جزییات آموزش : برنامه مورد نیاز : فوتوشاپ میزان سختی : حرفه ای میزان زمان تخمین زده شده برای اتمام کار : 2 الی 3 ساعت

تصویر نهایی کاری که تولید خواهید کرد

چند وقت پیش یک عکس از یک قرص نان بر روی یک میز دیدم که حالا  مشتاق شدم آن را در فوتوشاپ با تکنیکهای آن طراحی کنم. در آموزش امروز به شما نشان خواهم داد چگونه می توان یک قرص نان با ظاهری واقعی را در فوتوشاپ طراحی کنید . پس بیایید شروع کنیم !   قدم 1 : کار را با ایجاد یک پوشه با ابعاد 1000 x 550 px شروع کنید . یک گروه جدید با نام “BG”. ایجاد کنید . در میان این گروه یک لایه ی جدید با نام “Tile BG” ایجاد کنید و آن را با رنگ قهوه ای ملایم پر کنید . قدم 2 : پشت زمینه ی خود را به رنگ سفید درآورید و فیلترهای Tiles ( کاشی ) را اضافه کنید ( به این ترتیب (Filter > Stylize > Tiles) ) با تنظیمات  زیر :   قدم 3 : از ابزار Paint Bucket استفاده کنید تا  سفیدی را با رنگ خاکتسری ملایم پر کنید . ( این پر کردن را بارها تکرار کنید ) برای اینکه تغییرات  رنگ به tile ها اضافه کنید ، قلموی مربعی را انتخاب کنید و اندازه ی آن را هم اندازه با tile هایی که داریم کنید . ( در این حالت زبری آن 108 px است ) از این قلمو برای Dodge و Burn کردن tile های مستقل استفاده کنید . قدم 4 : همینطور ادامه دهید تا از تغییرات رنگ در کاشی و tile ها رضایت پیدا کنید . سپس به Filter > Noise > Add Noise بروید و مقدار آن را به 12% برسانید ، Distribution را به Gaussian تغییر دهید و باکس Monochromatic را تیک بزنید ،و  یک Gaussian Blur 1.4 پیکسل اضافه کنید . قدم 5 : حالا ما یک سری نمونه ی خوب از tile ها داریم، می توانیم شروع کنیم به ساختن پشت دو دیوار . برای این کار ، ما باید آنها را تغییر اندازه و تغییر مکان دهیم. این لایه را کپی پیست کنید و  آن را طوری تنظیم کنید که دیوار پشتی را پر کند. یکی از کپی های لایه ها به شکلی شبیه کناره دیوار همانطور که در زیر نشان داده شده است  تبدیل کنید . قبل از اینکه ادامه بدهیم ، می توانیم لایه های اضافی را به یک لایه به نام   “Tile BG.” تبدیل کنیم ( به خاطر این آموزش من آنها را با یک لایه ترکیب کردم شما می توانید با هر لایه ی دیگری که دوست داشتید وصلاح دیدید آن را ترکیب کنید .) در این مرحله نیاز داریم که بر روی دیواره های کاشی ها یا همان tile ها نورپردازی کنیم. با انتخاب دیوار پشتی کار را آغاز می کنیم ( نه دیوار کناری ) با ابزار Polygonal Marquee سطح آنها را تنظیم می کنیم. همین کار را با دیوار کناری هم بکنید ولی آن را روشن تر کنید . قدم 6 : یک لایه ی جدید با نام “Shadow 1″ ایجاد کنید و با رنگ قهوه ای تیره و ابزار قلموی بزرگ با سختی 0% کمی سایه به گوشه ها اضافه کنید . حالت Blending را بر Multiply بگذارید و شفافیت را به 53% برسانید . یک لایه دومی هم اضافه کنید و نام آن را“Shadow 2″  بگذارید  و آن را با سایه های بیشتری به سمت پایین رنگ کنید . حالت Blending  این لایه را هم به Multiply تنظیم کنید و شفافیت آن را به 74% برسانید .   قدم 7: می خواهیم یک افکت خوب سایه داشته باشیم. پس باید این دیوار پشتی را تار کنیم. برای این کار لایه ی “Tile BG” را انتخاب کنید و به آن یک Gaussian Blur با 7 پیکسل بدهید . برای اضافه کردن جزییات ، یک لایه جدید درست کنید و نام آن را “Sunlight” بگذارید و  با استفاده از رنگ سفید بعضی از ناحیه های دیوار کناری که در معرض نور مستقیم خورشید هستند  را رنگ کنید . به این لایه Gaussian blur به میزان 20 پیکسل یدهید و حالت Blending آن را به Overlay تنظیم کرده و شفافیت آن را به میزان 90% برسانید . قدم 8 : حالا زمان آن رسیده که به بالای عکس خودمان یک پیشخوان اضافه کنیم. یک لایه ی جدید درست کنید و نام آن را “Table Top” بگذارید و آن را با رنگ قهوه ای خاکستری پر کنید . Layer Style را باز کنید و یک Gradient Overlay اضافه کنید و همچنین یک Pattern Overlay همانطور که در زیر نشان داده شده است .برای اینکه این لایه را در قدم بعدی ویرایش کنید ما نیاز داریم که Layer Styles را با  این لایه ترکیب کنیم. با راست کلیک کردن بر روی  Effects sub-layer و انتخاب Create Layers ایجاد لایه های جدید ، این کار را انجام می دهیم. این کار باعث می شود که این Layer Style  به لایه های خودش گسترش پیدا کند .  حالا می توانیم عملیات ترکیب سازی این لایه ها را انجام دهیم : (Cmd/Ctrl + E) قدم 9 : حالا لایه های “Table Top” با یکدیگر ترکیب شد می توانیم با (Cmd/Ctrl + T) این لایه را به حالت پرسپکتیو تبدیل کنیم تا حالتی شبیه به پیشخوان بالایی داشته باشد. قدم 10 : در این مرحله می خواهیم پیشخوان طوری به  نظر برسد  که تمرکز به سمت عقب باشد . برای این کار باید از فیلترهای هوشمند استفاده  کنیم. با تبدیل کردن این لایه به فیلترهای هوشمند کار را شروع می کنیم. (Filter > Convert for Smart Filters) حالا شما می توانید یک Gaussian Blur ( با 1.6 پیکسل ) اضافه کنید و به صورت یک لایه ی قابل ویرایش به نظر می رسد . این افکت را در قدم بعدی کامل می کنیم. قدم 11 : هنگامی که فیلتر Gaussian Blur Smart اضافه شد ، یک ماسک هم برای فیلتر اضافه می شود . این ماسک را انتخاب کنید و با رنگ پشت زمینه و پیش زمینه ی خود سیاه و سفیدی آن را تنظیم کنید ، یک گرادیان اضافه کنید تا افکت را هنگامی که به پیش زمینه نزدیک می شود محو کند . قدم 12 : پیشخوان کمی بیش از حد تار شده است – می توانیم به سادگی تا وقتی که از فیلتر های هوشمند استفاده می کنیم آن را تغییر دهیم. بر روی افکت Gaussian Blur دابل کلیک کنید تا خواص(properties)  آن  را باز کنید و شعاع آن را به 4.4 px تغییر دهید . حالا تصویر پشت زمینه کارش تمام شده است . قدم 13 : برای شروع کشیدن صفحه ی برش ، یک گروه  جدید به نام “Cutting Board” درست کنید و یک لایه ی جدید درون آن  به نام “Board” اضافه کنید و آن را در بالای گروه “BG” قرار دهید . قدم 14 : با استفاده از ابزار خودکار (PEN)  شکل یک صفحه ی برش را طراحی کنید ،  این به شما کمک می کند تا در حالت شبکه ای کار کنید . آن را با رنگ قهوه ای باز رنگ آمیزی کنید . قدم 15 : برای اضافه کردن یک بافت به صفحه ی برش ، پشت زمینه و پیش زمینه را به رنگ قهوه ای باز و روشن تنظیم کنید . ( به طور مثال رنگهایی با کد  #CCAA7B و #A07349 )  سپس به Filter > Render > Fibers بروید و Variance را به 8.0 و Strength را به 12.0 برسانید . می توانید  تا وقتی که یک بافت خوب دارید بر روی “Randomize” کلیک کنید . هنگامی که تمام شد با فرمان (Cmd/Ctrl + T) آن را به حالت پرسپیکتیو تبدیل کنید . قدم 16 : لایه ی “Board” را کپی کرده و آن را به “Board Shadow.” تغییر نام دهید . و آن را در زیر لایه ی اصلی قرار دهید . حالا لایه ی “Board Shadow.” را به قسمت پایین کار جابجا کنید و سطوح را با فرمان (Cmd/Ctrl + L)  تیره تر کنید . قدم 17: یک لایه جدید به اسم “Board Side” درست کنید و آن را درمیان دو لایه ی موجود قرار دهید . با استفاده از ابزار قلمو با همان رنگ قهوه ای باز بقیه ی صفحه را همانطور در نشان داده شده است رنگ آمیزی کنید : قدم18: یک لایه ی جدید درست کنید و آن را “Grain” بنامید و آن را در جایی که نشان داده شده است قرار دهید . با استفاده از ابزار Rectangular Marquee یک مستطیل طویل درست کنید و آن را با رنگ قهوه ای باز رنگ آمیزی کنید .با رفتن به (Filter > Render > Fibers)   الیافی را به این لایه اضافه کنید . درست همانطوری که در قدم 15 این کار را انجام دادیم . قدم 19: با دستور (Cmd/Ctrl + T)  لایه ی “Grain”  را طوری تغییر دهید که بقیه ی قسمت صفحه ی برش را پوشش دهد  . grain را موازی با کناره درست کنید . این لایه را با دستور Alt + Clicking به یک لایه ی اختصاصی در میان لایه های “Grain” و “Board Side” درآورید . قدم 20 : با استفاده  از دستور Liquify (Filter > Liquify) بر روی لایه ی “Grain” کمی خمیدگی اضافه کنید تا کار طبیعی تر جلوه دهد ( ابزار Forward Warp بهترین ابزار برای این کار است ) همچنین می توانید کمی grain به ناحیه های کوچکی از صفحه ی برش که هنوز به آنها دست نزده ایم ، اضافه کنید قدم 21: از ابزارهای Dodge و Burn استفاده کنید تا هرجا که می خواهید برجستگی و پر رنگی و کم رنگی ایجاد کنید . مهم است که لایه های “Board” و “Grain”  را به طور جداگانه مورد این افکتها قرار دهید .     قدم 22: صفحه برش به صورت شناور به نظر برسد . برای اینکه آن را بر روی زمین قرار دهیم باید بر روی سایه ها کار کنیم. لایه ی “Board Shadow” را انتخاب کنید و دو کپی دیگر از آن تهیه کنید . بالای لایه ی “Board Shadow” را انتخاب کنید و به آن یک Motion Blur با  استفاده از دستور (Filter > Blur > Motion Blur)  بدهید. زاویه را به -67 درجه تنظیم کنید و Distance را به 6 پیسکل تنظیم کنید . لایه دوم سایه را انتخاب کنید و این سایه را به رنگ سیاه درآورید ( می توانید برای این کار از Levels استفاده کنید ) به این لایه هم یک Motion Blur با زاویه 0 درجه و Distance 40 پیکسل بدهید و  همین طور یک Gaussian Blur با شعاع 5 پیکسل ! سایه ی سوم را انتخاب کنید و به این لایه یک Motion Blur با زاویه ی 0 درجه و Distance 40 پیکسل بدهید و یک Motion Blur دیگر با زاویه ی 90 درجه و Distance 7 پیکسل . Blending Mode هر سه لایه را بر روی Multiply قرار دهید و به این ترتیب کار این قسمت تمام می شود   قدم 23 : برای اتمام صفحه برش ، باید یک بازتاب و انعکاس به آن اضافه کنیم تا طبیعی تر جلوه کند . برای این کار سه لایه صفحه برش را انتخاب کنید و آنها را با هم در یک لایه ی جدید ترکیب کنید . (Cmd/Ctrl + Alt + E) . این لایه را در زیر گروه Cutting Board قرار دهید . شفافیت آن را به میزان 42% برسانید و یک لایه ی ماسک  جدید درست کنید تا بخشی از انعکاس را همانطور که نشان داده شده است بپوشاند. به این لایه هم یک Motion Blur با زاویه ی 90 درجه و Distance 7 پیکسلی بدهید . و به این ترتیب صفحه ی برش هم به پایان رسید . قدم 24 : به سراغ نان می رویم . یک لایه جدید به نام “Bread”  ایجاد می کنیم و یک لایه درونی به نام  “Sketch.” ایجاد می کنیم. خب وقتش است که ادامه دهیم و کمی آن را زبر کنیم و طرحی از قرص نان بزنیم .   قدم 25 : یک لایه جدید به نام “Bread Base” ایجاد کنید و به وسیله ی یک رنگ خوب قهوه ای متمایل به نارنجی (#B07344)  برجستگی ها و قسمت زبری  قرص نان را رنگ کنید . از اسکچی که طراحی کردید برای راهنمایی خودتان استفاده کنید واجب نیست که خیلی دقیق کار کنید اضافه کردن کمی ناهمواری و برجستگی  بر روی قرص نان باعث طبیعی تر شدن کار می شود . قدم 26: سپس ، باید کمی بافت پیچیده اضافه کنیم. Layer Style را بر روی لایه ی “Bread Base” باز کنید و به آن یک Pattern Overlay با استفاده از بافت “Blistered Paint” بدهید . سپس به پیش بروید و همین افکت را بر روی لایه خودش هم ایجاد کنید . قدم 27: توجه داشته باشید که بافت ظاهری پیکسلی پیدا کرده است برای درست کردن آن یک Median filter با استفاده از (Filter > Noise > Median) با شعاع 2 پیکسل ایجاد کنید . قدم 28 : رنگها را با فشار دادن Cmd/Ctrl + I و دادن یک Emboss (Filter > Stylize > Emboss) با زاویه ی 90 درجه و ارتفاع 2 پیکسل و مقدار 54% برگردانید و این  لایه را به Overlay تنظیم کنید . قدم 29 : باید یک بافت دیگر بسیار مشابه آخرین چیزی که درست کردیم بسازیم. برای این کار باید سه قدم آخر را با کمی تغییر تکرار می کنیم. با ایجاد یک Layer Style دیگر بر روی لایه ی “Bread Base”  کار را شروع می کنیم . ولی این بار از تنظیات متفاوتی همان طور که در زیر نشان داده است استفاده می کنیم . این افکت را در خود دو لایه دیگر هم ایجاد کنید . ممکن است با یک error مواجه شوید ولی مهم نیست بر روی “OK” کلیک کنید ( در واقع فوتوشاپ به شما هشدار می دهد که شما در حال قیچی کردن آن لایه هستید )  تا زمانی که این بافت کوچکی است می توانیم از فیلتر Median چشم پوشی کنیم. رنگها را با فشردن Cmd/Ctrl + I برعکس کنید و به آن یک Emboss با دستور (Filter > Stylize > Emboss)  بدهید با زاویه 90 درجه و ارتفاع 2 پیکسل و یک مقدار 54% . این لایه را به صورت Overlay درآورید و شفافیت آن را به 34%برسانید . قدم 30 : یک Layer Mask به هر دو لایه های بافت که همین الان ایجاد کرده ایم اضافه کنید . بعضی از نواحی هرلایه را پوشش برداری کنید تا کمی غیریکنواختی به کار بدهید . قدم 31: برای اینکه به نان کمی روح ببخشید نیازمند ایجاد حباب های هوا هستیم که به اصطلاح در هنگام پخت نان در آن بوجود آمده است . برای این کار یک قلم جدید به صورت زیر ایجاد می کنیم : یک لایه جدید درست کنید و آن را “Bubbles” بنامید و همانطور که نشان داده شده است بعضی از جبابها را رنگ کنید . وقتی که کارتان تمام شد یک Bevel و Emboss با تنظیماتی که نشان داده شده است اضافه کنید . Blending Mode را بر روی  Overlay تنظیم کنید، شفافیت را به میزان 67% برسانید و پر شدگی را روی 53% برسانید .  شاید بخواهید برای اینکه به کار کمی لطافت ببخشید بعضی از قسمتها را با استفاده از پوشش لایه ای بپوشانید . قدم 32: برای اینکه کار را ادامه دهیم ، باید تمام لایه های نان را با یکدیگر ترکیب کنیم . کافی است گروه “Bread” را کپی کنید و آن گروه را یکی کنید . با استفاده از ابزارههای  Dodge و Burn به نان برجستگی ، پر رنگی و کم رنگی اضافه کنید . قدم 33 : نان هنوز زیادی صاف است . برای اینکه به بافت  تغییر بیشتری بدهیم ، یک قلم جدید ( مثل همانی که برای حباب های هوای داشتیم ) درست کنید و از  آن برای ناحیه های  dodge و burn نان استفاده کنید .می توانید با تغییر اندازه و سایز قلم خود جزییات بیشتری وارد کار کنید . قدم 34: برای ایجاد یک بافت در بالای نان ، باید یک لایه ی جدید به نام “Bread Top” درست کنیم  و آن را با رنگ سفید رنگ کنید . با رفتن به Filter > Render > Difference Clouds. رنگهای پشت زمینه و پیش زمینه را به سیاه و سفید تنظیم کنید .فلیتر مشابه را چندین بار تکرار کنید (Cmd/Ctrl + F) و از Levels استفاده کنید تا کانتراست  و تضاد را تنظیم کنید .   سپس ؛ ابعاد لایه را کوچک کنید تا فقط بالای نان را پوشش دهد . شفافیت را به 25% برسانید تا بتوانید به خوبی کار را ببینید . از Edit > Transform > Warp استفاده کنید و شروع کنید به تاب دادن و گرداندن این لایه در بالای  نان . قدم 35: برای اتمام این افکت به Filter > Stylize > Emboss بروید . Blending Mode را بر روی  Vivid Light بگذارید و آن را به یک لایه ی کوتاه شده نبدیل کنید . با استفاده از همین تکنیک تا آنجایی که ضروری می بینید به بالای نان بافتهای بیشتری اضافه کنید. قدم 36: برای اینکه برای نان سایه درست کنید ، از تکنیک مشابهی که برای سایه های صفحه برش استفاده کردیم ،  استفاده کنید . بهتر است یک گروه جدید به نام “Bread Shadows” ایجاد کنید . قدم 37: برای اتمام سایه ها ، نیاز داریم که به پایین نان ظاهری لطیف تر  ببخشیم تا از جلوه ی بهتری به برخوردار شود . برای این کار یک لایه ی جدید به نام “Casted Shadows” ایجاد می کنیم و آن را با لایه ی “Bread copy” برش می دهیم . حالا می توانیم سایه های مورد نظر را رنگ آمیزی کنیم . قدم 38: تقریبا کار تمام شده است ! در آخرین قدم یک انعکاس از نان بر روی صفحه  ی برش ایجاد می کنیم . برای این کار یک کپی از لایه ی  “Bread Copy” تهیه می کنیم ( دقت کنید لایه های برش خورده ی خود را un-clip نکنید ) این کپی را در میان گروه “Cutting Board” در بالای دسته قرار دهید . لایه ی نان را به صورت عمودی بچرخانید  (Edit > Transform > Flip Vertical) و مانند زیر آن را در مکانی مناسب قرار دهید . به آن یک Motion Blur با حدود 50 پیکسل و زاویه 90 درجه بدهید . این لایه را در لایه ی برش قرار دهید و Blending Mode را به Overlay تنظیم کنید و شفافیت را هم بر روی 24% بگذارید . همین ! کار تمام شد ! امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید خیلی لطف می کنید اگر نظرات خود را در مورد این آموزش با ما در میان بگذارید  

منبع : psd.tutsplus