ترفندهای ویندوز : اضافه کردن برنامه های دلخواه به لیست علاقه مندی ها در ویندوز اکسپلورر

ترفندهای ویندوز : اضافه کردن برنامه های دلخواه به لیست علاقه مندی ها در ویندوز اکسپلورر
  • 1390/7/24
  • محمدرضا ارجمندی
  • 7

آیا از جمله کاربرانی هستید که مقدار زیادی از زمان خود را صرف استفاده از ویندوز اکسپلورر  ویندوز 7 و کار در منوهای آن می کنند؟ به نظرتان مفید نیست اگر شما بتوانید به شیوه ای برنامه های مورد علاقه خود را درست از درون پنجره اکسپلورر شروع کنید؟ خبر خوب اینه که یک راه آسان برای اضافه کردن برنامه های نصب شده در ویندوز به لیست علاقه مندی ها یا Favorites List اکسپلورر وجود دارد.

قبلا ما به شما نشان دادیم که چگونه می توان پوشه های خود را به لیست علاقه مندی ها به منظور دسترسی سریع به فایل ها اغلب مورد استفاده اضافه کرد. با این حال، اگر شما سعی کنید یک برنامه را به لیست علاقه مندی ها با نگه داشتن کلید سمت چپ ماوس درگ کنید، پیامی نمایش داده می شود با این مضمون که شما نمی توانید لینکی از برنامه را در لیست علاقه مندی ها قرار بدهید. با این حال، شما می توانید با ترفند این مقاله این محدودیت را رفع کنید.

برای اضافه کردن یک برنامه به لیست علاقه مندی ها ، ویندوز اکسپلورر را باز کرده و عبارت %userprofile%Links   که به جای عبارت userprofile نام حساب کاربری خود در ویندوز را وارد کنید یا به این آدرس بروید C:Users[user name]Links که user name همان نام کاربری شماست. هر کدام از این عبارت ها را در نوار آدرس وارد کرده و Enter را فشار دهید. فقط یادتان باشد که عبارت user name را با نام کاربری خود در حساب ویندوز باید جایگزین کنید.

میانبر هر یک از برنامه های دلخواه را از منوی استارت، دسکتاپ ، و یا مکان های دیگر به پوشه پیوندها یا Links با کلیک ماوس کشیده و رها کنید . شما همچنین می توانید میانبر برنامه ها راکپی  کرده و در پوشه پیوندها پیست کنید.

حال همانطور که ملاحظه می کنید لینک برنامه در لیست موارد علاقه مندی های شما در سمت چپ پنجره اکسپلورر فورا در دسترس شما قرار گرفته است. کافی است روی لینک هر برنامه در لیست برای شروع آن برنامه دبل کلیک کنید.

شما می توانید لینک هایی از برنامه هایی را که را با کشیدن و رها کردن در لیست علاقه مندی ها وارد کرده اید با عملی مشابه در کادر سمت چپ ( و نه در پوشه لینکها در پنجره سمت راست) به ترتیب مرتب کنید.

شما همچنین می توانید لیست علاقه مندی ها  را بر اساس حروف الفبا مرتب کنید. برای این کار ، در  پنجره سمت چپ  روی Favorites  راست کلیک کنید و مرتب سازی بر اساس نام را از منوی باز شده انتخاب کنید.

برای حذف لینک سفارشی برنامه ها از لیست علاقه مندی ها، کافیست میانبر برنامه های مربوطه را از پوشه Links  حذف کنید. اگر به طور تصادفی   میانبر هایی از قبیل Desktop, Downloads, or Recent Places را حذف کردید جای نگرانی نیست، شما به راحتی می توانید آنها را با راست کلیک کردن بر روی عنوان Favorites  و انتخاب گزینه Restore دوباره بازگردانید.

منبع:HowtoGeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. برای اضافه کردن یک فولدر کافیه اون فولدر رو باز کنین، بعد روی favorites که سمت چپ همون فولدر هست راست کلیک کنین و گزینه آخر رو بزنین

  2. با سلام خدمت شما
    سوالی داشتم : یکی از دوستان من در ویندوز 7 در بخش manage بخش disk management زمانی که می خواست روی از درایو c اش shrink volume بگیرد تا بتواند در لپ تاپش درایو دیگری درست کند اشتباها گزینه mark partition as active را زد زمانی که لپ تاپ خود را خاموش کرد حالا موقع دوباره روشن کردن خطا می دهم و سیستم عامل بارگزاری نمی شود می خواستم اگر می شود کمکم کنید که چگونه این مشکل را رفع کنم ؟

  3. سلام خسته نباشید
    دوست عزیز من وقتی روی منو علاقه مندی ها کلیک میکنم دیگه مثل قبل منو کشویی به طرف پایین باز نمیشه این مشکل رو چجوری برطرف کنم؟؟؟

  4. سلام. ممنون از ترفندتون. ولی من زمانی که میخوام علاقه مندی هارو ببینم منو کشویی به سمت پایین باز نمیشه. مثل اینکه هیچ علاقه مندی ای نباشه در صورتیکه تعدادی از درایو هام در لیست علاقه مندی هست. فولدر جدید هم که اضافه میکنم به علاقه مندی باز هم نشون نمیده.
    این مشکل رو چجوری برطرف کنم؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *