امکان اجاره e-book توسط کاربران Kindle

  • 1390/2/5
  • hamedkrm2
  • 5

Kindle یا همان کتابخوان معروف سایت Amazon در رقابت شدید با انواع و اقسام تبلت های موجود در بازار به ویژه iPad اپل از امکان جدیدی برخوردار شده است. در این سرویس جدید، کاربران این کتابخوان می توانند با اتصال به کتابخانه ها از آنها e-book اجاره کنند.
به گفته آمازون، کاربران Kindle اواخر امسال قادر خواهند بود با اتصال به بیش از 11 هزار کتابخانه عمومی، کتاب های الکترونیک موجود در آنها را مطالعه کنند. آمازون تا کنون بر سر چنین سیاستی مقاومت می کرده است اما اکنون با تغییر در سیاست های خود چنین طرحی را به کاربران پیشنهاد می دهد.
در این طرح، کاربرانی که اقدام به امانت گرفتن کتاب های الکترونیک می کنند می توانند آنها را علاوه بر Kindle بر روی کتابخوان Barnes & Noble با نام Nook، کتابخوان Sony، کتابخوان Kobo، و همچنین بر روی لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند نیز مطالعه کنند.
بابی نیومن، نویسنده بلاگ Librationbyday، و مدیدر یک کتابخانه عمومی در کلمبیا در این باره گفته است که تصمیم آمازون ثابت نمود کتابخانه ها در کسب و کار مربوط به کتاب های الکترونیک به عنوان “عنصری کلیدی” به شمار می روند و ما منتظر بودیم تا آمازون کتابخانه ها را هم وارد حوزه Kindle کند.
رفته رفته با رواج انواع تبلت ها و کتابخوان ها، کتاب های الکترونیک بیش از پیش وارد کتابخانه های عمومی می شوند و کاربران ترجیح می دهند به جای مطالعه کتاب های چاپی در کتابخانه های عمومی، فرمت الکترونیک آنها را از کتابخانه تقاضا کنند. با توجه به رشد محبوبیت کتاب های الکترونیک، کار اخیر آمازون اجتناب ناپذیر می نماید.

منبع: نیویورک تایمز

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. سلام حامد جان

    خيلي جالب بود.

    بايد ببينيم چه راهكاري براي كپي نشدن فايل‌ها مد نظر قرار دادن.

    من كه فكر مي‌كنم نهايتا مجبور بشن قانون كپي رايت رو از روي E-book ها بردارن و مطالعه Ebook رايگان بشه.

    مرسي بابت مطلب جالب كه ارائه كردي.

  2. با تشکر. اتفاقا بحث اجاره کردن کتاب الکترونیک دقیقا وقتی مطرح میشه که بخوایم قانون کپی رایت رو رعایت کنیم و الا اگه قانون کپی رایت رعایت نشه به جای اجاره کردن کتاب الکترونیک اونو از دستفروش سر کوچه به همراه 5 هزار کتاب دیگه توی یک سی دی میشه خرید. درست مثل دستفروش های جلوی پاساژ ایرانیان

    1. شما درست مي‌گي. منم دليل اجاره كردن رو متوجه هستم.
      اما فكر مي كنم روند حركت جوامع اطلاعاتي به سمت “آزاد – نشر” بودن اطلاعات داره پيش مي‌ره و قوانين بازدارنده اين موضوع، زياد در مقابل خواست انتشار آزاد اطلاعات دووم نميارن.
      البته مالكيت معنوي آثار پا بر جا مي‌مونه ها اما نشر اطلاعات آزاد مي‌شه.
      بايد صبر كرد و ديد انحصار اطلاعاتي در آينده موفق مي‌شه يا جريان آزاد اطلاعاتي.
      اينا فقط پيش‌بيني من از آينده دنياي اطلاعات هستش. همين و بس

    2. شاید برات جالب باشه که بحث اجاره کردن کتاب الکترونیک البته به یک صورت دیگه یکی از ایده های من بود که حالا می بینم دیگران دارن اونو پیاده می کنند. هنوز کسی ایده ای که من توی سرمه برای اجاره کتاب های الکترونیک رو انجام نداده. ای کاش من یک میلیونیوم پول آمازون رو داشتم که یکی از ده ها ایده وبی خودمو پیاده می کردم.

  3. سلام . اميدوارم كه خوب باشيد . خواننده دائمي سايت شما هستم .مي خواستم بدونم آيا كتابخوان در بازار كامپيوتر ايران پيدا مي شود؟اگر هست حدود قيمت آن را هم بنويسيد.ضمنا” آيا چنين دستگاهي براي ما مفيد فايده هست مثلا” مي تونيم با اون در ايران كتاب هاي خارجي را دانلود كنيم ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *