دستگیری باند مظنون به سرقت از منازل در آمریکا

  • 1390/3/24
  • علیرضا
  • 1

پلیس گروهی از مردان جوان را که مظنون به سرقت از منازل بودند را در شهر Nashua آمریکا دستگیر کرد . این افراد از طریق فیسبوک قربانیان خود را پیدا میکردند . قربانیان نیز افرادی بودند که از روی سهل انگاری در فیسبوک اعلام میکردند که از منزلشان دور هستند .

با توجه به گزارش های خبری محلی ، در طول ماه آگوست سال گذشته ، بین یکصد تا دویست هزار دلار از اموال مردم از 50 خانه ی این شهر به سرقت رفته بودند .

محققان بر این باورند که صاحب خانه های بی دقت با درج کردن برخی مطالب در شبکه های اجتماعی مبنی بر عدم وجودشان در برخی زمان های خاص در منزل ، باعث جلب توجه سارقان شده اند . به عنوان مثال برخی از این افراد در سایت هایی مثل فیسبوک ( و یا سایر شبکه های اجتماعی ) با گفتن این مورد که قصد دارند به مسافرت بروند ، خیال سارقان را از بابت اینکه کسی در منزل نیست ، راحت میکردند .

پلیس در این رابطه سه پسر جوان به نام های ماریو روجاس ، لئوناردو باروسو و ویکتور رودریگز را دستگیر کرده و همچنین پیش بینی میکند که دستگیری های بیشتری در این رابطه انجام شود .

اکنون میتوانید گزارشی خبری را در رابطه با این دستگیری که از شبکه WMUR TV پخش شده است را در وبسایت یوتیوب ، مشاهده کنید .

به همین منظور شرکت امنیتی سوفوس به شما هشدار میدهد که قبل از درج مطالبی درباره خودتان در شبکه های اجتماعی به دقت فکر کرده و متوجه باشید که چه کسانی ممکن است آن را بخوانند .

منبع : وبسایت شرکت امنیتی Sophos

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *