اجزای قابل نمایش در پرشین بلاگ میباشد که شما به راحتی میتوانید ستون کناری وبلاگ را تغییر دهید ولی در بلاگفا بایستی در قسمت کد نویسی چنین امکانی را فراهم آورد که آنهم مستلزم داشتن دانش کد نویسی میباشد . در اینجا امتیاز را پرشین بلاگ میگیرد .

ویرایش کد قالب :

در قسمت ویرایش کد قالب امتیاز به چه کسی میرسد . در این قسمت بلاگفا ویرایش کد و آرشیو و صفحات جداگانه را فراهم آورده که پرشین بلاگ نیز همین کار را کرده فقط با کمی تفاوت که به صورت یک جا فراهم آورده و این مستلزم گرفتن امتیاز برای هیچ یک نیست . اما چیزی که امتیاز را به پرشین بلاگ میدهد قابلیت پیش نمایش میباشد که این امکان را میدهد که قبل از ثبت کامل کدها پیش نمایش آنرا دید و مشکلات احتمالی را رفع نمود این یک امکان بسیار جالب میباشد که کار وبلاگ نویسان را آسان کرده است . پس در اینجا هم امتیاز میرسد به پرشین بلاگ .

تا به اینجا پرشین بلاگ 2 برابر بلاگفا امکانات مفید دارد 6=3 به نفع پرشین بلاگ !!!

کلمات کلیدی :

امکان بعدی مدیریت کلمات کلیدی است . در هنگام ارسال مطلب میشود کلمات کلیدی به پستمون بدیم تا در موتورهای جستوجوگر بهتر پیدا بشن و این یعنی کاربر بیشتر . این امکان فقط از عهده پرشین بلاگ برمی آید و بلاگفا چنین امکانی ندارد پس امتیاز این قسمت تعلق میگیرد به پرشین بلاگ تا کارآمدی خود را پیشتر به بلاگفا ثابت کند .

آمار وب :

و یک امکان دیگر آنهم وجود آمار گیر پرشین استت در پرشین بلاگ که کاربر بدون آنکه کدی را وارد بلاگ کند میتواند از آمار دقیق وبلاگ خود اطلاع داشته باشد اما در بلاگفا ابتدا باید در یکی از آمارگیرهای رایگان ثبت نام و پس از گذراندن مراحل مختلف کد را دریافت و در قسمت ویرایش کد قرار داد . که این هم زمانی را از ما میگیرد ولی در پرشین بلاگ نیازی به ثبت نام جداگانه وجود ندارد .

خیل خوب شد 8 بر 3 به نفع پرشین بلاگ تا بهتر بودن خود را نسبت به بلاگفا به رخ بکشد .

اگر فکر میکنید این آمار دقیق نمیباشند میتوانید خودتان امتحان کنید .

اگر امکانی را فراموش کرده ایم که نام ببریم و یا فکر میکنید امتیاز دادن ها درست نمیباشند میتوانید ما را راهنمایی کنید . در قسمت نظرات همین پست منتظر نقدهای زیبای شما عزیزان هستیم .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 80 دیدگاه
  1. من از بلاگفا راضی بودم تا اینکه هک شدم وهر چی باهاشون تماس گرفتم مشکلی را از من حل نکردند و به همین دلیل کمی دلسرد شدم ازش.حالا شما میتونید راهنماییم کنید چه کار کنم تا وبلاگمو پس بگیرم؟ ممنون میشم واقعا.

    1. اتفاقا منم توی پرشین بلاگ هک شدم و دلسرد شدم اگه راه حلی پیدا کردی به ما هم بگو به احتمال زیاد باید بی خیال بلاگت شی

  2. بله.من خودم هم در بلاگفا و هم در پرشین بلاگ وبلاگ دارم و امکاناتپرشین بلاگ بیشتر و بهتر از بلاگفاست.

  3. به نظر من و همه دوستانم بلاگ فا از همیه خوب تره هر کی مخالفه به وبسایت من بیاد وبگه تا جوابش را بدم

  4. شرکت بست هوم پیشرو در توسعه ساخت مستغلات در منطقه آنالیا از سال ۲۰۰۴ میباشد.شروع کار شرکت بصورت آژانس املاک بود که در سال ۲۰۰۸ هدف شرکت بر ساخت و فروش املاک آماده تحویل در بهترین مناطق آنالیا قرار گرفت. رزومه شرکت ات به امروز شامل ۱۵ پروژه به متراژ ۲۹۰۰۰ متر مربع میباشد.

  5. پرشین بلاگ محدویدت ارسال مطلب داره (در روز ۱۶ مطلب )
    و مهمترین نکته
    رانک بلاگفا در گوگل محبوبتره

  6. سلام
    بفرمایید چرا از دیشب تا حالا پرشین بلاگ در دسترس نمی باشد؟چرا قبل از کار های تعمیراتی و بروز رسانی اطلاع رسانی نمی شود؟یا هفته قبل از جمعه از دسترس خارج و اعلام شد که تا اوایل ساعات شنبه بر می گردد ولی تا صبح دوشنبه طول کشید؟چه کسی پاسخ گو می باشد؟

  7. سلام
    شما چگونه و در کجاسایتتان را ساختید
    و بابت سایت جقدر پرداخت یا هزینه میکنید
    ایا داشتن سایت که رایگان نیست برایتان سود دارد؟
    لطفا جوابتان را به ایمیلم بفرستید
    ممنون

  8. سلام
    نه قم خوبه نه کاشون
    من در هردو مورد وبلاگ دارم – بلاگفا یک ماهی که نمی دونم توی کدام اقیانوس پرت شده پرشین هرهفته بعضی از عکس ها را نشان نمیده در صورتی که این عکس ها هیچ مشکلی ندارند-برای پشتیبان هم مشکل درست کرده برای آپلود عکسها هم باید همان راه بلاگفا را برویم(البته مدتیه)-راحت اگر کسی کمی اطلاعات داشته باشه می تونه اونو هک کنه – وامروز هم که از سرویس خارج شده

  9. سلام و خسته نباشید خدمت تیم پرکار گویا آی تی . سایت خیلی خوبی دارید و مطالب خیلی مفیدی. من هم در بلاگفا و هم توی پرشین بلاگ وبلاگ دارم . پرشین بلاگ امکانات جزیی زیاد داره و این امکانات کاملش میکنه.اما بلاگفا میز کار ساده و مدرنی داره و نویسنده سریع بهش مسلط میشه اما اگر توی پرشین بلاگ باشه تقریبا باید یک ماه باهاش کار کنه تا تقریبا بهش مسلط بشه و میشه گفت اکثریت سادگی و مدرن بودن رو میپسندن و بلاگفا رو انتخاب میکنن . و یه چیز دیگه اینکه بلاگفا محیط امن تری داره و هکر ها نمیتونن براحتی واردش بشن . و افراد متخصص بیشتر داره . اما اگه یادتون باشه پرشین بلاگ در سال هشتاد و هشت دامنه ی دات کامش رو از دست داد ولی بلاگفا با همفکری با کارکنانش دامنه ی دات کامشو از دست هکر ها نجات داد.بنظر من این مقایسه زیاد منصفانه نبود. به هرحال ممنون

  10. سلام
    ببخشید قبلا عکس ها راحت وسریع آپلود می شد ولی حالا نه وبیشتر مواقع عکسهای داخل وبلاگ هم نشان داده نمی شه –

  11. هرکی یه چی میگه.آدم نمیدونه چیکار کنه.الان من میخوام وبلاگ درست کنم. با کدوم درست کنم؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *