چگونه می توانید Evernote 4.0 را در Ubuntu به کمک Wine نصب کنید .

  • 1390/1/12
  • مهرداد ارجمندی
  • 4

Evernote یک برنامه ی کاربردی محشر برای نوشتن متن و داشتن آنها در هر جایی که بخواهید ( متاسفانه به  جز لینوکس ) است. در اینجا خواهید دید که چگونه می توانید با استفاده از Wine در اوبونتو کلاینت ویندوز را در اختیار داشته باشید .

برای اینکه بتوانیم Evernote را در اوبونتو نصب کنیم قبل از آن باید کارهایی را انجام دهید و ملزومات این کار را فراهم کنیم :

آخرین نسخه ی نصب کننده Evernote برای Windows و Wine 1.3 یا نسخه ی جدید تر!  را فراهم کنید  .

 

نصب Evernote

Wine یک نرم افزار منبع باز برای اجرای برنامه های ویندوز بر روی دیگر سیستم عامل ها می باشد  که این بدین معنی است که شما به کمک آن می توانید در حالی که بر روی کامپیوتر شخصی خود ابونتو دارید از برنامه های مفید ویندوز نیز بهره مند شوید .

برای اجرای Evernote بر روی سیستم خود به آخرین نسخه های منتشر شده ی Wine نیاز داریم . برای این کار می توانید از دستور زیر استفاده کنید ، توجه داشته باشید که برای اجرای هر فرمان باید  “Enter” را بزنید .

 

 

sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa

 

sudo apt-get update

 

sudo apt-get install wine1.3

 

 

Ubuntu در جای Wine تحت “Application” > “Wine”. قرار می گیرد .

و به این ترتیب با استفاده از ساختار Wine موفق به نصب Evernote 4.0 بر روی سیستم خود شدیم تا تنظیمات ویندوز 7 را شبیه سازی کنیم .

 

 

هنگامی که می خواهید Evernote را نصب کنید کنسول به مانند دوست صمیمی شما می باشد و به شما کمک بسیاری می کند .به طور مثال هر خطایی که در هنگام فرایند نصب رخ می دهد را از سر راه برمی دارد که به این ترتیب شما می توانید در هنگامی که با مشکل مواجه می شوید از آن استفاده کنید . دستورات زیر را در کنسول خود اجرا کنید تا Evernote نصب شود .

wine [fullpath to Evernote setup .exe file]

بر روی Install کلیک کنید تا به فرایند نصب منتقل شوید .

 

اگر شما حسابی در Evernote  نداشته باشید ، Evernote  از شما درخواست می کند تا برای خود یک حساب درست کنید . ما در مرحله ی آخر فرایند نصب هستیم و به نظر می رسد خوشبختانه با خطایی روبه رو نشدیم .

بر روی” اتمام” کلیک کنید و به این ترتیب شما Evernote را بر روی Ubuntu box خودتان نصب کرده و اجرا خواهید کرد .

 

اولین متن شما

 

برای شروع بذارید یک متن درست کنیم . بر روی منوی “New Note” در “File Menu”. کلیک کنید .

 

Evernote به شما یک ویرایشگر سفید و خالی می دهد تا درون آن متن خود را قرار دهید .

ویرایش گر Evernote به شما اجازه می دهد تا در هر متنی که خواستید عکس ها و نوشته های خود را قرار دهید .

 

با اگر خواستید با استفاده از آن متن خودتان را بنویسید .

 

 

 

همچنین فکر خوبی است که شما برچسبهای خود را هم به متن خود اضافه کنید . بر روی “Arrow icon” کوچک کلیک کنید تا منوی تگگ را باز کنید و سپس شما می توانید با کلیک بر روی Tag Icon بر روی نوشته های خود برچسب و تگگ بزنید .

تگگ ها و برچسب ها برای مدیریت نوشته های ما در گروهایی از نوشته ها به ما کمک می کند تا وظایف خودمان را اولویت بندی کنیم و این خودش خیلی مفید است . برای مثال ما در اینجا یک نوشته تحت  To-Dos داریم که باید قبل از هر نوشته ی دیگری اول به آن نگاه کنیم .

 

 

Evernote از ویژگی چند سطحی  برای برچسب های شما پشتیبانی می کند که ابزاری است که به ما کمک می کند تا تگگی را در زیر تگگ دیگر قرار دهیم ( یک ویژگی جالب که در کمتر جایی می توانید آن را پیدا کنید ) . این ویژگی می توانن مفید باشد چرا که ما همیشه سعی داریم که از حداکثر سطح تگگی که داریم بتوانیم استفاده کنیم. و چیزی بیشتر از این  سطحی که در اختیار شما قرار می گرد دیگر ممکن نیست چرا که در این صورت متن شما خیلی به سختی قابل خواندن و توجه به تمام تگگ ها در یک نگاه کار مشکلی می شود .

 

همچنین می توانید متن ها و نوشته های خود را برای دیگر دوستانتان هم میل کنید تا وقتی که ایده های خود را یادداشت کردید آن را با دوستانتان در میان بگذارید .

 

 

مهم تر از همه می توانیم از نوشته های خود به صورت آنلاین با کلیک کردن بر روی دکمه ی Sync دخیره کنیم و از آنها پشتیبانی کنیم و به این ترتیب ما می توانیم از هر جای دنیا که بخواهیم به صورت مجازی به نوشته های خود دسترسی داشته باشیم.

چیزهایی که نمی توانیم با کلاینت دسکتاپ این برنامه انجام دهید :

 

متاسفانه ویژگی هایی وجود دارد که بر روی Ubuntu box کار نمی کند :

 

 

Web Clipping :  برخلاف زمانی که ما Evernote را در ویندوز نصب می کنیم در مرورگر اوبونتو Web Clipping نصب نمی شود .

Web Clipping ابزاری بسیار مفید است که به صورت خودکار بریده ها  (clippings  )  را از وب در نوشته های ما قرار می دهد

 

 

Import Folder یکی دیگر از ابزارهای مفیدی است که متاسفانه در Ubuntu کار نمی کند .

ویزارد مهمی که در Evernote وجود دارد به ما این امکان را می دهد که به صورت خودکار محتوای هر متن ، موسیقی ، عکس و فایلهای PDF ی را که بخواهیم در دفتریادداشت Evernote در پوشه ی طراحی شده  در کامپیوتر خودمان ،  قرار دهیم .

 

Evernote’s Text Encryption, اطلاعات حساس را با استفاده از ابزار رمز گذاری بر روی آنها پنهان می کند که به این شما کمک می کند تا از شر جستجوهای دوستان فوضول خود در نوشته های خود رها شوید .

 

 

هنگامی که نوشته های خود را در Evernote به صورت آنلاین ذخیره کردید ، رمز عبور هیچگاه به سایت فرستاده نمی شود. و این تضمین می کند که نوشته های رمز گذاری شما فقط در کامپیوتر شما قابل رمز گشایی می باشد .

 

NeverNote

در حالی که از اجرای Evernote بر روی Ubuntu box خودمان خیلی خوشحالیم و از آن راضی به نظر می رسیم با این حال نمی توان از بعضی کم و کاستی های آن چشم پوشی کرد ولی خوشبختانه افرادی باهوش پیدا شده اند و NeverNote را خلق کرده اند . Nevernote با  زبان جاوا نوشته شده است که بدین معنی است که NeverNote در هر سیستم عاملی قابلیت اجرا دارد .

 

NeverNote تقریبا تمام چیزهایی که Evernote دارد ، را در بردارد .این برنامه یک سری ذخایر ، تگگها و خواصی دارد که با Nevernote کار می کند . و البته  چیزی که Nevernote ندارد متن های جوهری ( که بتوانید خودتان بنویسید ) ink notes و تامب نیل thumbnail  پیش نمایش متنهای شماست و شاید این هم یکی از کم و کاستی های آن باشد .

خب هر برنامه ای مزایا و معایبی دارد .

لطفا نظرات خود را در باره این مقاله با ما در میان بگذارید

 

منبع : How-To  GeeK

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. خوب چرا لقمه رو دور سرمون بچرخونیم بعد بذاریم تو دهنمون؟
    پلاگینش واسه فایرفاکس یا کروم رو نصب میکنیم ، این راحت ترین و بهترین راه نصبش هست.
    فایرفاکس یا کروم که دیگه ربطس به ویندوز یا لینوکسش ندارن
    طی کردن این همه مراحل اصلا لازم نیست.

    پلاگین فایرفاکس:

    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/8381

    پلاگین کروم (یا کرومنیوم توی لینوکس):

    https://chrome.google.com/extensions/detail/pioclpoplcdbaefihamjohnefbikjilc

    1. مرسی از نظر خوب و کامل و پیشنهادتون بقیه دوستان هم اگه پیشنهادی دارن بدن خیلی خوشحال می شیم

    2. خواهش میکنم ، به هر حال مطلب جالبی نبود ، ارزش ترجمه نداشت 😉

    3. به هر حال اینم یه نظره از طرفه شما ما هم به همه نظرا احترام می ذاریم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *