ویندوز 8 بعد از ۱۵ ماه ۱۰۰ میلیون نسخه کمتر از ویندوز 7 فروش داشته

ویندوز 8 بعد از ۱۵ ماه ۱۰۰ میلیون نسخه کمتر از ویندوز 7 فروش داشته
  • 1392/11/28
  • بهراد جاود
  • 0

با اینکه هنوز خیلی از کاربران در حال خرید آخرین و بهترین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندزو 8 هستند، اما اینطور که مشخص است از این نسخه از ویندوز به اندازه ویندوز 7 استقبال نشده است. شاید تا دیروز این ادعا مدرکی نداشت ولی اکنون آمار رسمی از میزان فروش ویندوز این ادعا را اثبات می کند: با توجه به آمار فروش رسمی خود شرکت مایکروسافت، ویندوز 8 بعد از ۱۵ ماه ۱۰۰ میلیون لایسنس کمتر از ویندوز 7 به فروش رسانده است.

Windows_8

مایکروسافت در این آمار اعلام کرد که میزان فروش ویندوز 8 از مرز ۲۰۰ میلیون نسخه گذشته. در ۶ ماه اول همانطور که مشخص است این دو نسخه از سیستم عامل ویندوز روندی مشابه داشتند اما بعد از آن روند فروش ویندوز 8 نسبت به ویندوز 7 کاهش یافت:

Windows_8

دقیقا نمی توان گفت که چه زمانی این روند افت سرعت فروش برای ویندوز 8 شروع شد چون مایکروسافت هیچ آمار و ارقامی برای دوره بین ماه ششم یعنی زمانی که ویندوز 8 به ۱۰۰ میلیون نسخه رسیده بود و ماه پانزدهم که به ۲۰۰ میلیون نسخه رسید ازائه نکرده. هرچند می دانیم که سال ۲۰۱۳ سال بدی برای صادرات PC بود و به همین خاطر مایکروسافت نتوانسته در طول این ۱۲ ماه کاربران زیادی را به ویندوز 8 اضافه کند. آنچه مشخص است یک افت است.

ویندوز 7 در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۰۹ منتشر شد. سال ۲۰۱۰ یعنی درست یک سال بعد از انتشار این نسخه، مایکروسافت اعلام کرد که ۲۴۰ میلیون نسخه از ویندوز 7 به فروش رسیده است و در ماه ژانویه سال ۲۰۱۱ یعنی ۱۵ ماه پس از انتشار، این رقم به ۳۰۰ میلیون نسخه رسیده بود.

از سوی دیگر ویندوز 8 در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۲ منتشر شد و اکنون درست ۱۵ ماه بعد یعنی در فوریه سال ۲۰۱۴ مایکروسافت اعلام کرده که فقط ۲۰۰ میلیون نسخه از ویندوز 8  به فروش رسیده است. هر طور که بخواهید حساب کنید این یک خبر خیلی بد برای مایکروسافت محسوب می شود.

برنامه مایکروسافت چیست؟ احتمالا همچنان به انتشار به روز رسانی برای ویندوز 8 ادامه خواهد داد ( ویندوز 8.1 همین حالا هم منتشر شده و آپدیت اول ویندوز 8.1 هم در راه است ). این به روز رسانی ها همچنان ادامه خواهد داشت تا نوبت به انتشار ویندوز 9 برسد. اینطور که معلوم است مایکروسافت تصمیم دارد تا کنفرانس Build که قرار است از دوم تا چهارم آوریل در سان فرانسیسکو برگذار شود در مورد هر دو نسخه از ویندوز صحبت کند.

مرجع: thenextweb.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *